Grote Kinderwens en er dit jaar voor gaan. Wie nog meer?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Sfeertje83, 3 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fien25

Fien25 Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.659
    422
    83
    Gelukkig weet je nu door je ovu-testen wel wanneer je ei is meis! Ik herken wel wat in je verhaal, omdat ik zelf al een week voor m'n ei, veel slijm heb. Maar door de ovu-testen, weet ik zelf ook dat ik een 'laat' ei heb.

Hopelijk heb je snel een mooie test in handen! Verschrikkelijk he, dat wachten;).

2. Fien25

Fien25 Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.659
    422
    83
    Met mij gaat het trouwens goed hoor. Ik had gisteren even een baaldag. Als je iets zo graag wilt, dan is de teleurstelling vaak groot als het niet raak is. Aan de andere kant, moet ik het me ook meer gaan relativeren. Ik moet er gewoon iets minder mee bezig zijn, en het van me af zetten. We zitten trouwen pas in ronde 6, dus ik mag echt niet zeuren.

Gisterenmiddag nog even heerlijk in m'n tuintje gezeten, wat was het lekker zeg! Ik heb 's avonds een heerlijk wijntje gepakt, en genoten met een filmpje op de bank.

Op m'n werk wordt het nu voorzichtig drukker, en eigenlijk is het dan wel fijn om even nog niet zwanger te zijn. Misselijk zijn en veel nacht/ochtend-vluchten hebben, is niet fijn:D.

Dames, even een vraagje aan jullie. Als jullie mochten kiezen in welke maand jullie kindje geboren zou mogen worden, hebben jullie dan een voorkeur? Ik merk zelf, dat ik het heel fijn zou vinden om in Mei/Juni (mag ook iets later) te bevallen. Ik ben zelf jarig in November, en merk dat ik zo veel liever in het voorjaar jarig zou zijn. Lekker met mooi weer buiten zitten, (vroeger) buiten spelen met vriendjes en vriendinnetjes. Heb jullie ook zo'n voorkeur?;)

3. tebbie27

tebbie27 Actief lid

14 jan 2013
    409
    0
    16
    Ik snap heel goed dat je dan even flink baalt, zeker als je denkt zwanger te zijn en dan toch ongesteld wordt. Ik ken dat maar al te goed ;)

Ik heb niet echt een voorkeur, maar zou het niet leuk vinden om in december uitgerekend te zijn met al die feestdagen. Verder maakt het me niet veel uit.

4. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Dit heb ik ook gehad Tebbie! Wij waren iedere keer te vroeg met klussen en hielden dus ook te vroeg op..! Daardoor eerste 2 maanden een valse start.. Hopelijk mag het dan nu ook voor jou raak zijn!

5. Rabia84

Rabia84 Fanatiek lid

25 jan 2013
    2.146
    1
    36
    Overijssel
    @Fien heel begrijpelijk hoor je baaldag!!! heb ik ook ;) soms ff weer n jankmomemt en soms weer dat ik t ff van me afzet....nu mn ei weer in aantocht is ben je er toch wel weer veel mee bezig daarvoor niet zo hoop dat ik op t wachtbankje t ook weer van me af kan zetten!!!
    Ik zou graag n kindje in t voorjaar willen als ik zou mogen kiezen dan...idd dec. maand lijkt me niks aan, dan is t al zo druk enzo!!! mja aan de andere kant maakt t me ook niks uit als we maar ooit zo'n mooi klein wondertje in onze armen kunnen sluiten!!! :)

6. Fien25

Fien25 Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.659
    422
    83
    Thnx meiden voor jullie lieve reacties! Af en toe is het fijn om hier even je frustraties we te schrijven, dat helpt een hoop!

Rabia, het voorjaar lijkt met ook de mooiste tijd (als ik het voor het uitkiezen heb natuurlijk:D). Wat me dan ook zo fijn lijkt, is dat je (wanneer je zwangerschapsverlof hebt) je lekker met de kleine naar buiten kunt. En voor mij zal het betekenen, dat ik een paar drukke maanden niet hoef te vliegen, wat ook wel heel prettig lijkt.

