Grote Kinderwens en er dit jaar voor gaan. Wie nog meer?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Sfeertje83, 3 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rabia84

Rabia84 Fanatiek lid

25 jan 2013
    2.146
    1
    36
    Overijssel
    @wrummel jah idd t is n kleine wereldje ;) mss zien we elkaar nog eens bij t winkelcentrum ;) Hihi...kom ik wel regelmatig dus :p

@fien fijn dat alles goed gaat met de kleine en dat je bevalling allemaal goed verlopen is!!! Geniet lekker van je kleine hummeltje en t is idd zoeken naar n ritme maar dat komt vanzelf wel, maar goed kan ook zo weer veranderen hoor!! Hoorde van m'n vriendin dat die van haar nu t zo laat donker wordt niet wilt slapen en mogelijk ook door de tandjes en de groeipijn!!! Tja ze zullen allemaal die fases wel meemaken ;)

2. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    @Fien; fijn dat je een goede bevalling hebt gehad! De heftigheid kun je je van te voren idd niet voorstellen. Maar als je naar je kindje kijkt is het je allemaal waard geweest, hoe cliché ook. Ik kolf idd fulltime met een dubbele elektrische kolf. Er gaat idd heel veel tijd in zitten, helemaal om het goed op gang te krijgen en de productie te verhogen. En jullie hebben de zorg voor de kleine er ook bij natuurlijk, dus er gaat nog meer tijd in zitten. Dus kan me voorstellen dat jullie er een dagtaak aan hebben momenteel.

De eerste lukte het ook niet hoor om bij mij aan de borst te drinken. Bovendien wilde mijn productie niet op gang komen. Nu kwam het spontaan op gang na 4 dagen en sindsdien ben ik aan het kolven. Wonderbaarlijk genoeg heeft de kleine laatst zelfs gedronken aan de borst, wat ontzettend knap is! Vandaag gaan we weer een poging doen, als hij wakker en alert is.

3. tebbie27

tebbie27 Actief lid

14 jan 2013
    409
    0
    16
    Hey meiden, net naar ziekenhuis geweest. En woensdag is de punctie! Eitjes waren nog niet allemaal groot genoeg, moet nu nog 1 dag de hormonen prikken en dan maar duimen dat ze groot genoeg zijn voor woensdag!

4. Wrummel

Wrummel Actief lid

3 feb 2013
    359
    0
    0
    Thuis
    Wat fijn tebbie, ziet er goed uit!
    Spannend voor jullie! Hoe lang moet je dan weer wachten voor de volgende stap? Of kan het nu heel snel gaan?

5. tebbie27

tebbie27 Actief lid

14 jan 2013
    409
    0
    16
    @wrummel 3-4 dagen na de punctie zal de terugplaatsing plaats vinden, mits de eitjes goed bevrucht zijn natuurlijk! En dan is het afwachten :(, 18 dagen na de terugplaatsing mag ik een test doen, als ik Danone niet ongesteld ben geworden..

6. Wrummel

Wrummel Actief lid

3 feb 2013
    359
    0
    0
    Thuis
    Tebbie, wel fijn dat de terugplaatsing al zo snel is! Dan is het inderdaad weer afwachten, zoals altijd. Hopelijk gaat de tijd een beetje snel voor je, spannend!

7. Fien25

Fien25 Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.659
    422
    83
    @tebbie; wat spannend meis! Hopelijk zijn je ei-tjes straks goed gegroeid, en kunnen ze bevrucht worden! Ik ga hard voor je duimen hier.

@baukje; wat goed dat je kleine vent al van de borst drinkt! Knap hoor! Ik kan me voorstellen dat je trots bent. En tja, dat fulltime kolven. Ik merk dat het heel veel energie kost, en m'n productie ook nog heel erg schommelt. Ik ben hier steeds bang dat ik straks niet voldoende heb om m'n kleine vent mee te voeden. Ik krijg het gewoon niet voor elkaar om meer dan 6 a 7 keer te kolven (kolf de laatste dagen maar 5x). Mijn mannetje is soms heel de avond wakker, en wil dan niet slapen. Dan is het echt niet makkelijk en fijn om tijd te vinden om te kolven.

@wrummel; bij jou schiet het nu ook al weer op he! Hoe voel je je nu? Ben je al met de babykamer begonnen? En wil je trouwens weten of het een jongen of een meisje wordt?

@mimully; volgens mij heb je morgen een echo toch? Succes weer morgen! Ben je voorzichtig al een beetje aan het shoppen geweest nu?

Met ons gaat het nog steeds erg goed. De kleine doet het 's nachts gelukkig goed, en geeft ons gelukkig wat nachtrust. Helaas heeft hij wel z'n wakkere momenten, vooral 's avonds. Dan is hij makkelijk 5 uur wakker (vanavond zelfs 7 uur!), en kan hij de slaap niet vatten. Nu is m'n man gelukkig thuis om te helpen. Maar dit is best pittig. Het geeft ons niet veel tijd voor ons zelf, of om onze rust te pakken. Hopelijk is dit tijdelijk, en slaapt ons ventje straks ook wat meer 's avonds.

