Grote Kinderwens en er dit jaar voor gaan. Wie nog meer?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Sfeertje83, 3 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Haha,

weer even wat leven in de brouwerij Baukje?
    Ik zag al een foto op fb voorbij komen. Heerlijk!
    Hier inderdaad bijna uit de "gevarenzone" zoals ze dat in het ziekenhuis noemen. Vandaag maar opgegeven voor een zwangerschapscursus. Verder voor de info avond op de kraamafdeling in het ziekenhuis en voor de bv-cursus. En vanmiddag vast wat boeken halen om wat ideeën op te doen voor een kaartje.

Hoe lang heb jij eigenlijk nog verlof? Ik begreep dat het nu uitgesteld is vanwege de couveuse toch?

2. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Nou idd Mimully, tis hier zo rustig :D

Mijn verlof is begonnen op de dag dat Jurre geboren is. Ik was toen immers nog geen 34 weken zwanger. Dus vanaf dat moment nog 16 weken. Geloof ergens begin augustus weer maar het lijkt erop dat ik eerst de ziektewet nog in ga. Fysiek gaat het prima maar mentaal zit ik af en toe flink in de knoop door alles wat er is gebeurd. En anders heb ik nog 4 weken vakantie achter m'n verlof aan, dus ik ga dan 3 september weer aan de slag.

Wat goed dat je die cursussen doet. Zwangerschapscursus heb ik nooit gedaan maar de bv cursus wel. Is echt wel heel goed om te doen! Dan weet je een klein beetje wat je wel en niet kan/mag verwachten. Leuk om door die boeken te gaan, alleen hebben wij de kaartjes altijd online besteld. Meer keus...

3. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Haha, die zwangerschapscursus is ook meer voor de lol hoor. Beetje kletsen met andere zwangere dames enzo. En je leert er vast iets van.

Die boeken staan alweer in de auto. We konden het niet eens worden helaas. Morgen maar een paar andere meenemen.

Heel logisch dat je de ziektewet nog in gaat. Het is ook niet niks wat jij/jullie hebben meegemaakt!

4. Wrummel

Wrummel Actief lid

3 feb 2013
    359
    0
    0
    Thuis
    Ha meiden,

Hier ook weer eens een berichtje van mij!
    Lekker druk, maar houd t uiteraard wel in de gaten hier :)

Tebbie, wat fijn dat de echo goed was meid! Het gaat ook al snel bij jou zeg! Fijn dat alles er goed uit zag. Heb je nog een fotootje?

Baukje, groot gelijk dat je nog de ziektewet ingaat. Het is natuurlijk best wel wat, wat je hebt meegemaakt! Hoe gaat t met je man? Kan hij alles een plekje geven?
    Fijn dat met de kleine man in ieder geval alles goed gaat!

Hoe gaat het bij jou rabia? Bijna weer je volgende afspraak! Heb je het kunnen regelen met je werk?

Hier gaat ook alles goed, gaat nu wel echt snel hoor!
    Vorige week commode en ledikant bij ons op de kamer gezet. We maken hier niet meer echt een kinderkamer, omdat we maar 1-2 maandjes moeten overbruggen. Maar vind t wel spannend nu, het wordt wel echt :)
    Hij is ook steeds beweeglijker aan het worden en kan ik echt van genieten!

Ja baukje, ik moet nog zo'n 6,5 week werken, dan heb ik al verlof. Ik blijf tot 36 weken doorwerken, op zich gaat het nog gewoon goed en ben bang dat als ik eerder zou stoppen, ik alleen maar zit te wachten tot hij komt.

Vorige week heb ik de eerste zwangerschapsgym gehad, ik doe de 'compacte' cursus van 6 lessen en 1 partnerles. Op zich wel lekker om niet helemaal zonder enige kennis de bevalling in te gaan. En best wel interessant, dus ben toch wel blij dat ik voor iets gekozen heb.