December lijkt me ook minder prettig. Mijn vriendin heeft 2 meiden, allebei in December geboren. Voor haar is het een extra dure maand. Helemaal omdat ze het niet breed heeft, spaart ze al een paar maanden eerder cadeau'tjes voor de kids.

In dat opzicht, vind ik het eigenlijk niet zo erg dat we nog iets langer moeten wachten, hihi. Hopelijk komt er meer roze deze maanden, en hebben we een aantal voorjaarsbaby's hier!:p

7. xeniatje

xeniatje Bekend lid

23 jan 2013
    996
    0
    0
    verpleegkundige
    klerken
    @ fien jammer dat je ongi is doorgekomen is begrijpelijk dat je dan een baaldag hebt. hebt da ook soms hoor als begonnen aan een tweede beebje had ik altijd gedacht een maand of 4 en ik zal wel zwanger zijn en nu nog steeds niet en zelfs medicamenteus moet geholpen worden baal ik enorm van misschien wat raar dat ik zo een idee in mijn hoofd had dat het maar 4 maanden ging duren een tweede gaat vlugger vertelden ze me altijd :( niets van
    ik zou graag ook een beebje hebben in de maand mei juni. lijkt me leuk doordat het normaal al mooi weer is. ons noah is van 9 januari en dit valt idd duur uit eerst al die feestdagen dan de verjaardag en dan hebben ze nog paen en de rest van het jaar geen feestje meer hij krijgt alles in 1 vind dit soms jammer voor hem maar ja zolang hij er geen probleem van maakt :) en zolang ze gezond zijn :)
    @ tebbie ik hoop ook voor je dat het nu prijs is het is wel gemakkelijk met de ovutesten he dat je dan je ei vind

8. Wrummel

Wrummel Actief lid

3 feb 2013
    359
    0
    0
    Thuis
    Haha, ook ik ga voor een voorjaarsbaby!! Dus ik stel voor dat we allemaal binnen 3 maand zwanger zijn :p
    Wat het praktische aspect betreft zou t ook wel handig zijn om binnen nu en twee maand zwanger te zijn, want we gaan in oktober vliegen en anders zit ik niss net in een misselijke periode of ben ik doodop..

ja xeniatje, ik snap helemaal wat je bedoelt! Ook ik dacht binnen een paar maanden wel zwanger te zijn. Ook al hield ik altijd in mijn achterhoofd dat t soms niet zo makkelijk gaat, maar je hoopt t zo op dat moment!!
    Helemaal als t iedereen heel makkelijk afgaat (veel om me heen). Maar goed, ook voor ons is er dat moment dat we een positieve test in handen hebben!
    Dat hou ik altijd maar in mn hoofd..

9. Fien25

Fien25 Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.659
    422
    83
    Dat vind ik een heel goed idee Wrummel! Gewoon zorgen dat we allemaal de komende 3 maanden zwanger zijn!:D

Ik zou je niet al te veel zorgen maken, als je moeten vliegen en zwanger bent. Ik heb met collega's gevlogen die zelf zwanger waren, en er over het algemeen weinig last van hadden. En anders hebben we natuurlijk ook nog de luchtziektezakjes (ook wel kotszakjes genoemd:D) aan boord.

@xeniatje; ik dacht zelf ook dat ik wel binnen een half jaar zwanger zou zijn. En tja, dat wordt nu wel heel krap. Ik ga d'r vanuit dat het wel iets langer zou kunnen gaan duren. Misschien klinkt het raar, maar als het je eerste kindje is, ga je ook zelf wel eens twijfelen of je wel zwanger kunt worden. Ik wil zo graag eens een 2e lijntje zien op m'n test!:p

10. Wrummel

Wrummel Actief lid

3 feb 2013
    359
    0
    0
    Thuis
    Haha ja die kotszakjes zie ik juist tegenop :) Het is een langere vlucht (15uur), dus mocht ik misselijk worden, dan ben ik ook lang beroerd ;)

Ach ja, ik lees daarover ook verschillende verhalen, dus dat zal voor iedereen ook wel weer anders zijn!
    Maar dat zul je zelf ook wek vaker zien!

