Grote Kinderwens en er dit jaar voor gaan. Wie nog meer?

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by Sfeertje83, Feb 3, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tebbie27

tebbie27 Actief lid

Jan 14, 2013
    409
    0
    16
    Laten we het hopen idd. Zijn allebei al een tijdje bezig, mag nu wel eens een keer raak zijn.
    Ik heb nu nog steeds last van mijn buik en ook pijn in mijn onderrug en af en toe ook erg misselijk en beetje duizelig maar ach mijn lijf zal me wel weer voor de gek houden...zoals elke maand. Ik heb ook af en toe van die steken in mijn borsten en zijn beetje gevoelig maar dat zegt niks :( Normaal heb ik het alleen pas wat later, wat meer richting mijn NOD zeg maar.
    Gelukkig ga ik volgende week donderdag op vakantie, kan ik het hopelijk een beetje van me af zetten!

Ik heb nog stroopwafels liggen zal ik die meenemen voor het wachtbankje ;)

2. MiMully

MiMully Fanatiek lid

Jan 18, 2013
    2,405
    5
    38
    Female
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    @tebbie, gezellig! Schuiven wij een stukje op.
    En die krampen heb ik nu dus ook. Sta er soms echt krom van. Maar de ovutesten zijn echt weer lichter dus ei is echt geweest.

3. Rabia84

Rabia84 Fanatiek lid

Jan 25, 2013
    2,146
    1
    36
    Overijssel
    @tebbie jah idd zijn al lang bezig eb hoop echt dat t dit jaar nog gaat lukken ;) mja mijn lichaam houdt me altijd voor de gek!!! :S de ene keer heb ik zowat alle symptomen en de andere x niks en dan denk je elke x zou t dan nu toch zo zijn?? Mja altijd negatief gelukkig heb ik die testdrang niet meer, daar wordt je ook zo depri van die witte testen :( wat lekker dat je op vakantie gaat en idd ff lekker genieten en t van je af zetten en dan terug komen met die knaltest ;) ik duim voor je meis!!! Ohh en lekker hoor stroopwafels :p Hihi

@mimully fijn dat je ei echt geweest is!!! Nu maar weer afwachten he...ik heb gelukkig geen testen meer nodig ik voel t heel duidelijk!!! Wel handig maar jah ook heel pijnlijk en kan moeilijk lopen dan, mja moeten er wat voor over hebben he ;) hopelijk voor jou ook eindelijk n mooi plakkert :) duim voor je meis!!!

En natuurlijk ook voor de rest van de dames, hopelijk kunnen we er gauw een ander lijstje van maken ;) Hihi....
    En alle zwangere dames, hoe gaat t met jullie en de symptomen??? Sommigen al gauw n echo?!

4. Arma86

Arma86 Niet meer actief

@tebbie oeh lekker zeg bijna vakantie. Waar ga je heen?

@meiden op het wachtbankje ik duim voor jullie. Die lijst mag nu wel eens op roze hoor:p

@hier nog 2 weken wachten op de echo vind het zoooo spannend. Hoop dat ik gewoon een mooi knipperlichtje te zien krijg. Ben inniedergeval nog steeds met vlagen misselijk en mn boobs zijn ook nog super gevoelig. De tijd gaat wel hard hoor. Morgen alweer 7 weken. Volgende weekmonze eerste afspraak bij de vk ben benieuwd.

5. Rabia84

Rabia84 Fanatiek lid

Jan 25, 2013
    2,146
    1
    36
    Overijssel
    @arma spannend meis!!! Gaat idd snel zeg ;) hoop ook idd dat jr. N mooie echo hebt en n mooi hartje ziet en hoort kloppen :D

6. tebbie27

tebbie27 Actief lid

Jan 14, 2013
    409
    0
    16
    @arma We gaan naar zuid-Frankrijk. Heerlijk!! Zijn er al een paar keer geweest en elke dag stralend weer, kijk er echt naar uit!

Wat spannend dat je binnenkort de echo hebt! Hopelijk krijg je een mooie echo!

