Grote Kinderwens en er dit jaar voor gaan. Wie nog meer?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Sfeertje83, 3 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fien25

Fien25 Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.659
    422
    83
    Ik ben toch wel heel benieuwd Rabia! En 5 dagen voor NOD, moet je ook heel goed kijken voor een streepje. Maar we kijken graag met je mee!;)

Ik hoop niet dat jullie het erg vinden dames, maar ik kom nog eens een foto van m'n buik spammen. Op de foto lijkt hij een stuk kleiner dan in werkelijkheid, haha. Maar ben heel blij met al m'n positiekleding, zit toch net weer een stuk lekkerder:D.

Bijgevoegde bestanden:

2. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    @Rabia; ben idd heel nieuwsgierig naar je foto!!

@Fien; prachtig buikje heb je al meid! Positiekleding zit idd heerlijk :D enne wat betreft je vraag aan Nichelle over wat je achteraf nooit gekocht zou hebben: een borstkolf. Doe dat pas na de geboorte. Bij mij is de borstvoeding nooit goed op gang gekomen dus staat nog steeds ongebruikt in de kast. Dingen waar je nooit genoeg van kan hebben: hydrofielluiers. Die vliegen er door op een dag. 1 in het bedje, eventueel in het wiegje, in de wandelwagen, 1 op het waskussen (tegen ongelukjes, vooral bij jongetjes :p) bij het wassen of badderen gebruik je er wel 2 en ga zo maar door. Dus genoeg inslaan!

@Arma; mooie kinderwagen hoor! Ziet er inderdaad erg degelijk uit!

@Mimully; hopelijk is dat het antwoord, die tabletten. Het is jullie enorm gegund!

3. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    @fien anti krabwantjes! Mijn dochter lag in m'n buik al op alle echo's met d'r handjes op d'r gezicht en dat deed ze daarna dus ook, ze heeft een poosje veel in d'r gezichtje gekrabt (geen idee of dat een gangbaar woord is maar je begrijpt me:p) en die krabwantjes waren echt een uitkomst.

Grote hydrofielen vind ik ook wel heel lekker. Nova vind geborgenheid wel heel prettig en die grote hydrofieldoeken zijn lekker om in te bakeren maar die kan je ook nog voor 100.000 andere dingen gebruiken.

Een molton hoeslaken onder je eigen bed, ik vond die celstof matjes echt 3x niks. (Voor vruchtwater en bloedverlies enzo).

Een voedingskussen, zowel in de zwangerschap als nu nog steeds een heel handig ding! Als Nova een beetje mopperig is en niet in d'r eigen bedje wilt slapen leg ik d'r bij ons in bed op het voedingskussen die in een kussensloop zit, kan ze bij ons in bed slapen zonder de risico's.

Omslagrompertjes en kleertjes voor in het begin. Was vooral mijn man heel blij mee (en nu nog!) scheelt een hoop over het hoofd heen trekken, vooral als je een prikkelgevoelig kind hebt.

Een draagdoek! Ideaal bij van alles! Kindje lekker tegen je aan en toch je handen vrij! Je moet het even doorkrijgen maar als je het doorhebt dan is het echt heel handig!

Platte lepeltjes voor het geven van vitamines en evt. Medicijnen.

Wat ik nog helemaal niet heb gebruikt zijn de babyvijltjes en nagelschaartje. Na het badderen kan je de nageltjes zo glad strijken met je vingers, die vijltjes vind ik maar een gedoe.

En een goede luiertas is ook heel fijn! Ik heb de cowboys bag daiper bag en die is echt heel fijn en ook heel mooi! Niet heel goedkoop maar die tassen zijn wel van goede kwaliteit (mijn man heeft de gewone voor z'n werk).

Een luiertas moet vooral lekker ruim zijn en je moet veel mee kunnen nemen. Ik had eerst een van de prenatal en die vond ik niet prettig.

Maizena voor luieruitslag (geloof me er werkt niks beter dan maïzena tegen rode billen)

En ik weet niet wat voor badje je wilt maar ik vind zon badinzetje toch wel heel handig! Heb je je beide handen vrij en sta je niet zo ongemakkelijk.

