Grote Kinderwens en er dit jaar voor gaan. Wie nog meer?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Sfeertje83, 3 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rabia84

Rabia84 Fanatiek lid

25 jan 2013
    2.146
    1
    36
    Overijssel
    @mimully jah idd dat denk ik ook!!
    Hier ook weinig te melden hoor, moeten weer 'n maand wachten dus jah kunnen niet veel :( maar spannend maandag weer 'n echo meis!!! Hoe voel je je verder???

2. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Misselijk en pijnlijke borsten. Buiten dat op zich prima.

3. Fien25

Fien25 Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.659
    422
    83
    Tja, ik ben ook een beetje ondersteboven van het nieuws. Het voelt dan zo onbelangrijk wat ik te melden heb.

Hier gaat het eigenlijk z'n gangetje. De 37 weken komen al in zicht. Wetend dat het kindje dan al geboren zou kunnen worden, voelt nog heel raar. Ik merk ook dat m'n buik weer goed gegroeid is de afgelopen weken. Ik voel me net een waggelend nijlpaard, haha.

Vandaag is m'n oma 85 jaar geworden, en gaf ze een feestje. Het was heel gezellig. Nu zijn we weer lekker thuis, en zit ik heerlijk op de bank. Ik merk dat alles meer energie kost, en ik echt m'n rust nodig heb.

@Mimully; wat goed dat je met MvM bent begonnen. Trek je de lucht wel, die uit de flessen komt? Ik had altijd een speciaal ritueel, wanneer ik de fles opende. Eerst m'n plasje opvangen, daarna m'n adem inhouden, dop eraf, plasje erin, en direct weer sluiten. Haha, dit werkte nog het beste. Ik hoop weer op een mooie echo maandag. Maar ik ga er vanuit, dat dat waarschijnlijk wel goed zit;).

4. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Haha, ja die lucht is niet heel erg. Op mijn werk en zeker naar mijn werk toe is het wel eens erger. Ze zijn weer aan het bemesten, dus dat is vele malen erger. En dan de hele dag. Verder zitten we redelijk dicht bij de zee, dus die vislucht.... Dan valt dat chemische goedje van MvM wel mee.

En natuurlijk gefeliciteerd met je oma!

5. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    @Baukje, lees je nog mee (vast wel)? Hoe is het nu met jullie? Ik durf namelijk bijna niet neer te zetten hoe mijn ochtend was. Die lijkt zo onbelangrijk vergeleken met jullie zwarte wolk van het moment...

@Rabia en Tebbie, hoe is het met jullie verder? Kunnen jullie het een beetje naast je neerleggen en verder wel "genieten"?

@Mell, hoe gaat het bij jou? Waar in de cyclus zit jij nu ongeveer?

@Wrummel, gefeliciteerd! Je zit nu officieel in je 2e trimester. Hoe voel jij je? Al aan het shoppen geweest?

@de dames die met verlof zijn of bijna gaan. Genieten jullie van de laatste weekjes met jullie dikke buiken of zijn jullie ze al zat?

@hier; Ik heb vanochtend weer een echo gehad. Qua termijn zit ik nu op 8+4. Zo ongeveer zoals ik ook zelf had uitgerekend. Als ik de dag van de fm aanhoud dan is het ook 8+4 namelijk. Toen stond mijn eitje ook op springen.
    Verder kreeg ik vanochtend te horen dat mijn eigen gyn niet meer bij mijn ziekenhuis werkt. Dat was wel even schrikken! De vervangende gyn is niet echt mijn type nog. Ik geef hem nog één afspraak, want hij krijgt ook zo maar ineens een stel patiënten erbij natuurlijk. Als het volgende week nog niet goed voelt ga ik om een andere vragen. Volgende week ook een drie-dubbele afspraak om mijn dossier naar Drachten te verhuizen. Dan zullen de controles daar helaas ook wel moeten. Dat is dus een uur reistijd voor 5 minuten echo...
    Verder wel wat pijntjes rond mijn navel en rond mijn heupbot, maar volgens mij komt dat meer omdat mijn bm nu boven het schaambot uit gaat steken. Dat lees ik tenminste op i.net. En volgende week ook bloedprikken voor de combinatietest.