7. Fien25

Fien25 Fanatiek lid

Oct 10, 2011
    1,659
    422
    83
    Ik kom net terug van mijn eerste echo dames! Wat is het speciaal zeg, om je kleine ukkie voor het eerste te mogen zien!

Ik vond zelf dat je al best veel kan zien. Ik kon direct het hoofdje en het lichaampje onderscheiden. Er was een heel mooi kloppend hart je te zien, en de groei klopte precies met mijn eigen berekeningen. De klein!e uk is nu bijna 2cm groot! We zijn vandaag 8+3 weken zwanger!

Manlief was zelf ook verbaasd om zoveel al te kunnen zien, hij werd er stil van. Over 3 weken mogen we weer terug komen voor de termijnecho. Dan moet ons ukkie 2x zo groot zijn.

8. MiMully

MiMully Fanatiek lid

Jan 18, 2013
    2,405
    5
    38
    Female
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    @ Fien, super! Heb je ook een foto gekregen? Wel even showen hoor!

Ik moet morgen naar de gyn vanwege de buikpijn. Ze vertrouwde het toch niet en ze wilden morgen toch even kijken. Ik zit vanwege spierpijn als sinds donderdag aan 3x2 pcm per dag en nog erg veel pijn dus dat is niet goed.

En voor wie het interesseert: ECLI:NL:GHARL:2013:6429, Gerechtshof Arnhem-Leeuwarden, 24-000620-12

9. Rabia84

Rabia84 Fanatiek lid

Jan 25, 2013
    2,146
    1
    36
    Overijssel
    @fien Wauww super meis!!! Fijn dat alles ok is en ben ook heel benieuwd naar je echo meis ;)

@mimully heftig verhaal hoor en begreep ik t nou goed dat diegene maar 2 maand vastzit :eek:

10. Arma86

Arma86 Niet meer actief

@fien ja waar is die foto:D

@mimully maar 2 maanden?????: Is dat alles??? Wat een @#$/^& uitspraak zeg. :xSterkte meis. Dikke knuffel

11. xeniatje

xeniatje Bekend lid

Jan 23, 2013
    996
    0
    0
    verpleegkundige
    klerken
    hallo dames
    hier terug van weekendje moviepark :) alles was zalig en natuurlijk kon ons portie tegenslag niet ontbreken( nieuwe gps moeten kopen, nieuwe autoband, bijensteek, tekenbeet,...) nu ja maakt de reis altijd extra spannend :) en extra duur :(
    amai fien heftig ook een grote verantwoordelijkheid he.
    hoh de eerste echo's zo leuk he fototje ;)
    hoe werkt die uitspraak van als je zwanger bent vb 6+ 3 weken? 6 is vand e weken zwangerschap en die +3 dan? mezelf weer even updaten ;)
    @mimully veel sterkte
    vandaag bloedafname voor mijn schildklier morgenavond weet ik de uitslag joepi normaal zou alles goed moeten zijn.

12. Arma86

Arma86 Niet meer actief

Jeetje jij hebt niet echt geluk gehad zeg tijdens je weekendje weg. Toch een beetje kunnen genieten hoop ik?

6+3 weken staat voor 6 weken en 3 dagen:)

13. Wrummel

Wrummel Actief lid

Feb 3, 2013
    359
    0
    0
    Thuis
    Ha meiden,

Ook weer eens berichtje van mij!
    Ohh Fien, wat spannend zeg zo'n eerste echo en wat kun je dan al snel een kindje zien zeg!
    Idd mag de foto hier geshowd worden!! :)

Xeniatje, jij hebt idd een behoorlijk ongelukkig weekend gehad! Was het verder wel leuk? ;)

Mimully, phoe twee maanden is niet veel, moet er een maand van zitten toch? Hij is wel schuldig bevonden in ieder geval.. Hopelijk kunnen jullie je in de uitslag vinden en zo het een plekje geven.. Sterkte meid!

