omdat ik voor de zwangerschap vaker een blaasontsteking heb gehad, moest ik 2 weken terug een test doen om te kijken of er eventueel Groep B Streptokokken aanwezig zou zijn in mijn urine. deze test kwam negatief uit, maar er bleken nog wel wat bacteriën/eiwitten in te zitten wat onduidelijkheid gaf. dus werd ik verzocht om nogmaals een potje ochtendurine af te geven bij de HA. zo gezegd zo gedaan, weer met een negatieve uitslag voor blaasontsteking, goed zou je zeggen. maar de assistente zei me dat ze het toch nog even op kweek hadden gezet, en dat dat weer onduidelijkheden gaf, en of ik weer met een potje ochtendurine kon komen de volgende dag. weer zo gezegd zo gedaan, gisteren afgegeven, en vanochtend moeten bellen. en de uitslag is toch positief, ik heb blaasontsteking maar zonder klachten. de assistente moet nog even overleggen met de HA, wat nu, dus ik zal later op de ochtend weer moeten terugbellen vind het maar raar... zal vast een AB-kuurtje krijgen
nou heb zojuist gebeld, er is overleg geweest met de HA krijg een ab kuurtje en ze willen nogmaals een potje urine om het nogmaals in het ziekenhuis op kweek te zetten moet vandaag nog beginnen & urine inleveren heb overigens totaal GEEN klachten vandaar mijn ergenissen en vind het een beetje onprofessioneel overkomen , zie hieronder: -maandag 21-5 1ste plasje ingeleverd(opgestuurd via tnt) -vrijdag 25-5 uitslag telefonisch gekregen via verloskundige met mededeling nogmaals voor de zekerheid urine bij de HA af te geven na het pinksterweekend - dinsdag 29-5 ochtendurine gebracht bij HA, 's middags zou ik gebeld worden, niet gebeld -wo 30-5 afspr verloskundige, vraagt naar uitslag van HA, heb ik niet, want ben niet gebeld, zitten overigens in hetzelfde pand, dus heb aan de balie de uitslag alsnog gevraagd. uitslag op blaasontsteking was negatief, maar wel op kweek een twijfel, dus opnieuw verzoek ochtendurine alleen op kweek -do 31-5 ochtendurine ingeleverd voor alleen op kweek - vr 1-6 op kweek geeft een positieve uitslag, assitente weet niet goed wat te doen, eerst overleg, en ik moet terugbellen, HA wil nog een potje urine hebben om het in het ziekenhuis op kweek te laten zetten + een AB kuurtje
Ik heb vorig jaar de laatste weken ook continue met "vervuilde" urine rondgelopen. Ik ben met 37 weken nog wat, drie dagen opgenomen geweest. De dagen er voor al paar keer urine getest en steeds op 't randje, dus geen AB nodig, maar wel bezinksel etc. Toen op woensdag met spoed opgenomen omdat het leek alsof ik ging bevallen (alle symptomen... maar hoegenaamd geen ontsluiting) Bleek dat ik richting "uitdrogen" ging en daarom ook "vervuilde" urine. Drie dagen opgenomen geweest en daarna naar huis met het zeer dringende advies zuipen zuipen zuipen en volgende week weer potje inleveren. Nou het bleef dus nog drie weken randje kantje. En uiteindelijk ingeleid met 40+4 ivm zwangerschapssuiker. Dus ze houden je echt wel goed in de gaten, maar het hoeft nog niet direct een echte ontsteking te zijn. Probleem is alleen wel dat een blaasontsteking tijdens zwangerschap makkelijk omslaat in nierbekkenontsteking, en daarvan word je echt niet vrolijk
Ik heb ook een blaasontsteking zonder klachten. Bij de intske van MvM was mijn urine wat donker en omdat ik zelf hyperalert ben na 2 mk's toch urine weg gebracht. Je hoeft dus niet altijd klachten te hebben. Was bij jou de herhaalde blaasontsteking voor je zwangerschap reden om je op gbs te testen?
Klinkt bekend.. Ik heb deze zwangerschap al 3 keer een blaasontsteking gehad.. Nu had ik 5 weken geleden weer klachten, sterk ruikende afscheiding, harde buiken (pijnlijke). Weer plasje weg gebracht: Niet helemaal schoon, maar niet genoeg voor een kuur. Huisarts wilde het op kweek hebben, had al gezegd dat het last-minute is, want niet alle ab's mag je zo kort voor de uitgerekende datum hebben. Ruim 4 weken geleden is mijn urine naar de GGD gestuurd, door een fout van hun kwam de uitslag pas afgelopen vrijdag. Niet schoon.. Weer een ochtendplasje in moeten leveren, en die was dus niet schoon. Uiteindelijk een kuurtje gekregen.. Maar heb dus dik 4 weken met een blaasontsteking rond gelopen, had er niet aan moeten denk dat ik te vroeg zou zijn bevallen!