Grote Kinderwens en er dit jaar voor gaan. Wie nog meer?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Sfeertje83, 3 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xeniatje

xeniatje Bekend lid

23 jan 2013
    996
    0
    0
    verpleegkundige
    klerken
    toch een dikke proficiat met je kereltje baukje! wat een sterk kereltje zeg. jammer dat je zo ziek werd nu stilaan opknappen. geniet van je zoontje

2. Wrummel

Wrummel Actief lid

3 feb 2013
    359
    0
    0
    Thuis
    Gefeliciteerd baukje! Wow, toch nog snel gegaan zeg. Fijn dat het goed gaat met Jurre en hopelijk knap jij ook snel op.
    Geniet ervan meid!

Rabia, ik snap je heel goed, lijkt me een heel dubbel gevoel. Hopelijk volgende week meer duidelijkheid welke behandeling voor jullie goed is.

3. Fien25

Fien25 Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.659
    422
    83
    Gefeliciteerd met de geboorte van Jurre!

Het klinkt als een pittige bevalling meis. Ja, een keizersnede is net zo goed een pittige bevalling. Ik ken helaas het HELPP syndroom, omdat mijn vriendin dit ook heeft gehad. Goed dat er snel is ingegrepen. Nu zelf goed herstellen. Fijn om te horen dat jullie mannetje het zo goed doet. Vanaf nu gaat hij heel hard groeien, zodat hij snel met mama mee naar huis kan.

4. tebbie27

tebbie27 Actief lid

14 jan 2013
    409
    0
    16
    @baukje Gefeliciteerd met jullie zoontje! Fijn dat hij het zo goed doet, hopelijk groeit hij snel en mag hij dan lekker met jullie mee naar huis. Nu zelf lekker opknappen. Het hellp syndroom is niet niks, heb het gezien bij mijn tante. Goed luisteren naar je lijf!

@hier Vanmorgen weer naar het zkh geweest en een echo gehad. Alles zag er rustig uit. Baarmoederslijmvlies was mooi dun, dus de decapeptyl heeft zijn werk gedaan. Vanaf vanavond 2 prikken zetten :(, waaronder het follikel stimulerend hormoon. Volgende week donderdag opnieuw een echo en dan kunnen ze ook zeggen hoeveel follikels er groeien. Ik ben benieuwd! :)

5. Rabia84

Rabia84 Fanatiek lid

25 jan 2013
    2.146
    1
    36
    Overijssel
    @tebbie spannend meis!!! 2 spuiten :eek: maar jah alles voor n goed doel!!! We moeten er wat voor over hebben he ;)

6. Wrummel

Wrummel Actief lid

3 feb 2013
    359
    0
    0
    Thuis
    Tebbie wat fijn dat de medicijnen goed werken meid. Nu kunnen jullie echt gaan beginnen! Top!

Baukje, het gaat het met jullie? Doet jurre het nog goed en ben jij weer een beetje beter te pas?

Fien, gaat bij jou ook alles goed?

Geniet van de paasdagen allemaal met de kindjes, zwangere buikjes en voor de niet-zwangeren: volgend jaar kan Pasen er heel anders uitzien!

7. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    @Tebbie; hoe gaat het prikken tot nu toe? Kun je er al een soort van aan wennen?

@Rabia; hopelijk kunnen jullie ook gauw beginnen. Zie soms de reacties bij foto's van jouw op fb. Dat het jullie zo goed staat etc.. Vind je dat niet lastig? Denk weleens, de mensen moesten eens weten...

@Fien; hoe gaat het met jou en de kleine man? Ben eigenlijk wel benieuwd naar je bevallingsverhaal. Maar als je dat liever niet wilt delen, is dat natuurlijk prima!

@Wrummel; jij schiet ook al lekker op. Nog even dan ben je alweer op de helft! Voel je al wat?

@Mimully; heerlijk dat je de kritieke weken voorbij bent zeg! Begint je buikje al te groeien?

Hier gaat het redelijk goed. Elke dag word ik wat sterker maar doe nog erg rustig aan. Heb wel een paar uurtjes kraamzorg, dus dat is wel fijn. Ook voor mijn man, er komt al zoveel op zijn schouders terecht. Met Jurre gaat het nog steeds goed. Hij heeft eigenlijk geen dips. Inmiddels is hij overgeplaatst naar het ziekenhuis in Leeuwarden. Daar is een post-ic couveuse afdeling. Hopelijk groeit hij gauw en kunnen we over een aantal weken thuis van hem genieten.

