Grote heimelijke ergernis!

Discussie in 'De lounge' gestart door plientje123, 13 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    :confused:

Is dat normaal, dat je mensen hun handen laat wassen voordat ze je kind aanraken? Ik weet het niet hoor...heb zelf nog geen kinderen en heb nul komma nul ervaring met baby's, maar zo op het eerste gezicht vind ik het zwaar overdreven om dat van mensen te verlangen. Dat je het van een vreemde in de supermarkt niet kan hebben, oke, maar ga je echt bijv. aan je familie vragen om vooraf hun handen te wassen?

2. hardloper

hardloper Niet meer actief

=D> =D> =D>

Hebben wij nooit gedaan hoor, iemand zijn handen laten wassen. Inderdaad, wat al eerder is opgemerkt, een kind steriel laten opgroeien is niet goed.

Groetjes, Didier

3. Mandytjuh

Mandytjuh Fanatiek lid

4 jul 2006
    1.864
    0
    0
    Hostess Felicitas, Jonge Gezinnen
    Nijmegen
    hier zegt mijn dochter gerust als iemand niet fris uit zijn giechel ruikt ze zal dat echt een kus of knuffel weigeren.
    ik heb wel eens als ik wist dat die gene op visite kwam van een soort pepermuntjes op tafel gezet en dan bewust voordat een van de kids thuis kwam of als Danio wakker werd met de schaal rond gegaan... niemand die het opvalt hoor ;)
    en als het echt te ranzig is zeg ik het eerlijk, maar om mijn kids er nu van weg te houden nee dat weer niet.

( ff of topic laatst was ik in een winkel en die meneer vroeg of hij mij kon helpen? zeg ik tegen hem, nee u kunt mij niet helpen, maar ik u misschien wel en heb hem een listerine ( zo'n blaadje wat je in je mond moet doen) gegeven...
    die jonge wist niet wat hij moest doen, maar hij pakte het wel aan en begreep mijn hint! hard maar voor zijn eigen bestwil)

4. Niet meer actief

ik denk dat iedereen wel een of andere ergernis beleeft aan wat anderen doen......

ikzelf heb er om maar iets te noemen moeite mee om mijn kind in de buurt van honden of katten te laten komen of in de buurt van mensen met honden of katten thuis omdat ik ze vies vindt, jij hebt dat met mensen die door de mond ademen en andere willen niet dat mensen met hun handen de kinderwagen induiken

ikzelf ben best erg dat geef ik ook toe en soms kwets ik mensen met mijn handelingen maar ik doe het voor mijn kind en die gaat ten alle tijden voor

dus ik zou mezelf niet veranderen als ik jou was wel zou ik proberen het zo subtiel mogelijk uit te leggen als mensen vragen waarom je daar moeite mee hebt..

5. suusje

suusje VIP lid

7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    Dat je je eraan ergert is natuurlijk iets persoonlijks :) , maar als iemand je kindje op schoot heeft en tegen haar praat, komt er ook adem mee. En als je met elkaar praat kijk je elkaar toch wel aan dacht ik haha

En idd zijn er mensen die niet goed door hun neus kunnen ademen. Zolang je kindje niet van opa gaat huilen, zal het wel ok zijn. Plus misschien ook niet heel erg laten merken aan je kind dat jij het vervelend vindt (als ze iets groter is) anders krijgt ze zelf misschien een soort van irritaties tegen dr opa.

Oh ja als iemand loopt te hoesten in andermans gezicht, vind ik wel vies.

6. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Jah met een kerstman ofzo...kleine kinderen spreken altijd de waarheid! ;)

7. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Als ze heel klein zijn wordt dat wel geadviseerd. Om je handen ff te ontsmetten.
    Maar ja niet iedereen doet dat. Maar omdat ze nog zoooo klein zijn zijn ze wel erg kwetsbaar.
    Maar als ze ouder worden dan niet meer..
    Ten minste dat is wat ik hoor op voorlichtingsavonden :) en straks moet ik het in de praktijk gaan brengen ;)

8. Mandytjuh

Mandytjuh Fanatiek lid

4 jul 2006
    1.864
    0
    0
    Nijmegen
    klopt mili daarom zit er meestal een desinfecterend middel in je kraam pakket ;)

9. sim

sim Niet meer actief

aftereight bij de koffie serveren, en dan pas de kleine van bed ;)

10. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    haha jippie: 1 punt voor mij :)
    Jaja ik leer wel dingen op die avonden..hahaha ;)

11. Female

Female Niet meer actief

Nou, dat hebben wij dus echt nog nooooit gedaan hoor. Ik vind het echt wel wat overdreven...

