Grote Kinderwens en er dit jaar voor gaan. Wie nog meer?

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by Sfeertje83, Feb 3, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Wrummel

Wrummel Actief lid

Feb 3, 2013
    359
    0
    0
    Thuis
    Ben benieuwd naar de uitslag rabia! Hoe was t bij de acupuncturist?

2. Mell91

Mell91 Niet meer actief

Ja inderdaad, hoe ging het bij de acupunctuur!?
    Xx

3. Rabia84

Rabia84 Fanatiek lid

Jan 25, 2013
    2,146
    1
    36
    Overijssel
    Hoi dames,

Sorry dat ik gister niet reageerde maar was echt kapot omdat we al vroeg op moesten enzo. En t is best wel n verhaal en had ff geen zin om dat helemaal te typen sorry!!
    Maar zijn idd gister geweest en was wel interessant hoor!! Heel veel dingen waren ook eigenlijk best logisch waar je normaal al niet zo over denkt! Allereerst kwamen we daar en moesten we een lijt invullen, daarna kregen we n gesprek met die man. We moesten t verhaal n beetje in t kort uitleggen en toen moesten we onze tong laten zien :S en hij zei gelijk dat t probleem bij m'n man lag!! Waar ik ook wel n beetje van schrok want dacht gelijk aan die vrouw die me dat vertelde!! Hij zei ook tegen m'n man dat hij later last van z'n buik gaat krijgen dat t daar zwak is. Hij legde ook alles uit hoe acupunctuur werkt en hoe dat allemaal zit met de banen in je lichaam. Hij vertelde m'n man dat hij mij wel zwanger kon maken dat dat z'n zaadproductie wel minder is dan n gemiddelde man van zijn leeftijd. Maar goed dat zullen we straks wel zien als we de test krijgen. Hij vroeg ook naar mijn cyclus en hoeveel bloed ik verlies omdat ik zelf t bij weinig vind vergeleken met wat ik vroeger verloor en ook dat ik vaak moet plassen en PDS heb, hij zei dat al die dingen te maken hebben met t hormonale gedeelte. En hij vertelde over dat t lichaam in 2 delen zitten, water & vuur! En dat t water gedeelte (in de buik) op raakt en ik dus meer vuur krijg. Waardoor ik al die klachten heb en hij zei ook je heb hierdoor ook meer opvliegers en hartkloppingen, wat ik idd ook vaak heb! Hij zei toen weet je waarom je man op valt, ik verklap zijn geheim: omdat je zo vurig bent hahah...maar eigenlijk kloppen er idd veel dingen! M'n man had aangegeven hoe hij zich voelde en dat hij wel zorgen maakte, ik had nog niks ingevuld omdat ik dus niet wist of t zeg maar echt constant moest zijn of niet maar hij zei ik kruis bij jou woede aan wat dus alles weer te maken heeft met t vuur, ik voel me niet boos ofzo maar hij zei je kan soms heel fel worden, wat eigenlijk best klopt. Maar hij zei tegen ons normaal komen. Mensen pas echt als niks heeft geholpen en zei dat ik bij de dokter om bloedprikken moest vragen om m'n hormonale toestand te laten checken ook of er niet cystes etc zitten bij m'n eierstokken en dat ik alle testen bij de gyn moest laten doen. Dus dat ga ik ook maar doen! Heb de dokter gebeld en wort straks ff terug gebeld hoop ik ;) dan mag ik bloed laten prikken en vraag ik n verwijs brief voor de gyn. Mocht de uitslag van m'n man negatief uitpakken dan kunnen de dokters er eigenlijk vrij weinig aan doen behalve de goeien eruit halen en bij mij in te brengen maar dan gaat de accupuncturist hem helpen! En ik moet toch eerst alles na laten nakijken eerst! We hebben ook tips gekregen moet m'n eierstokken elke avond masseren :S voor ik ga slapen omdat ze 's nachts actief zijn ofzo en dan moet m'n man de achterkant doen bij m'n rug/staartbotje en dan moet ik lichaam en energie naar m'n eierstokken brengen doormidden van ademhaling. We mogen ook maar 2x per maand klussen ivm dat m'n man verminderde zaadproductie heeft en alleen op dag 13 & 15 klussen (denk niet dat dat gaat lukken hoor hahah :p ) verder hebben we ook n dieet meegekregen maar vind ik wel lastig hoor mogen veel dingen niet meer hebben maar gelukkig zei die vrouw daar dat je natuurlijk nooit met alles zo kan stoppen maar pak sowieso 1 ding waarmee je gaat stoppen en de rest probeert te minderen!
