hoh mimully al die dingen die beschreven werden lijken wel nogal ernstig of toch heel veel dingen zoals die trombose tia enzo brrr... wanneer weet je de uitslag? hier juist naar de dokter geweest heb nu een maagslokdarmontsteking... en mijn hoofd barst bijna ik denk bijna dat het komt door de duphaston volgende maand maar vragen aan de gyn als ik niet iets anders mag krijgen
Hey meiden ff een ego berichtje. Net voor het eerst de kleine voelen schoppen. Echt heel duidelijk 2 schopjes. Helemaal gelukkig
Ah prachtig arma! En volgens mij nog best vroeg ook. Xeniatje, tja sommige dingen word je niet blij van, maar er staat ook bij dat je niet alle symptomen hoeftbte hebben. Wat ik nu "heb" valt mee. Van de week het zkh eens bellen om te informeren naar APS.
Wat prachtig meis! Ik ben wel een beetje jaloers, heb de kleine hier nog niet kunnen voelen. Heerlijk van genieten van dat gevoel!
@neya welkom @Mimully best schrikken die aps. Maar het goede nieuws is dat ze de kans op een goede zwangerschap dan kunnen vergroten. Hoop dat je snel meer weet. @ wrummel wat vervelend dat je eitje nog niet is gegroeid ik hoop dat ie nu aan zn groeispurt begint en er maandag een mooi eitje zit. @fien snap dat je wel baalt dat je die kleine nog niet hebt gevoeld. Hopelijk voel je hem snel. Kan niet lang meer duren nu. @x3niaatje wat rot dat je je niet goed voelt door de medicijnen. Hopeljk heb je ze volgende maand niet eens meer nodig
Vanochtend test gedaan en negatief. Geen idee wanneer mijn NOD precies zou zijn . Dus we wachten maar weer af. Maandag en dinsdag lichte daling in mijn temp gehad en vandaag hetzelfde als gisteren 36,8. Arma: wat bijzonder lijkt me dat om de kleine te voelen. Neya welkom
Dames, hebben jullie al over jullie zorgverzekering gedacht? Om heel eerlijk te zijn, heb ik hier eigenlijk nooit heel erg bij stil gestaan. Maar als je zwanger bent, of zwanger wilt worden, is het wel fijn om goed op de hoogte te zijn, wat je wel en niet vergoed krijgt. Pas wanneer ik zwanger bleek te zijn, heb ik mijn zorgverzekering eens goed bekeken. Ik heb zelf een verzekering bij FBTO, en heb gelijk de module gezinsplanning kunnen aanzetten. Nu heb ik wel gezien dat er voor 2014 wat dingen uit het pakket worden gehaald, waar ik in 2013 nog even gebruik van kan maken. Dus het loont om je verzekering onder de loep te nemen. Mijn verzekering vergoed alleen nog een pretecho in 2013, tot 100 euro. In 2014 is dit helaas uit het pakket gehaald. Dus van de week nog snel even een pretecho geplaned voor eind december. Ook wordt helaas het sensormatje niet meer vergoed in 2014. Maar omdat ik dit matje al heb aangevraagd, krijg ik het gelukkig nog vergoed. Hoe staan jullie hierin dames?
Zelf ben ik via de Friesland verzekerd, collectief via mijn werkgever. Altijd tevreden over geweest. Verloskundige zorg valt onder de basisverzekering. Extra vergoeding voor de eigen bijdrage voor de kraamzorg is niet zinvol. Heb het uitgerekend en kan voor mij niet uit. Betaal op jaarbasis meer voor de aanvulling, dan aan eigen bijdrage. Moest met J. 190 euro bijbetalen. Had wel een 9e en 10e dag indicatie vanwege de keizersnede. Normaal heb je 8 dagen kraamzorg. Dus ik kreeg meer uren. De dagen in het ziekenhuis worden daar overigens vanaf getrokken. Het enige wat ik nog wil uitzoeken is of het vrijwillig eigen risico ook niet word aangesproken als het op verloskundige zorg aankomt, maar ik vermoed van niet. Anders had ik allang een rekening ontvangen. Mijn advies is vooral, ga niet teveel mee in de aanvullingen. De zorg die je echt nodig hebt, wordt allemaal vergoedt vanuit de basisverzekering.
Arma, wat een fantastisch gevoel hè! Geniet nog even van de zachte schopjes, op het eind word het allemaal wat gevoeliger @fien; bij jou kan het vast niet lang meer duren! Wanneer heb je de 20 weken echo? @wrummel; balen van je eitje. Hopelijk maakt het nog een groeispurt... @tebbie; balen van je negatieve test meis. Hopelijk heb je snel duidelijkheid.. @mimully; dus als ik het goed begrijp hebben ze daar wel op geprikt? Wanneer heb je nu een afspraak? @xeniatje; wanneer is je Nod? Hier sinds drie dagen medicijnen tegen de misselijkheid (of had ik dat al verteld?). Wat een verademing! Verder nog steeds bruinverlies maar is verder niet toegenomen sinds ik weer ben begonnen met werken.
