O.a. suikers in urine maar geen zwangerschapssuiker

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Sweetvienna, 8 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Hallo,

Omdat ik regelmatig last heb van harde buiken icm een zwaar en drukkend gevoel in mijn onderbuik, ben ik vandaag op advies van mn VK naar de dokterspost gegaan om mijn urine te laten controleren op een blaasontsteking. Daar kun je volgens de VK ook harde buiken van krijgen. Mn urine toonde geen ontsteking aan maar wel zaten er suikers, zuur en bloedplaatjes in. De arts heeft mij vervolgens op zwangerschapssuiker gecontroleerd maar dat was goed. Hij had geen idee waarom er suikers, zuur en bloedplaatjes in mijn urine zaten. Vroeg of ik misschien al dagen niet had gegeten of steeds loop over te geven of diarree heb. Maar daar heb ik allemaal geen last van. Wel maak ik me zorgen over mijn toegenomen gewicht, ik ben al ongeveer 9 a 10 kilo (het schommelt een beetje) aangekomen en vind dat best veel. Heb dat ook gemeld. Mijn VK kan er verder ook niets van maken en zei dat harde buiken in deze periode wel vaker voorkomen door bijv. een groeispurt. Kun je suikers e.d. in je urine hebben zonder dat je je daarvoor zorgen moet maken?
    Ik hoor het graag van jullie. Vast bedankt

2. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Vanochtend weer mijn urine ingeleverd want de VK wilde dat ik nog een keer ochtendurine inleverde. Net gebeld met de assistente van onze huisarts; ik heb geen blaasontsteking maar nu zitten er eiwitten in mijn urine :( ik moest dat maar doorgeven aan mijn VK, zei ze. Ik heb vanmiddag een afspraak met mijn VK maar word hier toch wel erg onzeker van hoor :(

3. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

En? heeft je verloskundige je vraag kunnen beantwoorden en je kunnen geruststellen?
    Imke

4. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Hoi Imke,

Mijn verloskundige heeft me wel redelijk gerust kunnen stellen. Ik moest over een staafje heen plassen en daar kon ze op zien hoe het zat met de eiwitten, suikers e.d. Er zit een spoortje eiwitten in mijn urine maar niet verontrustend. Wel toonde het staafje aan dat ik vrij veel suikers in mijn urine heb zitten. Toen ze hoorde dat er afgelopen zaterdag geprikt is in mijn vinger om mijn suikerspiegel te bekijken, schrok ze wel. Dat kwam nl. 8,4 uit en dit is volgens haar wel veel. Terwijl de dienstdoende arts in de dokterspost zei dat dit niet verontrustend was :(: Wel had ik een paar uur daarvoor lekker gegeten in het centrum; een cappucino met wat slagroom en een broodje met brie. Dus het kon ook daaraan liggen zei de VK.

Ik moet nu een suikertest in het ziekenhuis laten doen, 2 uur na de lunch. Dan moet ik een boterham met zoet beleg, een boterham met hartig beleg en een glas melk nemen en dus zorgen dat ze 2 uur hierna mijn bloed uit mijn elleboogplooi prikken. Hieruit kunnen ze dan opmaken of ik zwangerschapsdiabetes heb. Maar volgens mn VK hoeft dat niet per se zo te zijn. Afwachten dus...

Deel Deze Pagina