Verder gezellig op t wachtbankje meiden?
    Ik kom er nog niet bij op.. Helaas geen eisprong ontdekt en zal waarschijnlijk binnenkort ook niet t geval zijn.
    Afgelopen donderdag naar de fertiliteitskliniek geweest, inwendige echo gehad en bloedonderzoek. Geen spoor van eisprong, dus moet nu duphaston nemen om een bloeding op te wekken en vanaf dan word ik een cyclus in de gaten gehouden. Mocht er weer geen ei in zicht zijn, dan ga ik waarschijnlijk aan de clomid. In 14 maanden tijd maar twee eitjes gehad, wel veel eiblaasjes, dus waarschijnlijk Pcos. Pff, dat hakte er donderdag toch wel in hoor.. Maar goed, ik hoop dat we snel verder kunnen, maar ben bang dat we zo weer een maand verder zijn..
    Het houd me erg bezig merk ik en t doet me meer dan ik had verwacht. Helemaal als je zo rondloopt in die kliniek, maar allemaal hele lieve mensen, dus hopelijk komen we snel een stukje verder!

14. Fien25

Fien25 Fanatiek lid

Oct 10, 2011
    1,659
    422
    83
    Hier zijn alvast 2 foto'tjes van de echo! Ik blijf er zelf ook naar kijken. Ik vond het al zo speciaal dat ik er direct een klein mensje in kon zien.

Attached Files:

15. Fien25

Fien25 Fanatiek lid

Oct 10, 2011
    1,659
    422
    83
    @Mimully; sterkte me de uitspraak. Wat ik begrijp moet deze persoon 6 maanden in de cel, waarvan 2 voorwaardelijk. Dus uiteindelijk moet hij dus 4 maanden vast zitten? Hoe ben je er zelf onder?

@Wrummel; wat fijn dat je in de fertiliteitskliniek bent geweest. Ik kan me voorstellen dat de diagnose PCOS niet fijn is. Maar ook hiermee kun je zwanger worden. Je zult hoogstwaarschijnlijk alleen medicijnen moeten nemen, om elke maand een eisprong te krijgen. Maar dan heb je elke maand gewoon kans op zwanger te raken. Niet te druk om maken meis. Wel heel goed dat ze er meteen werk van maken, en je aan de clomid mag.

@xeniatje; wat leuk dat je zo'n fijn weekend hebt gehad! Een spannende reis, met een gezellig en leuke dag in het moviepark. Ik denk dat Arma al goed heeft verteld, hoe het in elkaar zit met 8+3 zwanger zijn. Dan ben je 8 weken en 3 dagen zwanger:p.

@tebbie; heerlijk hoor, vakantie! Ik ben er eigenlijk ook wel weer een beetje aan toe. Maar voorlopig staat hier niets in de planning. Ben een beetje jaloers!:D

16. Wrummel

Wrummel Actief lid

Feb 3, 2013
    359
    0
    0
    Thuis
    Wat mooi Fien en wat duidelijk! Geniet ervan samen, toch echt een wondertje!

17. tebbie27

tebbie27 Actief lid

Jan 14, 2013
    409
    0
    16
    @fien Mooie echo! Wat leuk dat je het al zo goed kan zien!

@hier steeds meer steken onderin mijn buik. Zit nu inmiddels met een kruik op de bank ;). Ook ben ik duizelig en misselijk. Begin steeds meer het idee te krijgen dat dit wel eens de innesteling zou kunnen zijn. Iemand die dit wel eens heeft gehad rond innesteling? Ik heb het namelijk nog nooit zo gevoeld. Hopelijk is het idd een goed teken!

18. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

Jul 26, 2010
    2,732
    44
    48
    @MiMully; wat heftig om te lezen. Begrijp ik nu goed dat hij in het hoger beroep een lagere straf heeft gekregen dan in eerste instantie? Dat moet voor jullie wel een klap zijn zeg... En de schadevergoeding is via de burgerrechter af te dwingen maar de rechter acht de kans klein dat jullie een reëel bedrag kunnen krijgen? Had het er net met ml over. Hij kent degene die het ongeluk heeft zien gebeuren (zoon van zijn vorige baas). Voor zover ik heb begrepen heeft hij nog gesproken met je moeder vlak na het ongeluk? Hij heeft ongetwijfeld ook moeten getuigen in de rechtszaak... Heftig hoor.

