Grote Kinderwens en er dit jaar voor gaan. Wie nog meer?

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by Sfeertje83, Feb 3, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tebbie27

tebbie27 Actief lid

Jan 14, 2013
    409
    0
    16
    Hallo meiden,

Hier weer even een berichtje van mij. Ik ben niet zoveel op het forum maar probeer wel mee te lezen.

@mimully Gefeliciteerd meis! Hopelijk blijft dit wondertje zitten!

@rabia Hoe was het in het zkh? Wat wijzer geworden over hoe verder?

Hier gaat het steeds een beetje beter. Al duurt het me aan de ene kant te lang voordat we verder kunnen, is het aan de andere kant ook goed dat we even de tijd hebben om alles op een rijtje te zetten. De rust begint langzaam weer een beetje te komen. We hebben inmiddels wat familie en goede vrienden verteld wat ons te wachten staat. De reactie daaruit zijn heel lief en fijn. We hebben die mensen straks hard genoeg nodig als we eenmaal in het traject zitten want dat wordt pittig.
    De komende weken nog wachten tot we weer naar het zkh mogen. En ondertussen ook wachten op mijn ongi. Dat is trouwens ook iets wat ik de afgelopen maand gemerkt heb. Ik voelde op een gegeven moment mijn eisprong en toen dacht ik moet dit, laat het nu maar zitten want zwanger worden lukt toch niet op deze manier. Bewaar ze liever voor straks maar dat kan helaas niet :(....
    Nu is dat gevoel gelukkig aan het afnemen. Maar wordt wel constant heen en weer geslingerd tussen angst en hoop, dat zal ook nog wel even blijven...

2. Wrummel

Wrummel Actief lid

Feb 3, 2013
    359
    0
    0
    Thuis
    Rabia, ik ben ook benieuwd! :)

Tebbie, wat fijn dat jullie het wat meer een plekje kunnen geven en wat zal t voor jullie fijn zijn dat jullie naaste familie en vrienden op de hoogte zijn! Ze kunnen jullie goed steunen in deze moeilijke periode en jullie hoeven het niet alleen te doen.
    Wat duurt t lang tussen die testen, of lijkt dat zo? Bijna twee maanden of niet?
    Hopelijk gaat de tijd snel voorbij en heb je binnenkort iets meer antwoorden..

3. tebbie27

tebbie27 Actief lid

Jan 14, 2013
    409
    0
    16
    @wrummel zit idd veel tijd tussen de onderzoeken. We moesten 8 weken wachten tot de volgende afspraak omdat ml zes weken moest wachten met spermaonderzoek. Dat is standaard omdat sperma elke 3 maanden ververst word.

4. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

Jul 26, 2010
    2,732
    44
    48
    @rabia; hier ook iemand die benieuwd is..

@tebbie; fijn dat jullie steun krijgen van jullie directe omgeving, kunnen jullie straks goed gebruiken!

Vandaag controle gehad bij de vk. Mijn baarmoeder bleek te weinig gegroeid te zijn, dus vanmiddag gelijk een groeiecho gehad. Kleine was met 20 weken al vrij klein maar nog binnen de curve. Nu helaas niet meer :( ben nu 27+3 en zijn grote komt overeen met een zwangerschapsduur van 25+5. Morgen gelijk naar de gynaecoloog voor weer een echo. Dus spannend morgen..

5. Rabia84

Rabia84 Fanatiek lid

Jan 25, 2013
    2,146
    1
    36
    Overijssel
    Hoi dames
    Mijn man wordt doorverwezen naar een uroloog en ik heb een inwendige echo gehad en bij mijn was alles ok!!!
    Maar vond dat niet zo fijn hoor ;) vooral toen ze bij de eierstokken ging kijken, na die tijd veel last van gehad en is t bloedden ook begonnen...moest morgen ongi worden maar denk door die inwendige echo dat t is doorgebroken!!
    Mijn man was zo grappig hij moest ook meteen bloedprikken zegt hij zo " gaan ze nou bloedprikken in m'n ballen" hahaha... Ik kwam noet meer bij!!! Hij zo jah jij met jouw verhalen!!! Hihi... T zweet brak m echt letterlijk uit toen we daar zaten en toen de gun zei dat hij erbij mocht zitten voor de echo, zei hij ook echt moet ik meekijken :p hij dacht net als de gyn voor mij maar ze bedoelde alleen meekijken naar de echo!!! Ze zou meteen doorverwijzen naar de uroloog en als we eind volgende week nog niks gehoord hebben moesten we ook meteen bellen ze zei jullie zijn al zo lang bezig dat ze t echt serieus nam!! Hoop dat we gauw in t ziekenhuis terecht kunnen en benieuwd wat er met mijn man gaat gebeuren!!! Weer ff geduld hebben dus... :p

6. Mell91

Mell91 Niet meer actief

@rabia hier nog een!

