@Mimully, Rabia en Mel bedankt meiden. We zijn voor onze kleine getrouwd. Hebben het ook klein gehouden. @Rabia Fien is eerder uitgerekend geloof dat ze een dag of 10 op me voorligt.
@Arma; gefeliciteerd met je huwelijk! Je verlof schiet ook al op zie ik. Ben je stiekem ook al een beetje aan het aftellen? Ik kan me goed voorstellen dat je er ook wel naar uit kijkt nu. We lopen inderdaad aardig gelijk, 10 dagen zegt inderdaad heel weinig. Haha, dat gaat nog spannend worden wie is er straks als eerste spannend nieuws heeft. Beval je straks ook in het ziekenhuis? Weten jullie dat meiden, of het overeenkomt met je moeder wanneer je de kleine op de wereld zet? Mijn moeder is van mij en m'n broertje telkens 2 weken eerder bevallen, rond 38 weken. Mijn familie denkt dat deze uk zich wellicht ook eerder zal voordoen. Maar volgens mij hoeft dat helemaal niets te zeggen. Hier ben ik al aan het genieten van m'n weekend! Heerlijk 3 daagjes vrij. Maandag heb ik dan nog een training (haha, zal er weer helemaal in moeten komen, als je al 6 maanden niet meer gevlogen hebt), en dinsdag is m'n laatste werkdag. Het zal heel raar zijn om dan ineens thuis te zitten. Maar ik denk wel dat rust goed voor ons beide zal zijn.
Hier heeft het niet zo uitgepakt voor mijn zus t.o.v. mijn moeder. Mijn moeder bij alle vier te vroeg (ik zelfs 7-8 weken) en mijn zus drie keer op tijd/overtijd.
@arma; gefeliciteerd met jullie huwelijk. Nog wat leuks gedaan? @mimully; fijn dat tot dusver de echo er goed uitziet maar kan me voorstellen dat je voor nu absoluut nog niet bent gerustgesteld. Hopelijk over 2 weken weer een mooie echo! Het is jullie zo gegund.. @fien; kan me herinneren dat je het eerder jammer vond dat je 'al' met 34 weken met verlof moest omdat je je nog heel fit voelde. Toen moest ik al glimlachen want uit ervaring weet ik dat je rond dit termijn het toch echt als zwaarder gaat ervaren en blij bent als je met verlof kan. En nu bevestig je dit zelf ook al. Fijn hoor dat het al zo dichtbij is nu! Geen trainingen meer in je verlof? Volgens mij zegt dat niets hoor als je moeder altijd eerder beviel. Denk maar zo, je kindje komt wanneer het er klaar voor is Wat betreft mijn bekkenpijn. Ja dit is nog steeds aanwezig en in steeds grotere mate. Komt ook omdat dit de 2e zwangerschap is. Loop al vanaf de 15e week bij de bekkenfysio. Daarna bij de cesartherapeut en nu weer bij de bekkenfysio. Zij zorgen voor een stukje bewustwording van je beweging en ademhaling (wat gek genoeg effect heeft op je bekken). Moet er gewoon goed om denken. Weinig bukken, tillen en door de knieën gaan, regelmatig rusten etc. Soms best wel lastig als je denkt aan huishoudelijk werk en het feit dat ik hier nog een bijna 3-jarige om heb lopen. Gelukkig helpt m'n man heel goed mee en neemt me heel veel uit handen. @Wrummel; nog 4 daagjes meis, spannend hoor! @Tebbie en Rabia; vanuit hier ook petje af hoor hoe jullie met de situatie omgaan. Heb er heel veel respect voor... Hopelijk gauw meer duidelijkheid voor jullie. Lijkt mij een erg onzekere periode. Hier gisteren naar de negenmaandenbeurs geweest. Wat een drukte, man man! Maar vond het wel erg leuk. Was steeds opzoek naar een draagdoek, maar je leest zoveel verschillende meningen en ervaringen over de doeken. Dus op de negenmaandenbeurs even met zo'n verkoopster een doek geprobeerd en gekocht. Het is een byKay. Ben er erg blij mee. J. had erge 'huidhonger' en heb dus heel veel met hem op de arm gezeten. Nu weet ik natuurlijk niet of deze dat ook zal hebben maar zou het wel fijn vinden om dan m'n armen af en toe wel vrij te hebben. Deze hebben we gekocht: https://draagdoek.nl/product-categorie/special-edition/ Hebben ook een paar hallen van de huishoudbeurs bekeken. Niet alles bij langs hoor maar gewoon even kijken wat dat nu inhoudt. Nou, kon al heel snel de conclusie trekken dat dat niets voor mij is. Hordes vrouwen met trolly's, ontzettend veel kabaal en heel rommelig. Vreselijk! Nee, geef mij de negenmaandenbeurs maar, helaas waren dat maar 2 hallen
@ fien ben inderdaad wel een beetje aan het aftellen. Maar ben mn buikje nog niet zat zit nog niet echt in de weg. Ik ga proberen om thuis te bevallen. Heb wel met de vk afgesproken dat als ik dit niet zie zitten ik zonder discussie alsnog naar het ziekenhuis wil. Voor wat betreft de bevalling als die van mijn kleine op die van mij lijkt wordt ik niet vrolijk. Vliezen braken 6 weken te vroeg. Ma heeft 3 weken aan de weeën remmers in het ziekenhuis gelegen en de avond voor de bevalling ben ik nog gedraaid en kwam stuit. Had nog alle ruimte want heb 3 oudere broers. Heb met de kleine afgesproken dat ie nog minimaal 5 weken moet blijven zitten. Mn broers waren ook allemaal te vroeg en mn zusje op de uitgerekende datum. @ baukje en wrummel ja een hele leuke dag gehad. Lekker wezen lunchen met de getuigen en verder niks bijzonders. Weer was prachtig maandag dus we hadden niks te klagen.
