Wat een mooie buikjes, Mimully, Wrummel en Tebbie! Ik moet gelijk weer aan m'n eigen toeter denken. Mijn eerste werkweek zit er gelukkig weer op. Het was een pittig weekje met direct weer 3 vluchten. Gelukkig zat ik snel weer in het ritme, en ben ik het nog niet verleerd. Wel wordt je weer meteen geconfronteerd wat er zich vorige week heeft afgespeeld. De bloemenzee was overweldigend. Het is toch even slikken wanneer je er voor staat. Ook hebben we uit respect voor de slachtoffers een minuut stilte aan boord gehouden, met de passagiers ook nog aan boord. Ik heb de cabine nog niet eerder zo stil gezien. Heel mooi en overweldigend om mee te maken. Maar wat is het heerlijk om weer thuis te zijn, en je kleine mannetje weer te kunnen knuffelen. Gelukkig ben ik nu een aantal dagen vrij, zodat ik lekker weer kan bijkomen.
Fijn dat je eerste werkweek zo goed ging Fien. Kan me voorstellen dat die bloemenzee heel confronterend was. Ik kwam er een foto van tegen op de social media. En dat vond ik al confronterend. Live maakt het natuurlijk nog veel meer indruk. Wat mooi dat jullie een minuut stilte in acht hebben genomen. Vond het binnenkomen van de militaire vliegtuigen met de lichamen ook erg respectvol. Hebben jullie die toespraak van Timmermans ook gehoord bij de VN. Had echt een brok in m'n keel tijdens het luisteren er naar... Hier een druk weekje voor de boeg met verjaardagen, wijkverpleegkundige voor J zijn prikjes en arboarts. Dat laatste zie ik nogal tegenop. Net alsof ik moet bewijzen dat ik echt niet kan werken, erg vervelend gevoel
Hoer een rustig weekje. Vakantie net begonnen. Heerlijk. Temperatuur is nu ook een stuk beter uit te houden. Nog een paar kleine dingen schilderen en het gordijn ophangen en de babykamer is klaar. Dan enkel nog wassen.
Whoehoee mimully, 28 weken, weer een mijlpaal! Volgende week vrijdag zal onze kleine jongen worden geopereerd. We hopen zo dat dit de oplossing is voor het weinige drinken. Hij begint nu namelijk ook af te buigen in de curve Hij heeft gisteren zetpillen gehad vanwege de vaccinaties. En plots dronk hij z'n flessen (bijna) leeg. Dus hij heeft ergens pijn Hoe gaat het met de dames hier?
Ja! Laatste trimester! Waar wordt de kleine jongen geopereerd? Leeuwarden of Groningen? Zal vast even spannend worden, maar afbuigen is ook zeker niet goed. Vooral nu het zo warm is moet hij wel drinken.
In Groningen. MCL opereert niet zulke jonge baby's. De chirurgen kunnen het wel maar de anesthesisten durven zulke kleintjes niet aan. Hij zal met een ruggenprik geopereerd worden, ben heel benieuwd...
Hmm het lijkt hier wat dood te bloeden, erg jammer Ik hoop dat het goed gaat met jullie allemaal dames!
Ja, helaas wel. Veel die hier in het begin kwamen zijn niet meer op het forum, of komen niet meer in dit topic. Is wel jammer. We hebben het topic toch al bijna een jaar. Ik zou van sommige dames wel eens een update willen. We hebben veel meegeleefd dacht ik zo. Maar misschien is het voor sommige te confronterend om langzaamaan toch meer zwangeren te zien. Hier zal ik straks naar de eerste pufles. Ben benieuwd.
Ja best wel. Veel die in dit topic actief waren hebben ook nergens anders meer gereageerd zag ik. Xenia is nog wel erg actief. Maar rabia heeft al even niet gereageerd en nichelle is ook in andere topics actiever dan hier, helaas.
Hey meiden, Vind het ook jammer dat er nog maar zo weinig actief zijn. Ik schrijf ook mee op een ander deel van het forum maar daar voel ik me toch niet zo op mijn gemak als hier. Merk alleen aan mezelf dat ik niet altijd de puf heb om te reageren. Zal ff update over mezelf geven . Maandag bij vk geweest en voor het eerst het hartje gehoord. Dat is echt heel bijzonder!! Het ontroerde me echt! Mijn suiker, ijzer en bloeddruk waren goed. Daar was ik wel blij mee. Vooral omdat ik af en toe nog zo moe ben. Merk op het werk dat ik het wel wat zwaarder vind worden. Heb dan ook al wat last van mijn bekken daarvoor loop ik nu bij een bekkentherapeut. Hopelijk gaan die oefeningen helpen maar tot nu toe merk ik er nog weinig van. Ik moet nog even 3 weken volhouden en dan heb ik vakantie!
Mooi is dat he tebbie, het hartje. Hier kijken we eigenlijk alleen maar, maar ook dat is prachtig. En alweer 15 weken! Dat gaat al lekker snel.
Gaat idd snel maar aan de andere kant gaat het voor mijn gevoel erg langzaam . Maar goed ben bijna op de helft . Ik vind echo's ook erg leuk maar had het hartje nog helemaal niet gehoord dus dat is dan ook wel weer erg leuk. Na onze vakantie hebben we de 20 weken echo, ik hoop dat dan ook alkes goed is! Vanavond naar je eerste pufles mimully! Leuk! Schiet bij jou ook al op dus!
