Wrummel, ja spannend hoor! Kan je dan eigenlijk gelijk naar het zh? Of moet je eerst langs je huisarts?
@wrummel, ik kan wel al bellen voor de uitslag denk ik hoor. Maar ik wacht vrijdag even af. Dan zit ik een dag voor mijn nod. Wil eerst even een testje doen. Als deze positief is, is de progesteron te laag namelijk. Anders krijg ik de uitslag bij de fm. @mell. Ik denk dat wrummel de vk gaat bellen. Dat is in Nederland de normale gang van zaken. Die kan tegenwoordig ook al vaak een eerste echo maken. Dames, ik heb 20 januari een sollicitatiegesprek. Spannend.
@rabia; jammer meid van je ongi. Zelf zou ik ook eerst de 'simpele' testen uit laten voeren, zoals bloedonderzoek en een zaadonderzoek. En daarnaast idd de acupunctuur. Baadt het niet dan schaad het niet tenslotte! @tebbie; voor jou ook balen zeggen, morgen heb je de eerste afspraak in het ziekenhuis? @mimully; ben benieuwd of je wat verder komt met de onderzoeken? Waarom hadden jullie een contactverbod eigenlijk? @wrummel; zou ook stoppen met testen zometeen. Het biedt alleen maar schijnveiligheid. Het zijn hele spannende weken die je 'gewoon' moet 'uitzitten'. Vandaag alweer op de helft, gaat dan toch wel weer snel hoor!
@baukje Idd morgen eerste afspraak in het ziekenhuis. Ik ben benieuwd! Stiekum ook al een klein beetje zenuwachtig Nu proberen te gaan slapen. Trusten meiden!
Gaat ook snel baukje! Stiekum wel jaloers. Anders was ik de twintig weken ook al voorbij. Contactverbod hadden we omdat de vorige fm verkeerd is gegaan. Dat wil de gyn toch echt wel doen, maar vorige keer ook een zwemmer die vijf dagen is blijven plakken, dus het zou nu ook kunnen. Heb wel de hele tijd zin in eten. Maakt niet uit wat! Als ik maar kan snaaien. Dus dat zou wel kunnen. Morgen maar een testje.
Goedemorgen meiden, Vanochtend weer ovulatietest gedaan, nog steeds negatief.. Volgens de app op mijn telefoon is vandaag mijn eisprong.. en ik heb nog maar één test over. Had niet gedacht dat ik hier zo onzeker van zou worden.. Xxx
@mel De app op je telefoon gaat uit van een standaard ovulatie, terwijl je eisprong ook zomaar een aantal dagen eerder of later kan zijn. Hoe waren je cyclussen tot nu toe? Waren ze regelmatig of wisselt het per maand? Want als ik het goed heb gelezen ben je pas in september gestopt met de pil, dat is op zich nog niet zo lang. Het kan daardoor ook zijn dat de pil nog niet helemaal uit je lichaam is. Ik heb zelf bijv het eerste half jaar na het stoppen met de pil, niet of nauwelijks een eisprong gehad. Ook wisselt mijn eisprong heel erg waardoor ik licht onregelmatig ongesteld wordt. Als ik bijv op dag 9 mijn eisprong heb dan heb ik een korte cyclus van 25 dagen, komt mijn eisprong op dag 16 dan heb ik een langere cyclus van 31 dagen. Mijn ongesteldheid komt wel altijd 14 tot 15 dagen na de eisprong. Wat ik ermee wil zeggen is dat je je niet te veel moet vastleggen aan de app, maar ook kan gaan kijken naar andere signalen zoals vruchtbaarslijm en/of buikpijn aan een kant. Maar daar krijg je pas meer duidelijkheid in als je een paar cyclussen hebt gehad. Ik hoop dat je snel een positieve ovu test hebt en een beetje meer duidelijkheid over je cyclus krijgt. Want dat je er onzeker van word is heel normaal dat hebben wij ook allemaal gehad of nog steeds.
@ Mimully spannend meis hoop op een plakbeeb dit keer. @ baukje 20 weken alweer zijn voorbij gevlogen he @ tebbie succes in het ziekenhuis vandaag. @ mel ben het met tebbie eens. Kan zomaar zijn dat je cyclus dit keer wat langer is. Vooral kijken naar je afgelopen cyclussen.
