Grote Kinderwens en er dit jaar voor gaan. Wie nog meer?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Sfeertje83, 3 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Heb wel een milde vorm van pe. Eiwitten in de urine zijn toegenomen. Alleen heb geen klachten hiervan en bloeddruk is goed. Vannacht de hele nacht voorweeen gehad. Dus nog een uur aan het ctg gelegen, kleine had er geen last van. Ctg vanmorgen was ook goed. Dus mocht het weekend naar huis, even genieten van mijn twee mannen. Maandag weer melden, opnieuw ctg, bloed- en urineonderzoek. En dan nieuw beleid opmaken. Hopelijk mag ik dan ook weer naar huis maar neem mn tas maar mee..

2. Wrummel

Wrummel Actief lid

3 feb 2013
    359
    0
    0
    Thuis
    Pff, dus je bent er echt wel druk mee tot het einde van de zwangerschap.. Zou mooi zijn als hij zo lang mogelijk kan blij en zitten, maar hij is wel groot genoeg om nu eventueel al te komen toch?
    Geniet samen van het mooie weekend, zonder al teveel zorgen!

3. Wrummel

Wrummel Actief lid

3 feb 2013
    359
    0
    0
    Thuis
    #4583 Wrummel, 12 apr 2014
    Laatst bewerkt: 12 apr 2014
    Meiden, ff vraagje voor de zwangeren (of niet-zwangeren natuurlijk): gaan jullie of hebben jullie meegedaan aan een zwangerschapscursus? En heb je er wat van geleerd?
    Ik ben me een beetje aan t inlezen hierover en hoor van veel mensen dat yoga wel effectief is en gym vaak gezellig is. Daarnaast wordt door mijn verzekering niks vergoed, dus moet alles zelf betalen. Geen probleem, maar wil ik er wel echt iets aan hebben.
    Ik zag ook een zwangerschapsgymnastiek van 6 lessen ipv 11, leek me ook wel wat. Wil me eigenlijk gewoon graag een beetje voorbereiden op de bevalling met oefeningen waar ik wat aan heb dan alleen gezelligheid :)
    Dus tips zijn altijd welkom!

4. tebbie27

tebbie27 Actief lid

14 jan 2013
    409
    0
    16
    Tuurlijk wil ik mijn ervaringen met je delen. Maar bedenk je wel dat ieder zkh hier anders mee omgaat. Zo weet ik dat ik tijdens de punctie extra medicatie krijg maar dat gebeurt niet overal. Ook reageert ieder persoon weer verschillend op de punctie. Maar zal het met jullie delen tegen die tijd.
    Het prikken valt me mee, het is niet fijn maar je weet waar je het voor doet en dat je het moet doen. In het begin is het eng en duurde het wat langer voordat ik de naald er in durfde te zetten maar nu gaat dat iets makkelijker. Maar wennen zal het nooit!

5. tebbie27

tebbie27 Actief lid

14 jan 2013
    409
    0
    16
    @fien Gefeliciteerd met jullie zoon! Geniet ervan!

@wrummel Ik kan je er helaas niet bij helpen. Maar ik wil straks ook wel iets van zwangerschapsgymnastiek of zwemmen gaan doen, ik heb me er alleen nog niet in verdiept :)

6. Fien25

Fien25 Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.659
    422
    83
    Ben geen zwangere meer, maar kan wellicht wel mijn ervaring delen, haha:D.

Ik heb door mijn werk helaas niet de mogelijkheid gehad om een bepaalde cursus te volgen. Daarnaast werd dit ook niet door mijn zorgverzekeraar vergoed.

Ik kan je dus niet direct wat aanraden. Het enigste was ik je wel kan vertellen, is dat je tijdens je bevalling op een bepaalde manier precies weet wat je moet doen. Ik heb zelf nooit een pufcursus gedaan (zal vast anders heten, hihi), maar iedereen complimenteerde me dat ik alle weeën zo goed opving met puffen.