Ha meiden! Ja het wordt wel steeds rustiger hier, we zijn hier thuis behoorlijk druk, dus heb ook niet altijd veel puf om te reageren. Maar ik kijk altijd wel even of er nog nieuwtjes zijn Wat fijn dat je het hartje gehoord hebt tebbie! Blijft altijd bijzonder! Wel balen dat je je bekken al voelt, maar goed dat je er op tijd bij bent. Jullie wilden volgens mij niet weten wat het wordt of wel? Mimully, gaat bij jou ook hard meid! Leuk je eerste pufles, ik vond het toen zo dichtbij komen allemaal, maar erg leuk! Succes! Baukje, vrijdag heeft je kleine man de operatie of niet? Hoe staat het met je zenuwen? Spannend hoor, helemaal omdat hij een ruggenprik krijgt.. Ik duim voor jullie!! Hier gaat alles goed, nog maar 6 weekjes! Ik moet nog maar 1,5 week werken, moet zeggen dat ik het nog wel goed volhoudt, maar ook we lekker toe ben aan een beetje rust.. Vandaag weer een groeiecho gehad en hij ligt nog mooi op de middelste groeilijn, net als de andere keren, dus hij groeit goed! Ik heb trouwens vorige week te horen gekregen bij de verloskundige dat een thuisbevalling waarschijnlijk niet mogelijk is. Als je BMI boven de 35 uitkomt, mag je niet meer thuisbevallen. Ik zat daar net zo'n 3 kilo vanaf, dus ik mocht eigenlijk niet meer aankomen dan. Nu ben ik in de laatste twee weken 1,5 kilo aangekomen, voornamelijk vocht, maar ik denk niet dat t er nog in zit voor me. Over twee weken wordt ik gewogen en maken ze een beslissing. Ik vind het van de ene kant heel jammer, had het graag geprobeerd, maar gezondheid gaat voor natuurlijk. Ik sta er wel redelijk nuchter in, maar ik had graag zelf de beslissing genomen waar ik zou gaan bevallen.. Ik wist het trouwens ook niet, had er nog nooit van gehoord, maar blijkt vaker voor te komen dat verloskundigen in de buurt dit soort afspraken maken. Dus we moeten nog even afwachten!
He wat gek Wrummel. Ze gaan toch uit van je BMI aan het begin van je zwangerschap. Deden ze bij mij wel.. Met de oudste was m'n BMI aan het einde van de zwangerschap ook boven de 35 maar in het begin niet. Zou toch gek zijn dat ze daar nu naar kijken op het einde? Onze jongen wordt idd vrijdag geopereerd en de zenuwen beginnen aardig te komen hoor hij begint wat snotterig te worden dus ik hoop dat het wel door kan gaan.. Je ziet in zijn neusje af en toe wat snotjes maar verder hoor je het alleen maar. Dus het is niet heel erg... Morgen naar de kinderarts voor de nazorg. Ook wordt er een echo gemaakt van zijn lever omdat hij meer dan 4 aardbeienvlekjes heeft over zijn lichaam. Dan loop je namelijk het risico dat het ook inwendig zit en dit kan levensgevaarlijk zijn. Dus uit voorzorg even een echo. @Tebbie; speciaal he dat hartje. Het ontroerde mij ook altijd enorm die eerste keren. Ik vond dat stukje ook altijd heel traag gaan hoor, vanaf de termijnecho naar de 20-weken echo. Was sowieso wel een beetje mevrouwtje ongeduld @Mimully; hoe was je eerste pufles @Rabia; ik hoop dat alles ook goed gaat met jou meis! September komt snel dichterbij..! @Fien; je hebt er vast alweer wat vliegdagen op zitten. Ik hoop dat het je wat meevalt allemaal. Gelukkig kan je man bij je mannetje zijn. Hier vandaag gehoord dat een vriendin van mij gaat scheiden ze hebben een meisje dat dit jaar nog 3 wordt. Vind het zo sneu allemaal... Ze hebben er alles aan gedaan maar blijkbaar was de koek op...
Oja Tebbie, heb ook altijd bekkenklachten gehad. Die oefeningen zijn alleen maar om het niet erger te laten worden. Bij mij verbeterde het nooit. Je bekken wordt namelijk alleen maar weker gaandeweg de zwangerschap. Na de zwangerschap zal het weer beter worden. Ik hoop dat je het nog wat kan uitzingen de komende tijd. Wat voor werk doe je?
Hallo allemaal! Ik ben nu nog in bezit van een mirena spiraal, maar ga waarschijnlijk deze week of volgende week een afspraak maken om hem te laten verwijderen, dan heb ik hem net iets meer dan 2 jaar gehad. Wij gaan over ruim 2 weken trouwen en daarna wordt het oefenen! Zelf ben ik nu nog in opleiding tot Verzorgende maar de opleiding is in februari klaar en ik heb nog geen tekenen gezien dat ik hiervoor niet ga slagen. Ik heb een zeer aanwezige kinderwens maar heb het nog kunnen uitstellen tot september! Ik zal het forum gaan volgen en wie weet!