    Pfff weet niet meer of ik alles al heb verteld maar dit is t geloof ik wel zo'n beetje...maar hij zei ik denk dat je sowieso wel voor 90% zwanger kan raken!! :D wel fijn om te horen!!
    Oh jah en hij vroeg ook nog over mijn ouders en zussen hoe hun cyclus was en of ze ziektes hadden enzo. M'n moeder heeft n aantal jaren geleden toen ik nog klein was baarmoederhalskanker gehad ( daar krijg ik binnenkort ook n oproep voor :S voor n uitstrijkje ) en m'n halfzus heeft ook borstkanker gehad en m'n vader die ook hartpatiënt is en ook last had van t vaak naar de wc gaan, hij vroeg dus aan mij op wie ik meer leek en denk dat ik toch echt meer op m'n vader leek ( die overigens in t ziekenhuis ligt nu omdat ie heftige pijnen had in z'n buik, maar heb er geen contact meer mee hoorde dit ook van t wkend van m'n moeder weer)
    Dus jah best n verhaal en hopelijk kan ik ook gauw naar de gyn voor meer testen en hopelijk vrijdag de uitslag van m'n man!!!
    T gaat ineens zo snel allemaal!!!
    Had trouwens vandaag echt n positieve ovulatie test dus ga toch echt wel ff klussen nog Hihi... Wie weet?!
    Mss ben ik nog wat vergeten maar goed dit was t wel zo'n beetje!! Oh jah na afloop van de accupuncturist moesten we 130,- betalen wat wel vergoed wordt gelukkig maar als we nou straks elke week moeten komen en t elke keer voor moeten schieten dan wordt dat wel lastig mja eerst maar de testen afwachten en kijken wat daar uit komt! Mss hoeft m'n man straks alleen maar?!
    Oh jah we moeten ook ervoor zorgen tijdens t klussen dat we elkaar goed moesten opwinden en als hij klaarkomt moet hij ook echt mee ademhalen en ik n half uur met n kussen onder de billen moet liggen en t eerste kwartier ook die ademhalings oefening moet doen!!! T is best veel en mss wel wat zweverig mja weet ook noet of ik dit wel allemaal moet doen hoor?!
    Sorry dat ik van alles door mekaar zeg maar dan schiet ineens weer dingen door m'n hoofd wat ik vergeten was haha..
    Ben benieuwd wat t ons zal brengen!!!
    Hij zei trouwens ook nog dat de kans groot is dat t binnen 6maand wel zou moeten lukken (hoop ik ook :p) en dat de beste tijden om zwanger te raken maart/april is en juli/augustus, nou dan hoop ik toh op maart/april haha liefst nog deze maand :D Hihi....
    We hadden t verder ook nog over m'n miskramen gehad en hij zei ook laten we hopen dat dat ook zo was (hoe erg dan ook) maar dat je dan dus wel zwanger kan raken!! Omdat mijn hormonale huishouding niet goed is kan t ook zijn dat ik dus daardoor die miskraam had en dat t eitje gewoon niet goed blijft plakken dus vandaar ook eerst die bloedtest!!
    Zo jullie zijn weer n beetje op de hoogte en laat jullie nog wel weten over de uitslag van m'n man en over mijn bloedtest etc. ;)

4. Fien25

Fien25 Fanatiek lid

Oct 10, 2011
    1,659
    422
    83
    Dat is zeker een aardig lang verhaal Rabia. Maar ik merk dat je er een goed en positief gevoel bij hebt, en dan is het allerbelangrijkste. Je hebt nu meerdere dingen in werking gezet, en ik denk dat dat een heel fijn gevoel moet geven.

Ik ben zelf niet heel zweverig, maar ik geloof wel in alternatieve geneeswijze. Maar moeder heeft hier zelf ook veel baat bij gehad. Ik heb zo'n gevoel dat die man je op de goede weg gaat helpen. Het lijkt erop dat hij weet wat hij doet, en je jezelf er ook in terugziet.