8. tebbie27

tebbie27 Actief lid

14 jan 2013
    409
    0
    16
    @baukje Het gaat redelijk goed met het prikken. De decapeptyl blijft een rot prik, die zet ik dan ook altijd als eerste. De fostimon is minder pijnlijk maar laat wel lelijke plekjes achter. Ik weet niet of het ooit zal wennen maar het word wel steeds makkelijker. Af en toe heb ik mijn dips dat ik er geen zin meer in heb maarja je weet waar je het voor doet :). Nu hopen dat het niet te vaak nodig is ;).

Fijn om te lezen dat het met jou steeds beter gaat en dat de kleine het ook goed doet. Hopelijk komt hij snel naar huis.

9. Rabia84

Rabia84 Fanatiek lid

25 jan 2013
    2.146
    1
    36
    Overijssel
    @baukje jah klopt, dat was toen wij moesten oppassen!!! Tja ik reageer altijd zo ach jah we zien wel wanneer t komt!! Maar idd ze moesten eens weten, soms heb ik der wel moeite mee en soms denk ik ach jah zij weten t natuurlijk ook niet!!! Mijn man heeft daar wel meer moeite mee want ik zei al straks denken mensen dat t ons kindje is, en zei m'n man "mja dat vind ik helemaal niet leuk"!
    Vind t ook zo sneu voor hen omdat hij natuurlijk weet dat t aan hem ligt en mss dat hij zich wel schuldig voelt ofzo?!
    Hopelijk krijgen we donderdag meer te horen wat ze gaan doen en kunnen ook wij eindelijk beginnen?! ;)
    Wat fijn dat t met jullie ook beter gaat en hopelijk mag je mannetje gauw naar huis!!!

10. Rabia84

Rabia84 Fanatiek lid

25 jan 2013
    2.146
    1
    36
    Overijssel
    Hi dames wat is t hier rustig zeg... Hoe gaat t met jullie?!
    Hier is alles rustig en heb net m'n eisprong gehad, wel geklust maar de kans is natuurlijk heel klein dat er iets gebeurt!!!
    Morgen weer n spannende dag voor ons en hopelijk krijgen we eindelijk dan de nieuws die we willen horen...maar tegelijk is t ook een beetje dubbel morgen want t is dan ook de dag dat we vorig jaar de mk hadden :(

11. Rabia84

Rabia84 Fanatiek lid

25 jan 2013
    2.146
    1
    36
    Overijssel
    @wrummel trouwens hebben jullie bij je huis zo'n bord hangen met jullie namen erop en die van jullie hondje?! Ik liep er langs en dacht volgens mij wonen jullie hier :p was toen aan t wandelen met t dochtertje van mijn vriendin!!! ;)

12. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Heey. Ja erg rustig. Ik heb ook niet zoveel te melden op zich. De dagen gaan (te) langzaam door. Ben aan het wachten op maandag oor de volgende echo. Verder veel steken onderin mijn buik en obstipatie. Dus nu die vieze zakjes gekregen van de gyn. Helpt volgens mij wel al, want ben naar de wc geweest en de krampen zijn wel iets minder.

Misschien krijgen jullie morgen ook wel mooi nieuws Rabia. Bij ons was het een jaar na de mk wel zo.

13. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    @Rabia; succes vandaag meis, een beetje dubbel gevoel lijkt me...

@Mimully; ik had ook erg veel last van mijn darmen hoor, heel vervelend! En nu nog, door de keizersnee en doordat de kleine er nu uit is, moeten ze opnieuw hun plek vinden.

Onze kleine vent doet het nog steeds erg goed, was 70 gram gegroeid in 4 dagen tijd. Zaterdag wordt hij weer gewogen, dan zit hij vast boven zijn geboortegewicht :) mijn borstvoeding is nu goed op gang. Zul je nu dus net zien: kapt mijn kolf ermee :( Dus sta nu letterlijk op springen. Schoonouders zijn nu onderweg om een kolf te halen..

