Kinderwagen...

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Tweekids, 4 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Daar ben ik weer, ik dacht dat we erover uit waren voor een duo wagen te gaan. Ivm dat Sylvano pas 2 is met de geboorte van baby 2.
    Maar eigenlijk vind ik zoiets ook helemaal niet praktisch:
    Geen ruimte voor in huis
    Als vriend meegaat (zoals dagjes uit/stad in op zaterdag) kan Sylvano in zijn eigen buggy en baby in een kinderwagen.
    het is enkel voor de momenten dat ik alleen met de kids de deur uit wil. Maar aan de andere kant tegen die tijd werk ik weer 20-30 uur en ga ik niet meer zo vaak de deur uit zonder vriend.
    Zou ik genoeg hebben aan een kinderwagen met meerijdplankje (met zitje?) of is een duo wagen echt nodig help!!

2. MamaVanGilani

MamaVanGilani Niet meer actief

Gilani was net anderhalf toen Vito geboren werd en ok heb zoveel profijt gehad van mn duo wagen! Echt ideaal! Plek inname valt opzich reuze mee, je zou hem eventueel ook ingeklapt in de gang kunnen zetten. Echt een aanrader!

3. pioenroos26

pioenroos26 Niet meer actief

Ik zou het echt doen! In mijn omgeving heb ik met eigen ogen gezien hoe mega onhandig het is zonder 2ling wagen...

Zal je zoveel gemak geven ook al is het maar even voor een boodschapje of wat dan ook.

4. Cinderellea

Cinderellea Niet meer actief

Misschien kun je de bugaboo donkey of Icandy duo overwegen? (Beiden zijn volgens mij ook veel op marktplaats te vinden) Deze zijn ook heel makkelijk als enkele buggy te gebruiken, dus Mocht je oudste straks zelf willen lopen kun je hem gewoon ombouwen tot een enkele wagen. Het lijkt mij nu wel heel handig om een dubbele buggy te hebben. Anders zit je zo aan huis gebonden als je alleen bent.

5. oxbow

oxbow Niet meer actief

Hier heb ik het nooit gehad met 2 jaar verschil.
    Ze hebben hier gewoon op een plankje gestaan of gezeten of ik had de kleine in de draagdoek en de ander in de wagen.
    Ook gebruikte ze hier vanaf een jaar of 2 een loopfietsje en dan gingen ze daar op mee. Vonden hun geweldig en je kan evengoed een beetje doorlopen.
    Waren ze het zat gingen ze dus op het plankje zitten of staan en lag ik het fietsje over m'n wandelwagen en kon ik zo verder.

Was hier ook wegens ruimtegebrek en hoe lang gebruik je het nou echt.

Nu zit er 19 maanden tussen en omdat ik nu ook naar school moet kunnen lopen heb ik wel een duowagen aangeschaft, maar gewoon een tweedehansje voor weinig.
    Verwacht zelf dat als ons dochtertje 2,5 is ik hem niet meer gebruik.

Je kan het ook aankijken en mocht het echt niet gaan heb je er via marktplaats zo 1 gekocht, die staat er vol mee.

6. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Hier 21 maanden tussen eerste en tweede kindje. Lang getwijfeld, maar toch gekozen voor een duowagen, de iCandy peach. De wagen is ook makkelijk als enkele wagen te gebruiken en zeer compact. De mima kobi duo is vergelijkbaar. Beide wel op marktplaats te vinden (heb ik ook gedaan). Oude wagen kan ik nu te koop zetten. Kan met de iCandy echt alles. Duo met wieg en zitje, met twee zitjes, met zitje en maxicosi. Enkel met zitje (voor en achterwaarts), maxicosi en wieg.
    Nu alleen nog als enkele wagen gebruikt, nummer twee moet nog komen, maar ben er nu al blij mee!

7. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.227
    113
    Misschien eerst eens kijken hoe het lopen straks gaat (ook de wat langere afstanden). En dan een plankje (zijn er ook met zitje). Ik zou in ieder geval ook een goede draagdoek aanschaffen voor de baby. Op die manier heb je meerdere opties.

8. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    Ik ben ook aan het bedenken hoe ik het ga doen. Ik denk dat een draagdoek voor mij het gemakkelijkste werkt..
    Ik denk dat mijn zoontje nog wel in de buggy zit als de tweede er is aangezien hij ontwikkelingsachterstand heeft en hij veel dingen niet begrijpt.