Ik denk dat veel cursussen vooral leuk zijn om andere zwangeren te ontmoeten, en wellicht wat rust te geven voor jezelf, wat je kunt doen als ontspanning ter voorbereiding op de bevalling.

7. Fien25

Fien25 Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.659
    422
    83
    Ik leef hier heel erg met je mee meis. Ik kan me voorstellen dat je je toch elke keer ongerust maakt. Ik vind het wel heel fijn om te horen, dat je kleine man wel wat gegroeid is. Hopelijk is het nog mogelijk om hem nog eventjes te laten zitten, zodat hij in mama's buik nog een beetje door kan groeien. Je wordt gelukkig goed in de gaten gehouden.

Probeer je niet al te druk te maken (makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk). Je doet al het mogelijke voor je kleine vent. Natuurlijk is het niet fijn als je lang in het ziekenhuis moet liggen, maar je krijg en dadelijk wat prachtigs voor terug.

8. Fien25

Fien25 Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.659
    422
    83
    Dank jullie wel nog voor alle lieve felicitaties meiden! Sorrie als ik niet alle berichtjes van jullie heb doorgelezen, maar de afgelopen dagen zijn aardig hectisch geweest.

Met onze kleine man gaat alles gelukkig heel goed. De eerste dagen zijn heel pittig geweest, omdat alles nog nieuw voor hem is. Ook is hij goed misselijk geweest, waardoor de nachten lang voor ons waren. Ook wilde het niet direct lukken met de borstvoeding. Het lukt hem niet om goed aan te happen en te zuigen. Nu lukt het kolven gelukkig goed, en krijgt hij toch voldoende melk binnen. Het kost alleen veel meer energie en tijd, dan wanneer je flesvoeding geeft.

Hij is nu een tevreden en rustig ventje. Papa en mama zijn heel trots op hem. Ik had niet verwacht dat het moederschap zo'n prachtige ervaring is. Dan gun ik jullie allemaal dames.

Hier een eerste foto van onze zoon Berthan!

Bijgevoegde bestanden:

9. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Wat een prachtig kereltje. En het lijkt alsof hij ook hele mooie lange vingers heeft. Klopt dat?

10. xeniatje

xeniatje Bekend lid

23 jan 2013
    996
    0
    0
    verpleegkundige
    klerken
    Oh fien wat een pareltje! Hier ook gesukkeld met bv hoor en ook na 3 dagen start kolven. Mijn jongen was veel te gulzig en zoog mijn tepels kapot. Zelfs met beschermhoedje zat er bloed bij de melk. Uiteindelijk melkklierontst en verplicht moeten stoppen. Maar als ik deze keer zwanger ben kies ik opnieuw voor bv.
    Ze vertelde me dat dit wel kon komen doordat hij zo veel woog, dat bij een kind van 4 kilo moeilijker gaat voor bv omdat ze gulziger zijn en meer nodig hebben dan een kindje van 3kg500. En ons zoontje was 4kg300 haha.
    Baukje kan je wat genieten van jullie weekend. Hopelijk kan je de kleine nog mooi bij je houden.
    Hier begonnen met de marathon seks haha om.de 2 dagen en hopelijk raak want zie er tegrnop om te beginne. Aan menopur. Elke dag prikken, iedere week naar de gyn, terug inseminatie pfff

11. Fien25

Fien25 Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.659
    422
    83
    Dat klopt inderdaad. Hij heeft voor een baby ook erg grote handjes en voetjes:p.

Het was een grote verrassing voor ons hoe hij eruit zou gaan zien, omdat mijn man donker haar en donkere ogen heeft, en ik blond ben met lichte ogen. Het is altijd afwachten wat voor een mix eruit komt.

Berthan lijkt qua gezicht heel erg op m'n man. Maar hij heeft wel donker blond haar en het lijkt erop dat hij blauwe oogjes heeft.:p.

