@Tebbie; wat ontzettend schattige slofjes! Creatief hoor! Zou ook wel willen leren haken (neem aan dat dit gehaakt is?). Alleen ben zo a-creatief... @mell; heb je al meer duidelijkheid meis? Niks aan he die onzekerheid!? Maar weet inderdaad dat je lichaam je goed in de maling kan nemen. Hopelijk gauw meer duidelijkheid voor jullie! @Fien; voel je je al iets fitter? Het gaat dubbelop he, ziek zijn en dan ook nog zwanger... Pas op jezelf meis! @Arma; goede beslissing meis om minder te gaan werken. Hoe reageerde je leidinggevende? Denk zelf ook dat het me niet zal lukken om de 34 weken vol te maken ivm mn bekken. Alleen zal het best lastig vinden om die beslissing te maken en het kenbaar te maken... @Wrummel; wauw super zeg, gefeliciteerd!! Kom maar op met die echofoto! @Mimully; hoe gaat het met jou meis, wat is de stand van zaken nu? @Arma en Fien; mn man is er al uit wat betreft het geboortekaartje. Ik nog niet helemaal 100%, twijfel een beetje. Al moet ik wel zeggen dat dit een zwangerschapskwaaltje is van mij. Wat betreft belangstelling, valt nog mee maar heb ook nog niet zo'n grote buik. Gisteren hebben we weer een echo gehad. De kleine heeft echt een voorkeurshouding. Het eerste beeld was gelijk weer helemaal dubbelgeklapt met z'n tenen op zn achterhoofd haha! De echoscopiste had dan ook best wel veel moeite om het hartje te beoordelen. Uiteindelijk wel gelukt hoor. Is helemaal goedgekeurd. Het blijft alleen een klein ventje. Hij is wel goed gegroeid, hij volgt de curve netjes maar zit onderin. De echoscopiste maakt haar geen zorgen. Alleen merk zelf dat ik er niet heel rustig onder ben. Ook vanwege het feit dat ze 2 juni aanhouden als uitgerekende datum en dan doet ie het netjes. Maar ik begrijp dan nog steeds niet dat ik op 16 september al positief testte. Dat was met 3 weken dan al. En ik wil me daar best in berustten maar er is zo'n stemmetje die zegt het klopt niet, en dan is hij echt te klein voor het termijn. *zucht* ik word gek van mijn hormonen die mij erg onrustig maken. Merk dat ik daardoor ook niet zo goed in mijn vel zit. Het werken valt me zwaar en dan nog niet eens zozeer fysiek maar vooral mentaal. Maar dit aangeven vind ik heel moeilijk, hier heerst heel erg het motto: niet klagen maar dragen. En verstandelijk weet ik dat wel, maar in mijn hoofd wil het niet helemaal. Sorry voor het geklaag meiden, maar hoop dat door dit op te schrijven/typen ik het wat kwijtraak. Kan die onrust maar niet van mij afschudden...
@baukje, fien, arma Wat vervelend dat jullie ziek zijn, niet lekker in jullie vel zitten en last van de bekende zwangerschapskwaaltjes hebben. Hopelijk voelen jullie je snel weer wat beter! @rabia Misschien toch een keer het proberen waard! Wie weet werkt het wel . @baukje de slofjes zijn idd gehaakt. Ik kon het eerst ook niet maar ben er nu bijna aan verslaafd . Ik zie het ook al helemaal voor me dat ik straks spullen kan haken voor mijn kleineen tot die tijd moet ik het maar voor anderen doen . Ff vraagje meiden. Weten jullie hoe het zit met sperma onderzoek. Krijg je daar vrij snel bericht van of horen we dat pas bij de gyn?
Die uitslag is vaak dezelfde dag al bekend bij de gyn. Alleen of je het ook telefonisch mag opvragen moet je even met hen overleggen.
@tebbie bij ons was t 3 dagen erna we moesten de huisarts bellen en kreeg van hem de uitslag te horen. mss kon t de dag ervoor ook maar ze zeiden bij ons dat t eind van de week bekend was.
Hm baukje, kan me voorstellen dat je wat onzeker bent, maar lijkt me wel een geruststelling dat je verloskundige zich geen zorgen maakt. Wie weet blijft t mannetje wel iets langer zitten, mocht het zover zijn! En als jij je ergens niet goed bij voelt, moet je dat gewoon zeggen hoor! Je klaagt echt niet, het is wel wat hoor dat je een kindje meedraagt, het vraagt enorm veel van je lijf. En bij de een gaat t nou eenmaal makkelijker dan bij de ander, luister naar je gevoel en naar je lijf, dan kom je al een heel eind
Nou vandaag dus cyclusdag nr 41.. Nog geen ongi te bekennen... Heb vanmiddag wel weer testjes gekocht, (kruidvat 2 voor 5,-) Ik dacht dan kan ik morgen ochtend weer een testje doen, alleen durf ik eigenlijk niet zo goed, ben bang dat het weer een teleurstelling is...