Ik heb gekeken met die app en mijn afgelopen cyclussen zijn: Sept. 34 Okt. 36 Nov. 33 Dec. 33 Dus ik ben uitgegaan van 34 .. En op de doos van clear blue stond bij een cyclus van 34moet je beginnen met testen op dag 16.
@Rabia; ik zou ook met een combinatie beginnen. Je kan wat standaard testjes laten doen in de kliniek, en tegelijk met de accupentuur beginnen. Natuurlijk is het je eigen keuze, maar vooral als je lang moet wachten voor een afspraak in de kliniek, is het fijn om het in ieder geval in werking te hebben gezet. Wel fijn dat je een dokter hebt, die op dezelfde lijn met je zit. @arma; de echopraktijk in Papendrecht is heel goed. We zijn er ook over te spreken. We hebben daar de 16 weken echo gehad. Ze is heel vriendelijk en neemt echt de tijd voor je. Wij zijn voor de 3D echo naar Rotterdam geweest, omdat we daar meer waar voor ons geld kregen. Maar Papendrecht is zeker een aanrader. @wrummel; probeer die testjes niet te zien of het wel of niet goed gaat meis. Daar kan je toch weinig over zeggen. De eerste weken zijn altijd heel erg spannend. Volgens mij had ik je antwoord nog niet gelezen, maar doe je mee met MvM? @mel; tja, ik zou je ook aanraden om op meerdere symptomen te letten, wanneer je denkt je eisprong te hebben. Met goedkopere ovu-testen kun je zien of je lijntje donkerder wordt. Daarmee heb je een beter beeld wanneer je ongeveer je ei kunt verwachten. Je kan ook eens je temperatuur in de gaten houden. Die stijgt namelijk, wanneer je je ei-sprong hebt gehad. Wat je ook echt moet merken, is dat je vruchtbaar slijm krijgt rond je ei. Probeer je niet te veel op een bepaalde dag te focussen. Ben mij zat er ook wel eens 5 dagen verschil tussen. @baukje; het schiet bij jou ook al op zeg, alweer de 20 weken gepasseerd! vind je het geen raar idee, dat je dit jaar er weer een kleintje bij krijgt? Het gaat ineens zo snel hè. @tebbie; succes straks in het ziekenhuis. Laat je ons even weten hoe het gegaan is? @mimully; wat super dat je binnenkort een sollicitatiegesprek hebt! Voor wat voor een functie heb je gesolliciteerd?
Hey meiden, Ben net terug van het ziekenhuis. We moesten ruim een uur wachten doordat ze uitliep dus dat was erg jammer. Maar eenmaal binnen eerst kort een gesprekje gehad. Dat was verder niet echt bijzonder. Wel heeft ze er ons opgelezen om misschien een afspraak te maken met een klinisch geneticus om te kijken naar de erfelijkheid van de spierafwijking van mijn man. Maar dat is voor ons wel ff een heftig punt omdat wij beiden zijn ziekte hebben geaccepteerd en het nu allemaal weer op moeten rakelen. Wel staat de gezondheid van ons kleintje voorop natuurlijk! Over die beslissing moeten we in ieder geval nog even goed nadenken. Daarna heeft ze mij onderzocht dmv een inwendige echo. Daar waren gelukkig geen gekke dingen op te zien. Dus daar was ik wel blij mee. Ik moet nu een week na mijn eisprong bloed laten prikken. En mijn man moet een afspraak maken om zijn zaad in te leveren. En over 4 weken moeten we terug voor een afspraak met de gyneacoloog, dan krijgen we de uitslagen te horen. Mocht daar niks uitkomen dan krijg ik waarschijnlijk een baarmoederfoto/echo en/of een kijkoperatie om te kijken naar mijn eileiders. Toen ik thuis kwam schoot ik toch wel even vol, want dit word wel ff een heftige rit . Nu maar even relaxen en de boel laten bezinken....