Hoe reageerde je man trouwens? Het lijkt me best moeilijk voor hem, als hij wordt aangewezen als de persoon met een probleem. Hoewel veel mannen hun emoties niet makkelijk laten zien, zal dit hem vast niet koud laten. Kun je hierover wel met hem praten?

Over de betaling heb ik misschien wel een idee. Je vertelt dat je zorgverzekering alles vergoed, en dat je het alleen moet voorschieten. Kun je het niet met creditcard betalen? Ik heb zelf een kaart die gekoppeld is aan mijn rekening. Ik betaal daar geen rente over, maar het wordt wel de volgende maand direct van m'n rekening gehaald. Op die manier heb je misschien toch iets meer speling qua financiën.

En twee keer klussen per maand is wel heel weinig. Ik kan me voorstellen dat je je hier beide niet heel fijn bij voelt. Misschien is het anders een idee om een week voor je ei-sprong gewoon even geen seks te hebben. Mijn man zou hier ook niet heel gelukkig van worden;).

5. Rabia84

Rabia84 Fanatiek lid

Jan 25, 2013
    2,146
    1
    36
    Overijssel
    Jah heb idd wel goed gevoel bij en m'n man ook denk ook wel dat hij t niet leuk vindt om te horen tja welke man wel... T os toh n stukje trots dat ze hebben en denken vaak bij mij is niks aande hand hoor!! Hij vond m ook wel goed maar als ik er echt naar vroeg dan geeft hij toch wel weinig antwoord! Mss omdat jij wat nuchter is of toh mss wel zorgen maakt en niet zo goed durft te uiten!!
    Qua financiën gaat n creditcard niet bij ons lukken omdat we financiële problemen hadden door onze voorgaande woning en dat m'n man geen werk meer had doordoor lopen wij nu via wsnp en wordt dat gewoon lastig helaas mja mss als ik toh eerst die testen moet doen enzo dan zijn we al weer wat verder enzo.
    Idd 2x per maand weinig en snap wel dat t goe bedoelt is omdat hij waarschijnlijk n zaad probleem heeft en dat t ff duurt voor er veel goeie "volwassen" zaadjes (zoals hij dat zei) terug komen maar goed je hebt ook je behoeften toch!! Dit zei hij ook omdat hij vroeg wat we liever zouden willen en m'n man wil natuurlijk n jongen en mannelijk zaad is sneller maar leeft niet lang dus vandaar dat hij die dagen aangaf!!
    En net trouwens ook gebeld door de dokter en hij gaat de acupuncturist nog ff bellen wat hij nou precies van me wil sowieso t bloedonderzoek krijg ik wel maar hij wil weten of ik alleen n inwendige echo nodig heb of dat ik toch eerst t hele traject bij de gyn moet doorlopen om alles te laten testen! Dan kan ik als ik alleen de echo moet vrijdag de papieren ophalen en anders als ik wel naar de gyn en fertiliteitskliniek moet wordt ik nog vandaag of morgen er over gebeld!!

6. MiMully

MiMully Fanatiek lid

Jan 18, 2013
    2,405
    5
    38
    Female
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Zo wat een verhaal rabia!
    En ook weer bij je man, net zoals die vrouw al zei! Ik weet gewoon dat dit het juiste pad voor jullie is.
    Ik zou ook wel eens met een acupuncturist willen praten, kijken wat hij over ons te zeggen heeft.
    Misschien maar eens in verdiepen.