@tebbie Fijn dat jullie het je naaste hebben laten weten!
    Lijkt me wel prettig dat hun jullie kunnen steunensteunen!

@Baukje spannend morgen nog een echo! !

7. Mell91

Mell91 Niet meer actief

@rabia ohh spannend! Wel fijn dat ze jullie serieus nemen in het ziekenhuis!

8. Rabia84

Rabia84 Fanatiek lid

Jan 25, 2013
    2,146
    1
    36
    Overijssel
    Jah de mensen bij de fertiliteitskliniek waren echt heel aardig!!! En de gyn was ook een leuke spontane vrouw!! Nu moeten we afwachten op bericht van de uroloog en zullen we n afspraak hebben hier in t ziekenhuis!!

9. Wrummel

Wrummel Actief lid

Feb 3, 2013
    359
    0
    0
    Thuis
    Rabia, wat fijn dat jullie serieus zijn genomen! Ja wat zijn ze lief daar hè! Heb je helemaal niet het gevoel dat je in een steriel ziekenhuis ofzo bent hè?
    Fijn meid, even geduld weer ..

Bankje wat spannend zeg, ben je geschrokken? Hopelijk is alles goed, succes vandaag!

Tebbie, oké dat wist ik niet dat sperma elke 3 maand ververst. Nou ja, Miss heb je straks een wat positievere uitslag!!

10. MiMully

MiMully Fanatiek lid

Jan 18, 2013
    2,405
    5
    38
    Female
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Wat een "goed" nieuws rabia! Nu gaan ze jullie in elke geval snel helpen.

Hier vannacht weer roze afscheiding en een sliertje bloed. Meteen weer in de stress. Straks maar weer de gyn bellen. Het kan natuurlijk allemaal zeker door de extra progesteron die ik krijg. En misschien toch teveel gedaan gister. Beetje stofzuigen en strijken. Daarna had ik ook echt buikpijn. Bah, wie ooit nog beweerd dat zwanger zijn leuk is....

11. Fien25

Fien25 Fanatiek lid

Oct 10, 2011
    1,659
    422
    83
    @Rabia; wat fijn dat ze je serieus nemen, en snel actie willen ondernemen. Weet je wat ze bij de uroloog precies willen gaan doen? Hopelijk kun je daar snel terecht, en kun je weer door met het proces. Heb je er wel een fijn gevoel bij? Hopelijk krijg je de komende weken / maanden wat meer duidelijkheid, welk traject jullie kunnen gaan volgen.

@tebbie; wat goed dat jullie familie en vrienden hebben ingelicht. Ik denk dat het ook heel fijn is, om hun steun te krijgen, wanneer jullie in een moeilijke periode zitten. Het medische traject ingaan is ook niet zomaar wat, dat is best pittig. En het lijkt me fijn om familie en vrienden achter je te hebben, om verdriet en geluk mee te delen. Hopelijk is er een bepaald soort last van je afgevallen, nu je het openbaar hebt gemaakt. Wanneer mag je weer terug naar het ziekenhuis? En wat wordt er van je verwacht om in de tussentijd te doen? Kan je man bijvoorbeeld wat doen, om z'n zaadkwaliteit te verbeteren?

@baukje; ik kan me voorstellen dat je je wat zorgen maakt. Volgens mijn vk groeit de kleine goed, en is er dus geen enkele reden om een extra groeiecho te krijgen. Nu zijn we van de week zelf geweest, voor een pretecho. Ons kleintje loopt ook wat achter qua groei, zo'n 1.5 week. Maar zij vertelde ons, dat we ons hierover geen zorgen moesten maken. Dan je met deze termijn zelfs 3 weken mag achterlopen, en het nog steeds goed is. Nu weet ik dat jij natuurlijk nog wat korter zwanger bent, maar probeer je hier niet direct zorgen over te maken. Wat zegt de VK er bij jou over? Moet je nu vaker op controle komen?

