Hoi meiden, Hoe gaat het met iedereen? Jammer dat het zo stil is hier... Onze oudste is helaas ziek, heeft flinke koorts. De kleinste hebben we problemen met de voeding. Hij drinkt voor zijn doen echt heel weinig. Dit speelt nu bijna een week. Hij lijkt pijn te hebben tijdens het drinken, echter is het geen reflux. Donderdag naar de kinderarts, benieuwd wat deze zegt...
@baukje beterschap met de Kids!!! Hopelijk valt t allemaal mee meis, maar zo sneu als je je kleintje pijn ziet lijden en je kan zo weinig!!! Hopelijk kunnen ze gauw onderzoeken waar t nu aan ligt en kan de kleine weer gewoon drinken!!! Sorry ladies dat iknzo weinig praat hier!! :S ben echt heel druk met m'n nieuwe baan en dat merk ik ook aan m'n lichaam vandaag weer vrij en weer tot 13.00 uitgeslapen :S hahha wat wel lekker is natuurlijk maar goed merk dat m'n lichaam er ook aan moet wennen!! Ik vind t echt super hoor op m'n nieuwe baan, hele leuke collega's!!! We zijn trouwens paar weken terug weer naar t ziekenhuis geweest, voor de anesthesie! Ze moesten mijn man checken voor de narcose!! Alles was prima en hij gaat voor n volledige narcose!! Wat ik wel begrijp en de dokter zei ook dat hij daar ook voor gekozen zou hebben!! Maar we waren zo klaar en hebben lekker bij de primark geshopt Hihi... Mijn man maakt ook muziek en moesten n nieuwe videoclip opnemen van een remix cvan hun ouwe nummer!! Omdat Disney hun nummer heeft gebruikt in hun nieuwe film "million dollar arm"!!! Wat super gaaf is, gewoon door Disney!! Je hoort hun nummer in de trailer en blijkbaar ook in de film, maar mijn man en zijn vriend hebben hier geen toestemming voor gegeven en kwam echt al n verrassing en zijn er nu mee bezig om te kijken wat ze er aan kunnen doen?! Ben benieuwd of t wat op gaat leveren??? Maar ze moeten helemaal uitzoeken waar op de wereld en hoevaak t gedraaid is!!! Maar goed ook al gebeurd er niks, wie kan er nou zeggen 2 jongens uit Enschede waarvan hun nummer in een Disney film gedraaid wordt!!! Hihi.. Sorry beetje off-topic!! Maare t is nu voor ons wachten 16sept. Wordt m'n man geopereerd!! We krijgen alleen nog 12aug. Geloof ik de resultaten van zijn bloedonderzoek!!! Tot die tijd ben ik lekker druk en kan ik m'n hoofd lekker op andere dingen richten!! Heb t al wel verteld op werk en ze zijn ook allemaal zo begripvol echt heel lief!!! Oh heb nog n leuk nieuwtje, voor wie t niet op Facebook hebben gelezen, ik ben geslaagd voor mijn studie Ik ga proberen weer wat vaker mee te lezen en te reageren!!! Sorry dat ik nog niet op iedereen gereageerd heb, heb nog niet terug gelezen!!! Maar hoop dat t allemaal goed met jullie gaat en de kleine hummeltjes!!! Wishin u all The best ladies!!!
