Hallo, Afgelopen woensdag heb ik de 20 weken echo gehad van ons 2e kindje. Hierop is te zien dat het maagje iets kleiner lijkt, iets scheef in het buikje ligt en er lijkt een witte 'vlek' zichtbaar onder in de buik (tussen de maag en de blaas). De blaas ziet er verder wel prima uit. De maag was eerst niet zichtbaar en later wel, maar dus wel kleiner dan gemiddeld, maar dat kon ook komen doordat er vruchtwater in het maagje zou zitten? Nu is mijn vraag of het vocht kan zijn in de buikholte van de baby. Volgens de gyn kon het ook een stukje extra longkwab zijn, dus wordt nu doorgestuurd voor een verdenking CCAML (aandoening aan de longen). Maar de longen zien er prima uit, dus de arts vond dit ook een beetje raar. Maak me er toch wel zorgen over, ondanks dat de gyn zei dat het er niet héél zorgwekkend uitziet. Ik ben nu vooral benieuwd hoe vocht eruit ziet op een echo en wat daarvan de reden zou kunnen zijn?
hoi ja, meer dan de gynaecoloog kan ik er ook niet van zeggen. Ik heb het tenslotte niet gezien. Maar als hij er verder geruststellend over was zou ik me niet al te veel zorgen maken. Wacht zover als het gaat gewoon rustig de volgende echo af waarop weer uitgebreid verder gekeken zal worden. Dat er een gevulde maag en blaas zijn gezien is een prima teken, dan drinkt je kindje al van het vruchtwater, en dat hoort ook zo te zijn. Mirjam