@wrummel Wauww wat leuk zeg!!! Lijkt me echt als t je t op zo'n scherm ziet!!! Zult wel opgelucht zijn wanneer mag je weer??
Jaa heel apart rabia! Maar ben wel opgelucht dat we eindelijk het hartje hebben gezien en mijn man is ook helemaal enthousiast Moet nu eerst een verloskundige bellen en een afspraak maken. Dus denk over paar weekjes. Weet jij welke goed is? Bij diekman of oosterpoort? Oosterpoort is iets dichterbij, maar Diekman stond wel goed aangeschreven zeiden ze in de kliniek. Mel, wat rot voor je die onzekerheid. Ik zou morgenvroeg nog even een testje doen en anders misschien toch afwachten? Kan zijn dat je een wat langere cyclus hebt..
@wrummel uhm geen idee oosterpoort is idd dichterbij en diekman is toch bij t zwembad daar?! Ben daar 1x mee geweest met n vriendin en zij was er volgens mij wel positief over!! Ik heb toen met m'n miskraam naar praktijk vivre gebeld en ze namen me toen heel serieus en vond ze ook erg vriendelijk!!! Heb net iets vreemds ontdekt :S m'n borsten zijn al weer wat gevoelig maar m'n rechter tepel is wel gevoelig en merkte ineens n bobbeltje, t lijkt n beetje op n puistje en doet echt pijn bij t aanraken :S heel vreemd zit echt op de rand van de tepelhof!!
@baukje fijn dat de echo goed was. Kan wel snappen dat je je toch wat zorgen maakt over de groei van de kleine. Maar misschien krijgt hij alsnog een groei spurt en komt ie later weer wat hoger in de curve uit. En klagen mag best hoor. Vond het ook heel moeilijk om de beslissing te maken minder te werken maar ben er enorm blij mee dat ik het heb gedaan. Ze stonden op mn werk volledig achter mn beslissing en wat maken die 2 uurtjes extra rust een verschil zeg. Pijn is nu een stuk minder. Kan ook weer wat beter slapen gelukkig. @fien nee nog geen afspraak met de kraamhulp hier. Heb mezelf voorgenomen om nog 2 weken te wachten. Als ik dan nog niets heb gehoord ga ik maar eens bellen. Heb ik de winkels nog niet zn aanspraak over mn buik. Maar op mn werk zie ik tegenwoordig mensen eerst naar mn buik kijken en dan pas omhoog. Ziet er echt raar uit. @mel en nog getest? Geen bloed geeft moed meis ben benieuwd. @ wrummel mooie foto meis. Fijn he als je dat hartje hebt zien kloppen dan weet je dat het goed gaat. Blijft spannend zolang je die kleine niet kan voelen.
@wrummel; wat fijn dat je een goede echo hebt gehad! En wellicht is het nog moeilijk te zien op de foto, je hebt wel bewijs van je zwangerschap! Wat blijft het speciaal he, om het hartje voor de eerste keer te zien klopppen. Nu lekker proberen te gaan genieten meis. Ik weet nnog dat ik voor mijn eerste echo m'n eerste rompertje heb gekocht. Dat was voor mij een bevestiging dat ik echt een kindje draag. Ik vond dat toen heel speciaal. @baukje; wat vervelend dat je je niet goed voelt bij de echo. Ik zou toch echt op het woord van de echoscopist af gaan, en haar vertrouwen op haar woord. Wat ik trouwens begreep, moet je niet uitgaan van de verwekkingsdatum, maar van de datum van innesteling. Als je een late innesteling hebt gehad, kan dit wel een week schelen met je bevalingsdatum (die komt dan ook een week later uit). En niet alle baby's zijn groot he. Mijn officiële laatste echo was 10 weken geleden (20-weken echo), en daar lag alles op de curve. Wat ik begreep, soms ook wat aan de lage kant. Maar alles was goed. Rond 26 weken hebben we een pretecho gehad. En daar hebben ze de kleine man ook nog opgemeten. Zo lag zijn hoofdje bijvoorbeeld achter op groei, maar z'n buikje weer voor. Ze vertelde, dat het ook genetisch is. Niet alle baby's zijn hetzelfde, en het is heel normaal dat de ene baby was kleiner / groter is dan de andere. Probeer je daar niet al te veel zorgen over te maken. Zijn jullie trouwens nog van plan om een pretecho te nemen? En wat vervelend dat je zo last hebt van je bekken. Ben je al naar een fysio hiervoor geweest? Hoe moeilijk het ook is, wel naar jezelf luisteren hoor. Je gezondheid is alles. En ik begrijp de werkmentaliteit (die heerst hier ook), maar je bent wel zwanger. Is het niet mogelijk om wat minder te gaan werken nu? Rond 22 weken ben ik ook een dagje minder gaan werken. Ik heb hier nog geen spijt van gehad. @arma; wat fijn dat je je een stuk beter voelt, nu je minder werkt. Wat kan dat een verschil maken he! Gewoon lekker je rust pakken, wanneer je die nodig hebt. @mel; heb je nog getest vannochtend? Mocht je het zelf niet vertrouwen, maak dan voor de zekerheid even een afspraak met je huisarts. @rabia; ik hoop dat het goede symptomen zijn meis. Maar ik herken het helaas niet. Meer bobeltjes rond je tepelhof, kunnen een symptoom van zwangerschap betekenen. Wanneer is je NOD nu? Over een aantal dagen volgens mij toch?