Wat ontzettend leuk dat verhaal van dat nummer. Maar is wel goed dat hij het gaat uitzoeken. Zonder toestemming gebruiken lijkt mij niet de bedoeling! 16 september is ook zo maar zover! Heel spannend! Moet jouw cyclus dan ook gelijk lopen? Jullie krijgen toch ICSI? Kan me voorstellen dat je erg moet wennen aan het vele werken. Maar fijn dat ze zo begripvol hebben gereageerd, wat zal dat een opluchting zijn geweest! Weet niet of ik je al via fb had gefeliciteerd met het slagen van je studie maar dan alsnog bij deze: gefeliciteerd
Jah als m'n man geopereerd is en ze vinden wat dan moet ik dezelfde dag nog bloed laten af nemen!! Dan een week later moet ik weer komen op 24sept. En dan gaan ze t een en ander vertellen hoe de ICSI etc allemaal gaat verlopen, ik moet toch eerst n maand aan de pil en vervolgens spuiten eerste 2 weken 1spuit daarna nog 2 weken 2 spuiten!! En daarna zullen ze de punctie gaan plannen en drie dagen erna wordt t teruggeplaatst!!! Maar goed daar gaat nog best n tijd overheen natuurlijk!! Weet ook niet of t dit jaar nog zal gaan gebeuren en moet natuurlijk ook nog alles goed gaan natuurlijk!!! We zullen t zien!! Ben zo blij dat ik nu n baan heb en gaat de tijd ook zoveel sneller Hihi
Spannend weer Rabia! Hopelijk word 2015 dan jullie jaar! Mooi dat je nieuwe werk zo leuk is en dat ze zo goed hebben gereageerd. Baukje, naar hoor, als die kleintjes ziek zijn. Hopelijk knapt hij snel op en ook de jongste natuurlijk. Het is verder inderdaad erg rustig. Wel jammer. Hier druk om de laatste dingetjes klaar te maken. Het hoeft nog niet, maar begin wat last te krijgen van nesteldrang, haha. En verder nog aan het discussiëren over de naam. Moeilijk hoor! Vandaag intake van de kraamzorg gehad en ter controle naar de gyn. Harde buiken vind hij nu niet verontrustend. Als ik rustig ben heb ik er eigenlijk geen last van namelijk. Het warme weer vind ik wel erg vervelend. Met een tuin op het zuiden zit ik veel binnen nu. Verder zulke pijnlijke (.)(.). IS echt niet leuk meer. Slapen is ook steeds vervelender daardoor. Nou ja,nog 1,5 week en dan drie weken vakantie.
@mimully jeetje zeg alweer 25 weken zwanger!!! wat gaat dat snel zeg...lijkt me idd wel zwaar allemaal met dit weer enzo maar straks lekker genieten van je vakantie meis en voor je t weet heb je je kleine hummeltje in je armen
Dank je Rabia. Vandaag de 26 weken! Het aftellen naar de inleiding is nu begonnen voor mijn gevoel. Duimen blijven draaien voor alle dames van dit topic (ook diegene die niet meer komen/actief zijn) dat jullie ook dit wonder mogen gaan ervaren.
Ha meiden! Ja wel erg stil hier! Moet zeggen dat ik ook niet veel meemaak op t moment Baukje, wat vervelend van je kereltje. Hoe was t gisteren bij de dokter? Rabia, voor jou komen de belangrijke data ook steeds dichterbij! Spannend meid! Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt bij je nieuwe baan en dat je collega's zo meelevend zijn. Toch wel fijn om er af en toe geen geheim van te maken. En wat gaaf dat het nummer van je man gebruikt wordt in de trailer van Disney! Lijkt me toch ook dat ze eerst toestemming moeten vragen?! Hopelijk krijgen jullie er nog een reactie op! Mimully, wat leuk hè die laatste dingetjes regelen! Het komt dan zo dichtbij ineens. Spannend! Wanneer was trouwens de datum dat je wordt ingeleid? Heb ik dat gemist of had je het niet verteld? Is dat gewoon met 40 weken of eerder? Hier gaat ook alles goed, hij wordt steeds beweeglijker en zie steeds vaker mijn buik alle kanten op gaan, zo leuk! Ben wel een beetje aan t aftellen naar mijn verlof, niet omdat ik jet werk niet meer aan kan, maar merk dat ik behoefte heb aan meer rust. Maar goed, nog 4 weekjes werken! Ik heb trouwens donderdag weer een echo gehad, hij zat mooi nog op de gemiddelde lijn. Ook al zegt t niet altijd wat, vergeleken met de vorige echo, was de groei verder goed. Leuk om hem weer even te zien!! Wat de vliegramp betreft, ik hoop dat niemand van jullie hier iemand kende die in het toestel zat. Ik gelukkig niet, maar met zoveel Nederlanders is de kans natuurlijk wel aanwezig..