Tummytub was hier geen succes, badje met badinzetje wel.

En een magnetron sterilisator vind ik ook wel top! Met 5 min, schone flessen.

Nou dat was het denk ik wel zon beetje, er is vast nog wel meer maar daar kom ik zo even niet op:p.

4. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Mooi buikje trouwens! Ik wilde ook heel graag nog een gipsafdruk maken, moet je zeker doen! Ik was te laat omdat ik onverwacht werd ingeleid maar met 36 weken heb je meestal het mooiste resultaat!

5. Fien25

Fien25 Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.659
    422
    83
    Dank jullie wel voor de tips Baukje en Arma!

@Baukje; ik hoorde al dat hydrofiele luiders heel handig zijn om veel van te hebben. Ik ben al voorzichtig begonnen met wat inslaan. Maar zal de komende tijd nog wel even bijshoppen, haha! Zo te zien handig voor alles!

@Arma; welke draagdoek zou je eventueel kunnen aanraden? We zitten te twijfelen of we en buikdrager of doek willen. Het liefst eentje die goed en niet te duur is.

Over een voedingskussen zijn we nog niet helemaal uit. Op zich lijkt het me wel handig om er eentje te hebben. Maar hierin is ook weer zoveel keus. Kan jij me misschien iets aanraden?

Wat ik me ook afvraag, is welke maat luiers handig is om aan te schaffen, en hoeveel ervan. Vorige maand was er een goede aanbieding van de pampers, 1+1 gratis. Hiervan heb ik toen 4 pakken in maat 1, en 4 pakken in maat 2 van aangeschaft. Het lijkt me fijn om daar de eerste tijd geen omkijken naar te hebben. Maar wat is hier wijsheid in?

6. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Overslagrompertjes zijn een goeie! Heb ik in het begin ook veel van gebruikt, ideaal! Pampers in maat 1 heb ik nog lang kunnen gebruiken, dus die kun je wel inslaan. Blijkt de kleine een maat groter nodig te hebben en je hebt nog een dicht pak dan kun je deze bij de drogist zo omruilen zonder bon. En bedenk dat met elke maat dat je omhoog gaat, er ook weer minder pampers in een pak zitten. Dus ik stelde dat uit tot het echt niet meer kon ;)

Zelf zweer ik bij bepanthen bij luieruitslag, droge plekjes en pijnlijke tepels bij borstvoeding. Maar iedereen heeft weer zijn favoriete producten daarin.

Mijn kraamverzorgster gaf als advies om het matrasje uit de kinderwagen tussen onze eigen kussens te leggen. Zo heeft de kleine een eigen slaapplekje tussen de ouders in. Vooral de eerste weken erg handig.

Een omslagdoek is in het begin erg handig om je kindje warm te houden. Wij hebben 1 van snoozebaby. Deze is voor in huis niet te warm, gewoon lekker. En je kunt m ook in de maxicosi gebruiken en eventueel tijdens het borstvoeden, zodat je discreet kunt voeden. Heb ook een lodger maar vind deze persoonlijk te warm voor in huis.

Meer kan ik ook even niet bedenken. Roep maar als je meer wilt weten!

7. Rabia84

Rabia84 Fanatiek lid

25 jan 2013
    2.146
    1
    36
    Overijssel
    hier is de test dames!!!
    maar is toch echt omowit hoor heb net weer gekeken!!
    heb ook al gevoelige borsten dus einde verhaal...wacht mn ongi gewoon af en bel gelijk de dokter ;)

8. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Sorry rabia, kan er ook niets van maken. Maar 5 dagen voor nod is ook nog erg vroeg hè!?

9. Rabia84

Rabia84 Fanatiek lid

25 jan 2013
    2.146
    1
    36
    Overijssel
    @baukje jah weet ik maar heb toch echt t gevoel dat t niet raak is hoor!!! gaan gewoon straks naar de dokter en hopelijk kunnen we geholpen worden!!! :)

10. Wrummel

Wrummel Actief lid

3 feb 2013
    359
    0
    0
    Thuis
    Hm rabia, das balen!! Maar, geen bloed geeft moed!!

11. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    @fien ik heb een draagdoek van bkay (draagdoek.nl) die vind ik heel fijn en is ergonomisch voor zowel drager als baby.

Nova heeft een dikke 2 maanden is maat 1 gezeten. Maar er zijn wel vaak van dat soort aanbiedingen dus ik zou niet teveel inslaan, want het kan ook zomaar zijn dat je kindje niet goed tegen pampers kan.

Ik heb een vrij prijzige van doomoo, heerlijk ding, ook om mee te slapen in m'n zwangerschap, was het geld dubbel en dwars waard!

Een dunnere Omslagdoek is idd ook erg lekker, heb er 1 vd prenatal voor in huis en voor buiten in de wagen een van lodger.

En dat geldt niet voor iedereen maar ik vond het voor mezelf heel prettig om proefzakjes te hebben van nutrilon (je kan een verpakking voor 3 voedingen kopen) voor het geval dat, ik heb ze uiteindelijk niet gelijk nodig gehad omdat Nova in het ziekenhuis bijvoeding kreeg maar zoals ik al zei is het niet voor iedereen geldig maar t was meer voor mijn eigen gemoedstoestand.

En ik had ipv beschuit met muisjes geboortekoekjes besteld, superhandig en heel lekker:). En t scheelt muisjes die je een jaar later nog overal terugvind:p.

@rabia ik zie ook niks maar t is nog wel heel vroeg hoor!

12. Fien25

Fien25 Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.659
    422
    83
    @Nichelle en Baukje;

Ik hoorde al dat overslagrompertjes ideaal zijn voor de eerste tijd. Ik heb hier al goed van ingeslagen. Hema had de afgelopen tijd goede aanbiedingen, en heb hier gelijk gebruik van gemaakt. Ik hoorde dat ze van Hema erg fijn zijn, en dat het ideaal voor de man is, om de kleine aan en uit te kleden.

Ik heb op dit moment 1 overslagdoek, die ook in de maxi cosi kan. Daarnaast heb ik er ook nog eentje van MvM, die volgens mij ook erg fijn is. Ik zal voor de zomermaanden kijken voor wellicht een wat minder warme doek.

Het matrasje uit de kinderwagen is ook wel een hele goede, om die in je bed te leggen. Maar ik weet dat mijn man aardig met z'n armen beweegt 's nachts. En ben dan toch bang, dat ik hierdoor zelf niet fijn slaap. Een apart weigje aanschaffen voor in de slaapkamer, vindt m'n man ook weer te veel van het goede. We zitten zelf te denken, om misschien de reiswieg van de kinderwagen tijdelijk in onze kamer te zetten. Die kan ik dan naast m'n bed zetten, zodat de kleine toch dichtbij is.

Ik zag dat er in de blije doos een klein potje Bepanthen zat. Ik hoor daar ook goede verhalen over. Maar maizena poeder zal ik in m'n achterhoofd houden.

Ik vond het trouwens wel erg leuk om zoveel zwangerschapsdozen te mogen ophalen. Vaak zitten er toch erg leuke en handige dingen in.

@Rabia; ik zie helaas ook niets op je test meis. Ik zou heel graag een streepje willen zien, maar moet toch eerlijk tegen je zijn. Geen bloed geef in ieder geval moed. Maar het kan geen kwaad om langs je dokter te gaan. Het idee dat je dan iets in gang hebt gezet, kan best een beetje rust geven. Dikke knuffel meis.

13. Wrummel

Wrummel Actief lid

3 feb 2013
    359
    0
    0
    Thuis
    Meiden!!

Ik ben vandaag 10 dpo en dacht laat ik toch eens een testje wagen. Normaal gesproken had ik al bruinverlies moeten hebben, standaad voor mijn ongi, dus dacht ik: het zal toch niet?!