Meerijdplankje klinkt ook wel handig! Ik denk dat onze zoon daar echt niet op blijft zitten. :)

9. Onje

Onje Niet meer actief

Lemmy is ook nog geen 2 en ik ga vaak zat met allebei weg in m'n eentje en heb echt geen duo wagen nodig. Heb net als jij heel erg zitten twijfelen maar ben blij met het meerijd plankje! En L. is juist meer gaan lopen sinds hij niet meer alleen is.

10. Slagroomsoesje

Slagroomsoesje Niet meer actief

Ik had ook een duo wagen. Ideaal vond ik het. Zelf als we als gezin weg gingen dat ging dat ding ook gewoon mee. In de kelder hadden we nog wel de buggy en de oude kinderwagen staan.

11. Moekje

Moekje Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.021
    1
    38
    NULL
    Zuid-Holland
    Ik zou eens naar een i candy wagen kijken als ik jou was.
    Ik heb ik mijn omgeving gezien dat het best onhandig is zonder 2ling wagen.
    Straks ga jij er tegen op zien om de deur uit te gaan met de kids omdat het geen doen is.
    Een 2 jarige in de peuter pubertijd die niet mee wil met de wagen lijkt mij geen geweldig plan... Maar het is uiteraard hoe je er zelf tegen aan kijkt.

12. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Ligt ook heel erg aan je kindje. Sommigen willen wel op een plankje, maar mijn dreumes blijft daar niet lang op staan of zitten, geen doen dus. Draagzak heb ik ook en is ook zeker een optie, maar ook niet altijd even handig vind ik.
    Als we met het gezin op pad gaan zou ieder een wagen kunnen doen, maar het lijkt me oom erg fijn als een persoon de handen vrij heeft......
    Het zijn persoonlijke overwegingen. Ik heb gekozen voor de luxe en comfort van de iCandy peach duo, welliswaar 2e hands.

13. wondertje1985

wondertje1985 Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.123
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hier ook lang getwijfeld wel of geen duowagen en ben zo blij dat ik er toch een heb gekocht. Onze dochter blijft echt maar heel even staan op een meerijdplankje. Ik heb gekozen voor een phil en teds promenade (kan als enkele en duo wagen gebruikt worden).

14. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Ik ben 10 dagen na de 2e verjaardag van onze oudste uitgerekend. En ik kies er zelf voor om eerst een mee rijd plankje te proberen. Die duo wagen is nog zo gekocht als ik m wel nodig heb.
    Ga ik langer wandelen dan zet ik de wandelwagen inzet erin en baby in de draagdoek.
    En aan huis gekluisterd omdat je niet op pad kan met twee kinderen?! Dan koop je m toch alsnog?!

Ik laat sinds ik ongeveer 20 weken ben de oudste steeds meer zelf lopen en kan m nu ook zeer moeilijk tillen dus af en toe wat strijd maar hij stapt dapper door.
    En zelfs hele einden laatst zijn we naar een pretpark geweest en daar heeft hij intotaal maar 15 min in de wagen gezeten.

15. Amethist

Amethist Niet meer actief

Mijn kinderen schelen 14 maanden en mijn dochter kon toen de jongste werd geboren nog niet eens staan, dus een duowagen was een must. Maar met 2 jaar leeftijdverschil zou ik het niet meer doen. Of je moet bijna alles lopend doen, dan is het wel handiger. Maar ik zou beginnen met een goede ergonomische drager voor de baby, zodat je die ook goed daar in kan dragen. En als je een duowagen toch mist, kan je er altijd snel nog 1 aanschaffen via Marktplaats.

16. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Verschillende meningen dus, ik denk dat ik even afwacht tot maart 2014 en dan kijk hoe goed Sylvano loopt..

17. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    hier 1,5jaar tijd ertussen maar geen duowagen aangeschaft. D. kon behoorlijk ver lopen en deed dat ook graag. Heb een draagdoek gekocht voor als het te lang was/het snel moest. L in de doek, D in de buggy/wagen en gaan met die banaan. Geen moment spijt van gehad dat ik geen duowagen had gekocht (maar wagen is hier ook niet handig met van boord gaan, trappen en zo ;) buggy is dan heel stuk lichter)

Deel Deze Pagina