@mimully; die steken horen erbij hoor. Je kleintje groeit nu flink dus je baarmoeder ook! Volgende week weer ff genieten van de echo! @wrummel; speciaal gevoel he, het schoppen van de kleine man! Merk wel dat ik soms jaloers ben op vrouwen die ongeveer in mijn periode zijn uitgerekend. Die zijn nog zwanger... Vind het soms wel lastig dat ik niet echt afscheid heb kunnen nemen van het zwanger zijn. Al helemaal omdat dit hoogstwaarschijnlijk ook de laatste keer was. Ik was er mentaal nog helemaal niet klaar voor om te bevallen. @Rabia; wat fijn dat jullie weer een datum hebben om naar toe te leven. Pittig hoor, op 3 kindjes passen! Kan me voorstellen dat je nog aan het bijkomen bent @Fien; die eerste weken met een kleintje zijn ook heel erg pittig. Al helemaal als je kolft en fles moet geven. Rond de 12 weken komt er wat meer ritme, is je kleintje iets minder onrustig. Dan heb je het idee dat je weer een beetje een leven hebt Zal zometeen met Jurre ook pittig worden. Die moet in het begin 8 voedingen hebben. Echt elke 3 uren. Dat zal een giga slaapgebrek worden haha! Het kolven gaat goed! Zit nu op 6x per dag en kolf tegen de 700 cc af. Dus dat gaat heel netjes! Jurre heeft gisteren zelfstandig 15 cc gedronken aan de borst, wat was ik trots op m! Hij weegt nu 1760 gram en gaat morgen voor het eerst in bad. Als hij morgen over de 1800 gram is mag hij zondag in de wieg. Allemaal mijlpalen! Nu is het wachten dat hij al z'n flesjes leeg gaat drinken en geen dipjes meer laat zien wat betreft zijn zuurstofgehalte en hartslag. Dan mag hij naar huis
Jah hoop echt dat t allemaal snel gaat!!! maar goed op zich is alles wel redelijk snel gegaan zijn pas in jan. Naar de dokter gestapt en in juni gaan we al naar t ziekenhuis heen voor de eerste onderzoeken!!!
Hey meiden, @rabia fijn dat jullie snel verder kunnen. Hopelijk hebben jullie niet te veel onderzoeken meer nodig en mogen jullie snel beginnen! @hier Voel van alles maar durf me er niet aan vast te houden. Ik moet namelijk uterogestan bolletjes inbrengen en die geven zwangerschapssymptomen af . Dus ja wat zijn dan de echte zwangerschapstekenen en welke komen van de medicijnen! Maar om jullie een beeld te geven. Ik heb steken in mijn buik en van onderen, sinds vandaag lage rugpijn en met vlagen misselijk. Ook ben ik wat vermoeider dan normaal, heb vooral s nachts veel last van maagzuur en heb last van. In darmen waardoor ik minder goed naar de wc kan. En ja of dat de goede signalen zijn Geen idee. OW en last van zeer gevoelige tepels, maar dat had ik daarvoor al door de fostimon. Nog iets meer dan een week wachten en dan mag ik testen! Maar de spanning begint ondertussen op te lopen en heb erge hoofdpijn en stijve nek en schouderspieren. Dus ja fien dit zijn vreselijk spannende weken. De arts had voordat we begonnen gezegd, alle mensen die het traject hebben gevolgd vonden niet het prikken en niet de punctie het ergst maar de wachtweken. En ik kan je vertellen het klopt. Het prikken en de punctie ben ik alweer vergeten maar dat wachten is zo onzeker! Maar goed nog even een weekje nagels bijten en duimen voor een positieve test!
@tebbie ik duim voor n mooie test voor jullie meis wachten duurt idd lang!!! maar goed hopelijk is t straks allemaal waard geweest!!!
@tebbie; ik kan me heel goed voorstellen, dat de 2 weken wachttijd echt killing zijn. Je bent gelukkig nu al over de helft moet je maar denken. Ik kan me voorstellen dat je over symptomen weinig kan zeggen, als je hormonen neemt. Ik duim voor je dat het gewoon gelijk de eerste keer raak is! @rabia; wat fijn dat jullie een datum hebben om naar toe te leven. En juni is alweer volgende maand, dus dat gaat gelukkig best snel! Hopelijk mogelijk jullie straks ook snel met het medische traject beginnen. @baukje; wat super dat Jurre het zo goed doet! En netjes hoor, dat je gewoon 700cc kolft! Dat lijkt me meer dan genoeg. Je vriezer zal wel goed vol staan nu! Maar wel pittig hoor, 6x per dag kolven. Helemaal als je straks je ventje thuis hebt, en hem dus ook 8 voedingen per dag moet geven. Hopelijk is hij dan sterk genoeg om alles direct van de borst te kunnen drinken. Dat maakt het waarschijnlijk wel makkelijker.