Zie hieronder mijn test! Heb er al twee gedaan, op beide staat een streepje! Ik sta te trillen, ben als een debiel aan het rondrennen in huis. Mijn man is er de hele dag niet, dus ik kan het nergens anders kwijt. Ik durf nog niet te blij te zijn, want er kan nog van alles gebeuren, maar oohhh wat ben ik zenuwachtig!!!

Bijgevoegde bestanden:

• foto2.jpg
      foto2.jpg
      Bestandsgrootte:
      18 KB
      Weergaven:
      12
  14. tebbie27

tebbie27 Actief lid

14 jan 2013
    409
    0
    16
    Jeej, wrummel!!

Ik wilde je net een berichtje sturen om te vragen hoe het met je was! Wat super! Echt super leuk voor je!

15. Wrummel

Wrummel Actief lid

3 feb 2013
    359
    0
    0
    Thuis
    Dank je wel Tebbie!! Dit had ik nooit verwacht en durf nog niet te enthousiast te zijn, maar volgens mij is hij echt positief!

Hoe is het met jou? Wanneer kun je testen?

16. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Ow wrummel wat spannend zeg! Super zeg:)!

17. tebbie27

tebbie27 Actief lid

14 jan 2013
    409
    0
    16
    Ik snap het heel goed dat je nog niet te enthousiast durft te zijn! Maar volgens mij zijnde idd positief dus denk dat je er wel van uit kan gaan dat het raak is! Ik hoop voor je dat het een plakbeeb is!

Hier nog steeds hetzelfde. Gevoelige buik, mijn darmen rommelen heel erg, vooral ' snachts. En af en toe flinke stekrn in mijn borsten en ook snel misselijk en duizelig. Maar ach zal wel weer niks zijn... Ik moet als het goed is dinsdag of woensdag ongesteld worden... En dan donderdag naar het zirkrnhuis dus weet niet of ik ga testen. Misschien donderdag ochtend maar dat hangt er vanaf hoe ik me voel....

18. Wrummel

Wrummel Actief lid

3 feb 2013
    359
    0
    0
    Thuis
    Dank je Nichelle! Hopelijk gaat alles goed!

Tebbie, ik had altijd een app op mn telefoon waar ik alle symptomen elke dag in zette. Nu is mijn telefoon kapot en heb ik weer een oude nokia zonder internet en zonder apps. Dus ik lette er niet meer zo op! Ook nu voel ik niet veel, beetje menstruatiekrampen, en ik keek ineens raar op toen ik donderdag een plakje kaas at en dat meteen weer uitspuugde omdat t zo vies was. Daar was mijn hond wel blij mee natuurlijk :) maar zelfs toen dacht ik dat mijn lichaam me weer voor de gek hield.
    Vaak test ik vroeg om meteen zeker te weten dat het niet raak is, zodat ik me erbij neer kon leggen en mezelf niet gek maakte.
    Dus het was compleet toeval dat er nu een streepje stond! Ook jij krijgt die hoor!!

19. Fien25

Fien25 Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.659
    422
    83
    Ik had toevallig al in je andere topic gereageerd, maar dit ziet er heel positief uit Wrummel! Mijn eerste test was ook met een dipstick, en zag er precies zo uit (12DPO). Ik heb toen voor de zekerheid nog een kruitvattest gedaan, en die was zelfs nog duidelijker. Maar volgens mij ben je gewoon zwanger!!:p

Ik zou (voor het leuke) gewoon een clearblue test vandaag halen. Dan kan je morgen echt op je test lezen, dat je zwanger bent. Want volgens mij ben je dat echt wel;).

Het is je heel erg gegund meis, een prachtig begin van het nieuwe jaar!

20. Wrummel

Wrummel Actief lid

3 feb 2013
    359
    0
    0
    Thuis
    Ja, zag het net, dank je wel fien!!
    Zou het nog niet te vroeg zijn voor een clear blue? Ach, ik haal er gewoon vast een en zie het wel :p
    Hoop zo dat alles goed gaat!

Deel Deze Pagina