Wat MOET er in de mama en babytas zitten om mee te nemen naar het ziekenhuis. Wil nu gaan beginnen maar weet echt niet wat ik allemaal wel of niet moet meenemen.....
Ik denk dat je met deze tips wel een goed gevuld tasje hebt. Slim van je hoor. Ik was er zo van overtuigd dat ik thuis ging bevallen dat ik maar half mijn z'huis tas heb gevuld en mijn man in de haast nog van alles moest pakken. (toch ziekenhuis ivm meconiumhoudend vruchtwater)
Bedankt voor de link. Ik wil goed voorbereid zijn en idd. voorkomen dat manlief straks op zoek moet gaan naar dingen. En mannen en tassen inpakken.... hmmm ik heb er geen vertrouwen in.
In ieder geval een pyjama of jogging pak, vooral voor net na de bevalling. Dan wil je graag even douchen en je omkleden! Vergeet ook de Maxi Cosi niet, kleertjes voor de baby, een lekkere zachte deken en voor jezelf lekker een toilettas met shampoo, zeep, tandenborstel/pasta, haarborstel. Voor tijdens de bevalling misschien iets te doen. Ik heb bijvoorbeeld de hele dag spelletjes op mijn telefoon gedaan. Klinkt raar, maar die afleiding had ik echt nodig tussendoor, om te ontspannen. Puzzelboekje kan ook helpen!
wij hadden ook n hele lijst maar de helft niet gebruikt. wel nodig gehad, badjas nachtkleding ondergoed toiletartikelen wat te lezen wat te snacken (merendeels voor partner,zelf at ik niet veel) iets van een mp3 speler kleertjes wat je de kleine aan wilt trekken ik had een hoop bij me maar de helft niet nodig,ondanks dat ik toch een week in t ziekenhuis gelegen heb. en mn vriend nam steeds dingen mee voor me als ik erom vroeg.
Wat moet je in de tas hebben aan kleding om te dragen tijdens de bevalling? Ik wil namelijk gewoon een nachthemd dat van voren open kan, zodat de baby na de geboorte makkelijk op mijn blote buik kan. Maar de enige nachthemden die ik vind zijn van die dikke flanellen dingen met lange mouwen. Dat lijkt me zo gruwelijk warm! Of is het juist lekker om iets warms aan te hebben? Anders trek ik maar gewoon zo'n slaapshirt of een hemdje aan en trek ik het over mijn hoofd uit als de baby er is. Of is dat ook weer niet handig?
Ik had geen tijd en puf om me om te kleden. Ik had me toch een afzichtelijke nachtpon aan tijdens de bevalling (een met een beertje op een surfplank van 100 jaar geleden). maar ja, ging thuis weg met persweeen en werd in het ziekenhuis gelijk op de verloskamer gebracht. Trek iets luchtigs aan, ik zweette als een otter. Ok, doe je natuurlijk altijd wel, maar met een winterpon nog meer haha. *edit, de weeen begonnen om 7 uur 's ochtends, dus vandaar de pyjama en zat er gelijk helemaal in
Als ik zo lig te zweten, zal het vast niet lang duren voor ALLES uit is. Als ze toch naar m'n doos staan te kijken, kunnen een paar blote tieten er ook nog wel bij. Oh, sorry voor de taal dames.
Dit is mijn lijstje tot nu toe: Ziekenhuistas Mama: nachthemd(en) bevalingsshirt onderbroeken 1 a 2 BHs 1 setje kleding 2 paar sokken pantoffels slippers badjas/ vest toilettas lenzenbakje bril handspiegeltje? dextro lippenbalsem iets te snacken Baby: 2 setjes babykleding 2 rompertjes 1 mutsje sokjes luiers? wikkeldoek maxi cosi en voetenzak speen Overig: paspoort verzekeringsbewijs ziektekosten menzis pas ponskaartje ziekenhuis mobiele telefoon telefoonlader fototoestel filmcamera telefoonlijst (om mensen te bellen) I-pod boek plastic tas (voor vuile was) Moet je luiers meenemen? En ik koop denk ik een lelijk groot shirt of nachthemd bij zeeman als bevallingshirt..!
