Grote Kinderwens en er dit jaar voor gaan. Wie nog meer?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Sfeertje83, 3 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tebbie27

tebbie27 Actief lid

14 jan 2013
    409
    0
    16
    Welkom mel! Bij ons weten een aantal mensen dat we bezig zijn. Maar dat is een selectgroepje.

@fien Wat vroeg zeg. Bij mij gaat om 6 uur de wekker en dat vind ik al erg vroeg!

Ik heb gisteren voor het eerst in mijn leven een migraine aanval gehad :(. PCM hielp niet, nekmassage hielp niet, slapen hielp niet :(
    Nu na een nacht slapen gaat het iets beter maar heb nog steeds hoofdpijn, vandaag dus ook nog maar even rustig aan doen.
    Waar die aanval opeens vandaan kwam weet ik niet...ik heb wel vaker hoofdpijn vooral uit spanning....maar dit was totaal anders. Oké we gaan donderdag naar zkh maar maak me daar eigenlijk niet druk om, ben juist blij dat we nu met hulp gaan proberen zwanger te worden. Hopelijk blijft het bij deze ene aanval...

2. Rabia84

Rabia84 Fanatiek lid

25 jan 2013
    2.146
    1
    36
    Overijssel
    Welkom Mel!!! Ik heb ook wel ovulatietesten geprobeerd en kon altijd goed m'n ei vinden maar goed ik voelde t ook erg goed dus was t niet meer nodig!! De laatste tijd voel ik t wel weer wat minder hoor en m'n app klopt wel aardig ;)

@tebbie ohh wat vervelend meis!!! Ik had ook nog nooit migraine gehad en kwam toen ook ineens bij me opzetten :S wist ook niet waar t vandaag kwam maar ik neem altijd 2 ibuprofen in en ga slapen meestal is t wel gezakt als ik wakker wordt maar nooit helemaal weg!! Mss komt t door stress of spanning ofzo....moest ook zeggen dat ik t al n tijdje niet meer gehad heb!!! Spannend hoor donderdag!!! Ben benieuwd meis!!! Als ik vandaag ongi wordt maak ik ook n afspraak bij de HA voor n verwijzing...

3. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Oeh, spannend Rabia! Als je niet ongi wordt, wanneer wil je dan weer testen?

4. Fien25

Fien25 Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.659
    422
    83
    @welkom Mel! Ik raad je zelf ook aan om eerst met goedkope ovu-testen te beginnen. Wanneer je denkt je ei te hebben, kun je altijd nog de CB test erbij pakken. Mocht je een aantal maanden bezig zijn, dat kost dit je anders bakken met geld.

@tebbie; wat vervelend van je migraine aanval. Ik zou vandaag gewoon rustig aan doen, want het klinkt als een heftige aanval. Maar fijn in ieder geval, dat je je niet druk maakt over de afspraak in het ziekenhuis. Je bent straks gewoon een stapje dichterbij, om zwanger te worden. Zo moet je het ook zeker zien.

@rabia; je houdt het wel spannend hoor. Je hebt toevallig nog geen test gedaan vandaag? Hopelijk is die afspraak bij de HA straks niet meer nodig. Mijn duimen draaien hier.

@mimully; ik herken die drukkende pijn op de borst niet. Als het aanhoudt, zou ik misschien toch even de HA contacteren hierover. Al is het maar voor je eigen gemoedsrust.

Vandaag ben ik lekker vrij, maar als nog was ik weer vroeg wakker. Tja, ook niet hele raar natuurlijk, als je in een 'vroeg' rythme zit. Mijn wekker gaat inderdaad vroeg, maar dat is het nadeel van werk ver weg hebben. Ah fijn, na een aantal maanden weet ik niet beter. Het went niet, maar het gelukkig maar voor tijdelijk. Over 7 weken ben ik alweer klaar met werken, en mag ik met verlof. Dat voelt voor mij nog heel erg raar op dit moment.

5. tebbie27

tebbie27 Actief lid

14 jan 2013
    409
    0
    16
    Hey meiden,

Ik heb net voor de gein een ovulatietest gedaan en deze was positief! Oké ik weet het je kunt er officieel geen zwangerschap mee aan tonen maar ik weet 100% zeker dat ik mijn ei gehad heb. Morgen dan misschien toch maar een zwangerschapstest doen.....