11. xeniatje

xeniatje Bekend lid

23 jan 2013
    996
    0
    0
    verpleegkundige
    klerken
    @ wrummel ik zal voor je duimen dat het binnen hier en 2 maand uw beurt is zodat je safe bent om te vliegen ;) En ja hoor hier zijn er ook al veel zwanger om me heen en zonder nogal teveel moeite en soms is het toch een steek in je hart van waarom zij wel en ik niet? Maar oke we mogen er dan ook niet al te lang bij stilstaan zoals je zegt ooit is het onze beurt dat we die positieve test in handen hebben
    ja ik begrijp wat je zegt fien als ik voor ons noah ging hebben we ook een jaar moeten proberen en plots zaten er ook twijfels in mijn hoofd van oei kan ik wel zwanger geraken oef gelukkig dus wel :)
    daarjuist een ovu test gedaan en hij is lichter of vant weekend. maar vant weekend zou dan toch wel heel vroeg ei geweest zijn? Ik ben ook wel prikkelbaar :(

12. Fien25

Fien25 Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.659
    422
    83
    @xeniatje; wat voor ovu-testen gebruik je? Normale of gevoelige? Je zou een heel vroeg ei gehad kunnen hebben, maar het kan ook heel goed dat je je ei nog moet krijgen. Dan zou ik voor de zekerheid toch nog even doortesten. Op welke dag in je cyclus heb je normaal je ei?

Vervelend he, dat wachten. En helemaal als er vrouwen om je heen 'makkelijk' zwanger worden. Dan wil je zelf natuurlijk ook meteen dat het raak is. Maar haastige spoed, is zelden goed. Dus we zullen alleen gewoon maar rustig moeten afwachten.

@Wrummel; tja, 15 uur is wel heel lang!:D Waar ga je naartoe als ik vragen mag? Maar ik denk dat, wanneer je al zwanger blijkt te zijn, dit toch heel graag voor lief neemt hoor;). En niet elke vrouw heeft veel last van misselijk zijn. Het is altijd maar even afwachten hoe je je voelt.

13. Wrummel

Wrummel Actief lid

3 feb 2013
    359
    0
    0
    Thuis
    Fien, we gaan naar Z-Korea (schrijf t maar zo, zodat google t niet makkelijk oppikt ofzo :))
    Vriendin van mijn broer komt daar vandaan en ze gaan daar trouwen. Ze wonen normaal in canada, maar voor 1,5 jaar wonen ze hier. Is niet een land wat ik meteen zou uitzoeken, maar als ik me er nu een beetje in verdiep lijkt t me toch wel heel mooi! Ben jij er al eens geweest?

14. Fien25

Fien25 Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.659
    422
    83
    In Z-Korea ben ik nog niet eerder geweest. Maar het lijkt me wel heel interessant om daarheen te mogen vliegen! Wat speciaal dat je broer daar trouwt. Het lijkt me überhaupt moeilijk om familie zo ver weg te hebben. Een broer in Canada opzoeken, doe je ook niet dagelijks natuurlijk.

Heb je nog wel de mogelijkheid en tijd om het land zelf te bezoeken? Het lijk me een hele mooie en speciale reis!

15. Wrummel

Wrummel Actief lid

3 feb 2013
    359
    0
    0
    Thuis
    Goedemorgen!