@Mimully; ik begrijp heel goed dat je op dit moment even niet van je zwangerschap geniet. De bezorgdheid overheerst toch nog te veel, nu je nog in het eerste trimester zit. Het zou zo fijn zijn he, als je zelf in je buik kon kijken. Bloedverlies zorgt altijd voor stress. Heb je je gyn al gebeld hierover? En kan het een bijwerking zijn van de medicijnen die je neemt? Hoe moeilijk het ook is, probeer niet meteen van het ergste uit te gaan.

@Arma; hoe gaat het nu met jou meis? Heb je na vandaag eindelijk zwangerschapsverlof?

12. tebbie27

tebbie27 Actief lid

Jan 14, 2013
    409
    0
    16
    @fien We moeten 24 maart terug. In de tussentijd kunnen we weinig doen. Mijn man rookt niet, drinkt af en toe een biertje en draagt geen hele strakke broeken. Dus de arts vertelde ons dat we daar verder niks aan kunnen veranderen. Het is nu vooral de vraag is het aanleg of is er een medische oorzaak voor het slechte zaad. Daar hopen we 24 maart meer over te horen.

@wrummel dat wist ook eerst niet maar de arts legde ons dat uit. Dat 8 weken veel leek maar dat dat nodig was voor de verversing van het zaad. Want als je een keer een dag koorts hebt gehad dan blijft dat nog ongeveer 3 maanden in je zaad wat dus verminderd zaad oplevert.

@rabia Fijn dat je een fijn gesprek in het zkh hebt gehad. Hopelijk weten jullie snel waar jullie aan toe zijn!

13. Wrummel

Wrummel Actief lid

Feb 3, 2013
    359
    0
    0
    Thuis
    Tebbie, oke, weer wat geleerd :)

Mimully, wat schrikken weer! Hoe is t nu met je?
    Idd, t is echt niet altijd leuk, helemaal die beginperiode die je door moet komen. En dan heb ik nog niet eens meegemaakt wat jij hebt gehad..

14. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

Jul 26, 2010
    2,732
    44
    48
    Vandaag om 11 uur gemeld bij de gyn. Daar een groeiecho gehad. Daarna door naar de verloskamers voor een ctg. Deze leek in orde echter vond de gyn dat er een dipje in zat op het moment dat hij erg druk was. De echo liet een groeiachterstand zien van het buikje van 2 weken. Ook het bovenbeenbotje loopt achter in groei. Ze wilde dat het universitair medisch centrum Groningen (UMCG) mee zou beoordelen. Mogelijk zou het kindje toch een afwijking hebben, waarbij je moet denken aan het downssyndroom (het verkorte bovenbeentje zou daar een aanwijzing voor kunnen zijn).

Dus vanmiddag gelijk door naar Groningen. Daar wederom aan het ctg en een uitgebreidere echo gehad. Ook zij constateerden een achterstand van 2 weken wat bij dit termijn wel zorgelijk is. Het blijkt dat mijn bloedtoevoer naar de baarmoeder niet optimaal is. Dit zal mogelijkerwijs de oorzaak zijn van de groeiachterstand. Gelukkig is de doorbloeding van de placenta en navelstreng nog wel goed maar ze verwachten dat dit wel zal verslechteren aangezien de kleine wel te klein is. Mocht dit nou niet gebeuren en het kindje blijft steeds meer achter, dan zou dat toch een aanwijzing kunnen zijn dat er een chromosoomafwijking is bij het kindje. Ze stuurden dan ook aan op een vruchtwaterpunctie om het uit te sluiten. Op dit moment staan wij daar niet achter omdat op de echo niets afwijkends te zien is buiten het feit dat hij te klein is. Op dit moment vinden wij het risico dat er een vroeggeboorte plaats zou vinden door punctie het niet waard. Mocht de kleine steeds meer achterblijven of er zijn andere dingen dan kunnen we dit alsnog heroverwegen. Dinsdag hebben we een GUO. Vanuit daar moeten we verder gaan kijken wat we gaan doen... Het ctg was in Groningen trouwens perfect. Hij is lekker druk en heeft geen dipjes laten zien. Dus hij heeft het nog prima naar zijn zin in mijn buik. Dus dat zijn de kleine lichtpuntjes in deze onzekere periode.

