Grote kinderwens maar nog niet kunnen beginnen.

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Maxellera, 29 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maxellera

Maxellera Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.092
    82
    48
    NL
    Hallo meiden,

Aangezien ik zo af en toe in een aantal topics wel wat leden voorbij zie komen die ook nog moeten wachten voor ze kunnen beginnen voor een kindje dacht ik dat het misschien wel leuk is om er een clubje voor te maken.

Er zijn allerlei redenen dat mensen moeten wachten voor ze kunnen beginnen maar een ding hebben we gelijk, de grote kinderwens is er. En het is heel naar om er geen gehoor aan te kunnen geven :(.

Dus hopelijk zijn er meer mensen die het leuk vinden om gezellig te kletsen over de grote wens en in de loop van de tijd er toch voor kunnen gaan :).

Liefs!

2. Maxellera

Maxellera Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.092
    82
    48
    NL
    Ik zal wel even mijn situatie uitleggen :). Ik woon samen met mijn vriend en onze hond in Arnhem. Al een tijdje heb ik een kinderwens die opeens aan kwam waaien, ik was ook pas net 19. Momenteel ben ik al een tijdje 20, woon ik samen en kan mijn vriend ook niet wachten. Dat maakt het wel een stuk lastiger.
    Eerst was een groot argument voor mij dat ik wel samen wilde wonen, want stel dat dat niet eens bevalt! Nu moeten we vooral wachten omdat de basis die ik wil hebben voor ik zwanger wil worden er nog niet is. Ik zit in de eind fase van mijn opleiding en het is helaas nog onzeker wanneer ik precies klaar zal zijn.
    De bedoeling was in juni al, maar door vertraging zal het pas in januari 2014 zijn of misschien wel juni 2014 :(. Die onzekerheid is ook heel erg rot omdat ik me heel graag wil focussen op een 'datum' en weet dat ik dan verder kan.

Nu wil ik wel deze zomer (juli/augustus) stoppen met de pil en even mijn cyclus leren kennen. Voor ik met de pil begon was ik heel erg onregelmatig, de ene keer een cyclus van 4 of 5 weken en dan een van bijna 3 maanden. Dus even kijken wat er nu gaat gebeuren. En dan in de loop van de tijd kijken wanneer ik kan beginnen. Eerst hoopten we op oktober/november, maar waarschijnlijk zal het nu op zijn vroegst december/januari zijn. Maar goed, ik heb gelukkig nog tijd :), maar de wens blijft.

3. GwoonAn

GwoonAn Fanatiek lid

1 okt 2006
    3.040
    51
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NH
    Jaahaa! :p
    Maar mijn verhaal ken je wel zo'n beetje toch. ;)

4. Maxellera

Maxellera Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.092
    82
    48
    NL
    Hoi An! Leuk je weer tegen te komen :D, je verhaal ken ik inderdaad wel :). Jullie hebben nog geen ongeveer datum in gedachten? Misschien is het ook wel goed om er even niet bij stil te staan, ik ben vaak gewoon een beetje van het 'vooruit' kijken dus heb ik snel een periode nodig in mijn hoofd :p. Hoewel het nog helemaal niet vast staat natuurlijk ;).

5. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Hoi!
    Bedankt voor je PB, heel fijn zo'n topic als deze. :)

Ik zal ook eventjes m'n verhaal doen (probeer het kort te houden, maar daar ben ik niet zo goed in, haha :p)

Mijn verloofde en ik zijn via het internet op 20 november 2011 bij elkaar gekomen. We ontmoetten elkaar precies vier maanden later.
    Na de eerste ontmoeting besloot ik aan de pil te gaan. Die slikte ik ongeveer een week toen hij voor de tweede keer hier kwam. In de bijsluiter stond dat wanneer je de pil innam op de eerste dag van je menstruatie, hij gelijk beschermend zou zijn. Mijn zus en moeder waarschuwden me echter dat het pas na een maand slikken zou werken, dus toen begon ik te twijfelen en sloeg de paniek een beetje toe, want die hele ontmoeting hadden we dus alleen op de pil vertrouwd, en op dat moment wilde ik nog helemaal geen kinderen.

Dus na vier weken, stop week, na drie dagen nog geen bloed. Had wel gelezen in de bijsluiter dat dat wel vaker voorkwam, maar was me toch al helemaal aan het voorbereiden dat ik misschien zwanger was. We hadden toen serieuzere gesprekken, groeiden meer naar elkaar toe, en begonnen allebei langzaam aan het idee te wennen. Ik begon het zelfs leuk te vinden en ernaar te verlangen! Toen ik na vijf dagen alsnog begon te bloeden, heb ik gebruld, haha. :p Achteraf gezien was ik natuurlijk heel naief, maargoed, ik dacht op dat moment niet echt helder meer na..

En sindsdien heb ik een kinderwens die steeds groter groeit. In eerste instantie wilde ik 28 februari beginnen (m'n verjaardag), maar dat wilde hij echt niet, moest zelfs huilen (slik). Toen hielden we m'n 20e verjaardag (volgend jaar) aan, maar dat vond ik zo verschrikkelijk lang.. En nu houden we het dus op december als tussenoplossing..