Luiers hebben ze daar wel hoor. Geen probleem. Vergeet de centjes voor de rolstoel niet. Gelukkig haalde mijn vlos de rolstoel, maar als ik dat zelf had moeten doen had ik met persweeen moeten lopen haha
Ik zag het ooit ergens staan (denk op dit forum). Bovendien moet je je altijd kunnen legitimeren, en in mijn geval is dat dus mijn paspoort!
Ik heb geen id nodig gehad. Mijn ziekenfonds pas was voldoende. Misschien als jij of je partner in het ziekenhuis aangifte gaat doen? Wellicht dat je het dan nodig hebt?
ik had tijdens de bevalling gewoon een tshirt aan. toen zoon geboren was is dat omhooggeschoven en lag ie op mijn buik. je denkt er niet aan om dat over je hoofd te trekken hoor. tshirt heb ik overigens wel weggegooid. tip: qua kleding die je meeneemt om aan te trekken als je weer naar huis mag: zorg voor donkere kleding. ook al heb je tig kraamverbanden in, kan best gebeuren dat je wat doorlekt....
Heel veel onderbroeken. Je vloeit echt heel erg, bij mij ging het zelfs door 2 kraamverbanden heen af en toe. Dus heel veel grote onderbroeken! Champagne en glazen (wou mijn vriend graag) Wikkeldeken voor in de maxi cosi
Oh ja, nog een tip, geef duidelijk aan als je meerdere babykleertjes meeneemt (ik wist niet welke maat hij zou hebben en had nog een extra setje voor als hij het zou onderspugen/plassen, noem maar op) geef duidelijk aan wat ze de baby aan moeten trekken. Ik dacht dat mijn man daar wel op zou letten (ja, ach naïef ), maar toen ik de baby terug kreeg, hadden ze hem een heel vreemde combinatie aangetrokken. Verder inderdaad onderbroeken. Ik liep zowat leeg, dus aan 2 had ik niet genoeg en de onsympathieke verpleegster weigerde mij zo'n gaasbroekje van een paar cent te geven. Ik had maar beter voor mijn eigen spullen moeten zorgen en na moeten denken van tevoren volgens haar !
Haha ik heb echt het meeste wat hier wordt genoemd niet gebruikt Tijdens de bevalling was ik trouwens gewoon naakt. Dat raad ik ook aan, omdat je kindje dan direct op je blote buik/borst kan worden gelegd. Verder heb je volgens mij of een paspoort/ID-kaart nodig, of een pas van het ziekenhuis. Dat is althans hier de regel.
Indien het ziekenhuis je legitimatiebewijs nog niet gezien heeft ( Dus bij de patientenadministratie ) moet je je legitimeren. Maar je legitimatiebewijs heb je als het goed is zowizo bij je...
Dames denk idd aan LABELLO en DEXTRO. Ik was net aant eten toen de weeen begonnen tegen uurtje of 13:00 tegen 17:00 alles uitgekotst.. en onder de douche werd ik zooo duizelig dat de vk een aantal dextros in m`n mond heeft gedrukt.. haha hielp wel.. Jarno is uiteindelijk 21:45 geboren. en door t puffen e.d. krijg je enorm droge lippen.. flesje water (rietje) is ook altijd fijn ff tussendoor.. Over naakt: ik kwam onder de douche vandaan en lag ook naakt op bed hoor.. je denkt er niet eens bij na op dat moment.. haha Toen moest ik met persweeen naar ziekenhuis en manlief heeft zo een nachtjapon (knalroze met vlindertjes ) uit de kast geplukt.. De tip van de onderbroeken is ook een goeie! en iets te eten.. sultana oid.. vooral ook voor je man oh ja en vergeet niet je camera of fototoestel en vertel aan degene die foto`s maakt waar je juist WEL of GEEN foto1s van wil oh ja en wat ook wel handig is zoogkompressen tegen t doorlekken Nou dat was mijn aanvulling..
Onderbroeken? Bij mij heeft het een week geduurd eer ik weer een normale onderbroek aan kon. Had zo'n mat met twee van die surfplanken van kraamverbanden en daarover zo'n netbroekje. Eigen ondergoed kon ik daar echt niet overheen krijgen. Denk dat ik die verpleegster gewurgd had met zo'n netbroekje. Hier ook lekker in een groot T-shirt bevallen. Wel een beetje in stijl, het was een YSL shirt Is trouwens helemaal schoon geworden en neem het straks ook weer mee om aan te doen bij de bevalling.