Gaan jullie nog op vakantie trouwens? Wij niet dit jaar, veel te druk!

Fijne avond meiden!

5. tebbie27

tebbie27 Actief lid

14 jan 2013
    409
    0
    16
    Hey meiden,

@baukje We hebben per geslacht nu inmiddels 2 tot 3 namen, waarvan erbij de meisjes eentje er heel erg uitspringt. Jongensnamen zijn we nog niet helemaal eens:) maar gelukkig hebben we nog even.

@wrummel Ik heb juist het idee dat de tijd heel langzaam gaat haha! Ik heb het vandaag al wel op het werk verteld omdat ik mijn buik nog maar moeilijk kan verbergen. Ben blij dat ik het over een tijdje niet meer geheim hoef te houden!
    Ik had de foto nog niet gedeeld omdat ik het vervelend vind voor Rabia. Maar bij deze dan toch de echo! Mocht je er moeite mee hebben rabia dan moet je het maar even laten weten dan zal ik ze voortaan in mijn album zetten!

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      25,1 KB
      Weergaven:
      2
  6. Fien25

Fien25 Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.659
    422
    83
    @tebbie; wat fijn dat alles goed is. En een mooie foto zie ik. Nu proberen lekker te gaan genieten. Maar wanneer vertel je het dan 'officieel' op je werk?

@mimully; je schiet ook ineens al op zeg! Je bent al dik over de helft. Wat fijn dat je de magische grens bijna gehaald hebt. Dat geeft toch ook weer een stukje rust. Ben je al druk in de weer met de babykamer nu?

@wrummel; wat knap dat je blijft werken tot 36 weken. Hopelijk heb je zelf niet al te fysiek werk, waardoor je het goed kan volhouden. Ik heb helaas nooit een keuze gehad, en moest met 34 weken met verlof. De laatste weken wacht je inderdaad een beetje af:p. Maar het is ook nog even genieten van de laatste weekjes samen. Pak vooral ook heel goed je rust. En slaap uit (als je dat kan natuurlijk). Want uitslapen is een woord wat we eigenlijk niet zo goed meer kennen nu, haha.

@rabia; ik was ook benieuwd hoe het op je nieuwe werk gaat nu. Heb je het een beetje naar je zin? En ga je je werkgever ook vertellen over je kinderwens? Of probeer je al je ziekenhuis afspraken in je vrije tijd te plannen?

@baukje; ik zag van de week weer een mooie foto van je 2 knulletjes. Volgens mij is je oudste een hele trotse grote broer! En je hebt groot gelijk dat je de ziektewet even ingaat. Het is niet niets wat je hebt meegemaakt. Praat je met een maatschappelijk werkster om alles te verwerken? Ik denk dat het niet eens zo'n slecht idee is voor het verwerkingsproces. Maar je hebt 2 mooie knullen, waar je trots op mag zijn.

Hier ben ik nog steeds aan het afbouwen met de borstvoeding. Ik kolf nu nog maar 2x per dag.

Helaas moet ik over een kleine 3 weken al weer aan het werk. De tijd is echt omgevlogen. De eerste dagen zullen nog wel moeilijk zijn. Maar gelukkig is man lief thuis, om op de kleine te passen. Dat geeft veel rust.

Hier begint ons ventje goed door te slapen. Hij heeft ineens behoefte aan meer slaap 's nachts. Sinds een aantal dagen zijn we ineens helemaal van de nachtvoeding af. (Sporadisch kwam hij 's nachts nog wel eens voor een voeding, en anders vaak rond 5 a 6 uur 's ochtends) Gisteren lag hij om 21.30 op bed, en hij werd vanochtend pas om 08:40 wakker! Dan is het wel een mannetje met een ochtendhumeur, want hij heeft dan natuurlijk enorme honger. Maar wat een luxe om al met 12 weken zo heerlijk te mogen doorslapen. We zijn heel trots op onze Berthan!

7. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    @Tebbie; vond jongensnamen ook het lastigst en laten we nu net 2 jongens hebben haha ;)

@Fien; ergens wel fijn he dat je nu nog maar 2x per dag hoeft te kolven. Ik weet, het voelt heel tegenstrijdig, maar je krijgt nu wel iets meer tijd voor jezelf... Heeft Berthan ook meer krampjes nu hij aan de kv zit? Heb op dit moment geen professionele hulp. Heb op dit moment ook nog niet het idee dat ik dit nodig heb. Maar zal het zeker niet schuwen hoor. Gisteren voor het eerst weer op m'n werk geweest ivm een jubileum. Was wel gezellig maar op een vreemde manier ook confronterend ofzo. Merkte heel duidelijk dat ik nog heel emotioneel ben als mensen echt naar mijn gevoel gaan vragen en dat drukte nog erg lastig is voor mij. Raak dan snel overprikkeld en ook weer emotioneel. Maar ik vond het ook wel weer even lekker om uit de zorgende rol te stappen, even niet alleen maar moeder zijn.

Hoe heb je de opvang geregeld dan Fien? Je man, maar ik neem aan dat hij niet alles zal kunnen opvangen?

8. Fien25

Fien25 Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.659
    422
    83
    Het voelt inderdaad erg tegenstrijdig. Maar aan de andere kant heb ik wel weer een beetje m'n vrijheid terug. Ik was heel erg aan huis gekluisterd, en per kolfsessie was ik vaak zo'n 30 minuten bezig. Ben jij nu helemaal gestopt met kolven? Of ben je ook nog in de afbouwende fase?

Berthan doet het heel erg goed op de 'supermarkt melk', zoals we het liefkozend noemen:D. Met de H.A. voeding heeft hij geen krampje meer gehad. Hij is eigenlijk al sinds week7 helemaal kramp vrij. Hij was daarna ook gelijk een heel stuk vrolijker.

Ik denk dat het heel logisch is, dat je er nog zo mee bezig bent. Het is een emotionele achtbaan voor je geweest de afgelopen maanden. En die emoties kan je niet ineens uitzetten, wanneer je dat zelf wilt. Je moet het uiteindelijk een plaatsje geven, om het te kunnen verwerken. Maar daar moet je wel klaar voor zijn. Wellicht kun je er wel goed met je man of familie over praten. Dat helpt misschien ook wel iets met het verwerkingsproces. Maar je moet doen, waar je jezelf goed bij voelt.

Voorlopig past mijn man op. Hij heeft vorig jaar geen contractverlening gekregen, en zit eigenlijk al een hele tijd thuis. Hij heeft wel in de tussentijd een studie opgepakt. Hij kan dus voorlopig fulltime op Berthan passen. Iets wat ik zelf wel heel fijn vind. Daarnaast zal mijn moeder waarschijnlijk ook een dagje gaan oppassen. Het moet allemaal een beetje op m'n rooster worden afgestemd. Maar ik heb natuurlijk werk, waar ik erg flexibel moet zijn. Ik werk weliswaar fulltime, maar ik ben meer thuis, dan iemand die een fulltime kantoorbaan heeft. Daarmee heb ik dan wel weer geluk.

Ik kijk met gemengde gevoelens naar m'n eerste werkdag uit. Helemaal omdat ze na 1 proefvlucht al verwachten dat ik direct weer kan worden ingezet. Haha, heb een jaar niet in de cabine gestaan. Vlekkeloos zal het niet verlopen. Moet denk ik snel ook weer de boeken in, om m'n kennis weer een beetje op te halen.

9. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Nou je zult het niet geloven maar ben denk ik al bijna 2,5 week bezig om van het kolven af te komen en dan alleen m'n rechterborst. Het breidt zich telkens met 12 uren uit dat ik niet hoef te kolven. Tis niet veel meer maar heb telkens een melkklier die verstopt raakt. Kolf dan tussen de 15 en 50 cc af. Hoop dat gisteravond de laatste keer was :p en dan nu m'n voorraad in de vriezer nog opmaken. Ben nu bezig met 11 mei, haha!