Hee meiden, geen ongi En test nog steeds negatief.. Ja als ik maandag nog niet ongi ben, ga ik weer langs de ha... zo vaag dit... Ik ben vandaag een week overtijd en zit op dag 42.
@wrummel Mooie foto's, is dan toch de bevestiging dat er echt iets zit. Lijkt me zo bijzonder! @Mel geen bloed geeft moed idd. Maar gezien je nog niet zolang gestopt bent zou het maar zo een langere cyclus kunnen zijn door het ontpillen Hier vanmorgen bloed laten prikken en sperma ingeleverd. Wij krijgen de uitslag waarschijnlijk pas 10 februari te horen, bij de volgende afspraak bij de gyn nog ff geduld dus! Manlief heeft het gevoel dat het probleem bij hem ligt. Ik weet het niet zo goed. Het zou net zo goed bij mij (ook) kunnen liggen. We zullen het af moeten wachten. Ik moet ronde de volgende afspraak ook weer ongi worden dus worden spannende weken...
@tebbie spannend meis!!! Duurt idd lang dat wachten mar goed hopelijk is er niks mis meis mijn man zei eerst altijd dat van mij is wel goed hoor maar toen hij de uitslag kreeg vond hij toch niet zo leuk om te horen!! We lopen ook n beetje gelijk op he meis, hopelijk is dit ons jaar!!! Had trouwens die bleektest geprobeerd vanochtend dacht ga Es' proberen en schuimen joh Wowww schoot ineens omhoog haha....dat zou betekenen dat ik zwanger ben maar ik geloof er noet zo in hoor zou wel heel apart zijn!!! Tja zal gewoon nog n weekje moeten wachten!!! geduld, geduld mja os soms gewoon heel lastig hahaha
@Rabia en Tebbie; spannend hoor jullie NOD en nog alle onderzoeken. Dit jaar gaat jullie jaar worden Hier vandaag naar de vk voor controle. Aangegeven dat ik na een drukke dag behoorlijk veel harde buiken heb en dat ik er mentaal even doorheen zit. Het is op, mijn hoofd kan gewoon niet meer. Heb er heel lang tegen gevochten maar het lukt me niet meer. Het goed uitleggen kan ik niet, ik trek het hele dagen werken niet meer. Het is te veel. Mijn zusje zegt heel pakkend: je moet het niet proberen te verklaren of uit te leggen. Want je hebt een hele duidelijk reden, je bent gewoon zwanger. Herken mezelf helemaal niet, ben altijd een die de kop ervoor houd en doorgaat. Maar ik moet nu toegeven aan dit gevoel anders gaat het niet goed komen ben ik bang. Daarnaast zijn die vele harde buiken ook niet ok natuurlijk. Er moet gewoon rust in de tent komen. Dus ga ik morgen met mijn leidinggevende praten en ga aangeven dat ik halve dagen wil gaan werken. Het is nogal een drempel voor mij maar heb geen keus..
Dames die op het bankje zitten, ik duim voor jullie. Rabia, dat zou wel heel frappant zijn! Ik zal volgende week ook eens proberen. Baukje, gewoon naar je eigen lijf luisteren. Je wordt gewoon even teruggefloten nu. Hier gister weer een fm gehad. Eitje was 19mm en het bmmslijm was bijna 1cm. Perfect dus. Heb nu progesteron 400mg gekregen ter ondersteuning. Morgen gaan vriend en ik lekker een weekendje naar center parcs. Eemhof en dan een vipsuite aan de marina. Lekker even helemaal niks!
@baukje jeetje wat vervelend meis snap dat je t ff niet meer ziet zitten en idd aan jezel denken en aan je kleintje natuurlijk dat gaat voor alles meis!!! Dikke knuff!!! @mimully haha jah dat zal idd wat zijn, maar vertelde t m'n man net en hij zei tegen mij, denk dat je zwanger bent :S uhm wist niet wat ik hoorde zoiets zegt hij nooit!!! Maar mss is t gewoon de hoop omdat toch zijn testen niet goed bleken te zijn en ik merk dat hij er steeds meer zorgen over krijgt mja hopelijk is t allemaal niet nodig maar ga nergens vanuit hoor!!! Ennuh wat goed zeg en heerlijk genieten van n romantisch wkendje weg Hihi...have fun meis!!!