hallo, Mijn tweeling is geboren met 25 weken zwangerschap en ze hebben 15 weken in het ziekenhuis gelegen. Op de uitgerekende datum mochten ze mee naar huis. Mijn dochter Nyna heeft een sonde, want ze heeft een affectie tegen de fles, dus drinkt erg weinig zelf. Nu is het zo dat ze erg veel spuugt en ook pijn had. Door het medicijn Zantac is de pijn weg, maar ze blijft spugen en de kinderarts gooit het op reflux. Nu vraag ik me af of het echt wel reflux is en geen koemelkallergie. Ze spuugt erg veel, heeft allemaal schilfers op haar voorhoofd, droge plekken op haar lichaam, snel rode plekken, kan moeilijk poepen (heeft hier lactulose voor) en als ze poept heeft ze erg dunne ontlasting, ze groeit minimaal ( wel in een stijgende lijn). Dit zijn eigenlijk de kenmerken die het meest opvallen. Ze is verder erg rustig. ze slaapt goed en huilt weinig. Is er een kans dat ze koemelkallergie heeft?? misschien samen met reflux? Het lastige is is dat ze speciale prematuur voeding krijgt (neonatal 1) en dus kan ik niet zomaar overstappen om andere voeding uit te proberen. hopelijk kunt u mij helpen. Groetjes Mila
Beste Mila, Dit zou wel kunnen gezien de klachten. Het lastigste is alleen dat bloedtesten nog niet betrouwbaar zijn, maar dat het enkel te testen is door middel van 4 weken een speciaalvoeding te geven (bv Friso Allergy Care). Het beste is om toch weer in gesprek te gaan met de kinderarts en vragen of dit mogelijk is. Succes. groetjes Femke