12. Wrummel

Wrummel Actief lid

3 feb 2013
    359
    0
    0
    Thuis
    Ooh fien, zo te zien een erg knap mannetje! Krijgen jullie er een beetje ritme in? Wat lijkt t me toch apart om voor t eerst je kind in je armen te houden!
    Geniet ervan meid!
    En nog bedankt voor je reactie. Ja die gym cursus had ik ook al van begrepen dat dat voornamelijk voor de gezelligheid is. Heb ik niet zo'n behoefte aan ;)

Tebbie, lijkt me inderdaad ook leuk om zwemmen te gaan doen. Ik ben eigenlijk helemaal niet zo'n zwemmer, maar Miss ga ik t toch maar eens proberen :)

13. Rabia84

Rabia84 Fanatiek lid

25 jan 2013
    2.146
    1
    36
    Overijssel
    @tebbie dankje meis!!! Jah snap ik dat niet overal t zelfde gaat...ben gewoon benieuwd wat ik mss een beetje kan verwachten mochten wij t zelfde traject in gaan!!! Maar eerst de uitslag van morgen afwachten ;)

@fien mooi ventje hoor!!! Lekker genieten ;) hopelijk gaat t al wat beter met hem met t voeden!!!

@wrummel m'n vriendin had t ook gedaan, zij vond t wel fijn en had er tijdens de weeën enzo wel wat aan maar is idd ook voor de gezelligheid en hebben ook een groepsapp met z'n allen zodat ze alles met elkaar kunnen delen etc. Mij lijkt t me ook niet zo heel erg leuk en heb ook t idee dat t meer voor de gezelligheid is en elkaars ervaringen te delen, zult vast wel t een en ander qua oefeningen leren enzo maar mocht t bij mij zo ver zijn dan denk ik niet dat ik t zou doen!!

14. Wrummel

Wrummel Actief lid

3 feb 2013
    359
    0
    0
    Thuis
    Rabia en mimully, kregen jullie nog een uitslag vandaag of deze week?

15. xeniatje

xeniatje Bekend lid

23 jan 2013
    996
    0
    0
    verpleegkundige
    klerken
    ja idd ben ook wel benieuwd rabbia en mimully
    hier is de goedkeuring als toegekomen voor de menopur. de gyn zei dat het 3 tot 4 weken kan duren die goekeuring. en nu is het al na een dikke week al toegekomen. spannend wanneer ik de afspraak zal hebben

16. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Nee, niet deze week. Afgelopen vrijdag de nekplooimeting gehad. Alles was goed. Nu weer wachten op een echo en daarna richting de 20-weken echo.

17. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Even kort hoor, maar zondag is onze zoon Jurre geboren na een nacht vol (voor)weeën middels een keizersnee. Jurre doet het super goed tot nu toe. Ademt zelfstandig, en drinkt bijna zn hele voeding ipv via de sonde. Hij was 1265 gram bij de geboorte.

Bij mij heeft zich vlak voor maar vooral na de bevalling het hellp-syndroom razendsnel ontwikkeld. Nu krabbelen we weer overeind, maar jeetje, wat was ik ziek...

18. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Och jeetje Baukje. Natuurlijk van harte gefeliciteerd met jullie zoon! Wat een gedoe hebben jullie nu telkens zeg. Gelukkig doet Jurre het goed en gaat het vanaf nu vast en zeker alleen maar beter.
    Hoe lang moeten jullie nog in het zkh blijven of is dat niet bekend?

19. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Zelf wil ik graag vrijdag weer naar huis, wat waarschijnlijk ook wel haalbaar is. Jurre blijft hier voorlopig nog wel even..

20. Rabia84

Rabia84 Fanatiek lid

25 jan 2013
    2.146
    1
    36
    Overijssel
    @baukje gefeliciteerd meis!!! Hopelijk knap jij ook weer gauw op!!! En mogen jullie gauw naar huis!!!

Bij ons was de echo goed van mijn man en zijn er dus geen duidelijke oorzaken waarom hij geen zaadcellen heeft!! Aan de ene kant ben ik blij dat er niks is maar aan de andere kant weten we dus niet waar t door komt. :S hopelijk krijgen we volgende week donderdag al wel te horen wat ze gaan doen bij ons!!!

Deel Deze Pagina