Ik kan me best voorstellen dat het heftig is geweest Tebbie. Helemaal als emoties weer terugkomen, als er over de spierziekte van je man wordt gepraat. Toch denk ik wel dat het goed is om het hier samen over te hebben. Ik weet niet in hoeverre dat zijn leven beïnvloed, maar denk er eens over na, hoe jullie het zouden beleven als jullie kindje deze ziekte ook zou krijgen. Wel fijn om te horen dat het er op het eerste gezicht allemaal goed uit ziet, en ze geen rare dingen heeft kunnen zien. Hopelijk zijn alle onderzoeken straks ook goed, en kunnen ze rustig kijken welke weg jullie in willen slaan. Gooi lekker alle emoties eruit. Ik vind het als nog heel knap dat jullie deze stap hebben gezet. En wellicht met een beetje hulp, kunnen jullie gaan genieten van een mooie zwangerschap.
@mel zo'n app geeft idd de standaard aan en ik zou gewoon goedkope testjes halen bij de action 5 voor 2,50 of via inet bestellen!!! @tebbie snap heel goed dat t je allemaal te veel wordt en is ook best wel heftig allemaal als alles weer bovenkomt! Gelukkig is er in eerste instantie niks mis en hopelijk gaat t nu allemaal goed komen met hulp Hier ook weer meer nieuws ik heb nr. Gekregen van de dokter en heb ook gevraagd of t tegelijk kon maar zei al zou ik niet doen ik zou eerst je intake afwachten en kijken wat je er zelf van vind en wat er eventueel gedaan kan worden. Ik vroeg ook of we dan in ieder geval n sperma onderzoek konden doen en zei al wel dat de acupuncturist dat als hij dat nodig vind wel tegen je zal zeggen als dit nodig is!! Dus ik heb gebeld en kunnen 21 jan terecht mag gaf al gelijk aan dat hij woi dat mijn man een test liet doen, dus zal morgen zijn dokter bellen voor n afspraak! De dokter zei zelf nog dat als die dokter moeilijk ging doen dat hij dan wel met hem zou regelen dat t alsnog lukt! Wat ik heel fijn vond en als we er echt niet achter staan ook meteen n verwijsbrief krijgen voor de kliniek! Hopelijk werkt de huisarts van m'n man mee en kunnen we volgende week nog laten testen Vind t echt spannend want hebt toch t gevoel dat je al n stukje geholpen wordt zo!!!
Spannend rabia. Maar jullie hebben dus niet dezelfde ha? Wel een praktijk of dat ook niet? Wel mooi dat er zo snel al vervolgstappen ondernomen worden.
Jah klopt hebben n andere huisarts omdat toen ik daar naartoe verhuisde kon ik daar niet terecht omdat t vol zat en ben ik naar n andere heen gegaan dus vandaar mar gelukkig kent mijn huisarts hem goed en zei al dat niet alle dokters hieraan mee willen werken en dat hij daarom dus ook mocht hij moeilijk doen met hem zou gaan praten!! ik vid t heel fijn dat hij zo meegaand is en ons echt wil helpen en mag hem ook altijd bellen als ik vragen heb enzo!!!
Rabia, fijn dat je al een afspraak hebt, goed joh! Nu begint t balletje te rollen! Tebbie, wat rot voor je meid dat je t er moeilijk mee hebt, is logisch toch! Alle emoties moeten er ff uit! Nu begint ook bij jou het balletje te rollen en wie weet wat er eventueel uit komt! Fien, klopt, testen zeggen niks, maar was heel bang dat t in deze dagen al mis zou gaan, hoor ik zo vaak. Maar test was weer donkerder en wordt erg moe en borsten begin ik te voelen, dus dat gaat wel goed En als t mis gaat, kan ik het toch net tegen houden! Ik wil wel graag meedoen met MvM, maar wil nog even kijken wanneer. Ik heb een nieuwsgierige buurvrouw die bij het ophalen van de flessen erachter is gekomen dat een andere buurvrouw zwanger was.. Miss na de echo, heb ik miss iets meer zekerheid.. Mimully, spannend van je sollicitatie! Leuke functie, vriendin van mij is dat ook!
Ah, dat is misschien wel handig wrummel. In welke brache werkt ze? Deze functie is in de levensmiddelen. Kan ze me nog advies geven over welke vragen ik kan stellen na het gesprek?