@Tebbie; kan me goed voorstellen dat deze weken killing zijn! Maar nog 6 dagen! Hopelijk zijn dit symptomen die op een zwangerschap wijzen. @Fien; Vriezer ligt idd al aardig vol. Denk dat er nu zo'n 5-6 liter in ligt :O Wat ik straks ga doen als hij thuis komt weet ik nog niet. In het begin zal hij sowieso nog niet fulltime aan de borst kunnen. Dat kost hem dan te veel energie. Dit zal maximaal 2x per dag kunnen dan. En misschien ga ik het dan ook zo afbouwen dat ik idd voor 2x per dag voldoende heb en verder overga op de fles. Kan hem toch nog wel eerst genoeg uit de vriezer geven Het is mij te veel om en te kolven, hem fles te geven en dan zijn grote broer ook nog aandacht te geven. Dat is echt niet te doen. Maar goed, de tijd zal het leren hoe het gaat lopen. Gisteren heeft hij voor het eerst een volledige voeding uit de borst gedronken. Echt zo goed van hem! Dit geeft mij de hoop dat ik hem thuis idd live kan voeden. Heb mezelf namelijk voorgenomen om dit alleen te gaan doen als het relatief makkelijk gaat, zonder dat ik me continu zorgen moet maken of hij wel genoeg krijgt...
Spannend Fien. Wanneer mag je precies testen? Wat een goed nieuws Baukje! Hopelijk sterkt hij genoeg aan dat je alle voedingen gewoon zelf kunt doen. Vanochtend weer naar de gyn geweest. Ik moest eigenlijk donderdag, maar had wat pijn van onderen en in mijn buik, dus mocht vandaag komen. Kleine deed het goed. Was wel een grote baby vond de gyn vandaag. Kan natuurlijk nog prima wegtrekken de komende periode. Heb geen foto gekregen, want ze wilde de schimmelinfectie liever wat meer aandacht geven. Heb nu ook een datum voor de 20-weken echo!
Rabia, wat fijn dat jullie weer een datum hebben en over een maandje al terecht kunnen! Volgens mij sneller dan verwacht of niet? Mooi meis, hopelijk kunnen jullie ook snel 'echt' beginnen! Baukje, wat fijn meid dat het zo goed gaat met jou en jurre. En wat goed dat hij al zo goed aan de borst drinkt! Hoe gaat het met je andere zoontje? Kan hij er een beetje aan wennen dat hij een broertje heeft? Ik kan me heel goed voorstellen dat je mentaal absoluut nog niet klaar was om te bevallen. Dat is toch vaak een proces waar je naartoe leeft. Maar je hebt een prachtige kleine man erbij en vind t super dat t zo goed met jullie gaat!! Tebbie, wat een spannende dagen nog voor je! Hopelijk heb je een beetje afleiding, zodat de tijd een beetje snel voorbij gaat. Is het bij jou ook zo dat je niet te vroeg kunt testen omdat de test valspositief kan aangeven door de hormonen? Mimully, hoe gaat t nu met je? Hopelijk weer gerustgesteld! Wanneer heb je de 20-weken echo? Spannend hoor! En leuk dat jullie het geslacht niet willen weten, een extra grote verrassing straks! Hier gaat alles nog goed, wat meer last van maagzuur, maar mag niet klagen! Donderdag alweer controle bij de vk, pfff, wat gaan die 4 weken toch elke keer snel zeg!
@mimully; ik denk dat je tebbie bedoeld Ik denk persoonlijk nog niet aan een volgende zwangerschap, haha. Eerst even genieten van dit ventje, voordat we voor een volgende gaan. @baukje; wat goed zeg, dat je al zo'n voorraad in de vriezer hebt! En heel begrijpelijk, dat je het straks niet trekt om er ook nog eens extra bij te gaan kolven. Voorlopig kun je hem straks de eerste tijd nog gewoon borstvoeding geven, en dan gewoon op flesvoeding over. Heb je al een beetje een idee wanneer je kleine vent mee naar huis mag? Hier zal ik de komende weken waarschijnlijk toch rustig moeten gaan afbouwen met borstvoeding. Als ik straks weer aan het werk ga, kan ik het kolven niet combineren. En ik denk dat het straks ook een stuk makkelijker is, als hij op flesvoeding over gaat. Maar toch ik het moeilijk. Hij doet het zo goed op de borstvoeding, dat je toch bang bent dat hij hij het wellicht minder goed doet op flesvoeding. Ook ben ik bang dat hij weer meer last krijgt van krampjes (waar hij al veel las van heeft). Maar het zal dadelijk wel fijn zijn, als ik niet meer om de zoveel uur hoef te kolven. Fulltime kolven is gewoon heel erg pittig. @wrummel; ik ben heel blij dat ik geen last meer van maagzuur heb zeg. Vanaf week 16 tot het einde van m'n zwangerschap, heb ik daar ook heel erg last van gehad. Voor het slapen gaan, waren rennies m'n grote vriend. En overdag hielp veel melk drinken ook erg goed. Maar helemaal kwijt raken, doe je het helaas niet. Ik vond het niet zo'n fijn kwaaltje. Hopelijk heb je er niet al te veel last van. Enne, waar blijft je buikfoto? @mimully; wat fijn dat alles weer goed was. En volgens mij is het helemaal niet zo heel erg, dat je baby nu aan de grote kant is. Dat kan nog allemaal veranderen, wanneer je zwangerschap vordert. Nu heeft hij (of zij) gewoon een goede voorsprong moet je maar denken. Ben je trouwens van plan om nog een mooie 3D echo te maken?
