Grote Kinderwens en er dit jaar voor gaan. Wie nog meer?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Sfeertje83, 3 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. manuela 123

manuela 123 Actief lid

17 jul 2013
    314
    0
    16
    NULL
    NULL
    hay meiden,

nou ik zit 10 dagen voor mijn nod!

heb al 2 dagen last van maagzuur gevoelige tanden en tandvlees een beetje drukkend gevoel, en vanochtend heb ik staan kokhalzen niet normaal!

wat denken jullie zou dit kunnen 10 dagen voor nod?
    xx

2. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Klinkt dan eerder als innestelingkwaaltjes. Als je lf 14 dagen is. Het eitje zet zich 5-6 dagen bervruchting vast in het bm slijm, dus dat zal je eerder voelen. Echt "zwanger". Ben je volgens mij nog niet dan. Maar als iemand anders andere ervaringen heeft, dan graag mijn fout verbeteren hoor!

3. Fien25

Fien25 Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.659
    422
    83
    Het is denk ik wel heel vroeg, om nu al wat te kunnen voelen manuela. Je zou eigenlijk pas na een innesteling (op z'n vroegst zo'n 5 dagen na je eisprong) symptomen kunnen ervaren van een eventuele zwangerschap.

Nu moet ik zelf ook wel toegeven dat ik ineens heel erg last van gevoelige tanden had (dit heb ik echt nog nooit gehad) de dagen rond mijn ei-sprong vorige maand. Maar dit heeft denk ik niet te maken gehad met m'n zwangerschap.

Maar het is wellicht wel een goede idee om al je symptomen per dag eens bij te houden. Dit kan een goed beeld vormen, wat je ervaart tijdens je cyclus.

4. Fien25

Fien25 Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.659
    422
    83
    Dames, ik heb vandaag mij vk ingelicht over m'n zwangerschap. Over 3 weken mag ik al langs komen, voor een eerste gesprek. Volgens mij wordt een echo daarna geplaned.

Ik heb ook even mijn verhaal aan hun voorgelegd. Nu was er wel een beetje verwarring wat nu wijsheid was, maar ze zei dat het geen kwaad kon om nu nog te blijven vliegen. Het grote verschil is met iemand die niet vliegt, dat ik iets meer straling te verduren krijg. Maar dat kan op dit moment niet veel kwaad. Ze zullen het nog wel even in een vergadering mee nemen, hoe andere verloskundigen hier tegenover staan.

Op dit moment voel ik me gewoon goed, en heb ik voor mezelf de beslissing gemaakt, om voorlopig het nog even geheim te houden. Mocht het nu niet gaan, dan licht ik mijn werkgever natuurlijk meteen in. M'n vertrouwenspersoon wil ik later deze dagen eens bellen, om zijn mening te horen. Voorlopig voel ik me hier goed bij.

5. manuela 123

manuela 123 Actief lid

17 jul 2013
    314
    0
    16
    NULL
    NULL
    oke dankjullie wel voor het mee denken.

ik wacht het maar gewoon af leek mij namelijk erg vroeg om iets te kunnen merken.

spannend over 3 weken al langskomen

6. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Fien, das lekke snel! Echo kan wel al dan hoor! Inwendig dat dan wel. En mooi dat je toch een beslissing hebt genomen. Het is jou lijf en jij weet het beste wat goed voor je is en wat je nog aan kunt.

7. Fien25

Fien25 Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.659
    422
    83
    Afgelopen week zijn er in onze kenniskring 2 baby's geboren, beide jongetjes! Dus dat was vandaag shoppen voor een leuk kraamcadeau'tje. Ik ben volgens mij heel goed geslaagd!:D

Bijgevoegde bestanden:

8. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Oh zo schattig! Dat is echt leuk shoppen. En natuurlijk stiekem zelf al wat bekijken.

9. Fien25

Fien25 Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.659
    422
    83
    Die kleine kleertjes zijn inderdaad heel erg schattig! Ik heb stiekem natuurlijk wel even voor mezelf rondgekeken. Maar over het algemeen vind ik dat minder universele kleding hangt. Echt meiden dingen, of jongenskleding. Wat natuurlijk heel leuk is, maar voorlopig wachten we nog maar even met shoppen.

10. manuela 123

manuela 123 Actief lid

17 jul 2013
    314
    0
    16
    NULL
    NULL
    Aah super schattig!!
    Dat heb je goed gedaan 😊

11. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Fien, zouden jullie dan tzt het geslacht niet willen weten?

Ook een vraag voor de andere dames wel leuk.
    Wil je het geslacht van je (toekomstige) kindje weten?

Ik wel, vriend eerst wel maar roept nu steeds dat hij het niet wil...

12. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    @fien; leuk hè dat shoppen?! Weet niet of je fan bent van online shoppen, maar kinderkleding is online goedkoper en hogere sale kortingen. Jongenskleding, en dan vooral het 'niet standaard spul', is in winkels moeilijk(er) te krijgen. Dus mocht je een jongen krijgen.... Tip van flip ;)

@mimully; hier veel te nieuwsgierig om het niet te willen weten. Bovendien ook praktisch met het oog op het kamertje en kleertjes. En mocht de 2e een meid zijn, dan wil ik mijzelf niet de kans hebben ontnomen om helemaal los te gaan op een echte meisjeskamer :-D

13. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Haha idd baukje. Hier heeft mijn zus drie kinderen. Een meisje en twee jongens. De meidenkleding is dus ook nog zo goed als nieuw. Zou toch leuk sneupen zijn. Zeker omdat mijn moeder nog veel zelf gemaakt heeft.

Wil je man het ook weten dan?

14. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Ja hij misschien nog meer dan ik. Ik heb nog wel getwijfeld omdat de 2e met een keizersnee geboren moet worden. Dus dan weten we wanneer het geboren wordt en ook al wat het is en hoe het dus gaat heten. Daarom zei ik eerst van laat dan het geslacht dan nog een verrassing zijn.. Maar goed, bij de eerste wisten we het ook en heb dat nooit jammer gevonden. Je ziet je kindje voor het eerst en dat is fantastisch. Het geslacht is dan bijzaak.

15. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Ah joh, een ks kan ook nog spontaan/spoed worden. Mijn zus haar eerste is een spoed ks geworden ivm stuitligging. 2e kindje is vaginale bevalling. 3e zou geplande ks worden.
    Op donderdag of vrijdag hadden ze bij de gyn de afspraak gemaakt voor de ks. Dit is later nog een keer verzet. Zus vond het al niks. Ze vond het net een baby op bestelling. Vervolgens in de nacht van dinsdag op woensdag begon het vanzelf. Dus ze maakte mijn zwager wakker met de mededeling dat de baby kwam. Zet mijn zwager met zijn slaperig hoofd;"Ja klopt, donderdag krijg je ks, dan komt de baby." En hij draait zich om en slaapt verder...

Maar waarom een geplande ks bij jou? Is je oudste ook via ks geboren?

16. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    @fien leuke dingen geshopt hoor! Neutrale kleertjes vond ik ook niet zo leuk. Dus heb 2 pakjes die eventueel voor beide zouden kunnen verder niet.

@baukje vindt het voor jongens juist zoveel makkelijker als voor meisjes. Heb echt moeite met leuke meisjes dingen vinden en voor jongens zie ik genoeg, maar ik ben volgens mij de enige:p.

@mimully ik wilde het eerst niet weten maar manlief wel, ben nu wel blij dat ik het al weet hoor. Ben nu vooral heel benieuwd naar hoe ze is en wanneer ze komt:).

Zijn er meiden die het echt niet willen weten?

17. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    @MiMully; ja dat klopt hoor, zou het ook wel erg grappig vinden als het zelf zou besluiten om eerder te komen. En ook wel een fijn idee want dan zou het kindje echt komen wanneer het er zelf klaar voor is en niet omdat wij dat zo hebben gepland. Als ik me tijdens zo'n zwangerschap goed voel zou ik de keizersnee ook pas laat in de 40ste week willen plannen. Dit ook om opstart problemen zoveel mogelijk voor te zijn. Onze eerste is uiteindelijk met de keizersnee geboren. Mijn ontsluiting bleef hangen op een kleine 6 cm na bijna 15 uren weeen. Tijdens de ks bleek dat mijn bekken veel te smal zijn, daar zal nooit een kind doorheen passen.

@Nichelle; haha, je bent denk ik idd echt 1 van de weinigen die meer leuke jongenskleding kan vinden dan meisjeskleding :p Kan het inmiddels ook wel vinden maar niet echt bij de 'standaardwinkels'. Heel af en toe. Voor meisjes kun je bijvoorbeeld bij Zara of H&M heel goed slagen. Is wel een frustratiepunt bij mij hoor. Bij H&M heb je misschien 2 a 3 rekjes jongenskleding en voor meisjes echt wanden vol. Geldt ook voor C&A. Daarom slaag ik beter op internet :p

18. manuela 123

manuela 123 Actief lid

17 jul 2013
    314
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja ik zou het ook willen weten wij allebei
    ben er veeel te nieuwschierig voor maar ik zou het dan wel voor onszelf willen houden

19. Arma86

Arma86 Niet meer actief

Hey meiden,

Vl en ik willen niet weten wat het wordt. Blijft een verassing tot het eind. Bij mijn nichtje wisten we het ook niet. Vonden we ook heel leuk en ze heeft een super leuk kamertje gekregen.

20. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Baukje en Nichelle, ik vind jongenskleding ook veel leuker. Lekker stoer en bloesjes enzo. Meisjes kleding is zo....meisjesachtig. Heb ik niks mee.

Deel Deze Pagina