Grote Kinderwens en er dit jaar voor gaan. Wie nog meer?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Sfeertje83, 3 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tebbie27

tebbie27 Actief lid

14 jan 2013
    409
    0
    16
    @baukje Wat een goed nieuws! Geniet ervan met de kleine thuis!

2. tebbie27

tebbie27 Actief lid

14 jan 2013
    409
    0
    16
    Meiden hier ook goed nieuws!

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      18,9 KB
      Weergaven:
      1
  3. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    WAUW!!! Tebbie, gefeliciteerd!! Wat fantastisch nieuws zeg!!

4. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Wauw! En dat bij de eerste keer! Super meid!

5. Wrummel

Wrummel Actief lid

3 feb 2013
    359
    0
    0
    Thuis
    Whaaa tebbie!!! Wat goed!! Oh wat fijn voor jullie! Hoe voel je je??

6. tebbie27

tebbie27 Actief lid

14 jan 2013
    409
    0
    16
    Thanx meiden! Het nieuws moet nog ff landen. Voelde me de afgelopen dagen wel echt zwanger maar durfde er nog niet aan zolang ik nog geen bevestiging had. Maar die heb ik nu!
    Ik ben verder met regelmaat misselijk vooral na het eten of als ik honger heb, steekjes/krampjes in onderbuik, zeer gevoelige borsten en ontzettend MOE. Maar ach dat heb ik er nu allemaal voor over.
    We gaan zo twee boekjes van opa en oma pluis van Nijntje kopen en dan gaan we langs de opa's en oma's want ja die weten dat ik een dezer dagen mag testen :D

7. Fien25

Fien25 Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.659
    422
    83
    Wat super Tebbie! En dat al bij een eerste poging! Je mag echt trots zijn meis!! Dat wordt een klein feestje vieren vandaag:D.

8. Wrummel

Wrummel Actief lid

3 feb 2013
    359
    0
    0
    Thuis
    Hoe is het nu tebbie? Het nieuws al een beetje geland? :)
    Hoe vonden de opa's en oma's het mooie nieuws?

Mimully, hoe was je 3D echo gegaan vorige week?

9. Rabia84

Rabia84 Fanatiek lid

25 jan 2013
    2.146
    1
    36
    Overijssel
    @tebbie wauww wat n goed nieuws!!! Echt super en ook gelijk in de eerste x!!! Gefeliciteerd meis en geniet ervan!!!😉

10. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Hoi dames.

Echo was erg leuk. De kleine wilde niet echt meewerken. Was zich lekker aan het terugtrekken tegen mijn placenta aan. Springen en hupsen heeft niet geholpen. Uiteindelijk wel wat plaatjes kunnen maken.

Verder afgelopen vrijdag afschuwelijk nieuws gehad. Nichtje van vriend is á terme bevallen, maar het kindje is helaas overleden. Echt verschrikkelijk!

@Baukje, hoe gaat het nu met jullie? Allemaal lekker thuis?

11. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    @mimully; allereerst wat een mooie echofoto's. Je kan het gezichtje al goed zien! Wordt het hierdoor ook 'echter' voor je? Nu zal het verschrikkelijke nieuws van het nichtje van je vriend niet meehelpen maar gelukkig komt dit niet vaak voor.. Maar wat afschuwelijk zeg! Was het haar eerste? Hoe kon het gebeuren? Dat is het ergste wat je kan overkomen, dat je kindje komt te overlijden.. :(

Hier idd thuis sinds vrijdag. Het gaat opzich wel goed maar het is wel pittig aangezien hij om de 3 uren voeding moet hebben en ik zijn grote broer ook nog heb rondlopen. 's Nachts is hij ook vrij onrustig wat natuurlijk ook niet heel gunstig is. Maar goed, het is een fase, het is een fase, het is een fase ;)

@Tebbie; hoe gaat het met je meis?

12. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    @Baukje, het was inderdaad haar eerste kindje. Het hoe en waarom weet ik niet precies. Ga ik hier ook niet neerzetten. Misschien meelezers die ons dan herkennen. Dat vind ik op zich niet erg, maar ik wil hun verhaal niet openbaar neerzetten. Ik wil je tzt via pb wel vertellen.
    Door alle stress enhet condoleren gister toch voor een extra echo naar Drachten geweest. Harde ineens hele harde buiken. Deze hielden ook wel een uur aan.
    Kleine had wel een wat hoge hartslag, dus wel wat stress waarschijnlijk. Bewoog ook wat meer dan dat we gewend zijn, maar verder alles nog goed gelukkig.

13. Rabia84

Rabia84 Fanatiek lid

25 jan 2013
    2.146
    1
    36
    Overijssel
    @mimully wat n mooie echo's!!! ;) maar wat vreselijk zeg voor je nicht, dat lijkt me zo erg!!! Heel veel sterkte gewenst voor je familie!!!

14. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    O ja dat snap ik helemaal Mimully, sorry had daar niet bij stilgestaan. Uiteraard mag je me altijd pb'en maar het hoeft niet hoor. Voel je vooral niet verplicht.. Kan me voorstellen dat in zo'n situatie jouw lijf en dus ook de baby gaat reageren. Pas wel op jezelf hoor!

Hier vandaag voor nacontrole geweest in het UMCG (voor mezelf). Er is geen verklaring gevonden in de placenta voor alles wat er gebeurd was. Het feit dat ik een pre-eclampsie/HELLP heb ontwikkeld verklaard het wel deels in de zin dat de placenta in de aanleg niet goed was en er hierdoor sprake was van een ernstige groeivertraging. Daarnaast nog naar de IC geweest waar ik de eerste 22 uur heb doorgebracht. Dit was wel heel fijn omdat ik grote stukken kwijt ben door alle medicatie. Nu heb ik bewust kunnen zien waar ik lag, hoe het eruit zag. Weer een stukje dichterbij de verwerking van alles wat er gebeurd is. Vond het erg fijn dat ze zo meewerkten. De IC is nou niet een afdeling waar je iedereen binnen laat..