@wrummel Mooi buikje! Ik mag idd niet te vroeg testen omdat de hormonen die ik voor de punctie heb gespoten een hcg hormoon is en dat blijft 10 dagen in je lijf. Verder is het risico van te vroeg testen dat het de komende dagen nog mis kan gaan. Ik heb naast de symptomen die ik van de week beschreef inmiddels zeer gevoelige borsten, vooral s avonds zodra ik mijn bh uit doe . Verder heb ik af en toe menstruatiekrampen afgewisseld met enorme pijn bij mijn liezen, vooral rechts. Dat ken ik niet van de afgelopen maanden. Nu hopen dat de dagen voorbij vliegen. Gelukkig morgen en vrijdag werken. Alleen donderdag word even lastig denk ik...dan ben ik namelijk vrij en heb niks op de agenda staan. Maar goed het schiet al op nog een paar dagen en dan hoop ik een mooie test te laten zien.
Spannend tebbie! Duimen draaien hoor! Wrummel, mooie buik al. Ik zal van de week ook weer eens een foto maken. Krijg nu echt last van trekkende huid van een groeiende buik. In de ochtend nergens last van maar vanaf een uur of twee hangt mijn buik al zo aan mijn borsten zeg maar, dat het verschrikkelijk pijnlijk is. Dus veel met icepacks bezig.
@wrummel; mooie buik meis! Ik vond het heel speciaal, wanneer je echt je buik aan de buitenwereld kan showen. Lekker van genieten! @tebbie; de pijn bij je liezen herken ik wel van mijn zwangerschap. Hopelijk is het een goed voorteken. Hopelijk vliegen de laatste dagen snel voorbij voor je.
Oh mimully, wat een mooi buikje al zeg! Begin je de kleine al een beetje te voelen? Rot van je groeipijnen, duurde bij mij zo'n twee weken, hopelijk wordt t bij jou ook snel minder! Succes met de 3D echo! Leuk! Laat je wel ff een foto zien?! Tebbie, wat spannend voor je. Het lastige is dat alles zoveel op elkaar lijkt! Nog een paar daagjes!! Fien, ja ik vind t ook wel erg leuk dat m'n buik goed begint te groeien nu! Ben er zeker trots op en ben nu een beetje aan het kijken welke kleding ik het beste kan dragen.
Nee, helaas voel ik het nog niet echt. Wel af en toe flinke steken. Dat is volgens de gyn wel de baby. Omdat deze best groot is, denkt ze dat het een knie of elleboog ofzo is. Maar in verhouding nog wel erg klein natuurlijk dus ik voel het nog niet vaak.
@Wrummel en mimully; wat een prachtige buikjes hebben jullie! Met recht kunnen jullie daar hartstikke trots op zijn! Hier ontzettend goed nieuws. Onze kleine man mag morgen naar huis! Vandaag moet hij nog even laten zien dat hij met 7 voedingen een minimale intake kan halen. Maar hier zit ik niet over in. Met 8 voedingen nu drinkt hij al meer per keer dan hij zou moeten. Dus nu alles klaarzetten, want zo snel hadden ook wij niet verwacht!
Oh Baukje! Wat een goed nieuws! En inderdaad eerder dan jullie dachten toch? Hij zou pas in juni gaan begreep ik. Ik zeg Poppeslok!
@mimully; wat een mooie buik! En je begint echt al wat te zien hoor, echt een mooi beginnend zwangerschapsbuikje! @wrummel; ik vind zelf mooie zwangerschapsjurkjes altijd erg leuk! Maar ik moet eerlijk toegeven, dat ik zelf weinig zwangerschapskleding gekocht heb. Ik heb een paar goede zwangerschapsspijkerbroeken en shirts gekocht. Ik had zelf nog veel in m'n kast, wat lekker mee rekte met m'n buik. Prenetal heeft af en toe ook leuke dingen, die niet al te duur zijn. @baukje; wat een geweldig nieuws! Dan doet je kleine vent het heel goed, als hij al morgen naar huis mag. Eindelijk lekker thuis van je gezinnetje genieten. Dat is wel een klein feestje waard.