Hoi wrummel, nee de datum houden we voor onszelf, maar is wel eerder dan 40 weken. Hier vooralsnog geen bekenden in het vliegtuig, gelukkig! Er zijn vast mensen op het zp die er helaas wel mensen van kenden. Echt zo erg! Leuk is dat, zo'n schommelende buik. Hier ook al erg duidelijk van buiten te zien. Dat is het voordeel van die strakker buikspieren momenteel. De baby ligt echt aan de oppervlakte waardoor je het ook gewoon kan zien met kleren aan.
Wel leuk dat jullie de datum voor jullie zelf houden! Wie weet bevallen we wel tegelijk Ja die zullen er vast wel zijn, moet zeggen dat ik er nog niet naar gekeken heb. Op dit moment komt dit soort nieuws wat harder aan dan normaal, helemaal als het gebroken families betreft of als je hoort dat er babietjes in t vliegtuig zaten. Pff, hormonen helpen dan niet echt mee.. Ja leuk hè als je buik beweegt! Vind t zo grappig dat als ik in een serieuze vergadering zit, ik vanuit mijn ooghoek zie dat mijn buik schommelt. Heerlijk zo'n binnenpretje Fien en baukje, missen jullie dat niet soms?
@wrummel; ai, daar pak je een pijnpuntje bij mij. Geeft niets hoor, maar ik mis het af en toe wel ja. Weet je, deze zwangerschap is zo abrupt geëindigd, dat ik helemaal geen afscheid heb kunnen nemen van het zwanger zijn. Het is voor 99,9% zeker dat er geen derde komt, dus ik zal nooit meer een kindje voelen trappelen in mn buik. Dat is zo'n prachtig gevoel, ik zal het missen... Bij de kinderarts ging het goed. Hij heeft na het aanhoren van ons verhaal over de voeding, gelijk gebeld met de dienstdoende kinderchirurg van het umcg, om urgentie aan te vragen om zijn liesbreuk op korte termijn te verhelpen. Diezelfde middag al de assistente aan de lijn, as maandag gelijk een afspraak bij de chirurg en bij de anesthesist. Als de anesthesist hem heeft goedgekeurd, worden we gebeld zodra de datum van de operatie bekend is. Wordt nu toch wel spannend nu het dichterbij komt, maar ik hoop dat dit het antwoord is op de moeizame voedingen. De oudste is gelukkig weer de oude, nu 's nachts weer wat minder onrustig zijn, dan zijn wij ook weer blij.
Oh baukje, sorry! Oh wat stom, zo bedoelde ik het niet.. Niet over nagedacht.. Ik kan me voorstellen dat dit voor jou natuurlijk helemaal anders is. De meeste zijn het zwanger zijn op een gegeven moment zo zat dat ze aan het aftellen zijn, maar dat heb jij natuurlijk helemaal niet gehad. Sorry meid, lijkt me super moeilijk voor je.. Wel fijn dat ze meteen aan de bel hebben getrokken bij de dokter en alles in gang hebben gezet, super hoor. Fijn dat het met de oudste weer beetje beter gaat!
Geeft niets, voel je vooral niet schuldig! Maar wat je zegt klopt precies, normaal leef je ernaartoe en ben je op een gegeven moment blij dat die bevalling begint. Gelukkig ken ik dát gevoel ook. Met de jongste overviel het ons nogal. Was er namelijk vanuit gegaan dat er nog wel wat weekjes bij zouden komen, maar plotseling was hij er al... Heb 1 moment gehad dat ik even bewust afscheid heb genomen van het zwanger zijn. Dat was het moment dat het besluit was gevallen om de ok in gereedheid te brengen en hem te halen. Heb m'n handen op m'n buik gelegd en gezegd: sorry mannetje, maar het kan niet meer langer. Je moet eruit. Ik had je nog graag wat langer bij me gehouden maar het lukt niet meer. Hou je sterk en taai... Dat was echt even een emo-momentje en nu nog krijg ik een brok in m'n keel als ik eraan terugdenk.