Het zou misschien wel verklaren waarom ik me zo voel de laatste dagen, laten we het hopen!

6. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Fien :$, nog maar zeven weken! Dat gaat snel zeg!

Tebbie, ook jij maakt het spannend zeg! Ik zou testen :D.

Hier zo maar weer eens naar het ziekenhuis om nogmaals progesteron te laten prikken.

7. Mell91

Mell91 Niet meer actief

@Fien, wat leuk! Het aftellen is dan al begonnen..
    Heb je alles al voor de komst van de kleine?

@tebbie ik zou idd een test doen! Ik zou veelste nieuwsgierig zijn hihi!

Ik heb mijzelf voorgenomen om het alleen deze maand met de clearblue digital ovulatietest te doen, om te kijken of ik inderdaad een eisprong heb.
    Ik ga dit zeker niet iedere maand doen, dan word het wel een beetje te prijzig!! ;)
    Ik vind het fijn dat ik hier mijn verhaal kan doen hihi, bij mij weet écht njemand dat we bezig zijn.
    Het valt mij wel op dat mensen om ons heen steeds vragen of wij al bezig zijn..
    Weet dan ook niet zo goed hoe ik daar op moet reageren :p
    Ik zeg dan wel dat we graag kinderen zouden willen en probeer van onderwerp te veranderen.
    Ook mensen die al gelijk zelf een antwoord erop geven, zo van,
    Nee eerst lekker genieten met z'n tweetjes!
    Dan denk ik, je moest eens weten hihi ;)

Liefs mell

8. Fien25

Fien25 Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.659
    422
    83
    @tebbie; je maakt het nu wel heel spannend! Ik duim voor je, dat het een zwangerschap betekent! Heb je een foto van je ovu-test? Dan kunnen we even meekijken! Het zou wel een heel leuk begin zijn van het nieuwe jaar, weer een zwangere erbij!

@mel; is er een reden waarom mensen het bij jullie verwachten, dat jullie een kindje willen? Mijn familie heeft er eigenlijk nooit heel erg naar gevraagd. Het kwam wel eens ter sprake, maar dan hadden we het er kort over. Collega's voelden het al wel aankomen. Het komt misschien ook omdat ik al een tijd getrouwd ben, en we een goede stabiele situatie hebben voor een kindje. En tja, als je kinderen leuk vind, dan kan je dan moeilijk verbergen:D.

We hebben het grootste deel van onze uitzet al. Maar er staan nog steeds een waslijst open. Er komt heel veel bij kijken, als je een eerste kindje krijgt. Maar het is wel heel erg leuk, om ervoor te mogen shoppen.

9. Mell91

Mell91 Niet meer actief

Hoi Fien25,
    Nou mijn vriend en ik waren jong toen wij verkering kregen, namelijk 13.
    Wij zijn nu 22 en in maart zijn we 9jaar samen.. en dan wonen wij een jaar samen.
    Misschien dat het daar iets mee te maken heeft :p
    Ik heb soms ook het gevoel dat ik het tegen iemand wil vertellen, maar eigenlijk wil ik t het liefste pas vertelllen als het echt is gelukt.
    Daarom vind ik dit forum wel fijn ;)

En ja dat shoppen lijkt me ook super leuk!
    Zijn er ook mensen die al kadootjes geven?
    Of heb je iets als een babyshower gegeven?

10. tebbie27

tebbie27 Actief lid

14 jan 2013
    409
    0
    16
    Hier dan een foto van ovu test.

Ik durf er niet van uit te gaan. Lees verschillende verhalen over positieve ovutesten voor NOD.
    Heeft iemand ervaring met zwangerschapstesten met middagurine?
    En hoe lang mag je dan niks drinken? Al word het erg lastig ben ik bang want moet ongeveer ieder uur naar de wc soms wel vaker ;).

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      19,7 KB
      Weergaven:
      3
  11. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    ik testte altijd de hele dag door positief. maakte ook niks uit hoeveel ik dronk van tevoren. Maar ze zeggen volgens mij altijd een uur of drie niet drinken en ophouden.