10. tebbie27

tebbie27 Actief lid

14 jan 2013
    409
    0
    16
    @fien Ik heb het op mijn werk nu officieel verteld van de week en sinds vandaag staat het ook op facebook om onze vrienden te informeren :D.
    Nu is het dus echt geen geheim meer:)

11. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Heb je leuke reacties gekregen Tebbie op het fantastische nieuws?

Hier een druk weekend achter de rug. Afgelopen vrijdag naar de dierentuin geweest met z'n 4-tjes. Dat was echt even heerlijk genieten. Lekker ontspannen. Zaterdag kraamvisite en vandaag een bbq bij m'n vader. Wel gezellig allemaal :) Hoe was jullie weekend dames?

12. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Heey,

@Baukje; hier een lekker relaxed weekend gehad.
    Zaterdag voetbal gekeken dus de hele middag liggen slapen zodat ik het kon volhouden.
    Kamertje is bijna klaar gelukkig. Nog de kozijnen van de deur en het plafond/muur sausen en we kunnen de spulletjes gaan wassen en op hun definitieve plek zetten.

@Tebbie; hoe is het met je? Voel je je goed?

@Rabia; hoe gaat het met jou/jullie? Ik zie je nog wel op facebook posten maar hier mis ik je een beetje.

13. tebbie27

tebbie27 Actief lid

14 jan 2013
    409
    0
    16
    @ baukje Hier rustig weekend gehad. Zaterdag onverwachts wezen shoppen met vriendin en gisteren naar mijn ouders geweest. Zij zijn vrijdag terug gekomen van vakantie en hadden een souvenir voor de kleine meegenomen :). Een schattig rood shirtje met een ezeltje erop.
    We hebben hele leuke reacties gekregen op het babynieuws. Vond het ook fijn om eindelijk te kunnen vertellen :).

@mimully Met mij gaat het verder goed. Vermoeidheid word al minder. Zaterdag wel wat pijn onderin mijn buik alsof er iets in de verdrukking kwam, en ook wat meer last van mijn banden, dus zal de groei van de baarmoeder zijn geweest. Vandaag mogen we naar de verloskundige! Dus mogen we als het goed is weer even spieken :D.

14. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Tebbie, hoe was het bij de vk?

@Mimully; wat leuk dat het kamertje al bijna klaar is, maakt het toch wel een stuk echter he!? Een tip, was de kleertjes niet te vroeg. Ik had dit ook gedaan maar door de hormonen vond ik aan het einde van de zwangerschap dat ze al te lang in de kast hadden gelegen en heb ze dus nóg een keer gewassen :p Voel je je verder goed? Tot wanneer probeer je te werken, 34 of 36 weken?

@wrummel; 30 weken vandaag! Wat gaat het dan toch weer hard vind je niet!? Hoe gaat het met je? Helemaal klaar voor de komst van de kleine?

@Rabia; Ik mis je hier ook een beetje meis... Heb je nog wat van het ziekenhuis gehoord? Hoe gaat het met je nieuwe baan?

@Xeniatje; Lang niets van je gehoord. Lees in je berichten dat het nog niet gelukt is om zwanger te raken. Gaan jullie nu een stap verder? Hebben de artsen een verklaring waarom het eerst wel lukte en nu niet?

15. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    @Baukje, ik wil eigenlijk tot 36 weken door, maar gister nog 2,5 uur in Drachten gelegen met harde buiken, dus waarschijnlijk krijg ik wel advies om er met 34 uit te gaan. Maar omdat het een inleiding wordt en ik de datum al heb, is dat op zich niet zo heel erg.
    Het wassen wilde ik ergens in mijn vakantie gaan doen. Ik denk met een week of 6-7 ongeveer.