14. Rabia84

Rabia84 Fanatiek lid

25 jan 2013
    2.146
    1
    36
    Overijssel
    Hoi dames
    We zijn net terug van de kliniek en idd gaan we voor TESE en ICSI!!
    Wat ik eigenlijk al verwachtte!!! We krijgen een doorverwijzing naar Nijmegen maar is helaas n wachtlijst :( van ong. 3/4 maand!!
    Valt op zich wel mee maar toch alles duurt al zo lang!!!
    Ik hoop echt dat er nog n beetje geluk voor ons is!!!!

15. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Fijn dat jullie nu duidelijkheid hebben Rabia! Wordt een pittig traject lijkt me. Jammer dat er zo'n lange wachtlijst is... Kunnen jullie niet ergens anders sneller terecht? Kan me voorstellen dat bijna elke week al te veel is.

16. Rabia84

Rabia84 Fanatiek lid

25 jan 2013
    2.146
    1
    36
    Overijssel
    #4616 Rabia84, 24 apr 2014
    Laatst bewerkt: 24 apr 2014
    Jah idd maar op zich mogen we ook noet klagen en is alles uiteindelijk wel snel gegaan!! Zijn in jan. Pas naar de dokter heen gegaan en over paar maand al oproep hoop ik dus dan is alles op zich nog wel snel...en zouden we theoretisch gezien dit jaar nog wel zwanger kunnen raken als alles goed gaat!!! Maar t is gewoon zo dat we al zolang zelf bezig zijn dat t zo lang duurt, zo'n 4/5jaar al... Mja Mocht t te lang duren willen we in okt. Of dec. Naar Istanbul gaan!!! ;)
    Wat ook wel dubbel is dat m'n oma in t ziekenhuis in Nijmegen is overleden, maar goed is mss ook wel weer iets moois....zij is daar overleden en ons kindje wordt mss wel verwekt?!

17. Wrummel

Wrummel Actief lid

3 feb 2013
    359
    0
    0
    Thuis
    Baukje wat fijn dat het goed gaat met jullie! Goed dat de kleine mooi groeit en je borstvoeding goed op gang is! Heb je enig idee wanneer hij ongeveer naar huis mag?

Rabia, wat fijn dat jullie duidelijkheid hebben en dat jullie dit traject nu in gaan. Inderdaad een langere wachttijd, maar straks met t mooie weer gaat t hopelijk lekker snel voor jullie! Wie weet is het wel snel raak bij jullie, duim voor je meis!

En inderdaad hebben we de namen van ons en de hond op het naambordje staan! Bij het te koop bord in de tuin, tegenover de scholen. Grappig dat we altijd zo dichtbij zijn en elkaar bijna nooit zien :)

18. Fien25

Fien25 Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.659
    422
    83
    @tebbie; wat fijn dat het goed gaat met het prikken. Ik kan me voorstellen dat het niet fijn is, maar het is voor het goede doel. En als je straks eenmaal zwanger bent, ben je die prikjes zo weer vergeten. Ik hoop dat het heel snel voor jullie raak mag zijn!

@rabia; wat fijn dat je nu duidelijkheid hebt, in welk traject je gaat stappen. Ik kan me voorstellen dat het niet fijn is, dat je op een wachtlijst staat. Maar je moet maar zo denken, wat is 3 maanden op een mensenleven. Ik snap dat het niet snel genoeg kan gaan nu, maar die paar maandjes wachten gaan jullie zeker overbruggen. Je weet nu in ieder geval wel waar je aan toe bent. En je kan je nu ook voorbereiden wat je straks te wachten staat.

@mimully; wat heerlijk dat je nu al in het 2de trimester bent! Wat is dat eigenlijk snel gegaan he! Enne, die zakjes ken ik hoor. Ik heb ze hier ook in huis. Na de bevalling kon ik ook niet goed naar het toilet. Maar je went eraan. Je darmen moeten opnieuw een plekje vinden in je lichaam, en zijn dan een beetje van slag.

@baukje; wat fijn dat je kleine man het goed doet! En wat super dat hij al zo snel boven z'n geboortegewicht zit! Kolf je trouwens ook dubbelzijdig? Goed hoor! Enne, het is zeker geen fijn gevoel als je borsten op springen staan. Ken het maar al te goed.