6. Mell91

Mell91 Niet meer actief

@MiMully ik zit nu op dag 15, dus denk ergens in mijn vruchtbare periode.
    Heb ook nog geen ovu testen gedaan of temperaturen gemeten.
    Mijn vriend zegt, joh we genieten gewoon van elkaar en we zien dan wel wanneer het raak is.
    En zo probeer ik ook een beetje te denken.
    Heb het 1 maandje gedaan met ovu testen maar geen positieve test, dus daar werd ik een beetje nerveus van.

7. Rabia84

Rabia84 Fanatiek lid

25 jan 2013
    2.146
    1
    36
    Overijssel
    @mimully was de echo verder wel goed? Nog 'n mooi kloppend hartje gezien/gehoord?! Idd wel schrikken als je ineens iemand anders krijgt en moet doen wat goed voelt natuurlijk en anders idd een andere gyn vragen!!! Hier gaat t wel goed je bent zelf n stuk minder bezig met het zwanger worden wat ook wel fijn is!! Toch klussen we wel rond m'n eisprong voor t geval er toch wel wat zitten, heb ook n mk gehad dus jah....je hebt stiekem nog n beetje hoop en kah verder gewoon afwachten!!! Nog precies 3 weken wachten!!! :p

8. Fien25

Fien25 Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.659
    422
    83
    @Mimully; wat fijn dat alles weer goed was. Kun je nu een beetje genieten van je zwangerschap? Of voel je je nog steeds erg onzeker? Het klinkt in ieder geval, als of je nu eindelijk mag genieten van een wondertje in je buik.
    Jammer dat je eigen gyn niet meer in het ziekenhuis werkt. Maar zorg dat je straks bij iemand loopt, waar je je wel fijn bij voelt. Maar wat ik niet begrijp, waarom moet jouw dossier naar Drachten worden verhuisd? Helemaal als dat verder weg is, lijkt me dat vrij onlogisch.

@Mel; je moet doen, wat zelf goed voelt. En ovu-testen is ook echt geen must hoor. Het is meer, dat je zelf een beter overzicht hebt van je cyclus. En jullie zijn ook pas net begonnen. Gewoon lekker genieten van elkaar, en dat komt waarschijnlijk een zwangerschap van zelf.

@Baukje; ik heb ook veel aan je gedacht de afgelopen week. Hoe gaat het nu met je? Ook al voel je je wat minder, je mag en kan het altijd delen hier he. Wellicht dat dat misschien ook wel iets oplucht.

@Mimully; Ik zal eerlijk zeggen, dat ik m'n buik nu wel een klein beetje zat begint te worden. Ik ben veelste nieuwsgierig naar de kleine man. Ik heb hierdoor ook weinig energie, en kleine klusjes gaan ineens een stuk moeilijker dan voorheen. Slapen gaat ook een stuk lastiger ineens, en ik merk dat ik van het kleinste geluidje al wakker wordt. Toch heb ik het gevoel, dat hij nog wel even blijft zitten. Hij heeft nog voldoende ruimte om lekker te bewegen. Wij zijn er in ieder geval helemaal klaar voor!

9. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Ja, de echo was verder goed. Geen hartje gehoord, wel gezien. Heb de foto wel, maar die ligt thuis, dus die kan ik nu niet laten zien als jullie interesse hebben.

Drie weken zijn ook zo om! Tegen die tijd hoop ik dat alles hier nog goed gaat en dat ik mijn zus een prachtig verjaardagscadeautje kan geven.

10. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Natuurlijk lees ik nog mee... Schroom niet om jullie verhalen hier gewoon neer te typen. Vind het goed om te lezen dat het goed met jullie gaat.

@Mimully; fijn dat je echo goed was! Welke gyn is weggegaan dan? Wie heb je nu? De controles kunnen toch eerst wel in Dokkum. Dat is mij destijds wel verteld. Alleen bevallingen kunnen alleen in Drachten.

@Fien; herken je gevoel wel van dat je buik in de weg zit. Kan het me nog goed herinneren met J. Gaat nu snel meis! Nog even proberen te genieten.

Hier gaat het eerlijk gezegd niet zo goed. Zit er helemaal doorheen. Ze kunnen elk moment bellen om een afspraak te maken om de uitslagen te bespreken. Ergens ben ik de onzekerheid helemaal zat maar aan de andere kant is het onwetende ook nog wel 'veilig'. Met m'n man gaat het net zo, die zit er ook doorheen. Hij is wel aan het werk, dat is zijn manier om er mee om te gaan. Gelukkig zorgen m'n zusje en moeder dat ze hier bij mij zijn als hij aan het werk is. Vooral de ochtenden zijn het ergst. Het volle besef komt dan weer binnen...