7. Rabia84

Rabia84 Fanatiek lid

Jan 25, 2013
    2,146
    1
    36
    Overijssel
    #4107 Rabia84, Jan 22, 2014
    Last edited: Jan 22, 2014
    @mimully jah idd mss ook wel wat voor jullie idd!! Ik heb deze wel op verzoek van de dokter omdat hij er zo enthousiast over was, mss ff kijken wie er bij jullie goeie heeft?! Maar t schijnt zo te zijn dat als t n klein bedrijf is juist beter is want in China enzo is t juist geen goed teken als t n groot bedrijf is omdat dat n teken is dat mensen ziek blijven en dus terug komen!! En je moet kijken of ze lid van n vereniging zijn ivm vergoeding enzo!! Mss wat lezen idd...had ook dingen over n koude baarmoeder gelezen enzo en die eierstok massage vind je daar ook wel op Hihi
    Ben echt benieuwd hoe dat voelt hoor straks met die naaldjes :p

8. Rabia84

Rabia84 Fanatiek lid

Jan 25, 2013
    2,146
    1
    36
    Overijssel
    Ben net gebeld door de HA en hij had met de acupuncturist gebeld en zei dat we toch eerst beter alles konden nachecken bij de fertiliteitskliniek dus hebben gelijk n doorverwijzing gekregen en krijgen dus thuis n oproep daarvan!! Ff afwachten dus!!
    Hopelijk morgen wel de uitslag van t semenonderzoek!! ;)

9. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

Jul 26, 2010
    2,732
    44
    48
    Spannend rabia, denk ook dat het beter is om eerst alles uit te zoeken. De acupuncturist kan dan ondersteunend gaan werken. Ben heel benieuwd naar de uitslag morgen!

10. Wrummel

Wrummel Actief lid

Feb 3, 2013
    359
    0
    0
    Thuis
    Wow rabia, das inderdaad een best verhaal, haha!
    Wel bijzonder dat de acupuncturist meteen aangaf dat het probleem bij je man lag. Mocht dat zo zijn, dan is het wel apart dat ie dat zo meteen zegt.
    Merk dat je er een goed gevoel bij hebt, dat is het belangrijkste!
    Wel fijn dat eerst alles nog ff gecheckt wordt bij de fertiliteitskliniek en zoals baukje zegt, is het fijn dat acupunctuur als goede aanvulling/ondersteuning blijft.
    In ieder geval dit eitje nog ff afwachten, spannende weken weer meis! Ik duim voor je!!

11. tebbie27

tebbie27 Actief lid

Jan 14, 2013
    409
    0
    16
    Spannend rabia! Wel grappig dat de man van de acupunctuur hetzelfde zegt als de dame een tijd terug! Hopelijk hebben jullie snel meer duidelijkheid!

12. Rabia84

Rabia84 Fanatiek lid

Jan 25, 2013
    2,146
    1
    36
    Overijssel
    Jah idd dacht ook meteen aan die vrouw idd!! Maar we weten natuurlijk meer als we de uitslag krijgen morgen ;) ben wel benieuwd want als de uitslag er is mag de assistente van de dokter niks zeggen omdat hij zegt jah hun begrijpen dat toh niet helemaal en leg t liever zelf uit!!! Hopelijk maken ze er geen probleem van als ik ze morgen mijn nr. Doorgeef omdat m'n man moet werken en daar niet kan oppakken!
    Ben echt nieuwsgierig hoor en kan niet wachten tot de oproep van de kliniek op de deurmat ligt!! Weet een van jullie hoe lang dat ong. Duurt?!

13. Wrummel

Wrummel Actief lid

Feb 3, 2013
    359
    0
    0
    Thuis
    Kan me voorstellen dat je erg nieuwsgierig bent rabia!
    Bij mij duurde het ongeveer anderhalve week dat ik terecht kon. Brief krijg je wel binnen paar dagen binnen hoor! Gelukkig zijn ze in hengelo wel snel!

Hoe is het met je tebbie?

14. Rabia84

Rabia84 Fanatiek lid

Jan 25, 2013
    2,146
    1
    36
    Overijssel
    @wrummel dankje meis!!! Hoop dat t bij ons ook zo is ;)

15. tebbie27

tebbie27 Actief lid

Jan 14, 2013
    409
    0
    16
    @wrummel Met mij gaat het redelijk. Zoals jullie merken schrijf ik even niet veel meer op het forum. Ik merk dat ik niet helemaal lekker in mijn vel zit. Ik heb weinig energie en ben futloos. Dingen die ik normaal erg leuk vond om te doen, heb ik nu geen zin in. Ook zitten mijn nek en schouders helemaal vast, waarschijnlijk van de spanning.
    Gisteren was ik bij mijn homeopaat en hebben we besloten voorlopig te stoppen met de homeopatische pilletjes voor het zwanger worden en eerst de onderzoeken van het ziekenhuis af te wachten. En heb ik pilletjes gekregen om weer wat meer rust te krijgen. Nu maar hopen dat dat gaat helpen.
    Verder ben ik aan het wachten op mijn ei en dan kan ik daarna bloed laten prikken. Ik ben alleen zo bang dat ik deze maand mijn ei niet voel :( Waar door ik dus niet wanneer ik bloed moet laten prikken:(. Dat zal waarschijnlijk wel weer loslopen maargoed voor nu doe ik daar niks aan:)