Hier gaat eigenlijk alles z'n gangetje. We zijn eigenlijk heel de dag in de weer met de verzorging van onze kleine man. We proberen samen een fijn ritme te vinden. Maar al onze tijd gaat eigenlijk zo'n beetje op aan hem. Het is een heerlijk ventje, en over het algemeen vrij rustig. Alleen 's avonds heeft hij z'n wakkere uurtjes, en kan of wil hij de slaap niet vatten. Gelukkig slaap hij vrij goed 's nachts, en kunnen we dan toch nog even onze rust pakken. Ik kolf alle melk af, en dan krijgt ons ventje dat via de fles. Hij snapt het principe niet om uit de borst te drinken. Dit kost voor mij alleen veel extra tijd en energie. Maar ons man groeit er goed op, en dat is het allerbelangrijkste.

Ik zal straks wel kort m'n bevallingsverhaal vertellen.;)

19. Fien25

Fien25 Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.659
    422
    83
    Mijn bevallingsverhaal..

Zoals jullie weten is ons ventje een mannetje van de tijd. Precies met 40 weken zwangerschap, braken mijn vliezen 's nachts om half 2. Ik kon al een aantal dagen de slaap niet vatten, en wilde net om half 2 naar bed gaan. Ik liep toevallig al naar het toilet, toen ik ineens alles nat voelde worden. Op het toilet was het duidelijk dat m'n vliezen waren gebroken.

Ik heb man lief meteen geroepen, om te kijken of het water helder was. Dat was het gelukkig. Vanaf dat moment was m'n man een echte stress kip, haha. Ik was op dat moment nog de rust zelfde. Ongeveer een half uur later begonnen de weeën. Het eerste uur waren de weeën aardig regelmatig, maar nog niet heftig. Pas na anderhalf uur hebben we de VK gebeld. Zij concludeerde dat ik nog maar 1 cm ontsluiting had, en het raadzaam was om nog even te wachten om naar het ziekenhuis te gaan.

In de tussentijd hebben we mijn ouders gebeld. Toen zij eenmaal hier waren, zijn we met z'n allen naar het ziekenhuis gegaan. Daar wilde ik namelijk graag bevallen.

In het ziekenhuis had ik al 4 cm. Daar ben ik aan de CTG gelegd, omdat ik graag een ruggenprik wilde. Daar heb ik alleen wel 2 uur voor moeten wachten, omdat het spits was die ochtend. De weeën kwamen op dat moment al heel snel achter elkaar, en ik had eigenlijk weinig tot geen energie om ze meer op te vangen.

Het moment van de ruggenprik was hemels! Wat een verademing! Helaas heb ik daar maar kort van mogen genieten. Toen ik weer terug op de verloskamer kwam, had ik al volledige ontsluiting. Vanaf dat moment moesten m'n weeën weer terugkomen, zodat ik de drang zou voelen om te persen.

Maar dat half uurtje rust was hemels. Ik heb weer energie kunnen vinden om verder te gaan. Vanaf dat moment ging het eigenlijk heel snel. Na 50 minuten persen, is toen onze kleine man ter wereld gekomen. Hij deed het vanaf het begin al heel goed, en werd meteen op m'n buik gelegd. Daar heeft hij het eerste uur gelegen, zodat de band tussen moeder en kind goed tot stand zou komen. Dat was heel fijn, en erg prettig.

Ik moest nog wel 6 uur in het ziekenhuis blijven, tot de ruggenprik helemaal was uitgewerkt. 's Avonds mocht ik gelukkig alweer naar huis toe.

Ik heb de bevalling best als heftig ervaren. Ik weet niet hoe het is om een kind op de wereld te zetten. Maar hoe cliché ook, je bent alle pijn meteen vergeten wanneer de kleine op je buik wordt gelegd. Ik heb een goede bevalling gehad, zonder complicaties. Ik hoop voor jullie, dat je ook zo'n bevalling mag meemaken. Dan ben je alles echt zo weer vergeten.

20. Wrummel

Wrummel Actief lid

3 feb 2013
    359
    0
    0
    Thuis
    Fien, wat leuk om je bevallingsverhaal te lezen en wat fijn dat alles zo goed is gegaan! Ik denk dat als je t nog nooit hebt meegemaakt, je je hiervan ook geen voorstelling van kunt maken. Ik ben zelf wel heel nieuwsgierig en zie er ook (nog) niet tegenop, gelukkig. Maar zover is t ook nog niet, eerst maar hiervan verder genieten ;)

Deel Deze Pagina