Wow, dat lijkt me inderdaad een emotioneel heftig en dubbel moment. Wat mooi dat je dat zo nog hebt kunnen doen en zal je ook nooit vergeten.. Je hebt er natuurlijk ook een prachtig mannetje voor terug, maar het zal niet makkelijk zijn geweest.. Hier nu best last van heftige steken en zeurderige pijn in mijn onderbuik. Zouden het al indalingsweeen kunnen zijn? Iemand ervaring mee?
Dat zou best eens kunnen Wrummel. Ligt je mannetje al naar beneden met z'n koppie? Hoeft nog niet hoor met dit termijn... Het kan ook gewoon een flinke groeispurt zijn van je bm. Dan kun je dit ook voelen. Maar lekker rustig aan, en eventueel iets warms erop (wat met dit weer misschien niet heel fijn is maar het helpt wel). Of even douchen als het echt vervelend wordt.
@tebbie; wat fijn dat ze zo goed gereageerd hebben op je werk. Het is ook veel prettiger als je collega's het weten, en ook echt blij voor je kunnen zijn. Nu lekker genieten van je 2e termijn alweer. Het gaat zo snel. @rabia; wat goed om te horen dat je zoveel plezier in je nieuwe baan hebt. Ik denk dat het ook verstandig is geweest, om ze in te lichten over je kinderwens. Dan kunnen ze daar in ieder geval rekening mee houden, wanneer je een afspraak hebt. Ik hoop dat je snel met het traject mag beginnen, en ook kunt aansluiten bij de groep zwangeren. Ik heb zo'n gevoel dat het bij jou uiteindelijk niet zo lang meer kan duren. @mimully; de 3e termijn komt al in zicht! Wat heerlijk zeg! En wellicht ook een stukje opluchting, dat je al zover bent gekomen. Nu kun je waarschijnlijk ook wat meer genieten, wetend dat (mocht je kindje nu al geboren worden) het hele goede levenskansen heeft. Maar daar gaan we natuurlijk helemaal niet vanuit. Maar die grens gaf mij toch ook een stukje opluchting. @baukje; heeft de kleine man zoveel pijn aan z'n liesje, dat hij hierdoor niet goed eet? Ik wist natuurlijk dat hij een liesbreuk had, en hij hieraan geopereerd moet worden. Maar heeft hij hierdoor ook minder eetlust? Wel fijn dat er direct werk van gemaakt wordt. Het zijn geen leuke dingen, maar belangrijk voor je kleine man. @wrummel; bij jou gaat het ineens ook snel zeg! Ik was op jouw termijn ook al heerlijk aan het aftellen voor m'n verlof. Je bent er dan ook echt wel aan toe. Goed je rust nog even pakken hoor, die laatste weekjes. Het heeft mij heel veel goed gedaan. Vooral het uitslapen (wat de eerste weken / maanden) echt niet lukt met een kleintje. Geniet daar nu even extra van. Om op je vraag terug te komen, ik heb m'n buik eigenlijk niet heel erg gemist. Ik heb natuurlijk 40 weken kunnen genieten van m'n zwangerschap. Op het einde ben je natuurlijk heel nieuwsgierig hoe je baby eruit gaat zien, en wil je hem het liefst zo snel mogelijk in je armen hebben. Ik geniet met volle teugen van mijn kleine man. Ik heb het wel heel speciaal gevonden om zwanger te zijn. Maar ik vind het nu ook weer heerlijk, om m'n eigen lichaam weer terug te hebben. Met de kleine Berthan gaat het trouwens erg goed. Hij groeit goed, en qua ontwikkeling loopt hij volgens mij al een heel stuk voor. Hij kan al heel goed van z'n buik naar z'n rug draaien. En vanochtend in z'n bedje, zagen we op de camera dat hij ook al van z'n rug op z'n buik gedraaid was. Dus vanaf vandaag mag hij niet meer ingebakerd. worden. Hij wil al heel graag kruipen, maar dat lukt natuurlijk nog niet. Dat frustreert hem af en toe wel, haha. Het is een heel vrolijk ventje, wat heerlijk babbelt. Het zal maandag wel weer even wennen zijn, als ik weer aan het werk moet. M'n vakantie zit er dan ook op. Helemaal nu met die vliegtuigramp. Ik ben er zelf heel erg door geschrokken, en leef intens mee met alle nabestaanden van de slachtoffers. Het zet je weer met beide benen op de grond. Hopelijk komt er snel duidelijkheid hoe dit heeft kunnen gebeuren. Maar wat voel je je op zo'n moment machteloos.