15. Fien25

Fien25 Fanatiek lid

Oct 10, 2011
    1,659
    422
    83
    @Baukje; ik kan me voorstellen dat je goed geschrokken bent! Het is niet zomaar iets wat ze je ineens vertellen. Het laatste dat je wilt horen is, dat je kindje wellicht een afwijking heeft. Maar dit hoeft natuurlijk niet he meis. Laat je niet meteen gek maken.

Maar hoe kan het dat de bloedtoevoer naar je baarmoeder niet goed is? Hebben ze hier een reden voor gegeven? Tja, een vruchtwaterpunctie zou meer kunnen zeggen. Maar om eerlijk te zijn, deel ik je mening. Ik sta hier ook niet direct achter, omdat er een kans op vroeggeboorte is.

Hopelijk is het snel dinsdag, en kunnen ze je wat meer vertellen na de GUO. Hoe gaat het nu met jou, nu je dit nieuws hebt gekregen? Trek je het nog wel een beetje?

16. MiMully

MiMully Fanatiek lid

Jan 18, 2013
    2,405
    5
    38
    Female
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Jakkes baukje. Voor jullie ook zeker geen roze wolk bij deze zw.schap volgens mij. Is nipt geen optie?

17. Wrummel

Wrummel Actief lid

Feb 3, 2013
    359
    0
    0
    Thuis
    Jee baukje, wat een nieuws meid.
    Wanneer krijg je de uitslag van de GUO? Is dat meteen of moet je dan weer een week wachten?
    Gelukkig voel je hem nog wel goed!
    Sterkte meid en hopelijk heb je dinsdag een geruststellende uitslag!!

18. Arma86

Arma86 Niet meer actief

@Rabia fijn dat jullie serieus worden genomen bij de kliniek. Ben benieuwd naar de uitslagen.

@baukje Jeetje dat is schrikken. Hoop dat het allemaal toch meevalt maar kan snappen dat dit toch niet het nieuws is waar je op zit te wachten. Krijg je gelijk de uitslag morgen?

@Fien ja heb inderdaad toch verlof sinds vrijdag. Toch voelt het nog niet zo. Ben vrijdag ook een beetje raar vertrokken op werk. Kreeg rond de lunch ineens hevige krampen. Zo erg dat ik dacht van mn stokje te gaan. Heb de vk even gebeld en moest gelijk langskomen. Gelukkig geen bloed verloren en alles voelde goed aan. Moest me rustig houden dus was maar goed dat ik met verlof ging. Ook moet ik nu goed opletten mocht ik weer of met regelmaat kramp krijgen gelijk bellen. Weekend ging alles gelukkig goed. Kleine moet nog even blijven zitten. Wel jammer dat ik geen afscheid heb kunnen nemen van al mn collega's maar om ze alle 40 nog even langs te gaan ging ik niet redden.:D Straks komt de kraamzorg langs voor de intake. Ben benieuwd.

19. MiMully

MiMully Fanatiek lid

Jan 18, 2013
    2,405
    5
    38
    Female
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Heet baukje, hoe is het nu met jullie? Al wat meer nieuws?

Hier net de dame van MvM op bezoek gehad en het eerste plasje zit in de bak. Nu heb ik alleen niet echt pijnlijke borsten meer, dus de stress gaat weer omhoog. Echt niet leuk. Heb volgende week maandag weer echo en wil dus eigenlijk ook niet bellen voor een extra. Heb ook niet extreem buikpijn ofzo.

20. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

Jul 26, 2010
    2,732
    44
    48
    Vanmorgen om 9 uur mogen we ons weer melden in het UMCG voor de guo. Ik ga ervan uit dat we dan gelijk de uitslag krijgen omdat ze aan de hand daarvan een plan opstellen.

@mimully; kan me voorstellen dat je dan gelijk in de stress schiet. Maar je weet zelf ook wel dat symptomen niet veel zeggen. De laatste keer had je heel veel symptomen en ging het toch mis. Ik snap dat je ergens houvast aan zoekt, dat had ik ook. Probeer toch iets te ontspannen en lukt dat niet, bel dan de gyn toch. Snap dat de stress onnoemelijk hoog bij jullie moet zitten. Hopelijk is het eerste trimester gauw voorbij..!

Share This Page