@Wrummel, wanneer heb jij verlof? Je bent al echt aan het aftellen!

16. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    @mimully; wat heb je al vroeg veel harde buiken joh, hebben ze daar ook een verklaring voor? Misschien toch tijd om het nu al wat rustiger aan te doen? Het werk blijft er wel en die kleine moet nog even blijven zitten hoor... Wat spannend dat je nu al de geboortedatum weet van de kleine. Best wel gek of niet?

17. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Ja, best raar hoor om de datum min of meer al te weten, maar we hadden het wel al verwacht, dus het is geen onverwachte mededeling gelukkig.
    De harde buiken komen zeer waarschijnlijk door sterke buikspieren en een gevoelige bm. Ze "vechten" om een plekje. Als de spieren winnen dan krijg ik harde buiken. Dus de vk van het zkh denkt dat ik volgende week wel weer een groeispurt qua buik krijg.

18. Wrummel

Wrummel Actief lid

3 feb 2013
    359
    0
    0
    Thuis
    Baukje, wat een heerlijk gevoel dat je lekker met je hele gezin naar de dierentuin kan gaan nu! Fijn dat alles goed gaat!

Tebbie, wat leuk dat je het nieuws al verteld hebt! Erg spannend vond ik dat, maar zeker ook een opluchting, hoef je het niet meer geheim te houden :)

Mimully, inderdaad vervelend dat je al zoveel last hebt van harde buiken. Wel fijn dat stress de oorzaak niet is, maar blijft wel vervelend. Ik had rond de 25 weken ook een best groeispurt en daarbij ook meer last van de buik.
    Hopelijk wordt het snel minder!

Hier gaat alles goed hoor! Begin weer wat sneller moe te worden, maar mag nog steeds niet klagen! Dus ook ik lig even op bed voordat de voetbalwedstrijden beginnen ;)
    Vind het nu wel spannend worden, 30 weken klinkt toch alsof we nu kunnen aftellen :)
    De laatste dingetjes zijn we aan het regelen, zoals de opvang en donderdag de laatste echo! Nog even spieken dus!
    Merk wel dat het voor mijn man wat echter wordt nu. Hij schopt wat harder en reageert ook wat meer op hem, dus dat is ook wel leuk!

Ben ook benieuwd naar jullie rabia en xeniatje. Hoop dat alles goed is!

19. tebbie27

tebbie27 Actief lid

14 jan 2013
    409
    0
    16
    @baukje Alles was goed bij de vk. Een heel beweeglijk kindje :D. En hij liep nu alweer voor qua groei maar de vk heeft mijn termijn niet bijgesteld. Wie weet de volgende keer.

@wrummel Het is zeker weten een opluchting dat ik het al heb verteld. Dat scheelt een hoop gedoe met kleding uitzoeken enz.
    Nog een paar dagen en dan heb ik de eerste 3 maanden gehaald :)

20. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Denk niet dat ze je termijn alsnog bijstellen Tebbie. Dit moet tussen de 10 en 12 weken gebeuren. Daarna is de groei afhankelijk van genetische factoren. Maar wat maakt het uit, jullie kindje doet het goed :D

@Wrummel; dat had ik ook altijd bij de 30 weken. Het einde is in zicht... Ben heel benieuwd naar jullie ukkepuk!

Hier gaat het goed. Kleine man duikt inmiddels in de groeicurve ongecorrigeerd. Hij zat er natuurlijk mijlenver onder, dus hij maakt een enorme inhaalslag! Hij is nu bijna 9 pond! Zijn ontwikkeling gaat ook erg goed. Hierin zie je wel duidelijk dat je hem moet corrigeren qua leeftijd. Dus nu 5 weken dan. Maar moet wel zeggen dat hij al dingen doet die hij nu nog niet hoeft te kunnen, dus ben heel trots op hem!

Deel Deze Pagina