We proberen elk jaar elkaar te zien, de ene keer gaan we daar heen en de andere keer komen ze hier. maar makkelijk is het niet, we waren altijd heel close.
    Het moeilijke aan dit met kinderen bezig zijn is of ik niet weet of we elkaar dan nog regelmatig kunnen zien. Je bent niet meer zo vrij om te gaan en staan waar je wilt en ik heb t er moeilijk mee dat onze kinderen elkaar waarschijnlijk niet goed gaan kennen... En dat is ook moeilijk vior mijn ouders.

Maar goed, eerst elkaar maar weer eens zien!! :)

16. xeniatje

xeniatje Bekend lid

23 jan 2013
    996
    0
    0
    verpleegkundige
    klerken
    @ fien ik weet niet wanneer ik normaal mijn ei heb en heb ook al een paar maanden gehad dat ik geen ei heb gehad of toch niet kon vinden maar denk niet dat ik ooit zo vroeg een ei heb gehad. maar nu met clomid weet ik het totaal niet meer ik blijf nog even verder testen. het zijn nu testen van het kruidvat. donderdag weten we meer hoe het zit met de eitjes :)
    hoh wrummel dat moet idd moeilijk zijn als je zo ver van elkaar woont en vooral als je close was. is natuurlijk wel leuk voor hen dat ze daar trouwen dikke proficiat voor hen! mario zijn familie woont in Portugal en sinds we onze zoon hebben, zijn we niet meer geweest :( ligt natuurlijk ook een beetje aan ons (mijn man zag het niet zitten) maar uiteindelijk kan je nog gaan hoor alli vind ik en gemakkelijker als ze nog kleintjes zijn maar dat is ieder zijn mening he volgend jaar wil ik zeker naar portugal en hopelijk met ene klein beebje mee

17. Rabia84

Rabia84 Fanatiek lid

25 jan 2013
    2.146
    1
    36
    Overijssel
    @xeniatje sorry mss stomme vraag maar weet hier niks van af :S wat doet clomid precies dan?! is dat om je eitjes te laten groeien ofzo?! :(

18. Fien25

Fien25 Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.659
    422
    83
    @Rabia; clomid kan gebruikt worden voor vrouwen die geen ei-sprong hebben. Het wekt een ei-sprong op.

@xeniatje; ik zou toch voor de zekerheid door blijven testen. Het kan hoor, een ei voor dag 11. Maar dan zou je cyclus wellicht zo rond de 20 dagen zijn. En dat vind ik weer erg kort. Is het trouwens niet goedkoper voor je, om ovulatietesten via het internet te bestellen? Van het kruitvat schijnen wel goed te zijn, maar ook erg duur. Via het internet ben je vaak stukken goedkoper uit.

@Wrummel; wat knap dat jullie elkaar toch proberen elk jaar te zien. Met kinderen zal dit inderdaad waarschijnlijk een stukje moeilijker worden, maar niet onmogelijk. Helemaal als ze klein zijn, dan mogen ze zelfs nog gratis mee het vliegtuig in. Je zult iets meer moeten regelen vooraf, maar dat is ook te overzien.;)

19. xeniatje

xeniatje Bekend lid

23 jan 2013
    996
    0
    0
    verpleegkundige
    klerken
    Idd zoals fien zegt zorgt het voor een eisprong clomid.
    Ja ik zou het ook vroeg vinden hoor mijn ei. Ja normaal heb ik.ovutesten van zwangerenkids.nl maar en had ze ook al besteld maar doordt ze nog niet toegekomen waren heb ik voor 1 keer die van het kruidvat gekocht en tis inderdaad veel geld. Voor 7 stuks bijna 15 euro

20. Rabia84

Rabia84 Fanatiek lid

25 jan 2013
    2.146
    1
    36
    Overijssel
    @fien dankje...sorry jah wist ik niet! ;)

@xeniatje ik heb die van de kruidvat ook een keer gebruikt maar die waren bij mij wel heel duidelijk en vond ik ook een stuk fijner qua gebruik!!! mja ze zijn wel prijzig :S

Deel Deze Pagina