8. Gigii

Gigii Actief lid

18 apr 2014
    416
    272
    63
    Wij gaan dr ook voor.
    Dec ring dr uit.
    Jan gewacht er mee.
    Feb, maart en april geklust.
    Vorig week geen mens zoals gewend wel iets bruine mens.
    25ste negatiev getest.
    Nu weer roze spotting

9. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    Wij gaan er ook voor.. Februari gestopt met de pil dus nu in de 2e ronde… Erg spannend allemaal, vorige maand veel last gehad van allemaal schijn kwaaltjes en deze maand eigenlijk niet hoewel ik 2 x in 1 maand met 10 dagen verschil positieve oplopende ovu testen heb gehad. Waarvan de laatste gisteren. Wij proberen in mijn 'vruchtbare' periode om de dag te klussen maar dat heb ik deze ronde voor nu gelaten wat het is en m'n ongi af te wachten.. Verwacht deze rond 3 mei, maar ondanks dat ik de hoop deze ronde heb opgegeven door rare ovu testen, duim ik wel.

Ben trouwens 23, mijn vriend is al een stukje ouder en heeft al een dochter van 6,5

10. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Hoi fien, ja klopt. Om 10.00 uur hebben we weer een echo. Ik kom later wel weer even updaten.

@gigii en soepje, welkom!

11. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    @Tebbie; spannend zeg, heel veel succes woensdag!

@Fien; het kolven is ook pittig. Heb helaas sinds vannacht verstopte melkklieren in 1 van mijn borsten. Erg pijnlijk en krijg het er ook maar niet uit gemasseerd. Merk dat mijn incasseringsvermogen erg laag is momenteel door alle gebeurtenissen, dus zit er lichtelijk doorheen... Heb al allerlei mensen gebeld, maar de adviezen zijn gelijk en heb ik (bijna) allemaal al toegepast. Dus wordt een beetje wanhopig zo langzamerhand. :(

@Mimully; succes morgen meis! Is het de nekplooimeting morgen? Of heb je die al gehad?

12. Fien25

Fien25 Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.659
    422
    83
    Volgens mij heb ik vorige week ook een verstopte melkklier gehad. Inderdaad erg pijnlijk. Hopelijk ben je er snel vanaf. Die week daarvoor zat ik bijna tegen een borstontsteking aan. Je moet er aardig wat voor over hebben, om borstvoeding te geven. Ik blijf het zelf nog steeds erg pittig vinden, dat kolven. Maar ze krijgen hierdoor wel een hele goede start he, daar doen we het voor!

Ik kan me voorstellen dat je er af en toe doorheen zit. En dan heb je ook nog al die leuke hormonen die door ons lichaam razen, die het er niet makkelijker op maken. Ik herken het heel erg hoor. Maar voor jou is het wellicht nog moeilijker, omdat je ventje nog in het ziekenhuis ligt.

Probeer goed je rust te pakken, en naar je lichaam te luisteren. Is er iemand die op je andere ventje let? Gewoon hulp vragen nu, helemaal als je er even doorheen zit.

13. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Goedemorgen dames.
    Ik meld mij ook weer een keer. Ben momenteel erg druk met allerlei andere dingen. Helaas hebben we vorige week de moeilijke beslissing moeten nemen om onze oudste hond te laten inslapen. Het is nog steeds onwerkelijk.
    Verder gaat alles rustig zijn gangetje. Gister weer voor controle ij de gyn geweest. Alles zag er nog steeds goed uit. Omdat deze echo's niet-medisch zijn, maar alleen voor onze gemoedsrust, kijkt hij telkens gewoon eventjes hoe de uk het doet anders zijn we wel heel snel klaar. Ruggengraatje is goed. Middenrif is gesloten en ook de hartklepjes zagen er goed uit. De kleine slikt ook al flink.

Over 2,5 week terug. Dan 17 weken, dus dan kunnen we de afspraak voor de 20-weken echo gaan plannen. Hopelijk ga ik de kleine nu ook snel voelen, want dat zou met een stuk stress schelen hoop ik.

14. tebbie27

tebbie27 Actief lid

14 jan 2013
    409
    0
    16
    @mimully ziet er goed uit meis! Hopelijk gaat de kleine snel bewegen dan kun jij ook weer genieten van je zwangerschap!

@hier zometeen naar zkh voor punctie :(. Ik zie er best wel tegen op. Al een paar nachten slecht geslapen. Net 1000mg PCM en 500 Mg naproxen geslikt :$ en dan straks in het zkh komt daar nog een morfineachtige pijnstiller bij..... Ik hoop dat dat voldoende is en dat het allemaal mee gaat vallen!

15. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Succes tebbie, hopen op een goede oogst ;)

@mimully; wat een mooie echofoto's zeg! Hebben jullie al uitslag van de combinatietest?

Hier toch weer even in spanning gezeten. De kleine had gister koorts. Verder konden ze niets vinden. Gelukkig is hij de hele nacht koortsvrij gebleven. Bij mijn is het gevaar voor een borstontsteking afgewend. Gelukkig!

Hoe gaat het met jou Fien? Lukt het je om de productie op te voeren? Hoeveel heb je per 24 uur?

16. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Succes Tebbie! Dat lijkt mij ook geen pretje.

De combitest was heel goed Baukje. We kregen de uitslag meteen mee. Het blijft een kansberekneing natuurlijk, maar ook bij de echo van maandag zag de gyn geen verdikte nekplooi. Haha, die man moet toch wat als hij nergens anders naar hoeft te kijken.

Hebben jullie al een idee wanneer de kleine man mee naar huis mag?

17. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Fijn dat de test goed was Mimully! Ze gaan altijd uit van rond de uitgerekende datum. Die is 2 juni. De 'eisen' van het MCL zijn: op temperatuur blijven, flesjes zelfstandig leegdrinken en uiteraard geen dipjes. Gewicht hebben ze niet een harde grens voor.

18. Fien25

Fien25 Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.659
    422
    83
    @mimully; wat een mooie foto's meis! Ik kan me voorstellen dat je graag de kleine wilt voelen. Dan ben je gelijk wat meer gerust gesteld. Weet je al of je placenta voor of achter ligt? Bij een achterliggende placenta kun je de kleine vaak al eerder voelen (uitzonderingen uitgelaten, ik voelde de kleine pas met 22+5). Wil je trouwens ook het geslacht van jullie baby al weten?

@tebbie; succes vandaag meis! Probeer je niet al te druk te maken. Je weet waar je het voor doet. En dat doel is veel groter, dan de pijn die je maar tijdelijk voelt. Spannend dat het nu echt gaat gebeuren voor jullie!

@baukje; wat vervelend dat je kleintje koorts heeft gekregen. Gelukkig wordt hij goed in de gaten gehouden, moet je maar denken. Hopelijk blijft hij het straks goed doen, en kan hij met een beetje geluk volgende maand gewoon mee naar huis.

Hier lijkt het erop dat m'n productie wat opgehoogd is. Het wisselt nog heel erg, hoeveel melk ik per keer afkolf. Ik heb ook geen vaste tijden (hoe doe je dat, als je een kleintje hebt) dat ik kolf. Ik probeer zo'n 5 a 6 keer per dag te kolven. Volgens mij zit ik tussen de 700 en 800cc. Ik heb nu al met 2x kolven deze morgen, 280cc staan. Dus volgens mij zit het wel goed. Maar het schommelt nog best wel.

Hier is de kleine van de week aan het spoken geweest. Hij sliep altijd zo goed 's nachts, en heeft ons 2 nachten echt wakker gehouden. Afgelopen nacht hebben we hem maar ingebakerd (hij heeft namelijk hele bewegelijke handjes) en dit lijkt goed te helpen! Hij heeft gewoon 1x 4 uur en vervolgens 3 uur geslapen! Een blije mama hier!

19. tebbie27

tebbie27 Actief lid

14 jan 2013
    409
    0
    16
    Bedankt meiden!

Vanmorgen punctie gehad. Punctie vond ik meevallen. Rechts was te doen maar links was erg pijnlijk, de eierstok bleek daar dicht langs de baarmoeder te liggen. Daar heb ik nu ook het meeste last van.
    Tijdens de punctie een paar keer weg gezakt door de morfineachtige spuit. Maar zodra ze me dan weer aanraakte kwam ik weer bij.
    Daar heb ik op de uitslaapkamer ook het meeste last van gehad. Na een tijdje zakte dat wat weg.
    Nu lig ik in bed. Wilde net opstaan, gewoon rustig aan gedaan maar ging niet goed, ben flauw gevallen. Alles suisde en ik begon te zweten. Gelukkig was mijn man bij me.
    Maar het goede nieuws is dat ze 12 bruikbare eitjes hebben! Ik ging zelf uit van 6-8 dus dit is echt een verrassing!
    Zaterdag worden we gebeld over het aantal bevruchtingen en dan hebben we de terugplaatsing. Ik ben benieuwd!

20. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    @fien, een achterliggende placenta en een flink voor liggend kindje. Ben al echt dik ondertussen.
    Volgens mij kolf je heel netjes!

@tebbie, wat goed! Hopelijk zaterdag goed nieuws! Wanneer zou dan een eventuele terugplaatsing plaatsvinden? Ook zaterdag al?

Deel Deze Pagina