Grote Kinderwens en er dit jaar voor gaan. Wie nog meer?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Sfeertje83, 3 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Comfort voeding, is net als de HA lichter verteerbaar. HA net iets meer. Het 'gevaar' van johannesbroodpitmeel is dat hij er (meer) krampjes van krijgt. Je zegt al dat hij anders nooit echt spuugt dus dan is het niet iets van reflux of de onrijpheid van het maagklepje. Dus dan zou ik dat eerst nog niet doen en dan gaan zoeken naar een voeding waar hij wel tegen kan. Ik hoor altijd goede verhalen over Friso/Hero en dan de comfort. Zelf hebben we bij de oudste Nutrilon Omneo gebruikt. Dit omdat hij ook moeizame ontlasting had. Friso comfort is meer tegen spugen en krampjes en de omneo tegen krampjes en moeizame ontlasting. Wellicht is het een optie om de kv iets langzamer op te bouwen qua verhouding, zodat z'n maagje iets meer tijd krijgt om te wennen. Ik las dat hij flesjes van 130 krijgt? Dan begin je met 30 cc water met 1 schep kv en de rest bv. Dat hou je een paar dagen vol. En dan ga je naar 60 cc water met 2 schepjes kv en de rest bv. En zo bouw je het dan uit.

Jurre krijgt idd nog steeds om de 3 uren voeding. Gelukkig zit er al een soort van ritme in. Dat is erg fijn. 's Nachts hebben we niets te klagen overigens. Gisteravond rond 22:00 uur laatste flesje en vannacht om half 4 heb ik m weer wakker gemaakt. En toen vanmorgen om half8 kwam ie weer. 's Nachts mogen er namelijk 4 uren tussen zitten en 1x maximaal 6 uren. Maar dat doe ik nog niet, want dan is het 'schema' zo in de war. Hij groeit als kool. Hij was dinsdag 2390 gram en zaterdag alweer 2615 gram :)

Vandaag is de uitgerekende datum, beetje vreemde dag vandaag..

2. Rabia84

Rabia84 Fanatiek lid

25 jan 2013
    2.146
    1
    36
    Overijssel
    Nou dames m'n ongi is weer begonnen vandaag :( maar goed heb ook heel leuk nieuws!!!! Ik had vandaag n sollicitatie gesprek bij Vero Moda en ben gelijk aangenomen als assistent manager :D ben zoooooo blij!!!! Eindelijk weer fulltime aan de bak ;) had nooit verwacht dat ik meteen de baan zou krijgen!!!

3. Wrummel

Wrummel Actief lid

3 feb 2013
    359
    0
    0
    Thuis
    Oh rabia, wat jammer van je ongi, maar wat goed van je nieuwe baan!! Super zeg!
    Lekker gaan vieren nu! Wanneer begin je?

4. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Jammer van je ongi idd, maar wat super dat je de baan gelijk hebt gekregen! Gefeliciteerd!

5. Rabia84

Rabia84 Fanatiek lid

25 jan 2013
    2.146
    1
    36
    Overijssel
    Dankjewel dames!!! Ik mag vrijdag al tekenen voor contract en dan deze maand eerst als oproep en dan vanaf juli al fulltime ;) idd ff vieren thuis!!! Mss ff wat lekkers halen zo :p haha....

6. Fien25

Fien25 Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.659
    422
    83
    @baukje; misschien dat ik van de week toch dan maar de friso comfort ga proberen. Ik had vandaag als johanesbroodpitmeel gehaald, en heb hiervan toch wat toegevoegd bij z'n flesje. Het maakt de melk inderdaad een stuk dikker. Normaal doet hij er een dikke 10 min over z'n flesje, nu zat hij aan de 20 a 25 minuten. Hij heeft er niets uitgegooid, dat is wel heel erg fijn. Maar wat je zegt, ben ik bang dat de krampjes weer terug kunnen komen. Hier heeft hij namelijk sinds een week bijna geen last meer van.

Het was wel grappig om te zien dat hij er meer moeite voor moest doen om de melk eruit te krijgen. Hij kreeg er slaap van:D. Maar de fles los laten, nee hoor. Alles moest op. Daarna hadden we wel een heel tevreden ventje. Hopelijk valt het straks mee met de krampjes. Hij ligt nu nog gelukkig lekker te slapen.

Ik kan me voorstellen dat vandaag een beetje een rare dag voor je is. Maar denk maar zo, je hebt je ventje lekker thuis, en hij doet het goed! Dat is het allerbelangrijkste! Je zal je bevalling heel anders hebben voorgesteld, dan hoe het allemaal gegaan is (met alles er omheen), maar je ventje is gezond, en maakt het goed.

@rabia; gefeliciteerd met je nieuwe baan! Wat goed joh! Het is jammer dat je niet in de buurt woont, anders had ik graag bij je komen shoppen, haha. En jammer van je ongi meis. Maar hopelijk ben je straks (met een beetje hulp) gewoon zwanger. 2014 wordt gewoon jouw jaar.

7. Rabia84

Rabia84 Fanatiek lid

25 jan 2013
    2.146
    1
    36
    Overijssel
    @fien dankje meis!!! Jah hoop t ook ;) en wat goed dat je kleine mannetje zo goed heeft gedronken!!!! :D hopelijk valt t allemaal mee met de krampjes!!!

8. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    @Baukje, dat lijkt me inderdaad een beetje een gekke dag. Beetje dubbel denk ik.

@Rabia, gefeliciteerd met je nieuwe baan! En toch jammer van je ongi. Stiekem hoop je vast dat je tot die kleine groep hoort die de mmm in gaat en dan toch nog zelf zwanger worden. Maar het gaat voor jullie ook goedkomen hoor. Dat moet gewoon.