12. tebbie27

tebbie27 Actief lid

14 jan 2013
    409
    0
    16
    Net getest maar negatief.:( had ik op zich ook wel verwacht. Zal een dezer dagen dan wel ongesteld worden. En anders doe ik donderdagochtend nog een test voor we naar het ziekenhuis gaan.

13. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Ah jammer! Maar gewoon hoop houden. Zolang je niet ongi bent, is er hoop!

Hier de eerste uitslagen van het progesteron onderzoek binnen.
    20 december: 1 (prikken was ook onnodig)
    30 december: 8
    3 januari: 30 (volgens mij gaat het de goede kant op)
    6 januari: ???

14. Arma86

Arma86 Niet meer actief

@ mel welkom hier.

@fien jeetje nog maar 7 weken dat gaat hard zeg:$. hier ook nog maar 11 weken werken. ga jij ook 4 weken van te voren met verlof?

@tebbie het kan natuurlijk nog steeds duim voor je zou zo fijn zijn.

@mimully hoop echt dat die prikken helpen.

hier vandaag weer na 2 weken vakantie aan het wer gegaan. Deed wel weer even zeer die wekker vanmorgen om 06.15 uur maar ja. het is gelukkig druk dan is de dag ook zo voorbij.

15. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    ik ook arma, maar als ik deze uitslagen zie, denk ik niet dat ze met wat gaan geven. volgens mij zijn dit hele nette waardes.

Hier net een stroomstoring gehad. Wat was ik blij dat ik mijn eten om vijf uur al klaar had. En met alle kaarsen die ik in huis heb.

16. Rabia84

Rabia84 Fanatiek lid

25 jan 2013
    2.146
    1
    36
    Overijssel
    Hoi dames moet toh echt vandaag ongi worden heb al 4 maand netjes n cyclus van 29dagen!! En soms denk ik jah nu is t zover maar dan kijk ik en dan niks :S ik durf noet te testen!!! :( Pfff had 3dagen voor NOD ook nog getest en ook omowit!!! Mja zegt ook niks mja wacht wel ff af...wat ik ook vreemd vond gister n temp van 36.5 en dacht jah ik wordt ongi en vanochtend ineens weer 36.8 :S Bahhh wordt er gek van!!!! En m'n man is ook weg...leg wel n testje klaar voor morgenvroeg en temp van te voren eerst wel ff als ie nog hoog is en geen bloed zie dan test ik wel!!!
    Heb ook vlagen van misselijkheid maar niet heel erg ofzo, gevoelige borsten en hoofdpijn maar goed dit alles zegt bij mij niks want heb ik altijd wel!!! Ik zal nog ff geduld moeten hebben tot morgenvroeg ;)

17. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Welkom Mel! Bij ons wisten alleen mijn zusje en zwager dat we graag een tweede wilden. Ik gebruikte dipsticks als ovutesten. Kun je via E-bay bestellen. Kost bijna niks.

@Arma; ik ga geen cursus volgen. Wordt niet vergoed door de zorgverzekering en is daardoor te prijzig voor ons aangezien ml voor 3 maanden in de ww zit. Maar ook omdat je ontspanningsoefeningen krijgt en ademhalingstips om om te kunnen gaan met weeën. Aangezien het een keizersnee wordt, heb ik dat hoogstwaarschijnlijk niet nodig. Zijn jullie al klaar met het kiezen van de namen? Wij wel, zo leuk maar moet er zo om denken dat ik mij niet verpraat.

@Tebbie; balen van je negatieve test! Maar het was geen ochtendurine dus het kan nog steeds!

@Wrummel; hoe is het met je meis, het nieuws al een beetje geland?

@Fien; hoe gaat het met je bekken? Veel last van of is het nog handelbaar? Jeetje met 7 weken al met verlof, gaat snel zeg! Zelf ga ik met 34 weken met verlof. Met de eerste overigens ook tot 36 weken doorgewerkt. Dit keer dus niet. Wil nog even wat tijd hebben met de oudste en de kleine wordt met ongeveer 39 weken gehaald. Dus over tijd ga ik sowieso niet lopen. Zijn jullie er al uit met de naam?