@baukje; wat fijn om te horen dat je er baat bij hebt om bij de fysio te lopen. Ik kan me voorstellen dat het nog extra pittig is, als je een 3-jarige hebt rondlopen. Je kleine man zal toch nog steeds z'n aandacht willen, terwijl jij je door de pijn worstelt. Gelukkig heb je een lieve man rondlopen, die je werk uit handen neemt. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat je het af en toe helemaal hebt gehad. Hopelijk wordt het niet nog erger, en kan je letten op je bewegingen en ademhaling, zodat je het wat meer onder controle hebt. Aan de ene kant vind ik het nog steeds jammer hoor, dat ik met 34 weken met verlof ga. Maar dat is meer het feit dat je zo gewend bent om met je werk bezig te zijn. Het zal raar zijn om straks hele dagen thuis door te brengen. Maar ik zie nu ook in, dat m'n lichaam haar rust hard nodig heeft nu. Sinds week 32 is de vermoeidheid teruggekomen, en merk ik dat ik meer behoefte heb om 's middags even te rusten. In dat opzicht is het alleen maar goed dat m'n verlof niet meer lang op zich laat wachten. Ik kan me herinneren dat je met het kamertje van je grote man bezig was. Heb je geen leuke foto's om ons te showen? Ben wel benieuwd hoe het geworden is! Ik volg alleen a.s. maandag nog een training. In m'n verlof ben ik op dit moment niet van plan om nog extra trainingen te volgen. Ik denk dat er ook niet meer fit genoeg voor ben. Dat wordt dan maar inhalen, nadat m'n verlof is afgelopen. @Arma; jouw verlof schiet inderdaad nu ook erg op. Spannend dat je er voor gekozen hebt om thuis te bevallen. Hopelijk heb je straks een goede en makkelijke bevalling, en hoef je niet als nog naar het ziekenhuis. Ik kan me voorstellen dat het fijn is om in je eigen bed te bevallen, en je niet de niet haar ziekenhuis op en neer hoeft te reizen. Ben je al helemaal klaar voor de komst van de kleine? Hier heb de afgelopen dagen wat meer last van 'menstruatie krampen'. Ik hoorde dat dat te maken kan hebben, dat de kleine aan het indalen is. Ik zal het volgende week eens aan m'n VK vragen. Het is gelukkig niet constant, maar prettig is het niet.
Baukje, wat vervelend van je bekken zeg. Lief dat hè man zoveel mee helpt en dat de fysio je er beter mee leert omgaan. Lijkt me echt heel rot om te hebben.. Kalm an dus! Fien, hoe gaat het nu? Nog steeds wat last van ongikrampen? Hier hebben we net de termijnecho gehad! Ohh wat mooi om te zien dat het al een heel echt kindje is! Alles was goed, hij/zij ging er mooi voor liggen en alles zag er goed uit. Ben twee daagjes weer vooruit gezet, dus vandaag 11 weken. Zal zo eens kijken of ik een fotootje kan plaatsen!
@wrummel oh wat leuk meis!! Was je vriend mee? Ga je het nu aan meerdere mensen vertellen? Xxx @hier dag 26, dus nog wachten tot maandag. Heb af en toe wat steekjes en gekke "plopjes" in m'n onderbuik, maar wil niet te veel hoop hebben. Dan is t weer zo'n teleurstelling...
@fien; foto komt er nog aan, beloofd @wrummel; gefeliciteerd met de goede echo! Wat een klein wondertje hè! Ben ook heel benieuwd naar de echo foto..! @mel; spannend weer! Wanneer is je nod? Zo meteen naar zo'n bijeenkomst voor zwangeren in het ziekenhuis waar ik werk en tevens ga bevallen. Ben benieuwd.
@wrummel Ohhh wauww wat een mooie echo! @baukje als ik uitga van een cyclus van 31 dagen, is maandag 3 mrt mijn nod. Dus ben benieuwd!
@wrummel ahhhh wat mooi meis!!!! Heel bijzonder en zeker ook voor jullie omdat jullie er ook al zo lang mee bezig waren!!! Geniet er lekker van meis!!!!
@wrummel; wat een mooie echo meis! Prachtig he, om te zien dat het al echt op een kindje lijkt! Bijna alles zit er al op en aan. Heb je nu ook je officiële datum gekregen, dat je bent uitgerekend? @baukje; hoe was de meeting in het ziekenhuis? Ik heb a.s. dinsdag een open avond van de kraamafdeling bij ons in het ziekenhuis. Hiervoor moet je je wel inschrijven. Ik ben wel benieuwd hoe het er allemaal uitziet, omdat er een nieuwe geboortecentrum net is geopend en in gebruik is genomen. @mel; een spannend weekje hoor ik. Hopelijk heb je straks een mooie test in handen. Vandaag is officieel m'n verlof ingegaan! Het voelt nog heel raar, wetend dat ik de komende maanden lekker vrij ben. Ik ga proberen nog lekker te genieten van m'n rust, en de komende weekjes de laatste zaken op orde te stellen. Voor mijn gevoel moet er nog genoeg gedaan worden, voordat we helemaal klaar zijn voor de kleine. Maar het begint nu wel ineens op te schieten.