16. MiMully

MiMully Fanatiek lid

Jan 18, 2013
    2,405
    5
    38
    Female
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    @wrummel, anders even naar de action om die goedkope te halen? Dan kun je vandaag nog beginnen. Mijn gyn vond het wel verstandig en belangrijk dat ik mijn ei wel echt wist.

17. Rabia84

Rabia84 Fanatiek lid

Jan 25, 2013
    2,146
    1
    36
    Overijssel
    @tebbie wat vervelend meis dat je je zo voelt :( weet je wel wanneer de uitslagen van t ziekenhuis er zijn?? Hopelijk geeft dat ook meer rust als je straks weet wat er aan de hand is enzo!!
    Sterkte meis en n dikke knuff!!!

Hier vandaag bericht gehad van de dokter:
    T was niet goed van mijn man!! Hij heeft lopertjes. Neem aan dat dat betekend dat ze langzaam zijn, nu moet hij over 2 week weer laten testen en dan kijken ze weer en daarna gaan ze mss ook kijken of t aan de operatie wat hij als kind heeft gehad voor zijn liesbreuk!! Dat er mogelijk iets geraakt is ofzo?! Maar de dokter zei dat t allemaal niet ernstig was dus das dan wel fijn om te horen!!! Hopelijk kunnen we gauw bij de kliniek ook terecht!! Dus nog ff afwachten allemaal!!!
    Mja mss is alles niet nodig zit weer op t wachtbankje ;) Hihi

18. Fien25

Fien25 Fanatiek lid

Oct 10, 2011
    1,659
    422
    83
    @Rabia; ik zou gewoon naar je dokter luisteren, en er vanuit gaan dat het niets is om je druk om te maken. Ik blijf het toch wel bijzonder vinden, dat je accupuncturist en de vrouw die je 'toekomst' voorspelde, al wisten dat het probleem bij je man lag. Hopelijk kan het makkelijk opgelost worden. En anders zijn er altijd nog voldoende middelen, om de zwemmers van je man wat actiever te maken. Hopelijk hoor je ook snel iets van die kliniek, zodat jullie snel verder geholpen worden.

19. Wrummel

Wrummel Actief lid

Feb 3, 2013
    359
    0
    0
    Thuis
    Tebbie, wat rot dat je je zo voelt zeg! Kan me voorstellen dat je dan ff geen zin hebt om hier te zijn.
    Ik zou ook gewoon goedkope ovutesten kopen, toch wel fijn om zeker te weten wanneer je je ei hebt!
    Kop op meis, als je je verhaal kwijt wil, zijn wij er om tegenaan te kletsen he!!

Rabia, best heftig nieuws van je man! Wel fijn dat de dokter zegt dat t niet ernstig is, maar heb je toch wel een beetje een reden waarom t bij jullie wat langer duurt. Zou fijn zijn als ze er wat aan kunnen doen en zo jullie kansen wat vergroot worden!

20. Rabia84

Rabia84 Fanatiek lid

Jan 25, 2013
    2,146
    1
    36
    Overijssel
    Dankjewel dames jah idd wel fijn dat we t nu weten natuurlijk en moeten mss bij mij ook nog wel kijken natuurlijk kan ook bij mij dingen mis zijn, maar wel apart dat idd die vrouw en accupuncturist t allebei zeiden!!! Als ze t geslacht ook goed heeft dan heeft ze alles goed gehad :S dus jah kunnen nu alleen nog maar afwachten en kijken wat ze ons bij de kliniek gaan vertellen!!! M'n man slikt gelukkig al selenium zink hopelijk helpt dat ook n beetje ;)

Share This Page