18. Wrummel

Wrummel Actief lid

3 feb 2013
    359
    0
    0
    Thuis
    Dank je wel mel en welkom :)
    Ik heb altijd de testen van zwanger en kids gebruikt, ook niet duur en krijg je vaak zwangerschaptesten bij.
    Bij ons weet alleen mijn beste vriendin dat we er mee bezig zijn, maar verder niemand. We hebben het ook nog niet verteld dat we zwanger zijn, we willen graag eerst de eerste echo afwachten.

@tebbie, balen meid van je test. Wel raar van de ovutest, miss iets te vroeg getest? Ik zou nog wel ff een test doen voor je donderdag naar de arts gaat, weet je het in ieder geval zeker.
    Migraine kun je zomaar krijgen, vaak gaat spanning eraan vooraf. Heb het ook ooit een keer gehad, maar later nooit weer. Kalm aan meis!

@mimully, geen idee van die druk op de bost rond je ei. Ik zou het wel ff in de gaten houden.

@fien, pff over 7 weken alweer!! Wat gaat t snel! Ik vind het hier nog maar langzaam gaan ;)

@rabia, wat k*t van je ongi meis, had het echt gehoopt voor je. Hopelijk kom je een stukje verder bij de dokter..

Hier gaat alles goed, behalve op wat misselijkheid en steekjes enzo na. Mijn testen lopen nog niet echt op, staat nog wel een streepje, maar niet veel donkerder. Kan miss komen omdat ik nog maar 12 dpo ben? Ik durf ook nog geen cb test te doen, wat als er toch staat: niet zwanger?

19. Rabia84

Rabia84 Fanatiek lid

25 jan 2013
    2.146
    1
    36
    Overijssel
    @wrummel en nog niet ongi hoor had t vandaag moeten worden omdat ik al 4 maand al netjes 29dagen heb en zou ik vandaag sowieso ongi moeten worden!!! Vind beetje raar maar waarschijnlijk wordt ik morgenvroeg wakker en dan tadaaahh...
    Hoop natuurlijk van niet mja...verassing morgen!!! :p

20. Fien25

Fien25 Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.659
    422
    83
    Het is nog heel onwerkelijk, dat ik over 7 weken al klaar ben met werken. Ik moet met 34 weken met verlof. Doordat ik mijn eigen functie niet meer mag uitoefenen vanwege m'n zwangerschap, ben ik meteen voor 50% ziek gemeld. Ook al werk je fulltime in een andere functie, mogen ze dit gewoon doen. Dan word je verplicht om met 34 weken met verlof te gaan. Ik denk dat ik tegen die tijd er ook wel naar uit kijk. Ik merk dat alles toch wel een stukje zwaarder wordt nu.

@baukje; met m'n bekken gaat het redelijk. Het is gelukkig niet verslechterd. Wel blijf ik veel last hebben van pijn bij m'n stuitje. Het klinkt raar, maar ik ben er denk ik op mijn manier gewend aan geraakt, dat het me niet zoveel meer stoort. Ik probeer zoveel mogelijk m'n rust te nemen, en totaal niet meer zwaar te tillen. Ik denk dat dat ook wel geholpen heeft. Ik probeer nu beter naar m'n lichaam te luisteren.

@rabia; ik moest je post ook even 2 keer lezen. Ik dacht namelijk ook dat je ongi was geworden. Maar wat ik begrijp, is je ongi toch uitgebleven. Ik ga ook voor jou duimen, dat je een mooie test kan laten zien morgen.

@tebbie; balen meis. Maar geen bloed geeft moed. Hopelijk ben je gewoon te vroeg met testen geweest.

Vandaag hebben we dan echt onze 3D afspraak gehad. Ons knulletje was helaas nog niet van positie veranderd, en lag nog steeds heerlijk met z'n voeten voor z'n gezicht. Dit schijnt een fijne positie te zijn, waarin ze makkelijk kunnen draaien in je buik. Met veel moeite, hebben we toch nog wat leuke beelden van z'n gezichtje. Hij heeft al lekkere bolle wangetjes, en ligt helemaal op schema qua groei. Ik kan het echt iedereen aanraden om te doen. Ik vond het een hele mooie ervaring om m'n knulletje zo te zien, en z'n foto's nu te bewonderen:p.

Deel Deze Pagina