Het slapen gaat waardeloos. Ontzettend onrustig en veel woelen en piekeren. Onze toekomst staat op het punt om helemaal anders te worden, anders dan wij graag willen. En dat voelt heel eng en onzeker. Ook het gevoel van 'we zijn te laat, hadden we het maar eerder geweten' heerst heel erg. Dat voelt heel onmachtig en voel me daardoor erg radeloos.

Van het ergste scenario uitgaande, hoe moet je in godsnaam (sorry) een beslissing maken over leven en dood. En dan ook nog eens over je kind, ik weet het niet meer. Het is een onmenselijke en een ondraaglijke beslissing. Elke vezel in mijn lijf schreeuwt: nee, blijf van mijn kind af. Het is zo'n intens verdrietig gevoel. Nee, ik hoop niet dat er ooit nog iemand zal zijn die in onze schoenen komt te staan. Dit gun je je ergste vijand niet. Met heel m'n hart hoop ik op een groot wonder...

11. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    @fien, nee genieten zit E voorlopig en misschien wel helemaal niet in. Daarvoor is dit forum ook niet de beste plek. Bij elke week lees je wel verhalen waarbij het niet goed is afgelopen. Ik probeer er wel een beetje bij weg te blijven, maar dat is struisvogel gedrag.

@baukje, ik kan het me zo goed voorstellen dat je nu denkt "wat als".
    Het is inderdaad de meets onmenselijke beslissing waar jullie voor staan.
    Drs. Mul is trouwens weg, helaas. Geen idee waarom. Ik zit nu bij Brinks, maar dat vind ik gewoon niet zo'n fijne man voor nu. En Drachten volgens mij omdat het sowieso klinische indicatie is. Dan kan ik daar het ziekenhuis en de mensen ook vast leren kennen...

12. Fien25

Fien25 Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.659
    422
    83
    @Baukje; wat fijn dat je zusje en moeder er in ieder geval constant voor jullie zijn. Ik denk dat het heel verstandig is, om niet te veel alleen te zijn. En mannen gaan hier weer op hun eigen manier weer mee om. Wellicht is dat zijn manier van afleiding, om er niet te veel mee bezig te zijn. Het lijkt me als man zijnde, helemaal moeilijk om hiermee om te gaan. Je moet vanaf de zijlijn toekijken, hoe je vrouw het hier enorm moeilijk mee heeft.

Ik denk ook dat je voor een hele moeilijke beslissing staat. Ook vraag ik me af, in hoeverre je straks voldoende info hebt, om een beslissing te kunnen maken. Is er straks gewoon niet een goede kans, dat je kindje zonder al te veel gebreken ter wereld kan komen?

Ik zou willen dat ik wat voor je onzekerheid zou over kunnen nemen. Wellicht voelt het veilig, maar het zal toch heel veel stress met zich meebrengen. De onwetendheid maakt het zo moeilijk.

Hopelijk heb je snel meer duidelijkheid, en kun je verdere stappen gaan bekijken. Ik hoop nog steeds op een goede afloop voor jullie gezinnetje. Heel veel sterkte de komende tijd. En schroom niet om gewoon je gevoelens hier even van je af te schrijven. Niemand die dat erg vindt.

13. Wrummel

Wrummel Actief lid

3 feb 2013
    359
    0
    0
    Thuis
    Baukje, ik kan me niet voorstellen wat je op dit moment meemaakt, maar wat fijn dat je je familie om je heen hebt om je te helpen waar nodig. Ik hoop ook echt op een mooi wonder voor jullie, het is jullie absoluut gegund!!

Mell, ik geef je vriend groot gelijk dat jullie gewoon eerst lekker van elkaar gaan genieten! :)

Rabia, fijn dat je het een beetje van je af hebt kunnen zetten meis. Dan gaat de tijd ook veel sneller! Het zal niet makkelijk voor je zijn met al die kleintjes om je heen wat kan zien op Facebook :) maar zal ook wel weer een leuke afleiding zijn!