12. Mandytjuh

Mandytjuh Fanatiek lid

4 jul 2006
    1.864
    0
    0
    Nijmegen
    nou daar wil ik eigenlijk toch even op inspringen je moet eigenlijk hier per situatie inschatten

toen de kleine van mijn vriendin veel te vroeg geboren werd en je ging daar op die afdeling kijken naar de kleine moest je wel degelijk je handen wassen ivm infectie gevaar

maar ook mijn nichtje die iets tevroeg geboren werd, maar gewoon naar huis mocht bij voldoende gewicht e.d. werd ons ook gevraagd door de kraamhulp om de handen te wassen...
    ik vind dat best normaal ALS er op verzoek naar gevraagd word en ( vind ik dan) respecteerd dat dan wel.
    later als je kind weer groter is is het weer een ander verhaal of het kind moet natuurlijk erg vatbaar zijn voor infecties of dergelijke

het is dus maar net hoe de situatie is
    maar idd ik geeft toe er zitten extreme gevallen tussen hoor ;)

13. Female

Female Niet meer actief

Oh mandytjuh ik heb het ook niet over kindjes die erg vroeg geboren zijn hoor, ik begrijp dat het dan allemaal wat voorzichtiger moet...
    Als het mij op een kraambezoek zou worden gevraagd, tuurlijk zou ik dat dan respecteren.
    Maar in onze situatie vind ik het overdreven, wij hebben het dan ook nooit gedaan. Ik ben eerlijk gezegd ook van mening dat veel moeders extreem schoon zijn, ik denk dat dat ook niet goed is. Dan heeft je kind straks iedere keer wat. Ik denk dat het voor zijn/ haar weerstand niet echt bevordelijk is.

Wij hebben Kynan vanaf het begin overal mee naar toe genomen, is al heel veel onder de mensen geweest. Ik heb er nog nooit rekening mee gehouden dat iemand grieperig / verkouden was enz. Hij is sinds zijn geboorte 1 x verkouden geweest, verder nog nooit iets gehad. Echt niks.

14. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Zo'n oma hadden wij ook ja.. Ondanks dat ik al n aantal keer had aangegeven dat mijn kinderen geen kus hoeven geven als ze dat niet willen. N hand is natuurlijk wat anders. Kussen komt te dicht bij vind ik. Dat moeten ze zelf uit maken.
    Maar deze oma zei tegen mijn zoontje van 5 (met pdd-nos) Eerst een kusje dan krijg je je kado toen mn zoon aangaf dat hij geen kus wilde geven op zn verjaardag. "Dan hoef ik jou kadotje niet oma" Zei de wijsneus 8)
    Maarja deze oma had wel meer dingen die helemaal tegendraads waren aan hoe wij onze kinderen opvoede of graag zagen dat de dingen gingen. Ondanks dat ze dat dus wel wist. Heb ooit ruzie gehad met haar omdat ze in de mac mn zoontje van anderhalf alleen in de kinderwagen liet zitten (jas, muts en alles nog aan!) terwijl ik eten was halen omdat zij vond dat de andere (3 jaar ) in de klimrek moest kunnen (klimrek doen we zowiezo pas als we gegeten hebben en dat wist ze ook) :confused:
    Staks komt er n engerd langs en neemt zo ff je kindje mee! God wat was ik laaiend! Ze heeft me later wel gelijk gegeven trouwens :p

15. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ja, ik vind dat ook normaal en je schrijft ook dat je het over een jonge baby hebt, Ik heb het ook gewoon tegen de kraamvisite gezegd. Mijn schoonfamilie zie ik uit zichzelf hun handen namelijk helemaal nooit wassen, doen ze ook niet als ze na de w.c. zijn geweest (ligt al 5 jaar hetzelfde zeepje op de w.c. en ze wassen hun handen ook niet in de keuken...haha, houd ik allemaal in de gaten, mijn obsessie :oops: ).
    Ik vind het gewoon een goor als ze net een treinreis achter de rug hebben, naar de w.c. zijn geweest, de hond met zijn natte neus hebben begroet en dan aan onze pasgeboren baby gaan zitten.

Deel Deze Pagina