@Wrummel; lijkt me idd even flink slikken als je hoort dat het waarschijnlijk PCOS is. Gelukkig kunnen ze daar wel veel tegen doen. Je hebt nu wel meer duidelijkheid, dat geeft misschien ook wel een beetje rust?

@Xeniatje; jeetje het zat jullie idd niet mee! Wel lekker, er even tussenuit.

@Fien; wat een mooie echofoto's zeg! Prachtig he dat je alles al zo kunt zien! Gek idee vind je niet, dat dat in je buik zit. Vond ik tenminste wel..! Ga je het nu ook aan je leidinggevende vertellen?

@Tebbie; heerlijk meis even op vakantie! Hopelijk kom je met een positieve test terug! Had bij de 2e zwangerschap op dag 9/10 krampen en bruinverlies. Dus wie weet!!

Hier weer wat mindere dagen achter de rug. Ben af en toe gewoon boos, ik had nu gewoon 14/15 weken zwanger moeten zijn :( gelukkig zijn het 'maar vlagen' dat ik me zo voel.. Het helpt ook niet echt mee dat ik nog steeds geen ei heb gehad en dat terwijl ik al op dag 33 zit :S Heb het gevoel dat ik steeds maar moet wachten, alsof ik 'on hold' sta. Vind dat heel erg vervelend... Wil graag verder en actief bezig zijn met een gezonde volgende zwangerschap. En geduld is niet echt mijn sterkste kant helaas..

19. Fien25

Fien25 Fanatiek lid

Oct 10, 2011
    1,659
    422
    83
    Dank jullie wel dames! Ik straal volgens mij ook echt van geluk!:p

@tebbie; ik heb mijn innesteling uiteindelijk niet gevoeld. Wat ik zelf denk, heb ik het waarschijnlijk de innesteling tijdens een vlucht gehad. Dan ben ik zelf ook met hele andere dingen bezig, en wellicht heb ik niet op de symptomen gelet. Wel kan ik me herinneren dat ik een heel klein beetje bruine afscheiding in m'n slipje had. Maar het was echt maar minuscuul. Precies 6 dagen na m'n eisprong.

Hopelijk zijn het positieve symptomen van een innesteling! Ik duim me je mee!

20. Fien25

Fien25 Fanatiek lid

Oct 10, 2011
    1,659
    422
    83
    @baukje; heel logisch meis, dat je het af en toe nog moeilijk hebt. Ik kan me heel goed voorstellen, dat het best nog wat verdriet met zich meebrengt. Je wilt nu graag verder, maar je ei laat dan ook nog eens op zich wachten. Dat helpt natuurlijk ook niet bepaald mee. Koppie op he, je ei komt er echt wel aan. Het heeft alleen nog even wat tijd nodig, om mooi en groot te groeien voor je volgende zwangerschap.

Om terug te komen op je vraag, het is zeker een gek idee dat er zo'n klein mensje in me aan het groeien is. Man lief zat toch wel met een klein beetje verbazing te kijken, dat hij nu zijn eigen kindje kon zien. Hij was helemaal ontroerd, en stil op de weg terug naar huis. Ik zit nu met het dilemma wanneer ik het aan mijn leidinggevende ga vertellen. Voor mijn gevoel wil ik deze week nog 1 weekje gaan vliegen, om het voor mezelf goed af te sluiten. Ik denk dat ik het net voor 10 weken aan mijn leidinggevende ga doorgeven. Het nadeel is dan, dat ik meteen op nonactief sta, en er gesproken moet worden over ander werk.

Op dit moment is het vrij onrustig op mijn werk, omdat er veel collega's er voor de winter uit moeten. Deze weken worden de goede en slechte gesprekken met collega's gehouden, over hun contract. Dus het tijdstip is niet bepaald ideaal. Ah fijn, mijn nieuws is leuk nieuws, het brengt alleen een beetje organisatie talent met zich mee:D.

Share This Page