Fien, wat fijn dat t goed met je gaat! Haha lan me voorstellen dat je er nu wel klaar voor bent. Spannend meid, het kan elk moment gebeuren :)

Mimully, super van je echo! Ook al kun je nog niet heel erg blij zijn, dit is toch wel een goed teken! Nog maar 3 weekjes en heb jij ook meer zekerheid hopelijk!

Ik zit idd in m'n tweede trimester, whoehoe! Heb t van t weekend op Facebook gezet, dus nu weten de bekenden het ook allemaal. Allemaal leuke reacties :)
    Gelukkig gaat alles goed, voel me nog steeds goed, hopelijk blijft dat ook zo ;)
    We zijn nog niet wezen shoppen nee, we hebben dit jaar een enorm druk jaar, dus we zijn even aan het uitvogelen waar we mee moeten beginnen.. Maar rondkijken doe ik zeker en heb al leuke ideetjes gezien voor alles! :D

14. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Dames, ik heb zo ongelooflijk goed nieuws! De professor belde vanmorgen en vertelde dat de kleine helemaal gezond is. Het cmv-virus zit niet bij de baby en ook de chromosomen zijn goed!!! Ze kon het zelf ook niet geloven en heeft het onderzoek daarom nog een keer laten herhalen maar hier bleek nogmaals uit dat er echt geen cmv-virus in het vruchtwater zit. Natuurlijk is de baby te klein maar dat gaan ze gewoon in de gaten houden. En ach, kleine jongetjes worden ook wel groot toch??!! Alles beter dan waar we voor vreesden!

15. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    @mimully; 6 maart heb ik dr Mul nog spreekuur zien lopen. Dat zal dan 1 van de laatste keren zijn geweest denk ik. En ik kan me voorstellen dat je moet wennen aan dr. Brinks, is een heel ander type man dan Mul is. Nu heb ik Brinks alleen nog maar op professioneel vlak meegemaakt en vond m wel erg aardig en toegankelijk moet ik zeggen. Mul is wat zakelijker en rustiger (die overigens wel een berisping heeft gekregen van het medisch tuchtcollege, in 2011 volgens mij. Onder zijn verantwoording is een voldragen gezonde baby overleden enkele dagen na de bevalling doordat de baby niet werd gemonitord tijdens een loeizware bevalling).

16. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Ik las het op facebook baukje! GEFELICITEERD!!!
    Nu onder controle bij de gyn blijven en het umcg of dat niet?
    Gaan ze de testen ook nog blijven herhalen of is het nu klaar? En wordt je nu ook ingeleid of mag je gewoon wachten tot het vanzelf gaat beginnen?

Mul was idd de 12e voor het laatst. Ik vond het wel een hele fijne gyn. Brinks had mijn hele dossier niet bekeken en riep dus weer, want heb al vaker als vervanging gehad, dus u heeft wel een kindje? Nou NEE! Lapzwans.

Kun jij achterhalen wat er met Mul is gebeurt? Ontslagen of zelf weggegaan? En bij welke gyn loop jij? Misschien dat wij die hier ook wel in het zkh hebben.

17. Rabia84

Rabia84 Fanatiek lid

25 jan 2013
    2.146
    1
    36
    Overijssel
    @baukje ik las je status op Facebook en dacht meteen hier kijken!!! Wauwww wat n goed nieuws meis!!! Wat n opluchting ;) nu weer lekker gaan genieten en over 10weken ongeveer kunnen jullie heerlijk samen genieten van elkaar!!!! T is je gegund meis!!!! :)

18. Wrummel

Wrummel Actief lid

3 feb 2013
    359
    0
    0
    Thuis
    Whaaaa baukje, wat een goed nieuws! Dus toch dat ene wondertje wat jullie gegund was ;)
    Super, gefeliciteerd meid, geniet er weer van hè!!

19. Fien25

Fien25 Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.659
    422
    83
    Wat een super nieuws Baukje! Dan heeft al het duimwerk van ons toch goed gewerkt! Wat ben ik blij voor jullie!! Mooier nieuws dan dit, hadden jullie natuurlijk nooit kunnen krijgen! Ik zou zeggen laat de (jip en janneke) champage maar knallen!

20. Arma86

Arma86 Niet meer actief

Baukje wat een geweldig nieuws!!! Gefeliciteerd nu lekker verder genieten van jr zwangerschap.

Deel Deze Pagina