15. tebbie27

tebbie27 Actief lid

14 jan 2013
    409
    0
    16
    @mimully Mooie echo! Gecondoleerd met je nichtje wat een vreselijk verhaal!

@baukje Wat goed dat je even bij de afdeling bent gaan kijken waar je hebt gelegen. Lijkt me best confronterend.

@hier Gaat het redelijk goed. Kan het nog steeds niet bevatten dat ik zwanger ben. Vind het ook wel erg eng, bang dat het mis gaat :(.
    Tot nu toe nog dezelfde kwaaltjes. Vooral mijn borsten doen mega zeer. Misselijkheid valt nog mee, is heel af en toe aanwezig, vooral als ik te laat wat eet.
    Ik heb ook erg dorst, herkent een van jullie dat? Ook heb ik een voorkeur voor koude dranken.
    En die geurtjes, bah wat wordt je daar af en toe vervelend van :). Maar goed zolang dat maar blijft ga ik er vanuit dat het goed is.
    Ik ben inmiddels gestopt met de utregostan bollen en merk dat ik nu veel last begin te krijgen van meer afscheiding. Met die bollen had ik het ook maar toen ik er mee stopte was het even weg en nu komt het weer terug. Ach hoort er allemaal bij. Ik heb 12 juni de eerste echo!

16. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Tebbie, moest glimlachen bij het lezen van je verhaal. En dan om alle kwaaltjes omdat ze zó herkenbaar zijn :) dus ze klinken mij heel positief in de oren. Maar ik begrijp heel goed dat je het heel spannend vind allemaal. Het is toch uitzitten, die eerste 12/13 weken...

17. Rabia84

Rabia84 Fanatiek lid

25 jan 2013
    2.146
    1
    36
    Overijssel
    @baukje wat fijn dat de afdeling t toeliet idd!!! Hopelijk kun je t nu allemaal beter verwerken!!

@tebbie snap je angst heel goed!!! Vooral omdat t zolang duurde en nu eindelijk zwanger bent is t zo onwerkelijk en omdat je nog niks voelt enzo...hopelijk zijn t idd allemaal symptomen van je zwangerschap en kun je straks nooi genieten van jullie eerste echo!!! Spannend meis!!! ;)

18. Fien25

Fien25 Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.659
    422
    83
    @tebbie; probeer je niet al te veel zorgen te maken meis. Je kwaaltjes zijn heel herkenbaar. Ik had zelf ook heel veel afscheiding, en m'n borsten deden ook zeer. Ook is ineens je reukvermogen heel erg sterk ontwikkeld. Het klinkt allemaal heel positief. En het is logisch dat je bang bent dat het wellicht fout gaat. Daar had ik zelf ook last van de eerste weken. Vanaf het moment dat je zwanger bent, maak je je al zorgen om je kindje. Ik ben bang dat die zorgen nooit meer weg zullen gaan. Dat zijn je moedergevoelens die opspelen.

@baukje; wat fijn dat je de mogelijkheid hebt om nog even op de afdeling te kijken. Hopelijk helpt dit bij je verwerkingsproces. Ik kan me best goed voorstellen, dat het een hele impact op je heeft gehad.
    Wel fijn dat je dat je kleine man lekker thuis is. Ik kan me voorstellen dat het pittig is, dat hij om de 3 uur voeding nodig heeft. Maar zoals je zegt, het is een fase;). Over een aantal weken ziet het er weer heel anders uit moet je maar denken.

@mimully; wat verschrikkelijk voor het nichtje van je vriend. Aan zulke dingen wil je liever niet denken. Het is gewoon zo oneerlijk, dat een klein kindje in je buik, dit lot is toebedeeld. Hopelijk krijgt ze veel steun van vrienden en familie, en kan ze met de tijd het een plaatsje geven.
    Wel fijn om te horen dat met jouw kleintje alles goed is.

Hier gaat alles z'n gangetje. Ik ben helaas wel sinds gisteren erg ziek, waarschijnlijk een griepje te pakken. Dit heb ik in jaren al niet gehad, dus het kwam wel vrij onverwachts. Als mama kan je eigenlijk niet ziek zijn, want de verzorging van je kindje gaat gewoon door. Dan is het wel pittig hoor. Gelukkig voel ik me vandaag alweer iets beter. Kwestie van uitzieken denk ik.

Onze kleine man doet het nog steeds erg goed. Hij is alweer dik 6 weken oud! Wat gaat de tijd ineens snel! Qua ontwikkeling doet hij het heel goed. Hij is nu echt de wereld aan het ontdekken. Alles is interessant om naar te kijken en te luisteren. Ook kan hij zichzelf al op z'n zij draaien, en begint hij meer te lachen. Heerlijk om te zien, en van te genieten.

19. Rabia84

Rabia84 Fanatiek lid

25 jan 2013
    2.146
    1
    36
    Overijssel
    @fien beterschap meis!!! En wat fijn dat alles zo goed gaat met de kleine!!! ;)

20. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    @Baukje, wat fijn dat ze daaraan mee willen werken. Ik denk dat het inderdaad goed is om het te verwerken. Krijgen jullie de NDC ook? Daar stonde gister drie advertenties in.

@Fien, de tijd gaat inderdaad snel! Voor mij voelt elke week als een maand en voor jullie elke week als een dag denk ik.

@Tebbie, moeilijk he. Geloven in je lijf. Wanneer krijg je een echo?

Deel Deze Pagina