@ arma zalig he die schopjes! @ fien zal wel wellicht komen hoor nog een beetje geduld idd mimully nogal een geluk dat de symptomen die jij hebt nogal meevallen maar het is nog niet vastgesteld dat je dit hebt? Mijn nod ligt ergens rond 23 november dus nog een eindje te gaan. @ tebbie balen van je test hopelijk weet je vlug wat meer! @ wrummel hopelijk heb je maandag een mooi eitje. Als het niet zo is en je verhoging moet nemen van clomid doen ze het dan nog in die ronde of moet je dan afwachten tot de volgende ronde? Ik ben verzekerd via mijn werk (verpleegster in het ziekenhuis) dus krijg ik alle kosten van mijn opname bij bevalling terugbetaald ook de kiné enzo alleen de consultaties ben ik niet volledig terugbetaald. dus ik zit wel wat safe hier gisteren en vandaag migraineaanval pfff amai was lang geleden dat ik dat nog gehad heb. ik denk dat mijn hoofdpijn en die migraine aanval krijg van die duphaston want het komt altijd op wanneer ik in mijn periode van duphaston zit @baukje nogal een geluk dat die medicijnen tegen misselijkheid goed werken is al ene last minder he
Helaas ben ongi geworden :x. Iedere keer als ik denk dat ik wel kan gaan testen dan word ik een paar uur later ongi . Volgende maand maar niet meer testen....
Wat vervelend Tebbie. Koppie op he meis! Ik begrijp dat je je heel verdrietig voelt, maar laat je gevoel niet alles overheersen. Gooi je emoties er vandaag gewoon lekker uit, en ga er dan weer met frisse moed tegenaan. De volgende ronde, wordt gewoon jouw ronde.
oooh wat jammer tebbie. wanneer zouden jullie naar de huisdokter gaan? joepi morgen ga ik naar mechelen libelle winterfair beurs!!! jammergenoeg heeft mijn vriendin op het laatste afgezegd maar ml gaat mee superlief van hem want dit is echt iets vrouwelijks. mechelen is redelijk ver en ik ben geen held in de auto dus ml vergezeld me zoooo lief
@baukje Helaas wel veel buikpijn. Gisteren de hele dag met kruik op de bank gelegen en ook vannacht met kruik geslapen . Ook supermisselijk maar dat heb ik wel vaker de eerste dagen vooral als de ongi heftig is. @xeniatje we willen in januari naar de arts gaan. We geven mijn lichaam nog 2 maanden de kans om het zelf te doen .
chapeau van jullie tebbie dat jullie nog 2 maanden willen zelf proberen, ik zou niet zoveel geduld hebben hopelijk lukt het in die 2 maanden
@arma ohh wat fijn meis dat je al schopjes voelt!! Heerlijk lijkt me dat @tebbie balen meis maar ik begrijp je maar al te goed!!! We zijn ongeveer evenlang bezig en wij willen ook in jan. Naar de arts gaan...2014 wordt gewoon ons jaar!!!! Hihi... En voor de rest van jullie natuurlijk ook he en mogen er al n paar dames dan lekker genieten van hun hummeltje Had vandaag n babyshower, heel leuk en Gezelly!! Toch voelde ik me wel n beetje emo...ondanks dat ik t haar heel erg gun en zo blij voor haar ben omdat ze best n zware zwangerschap achter de rug heeft, had ik wel zoiets...nou ik wil dit ook zo graag!! En natuurlijk werd er ook aan mij gevraagd, wanneer komt t bij jullie?? Had ik zo geen zin in en zeg maar altijd; als t komt dan komt t!!! Tja ga niet al die mensen vertellen dat we al zolang bezig zijn hoor...mja zij heeft gelukkig n mooie babyshower gehad en daar ging t om, volgende maand is hopelijk de kleine er al!! Nou dames fijn wkend nog, ik kruip lekker m'n net in Hihi...
Dames wat is het hier rustig!! Hoe gaat het met iedereen? Hier pittig nachtje achter de rug. Kleine vent had koorts, dus erg onrustig. Nu nog wat verhoging, maar lijkt er nu niet zo'n last van te hebben. Merk na zo'n nacht dat ik weer meer misselijk ben en ook de bekkenklachten lijken toe te nemen... Vandaag maar even rustig aan...
@baukje vervelend meis!!! Hopelijk knapt je kleine vent gauw op!!! En jij ook ff lekker rustig aan doen meis!!! Hier eigenlijk niet zoveel te melden, denk dat ik eind van de week m'n ei heb dus deze week weer aan de klus Hihi...heb trouwens wel n test voor m'n man gehaald!! Omdat die ene vrouw toen zei dat ze voelde dat t niet aan mij zou liggen maar aan m'n partner...dus heb n mannelijke vruchtbaarheidstest besteld en test zowel de hoeveelheid als de beweeglijkheid!! Ben eigenlijk wel erg nieuwsgierig!!!