@Fien, lastig lijkt me dat. Uitzoeken wat nou het beste werkt voor je kindje. Lastig dat ze zelf nog niks kunnen zeggen.

Hier gister naar de Bolle Buiken Beurs geweest. was best wel informatief. Vooral de "workshop" over de communicatie die een baby heeft met zijn ouders. Het zijn kleine signalen, maar als je ze kent, wel handig denk ik.

9. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    @mimully; dat is ook handig dat je de signalen herkent. Met de tijd gebeurt dat ook automatisch hoor. Je leert de mimiek van je baby herkennen en ook de verschillende huiltjes. Hier ook volop in dat proces. Begin het zo langzamerhand goed te herkennen, maar soms kan het best lastig zijn hoor!

@rabia; gisteren nog wat lekkers gehaald? :p

@fien; geen gedoe met krampjes gehad door de jbpm?

10. Rabia84

Rabia84 Fanatiek lid

25 jan 2013
    2.146
    1
    36
    Overijssel
    @mimully idd tuurlijk hoop je dat mja die kans is ook wel heel erg klein maar goed hoop blijf je houden!!
    Nog 17 dagen wachten en dan zijn we weer een stap in de goede richting!! ;)

@baukje jah wou eerst lekker appeltaart halen maar imdat ik nog een terrasje ging pakken met mijn zusje, had ik maar wat koek en chocola gehaald!!! :p

11. Fien25

Fien25 Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.659
    422
    83
    @baukje; hij heeft gelukkig geen krampjes gehad. Zijn ontlasting wat 's ochtends wel wat plakkeriger dan ik gewend was. Maar voor d'r rest gelukkig niets raars.

Ik voelde me er gisteren toch niet prettig bij, en heb toch een pak friso comfort gehaald. Maar hierin zit ook jbpm, dus de voeding blijft toch wat dikker dan ik gewend ben. Maar hier reageert hij goed op, zoals ik het nu zie. Hij heeft gelukkig hiermee ook geen last van krampjes.

Ik denk dat ik voorlopig maar het pak op maak, en dan zien we wel weer verder. Dan zijn we toch een dikke maand verder weer. Zoals het er nu naar uit ziet, wil ik over 6 weken volledig op kv overgestapt zijn. Ik ga proberen vanaf morgen wat minder te kolven, anders is de vriezer straks weer heel snel vol;).

12. tebbie27

tebbie27 Actief lid

14 jan 2013
    409
    0
    16
    @rabia. Wat balen van je ongi! Hopelijk ben je na de behandeling in het ziekenhuis snel zwanger! Wat fijn dat je een nieuwe baan hebt! Nog gefeliciteerd!

@hier. Meiden ff vraagje. Ik heb wat spierpijn gevoel in mijn buik, is dat bandenpijn?
    Vannacht met omdraaien ook af en toe zo n steek als je dat te snel doet :(. Nog niet eerder zo gehad.

13. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Dat klinkt inderdaad als bandenpijn. Is best eng om het te hebben weet ik van mezelf.

14. tebbie27

tebbie27 Actief lid

14 jan 2013
    409
    0
    16
    @mimully Was inderdaad even schrikken, ben al snel bang dat ik iets verkeerds doe waardoor het mis kan gaan. Ik heb af en toe ook van die steken vanaf onder zeg maar. Ook zo naar. Is dat dan een teken dat ik teveel doe? Of maakt dat niet uit?

15. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Die steken heb ik ook nog steeds wel.
    Ik schrik er ook nog steeds van hoor. En (dit wil je vast niet lezen) het kan nog steeds alle kanten op natuurlijk. Maar zolang de pijn kort is en niet echt in je buik zit, is het voornamelijk bandenpijn en andere spieren en banden die oprekken. Heel normaal. Maar ik zal de laatste zijn die zegt dat je moet ontspannen en genieten.

16. Wrummel

Wrummel Actief lid

3 feb 2013
    359
    0
    0
    Thuis
    Tebbie, komt mij ook bekend voor! Heb het namelijk nog steeds, kan er ook af en toe echt fel insteken. Hoef je je geen zorgen over te maken!
    Maar kan me voorstellen dat het je onzeker maakt, heb ik ook nog wel hoor!

17. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Even gekopieerd vanuit een ander topic hoor;

Gisteravond beetje te moe.
    Maar een prachtige 20-weken echo gehad. De kleine gedroeg zich als een fotomodel. Lag bijna de hele tijd keurig stil om de metingen te doen. Alleen het kontje lag in mijn bekken. Dat moet de gynaecoloog nog even proberen en anders terug komen om het nogmaals te proberen.
    Verder ongeveer met alle metingen een weekje voor op schema. Buikje iets meer, maar niet verontrustend.

Kregen een lange echo, want er zat een vk in opleiding tot echoscopiste bij. En ons fotomodel lag zo mooi, dat ze veel foto's kon maken die ze voor haar eigen examen kan gebruiken.

18. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Gefeliciteerd met je goede 20 weken echo mimully, hoop dat het je iets van geruststelling geeft..

19. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Ja, wel weer iets meer. Nog vier weken en dan doen ze bij een bevalling al een poging om het in leven te houden. Nu moeten we toch met namen gaan beginnen. Dat is echt moeilijk.

20. Fien25

Fien25 Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.659
    422
    83
    Wat fijn dat je een mooie 20-weken echo hebt gehad Mimully! Hopelijk geeft dat een beetje rust, nu je al over de helft bent, en de kleine het goed doet. De magische 26 weken is ook al in zicht. Ik kan me voorstellen dat je je dan nog fijner voelt, wanneer die termijn gehaald is. Maar als ik het zo hoor, ga je die termijn zeker halen hoor. Wilde je trouwens weten wat het geslacht was?

Deel Deze Pagina