Kindje hartslag van 200?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Miertje84, 20 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miertje84

Miertje84 Bekend lid

6 nov 2011
    776
    1
    16
    Utrecht
    Hallo, gisteren een echo gehad (9wk zwanger)
    Ze ging eerst met zo'n doppler luisteren. Hartslag was nog niet te horen maar apparaat kon hem wel meten. Toen draaide ze hem even om en stond er 203. Is dat niet wat hoog? Of de echo bleek dat m'n kindje erg aan t bewegen was. Dus misschien heel even een moment opname?

Moet ik me zorgen maken? Mag tot 180 zijn toch?

2. Diazz

Diazz VIP lid

28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Ik heb helemaal geen verstand van wat een hartslag mag zijn, maar denk als het zorgelijk geweest was, de gyn/vk er toch wel wat van gezegd had?
    De baby was ook lekker druk, dus ik persoonlijk denk dat je je geen zorgen hoeft te maken.

3. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Ik weet eigenlijk niet of het zorgelijk is. Gisteren een echo gehad en de beeb z'n hartslag was 171.

4. Sophiaatje

Sophiaatje Niet meer actief

Wij waren eergisteren bij de verloskundige en de hartslag van onze baby was 155

5. Miertje84

Miertje84 Bekend lid

6 nov 2011
    776
    1
    16
    Utrecht
    Miss was het heel even en toevallig liet ze dat zien. Ze was al even aan t zoeken en stopte toen net. Miss net even een uitschieter. Ga ik maar vanuit want anders had ze vast wel iets gezegd. Op de echo was m'n kindje ook behoorlijk actief dus zal samenhangen denk ik. ☺️

6. Theprinces

Theprinces Actief lid

17 jun 2013
    238
    91
    28
    Vrouw
    Hoi miertje tussen 8 en 10 weken is de hartslag het hoogst daarna zakt het af naar 120-160

7. Miertje84

Miertje84 Bekend lid

6 nov 2011
    776
    1
    16
    Utrecht
    O dan zou t wel kunnen kloppen. Haha. Dank je wel voor je info.

8. Delina04

Delina04 Actief lid

14 apr 2014
    192
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja hoor in beweging aan de ctg ook wel eens ruim de 200 aangetikt..
    Daarna zakte hij vanzelf weer terug naar 150.

9. dromer83

dromer83 Actief lid

4 nov 2013
    473
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij was dat bij ons ook ergens tussen de 160 en 170 tussen week 8 en 10. Volgens mij klopt het wel dat de hartslag in het begin veel hoger is hoor. Ze hebben 2 weken geleden nog is gemeten en nu zit hij op 147. Ik denk dat als het iets is waar je je druk over moet maken de vk het wel had gezegd. Probeer te ontspannen en geniet van je kindje. ;)

10. Manal

Manal Nieuw lid

23 jun 2015
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    #10 Manal, 23 jun 2015
    Laatst bewerkt: 23 jun 2015
    ik reageer noooit op deze forums, heb me nu helemaal speciaal geregistreerd om hierop te reageren!

ik was vrijdag 12 juni bij de vk, ik had mijn eerste echo (gelijk mijn termijn echo. ik was toen 10+2 ofzo)
    toen we het hartje gingen beluisteren, schrok ik een beetje (dit is mijn vierde zwangerschap) ik zei woow dat gaat wel erg snel is dit wel normaal?
    bij andere drie nooit meegemaakt dat t zo snel ging.
    toen zei ze dat dacht ik ook al te horen, even de slagen opgemeten en die waren 198.
    ze noteerde dit want ze vond dit wel erg hoog.
    Nog geen zorgbarende hartslag maar wel even iets om te noteren zei ze.
    dus ik vroeg gelijk wat is de normale waarde en wat kan er gebeuren bij een te hoge hartslag?
    ze vertelde me toen dat normaal rond de 150 zat, maar een hartslag niet ver boven de 200 mag komen, ik vroeg gelijk: hoezo niet??
    zei de omdat je dan verhoogde kans hebt op een extra chromosoom kindje.
    ze zei maar maak je niet druk je zit niet ver boven de 200 maar we gaan het wel in de gaten houden.
    thuis toen ik eraan dacht was ik er best van geschrokken dit nieuws.
    Belde maandag gelijk de vk of ze weer wouden luisteren ik dacht misschien was t gewoon een moment opname zoals je wel eens hoort.

nou ik mocht gelijk langskomen en het was toen 200 .. ik was echt bang. ze zei nou wacht een week en kom dan weer terug. als het dan nog steeds hoog is dan gaan we een vitaal echo doen om te kijken wat er mis is, die week was vandaag dus om, ik ben net terug geweest en het hartslagje was gezakt naar 163 ik moest huilen van opluchting ik dacht fieuw er is niets mis. waarop haar antwoord was, kindjes met extra chromosoom (downsyndroom kindjes etc) hun hartslag zakt ook rond deze week dus het is geen zekerheid.
    nou ik zakte gelijk door de grond heen, ben gelijk weer onzeker!

er is aangeraden om een combinatie test te doen maar di geeft alleen een kansberekening van 1 op zoveel, dus dat zegt niks je kan altijd bij die ene zitten of bij die andere overige.. nog steeds onzeker dus plus die test kost rond de 160 euro en duidelijkheid heb je niet. dus k vind dat zonde van me geld.

ik weet nu ook even niet meer wat k moet doen of denken, heb me sinds vorige week rot gegoogle'd maar kan er NERGENS iets over vinden, hoop dat er nog meer vrouwen dit hebben meegemaakt waar een goede afloop bij is waargenomen.

(en die jumping foetus waar iedereen t over heeft dat heb ik ook nagevraagd of het dat kon zijn aan de vk) maar die antwoorde nee dat zie je later in een zwangerschap. rond tien weken heeft het nog stompjes ipv armen en benen en kan t een beetje buigen maar zeker niet schoppen en heel actief zwemmen waardoor verhoogde hartslag mijne had het zelfs in rust ook gwn langer dan een week hield t dus aan.

onzeker !!!!! pfff

Deel Deze Pagina