Heey fien! Ik moest ook meteen aan jou denken toen ik het hoorde. Dat is natuurlijk een verschrikkelijk iets wat er is gebeurd. Zeker omdat het toch collega's zijn. Ja, het voelt op zich nu eens tuk prettiger. Hoewel ik de schepjes niet leuk vind. Het voelt echt heel vervelend. Volgende week de tweede 3D echo. Ben benieuwd of we al wat gelijkenissen kunnen zien.
Wat spannend, zo'n 3D echo! Ik vond het echt heel speciaal, om voor de eerste keer het gezichtje van ons kindje te zien. Hopelijk ligt je kindje er goed voor straks, en kunnen ze een hoop mooie foto's maken! Inderdaad, het zijn eigenlijk gewoon collega's van me, die zijn omgekomen. Het raakt je diep, omdat je weet dat dit niet een gewoon ongeluk is geweest. Het had namelijk niet hoeven gebeuren, het is gewoon zinloos geweld. Ik zie op facebook dat mijn collega's het er ook moeilijk mee hebben. Er gaat wel een hele mooie zin de ronde, die ik jullie niet wil ontnemen. "Flight attendants don't die, they just fly higher". Ik ben benieuwd in hoeverre dit nieuws onze passagiers heeft geraakt. Er zullen genoeg vragen komen, over de veiligheid aan boord. Hoe erg deze tragedie ook is, het brengt alle mensen van ons land wel weer bijeen. We voelen allemaal het verdriet, en rouwen daar samen om. Ik hoop dat de slachtoffers niet hebben hoeven lijden, maar een snelle dood hebben gehad. Hopelijk kan er snel met een echt onderzoek worden gestart.
@Fien; wat een prachtig ontroerende zin. Ik kan me heel goed voorstellen dat dit je heel diep raakt. Al helemaal omdat jij 'in dat wereldje zit'. Het is afschuwelijk, en vooral het feit dat ze zijn gaan slepen met lichamen is vreselijk. Het zal je familie/vriend(in)/buur/collega maar zijn. Het is zo ontzettend respectloos Even heel wat anders, maar wat ontzettend knap van Berthan dat hij al beide kanten om kan rollen. Dat doet hij ontzettend snel idd! Mooi om te zien he, die ontwikkeling! Vooral in het eerste jaar gaat dat zo verschrikkelijk snel. Jurre drinkt op zich redelijk. Als je naar zijn leeftijd kijkt, gecorrigeerd dan, drinkt hij ok. Gemiddeld tussen de 80-120 cc per fles en dat zes keer per dag. Hij komt uit op zo'n 600-650 cc per 24 uur. Alleen qua gewicht mag hij wel meer drinken. Hij zou al naar 5 voedingen mogen en per keer 165 cc drinken. Maar ach, hij groeit goed en plast goed dus hij zal genoeg binnenkrijgen. Maar de voedingen gaan erg moeizaam. Hij lijkt pijn te hebben onder het drinken, je hoort z'n darmpjes borrelen en daar reageert hij ook op. Moet zeggen dat het de laatste dagen wel beter lijkt te gaan, dus wellicht is het een combinatie van factoren. De breuk, de beroemde 6 weken grens waarin er een omslag in de darmen schijnt te zijn (en baby's ook de meeste krampjes hebben) en zijn felle karakter. Ben benieuwd wat de chirurg morgen zegt! Heel veel succes morgen tijdens je eerste werkdag! Ben je dezelfde dag weer thuis of mag je gelijk een paar dagen van huis? @mimully; veel plezier tijdens de 3D echo, doe je Tineke de groeten weet zeker dat ze het nog weet. Ons geboortekaartje hangt er waarschijnlijk ook nog wel