We gaan bijna samenwonen, dus in principe is het ook wel een stuk logischer om nog een paar maanden te wachten, maar moeilijk is het wel heel erg.. :(

6. GwoonAn

GwoonAn Fanatiek lid

1 okt 2006
    3.040
    51
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NH
    Ja het is nu bijna een jaar geleden dat we toen waren gestopt! :)
    maar goed als ik terug kijk waar we nu staan; nog steeds een veel te klein huis, net een opleiding gestart, met rijlessen bezig, daarna hij..
    Maar onze prioriteit is gewoon een groter huis waar we zeker wel een jaar of 10 kunnen blijven.
    Daan gaan we kijken wanneer we weer gaan stoppen met de pil.
    Maar moet wel zeggen dat ik het er altijd nog moeilijk mee heb de ene dag meer dan de andere mja..
    Onze tijd komt wel. ;)

7. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Hij zou het trouwens het liefste in November 2014 willen.. Aan de ene kant voel ik me dan schuldig, alsof ik 'm te veel 'push', en dat is natuurlijk nooit de bedoeling, zou het kindje ook niet gelukkig van worden, een papa die hem/haar niet 100% wil.. Maar aan de andere kant zegt ie weer dat mocht er nu iets 'mis' gaan, hij er blij mee zou zijn en we er goed voor zouden zorgen.

Tsja.. :)

8. Maxellera

Maxellera Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.092
    82
    48
    NL
    Ja snap wel dat je dat eerst op een rijtje wil hebben! Ik wilde ook eerst perse samenwonen en het liefste een appartement/huis hebben met gewoon een extra slaapkamer. Dat hebben we nu ook gelukkig, maar ik wil hier ook niet permanent blijven wonen. Na een aantal jaar wil ik het liefste voor een koophuis gaan, maar dat zien we dan wel ;).
    Hoe groot is jullie woning nu dan? Naar wat voor iets zijn jullie op zoek :)? Rijlessen zijn ook zo'n struikelpunt inderdaad, maar wel goed dat je er mee bezig bent, eenmaal binnen en je bent er van af. Denk dat het een stuk lastiger te combineren zou zijn met een kindje. Hoe gaan de lessen :D?

Wat grappig dat je je verloofde via internet hebt leren kennen! Ik mijn vriend ook :p. Kende zijn zus wel al langere tijd maar de eerste paar weken ging het contact alleen via de computer omdat hij een heel stuk verder weg woonde. Ik leerde hem kennen in november 2010 :).
    Heb trouwens wel vaker gehoord dat als meiden onverwacht zwanger denken te zijn of een onverwachte zwangerschap die mis gaan dat ze daarna vaak een sterke kinderwens krijgen! Heel bijzonder is dat, een of ander instinct denk ik :p. Gelukkig heb ik dat niet gehad want ik word nu al gek en heb nog nooit het idee gehad dat ik misschien al een kindje zou krijgen :p.

Stom he om een datum aan te houden en er niet zeker over te zijn? Voor ons was het ook eerst dat we wilden stoppen met de pil juni 2013, maar toen kon mijn vriend niet met de opleiding die hij wilde beginnen en voor mij was het onzeker hoe lang studie nog zou duren, en dan steeds uitstellen :(. Voelde me ook zo hopeloos, we weten het nu nog steeds niet zeker maar zodra ik gestopt ben met de pil eind van de zomer zal het wel als een stapje dichterbij voelen. Hoewel ik niet weer hoe lang ik dan moet wachten, haha.
    Dat van dat je zelf graag eerder wil dan je vriend ken ik, had ik eerst ook best wel. Hij zei dan wel is goed maar het had van hem ook wat later gekund. De laatste weken is het bij hem ook aan het omslaan en wil hij het ook graag eerder :p wat nog moeilijker is met wachten, haha.

9. GwoonAn

GwoonAn Fanatiek lid

1 okt 2006
    3.040
    51
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NH
    Maxellera, we hebben een studio woning opzich best groot ongeveer 50 vierkante meter, maar geen slaapkamer wel een apart hok zoals ik dat noem haha.
    Dat was dus ook een van de grote redenen waarom we niet door zijn gegaan, ik wil het liefst 3 slaapkamers, voor een kinderkamer, studeerkamer en onze slaapkamer dan.
    Hopelijk lukt dat binnenkort ook sta al een tijdje ingeschreven namelijk, maar denk dat we dan ook niet gelijk stoppen met de pil ivm de rijlessen idd en ik vind het pest pittig nu net de opleiding, autorijden, onwijs veel huiswerk niet normaal haha.
    En soms heb ik toch dat aaaaargh gevoel en zeker nu me beste vriendin 20 weken weer zwanger is.

Maar het rijden gaat opzich wel lekker, hopelijk over anderhalve maand afrijden, en dan gaat me vriend voor zijne.

Maar jullie dus eindelijk een eigen plekje, lekker is dat hé!
    Hoop voor je dat je wel snel kan beginnen met jullie kinderwens!
    Wachten is zo rot he mja voor een goed doel toch. ;)

10. Amazing

Amazing Bekend lid

29 okt 2012
    576
    0
    0
    NULL
    Alphen a/d Rijn
    Hey!

Ik meld me ook aan. :D

Sinds een jaar kriebelt het bij mij en de wens wordt steeds sterker. Alleen wonen mijn vriend en ik nog niet samen en volg ik ook nog eens een opleiding die ik pas in juli 2014 zal afronden. Dat betekend dus wachten helaas... Maar we hebben het er wel over gehad en ik wil er niet al te lang mee wachten, haha!

We hebben nog geen datum "geprikt" voor wanneer we het gaan proberen. Eerst maar eens kijken hoe alles verloopt de aankomende maanden. Wanneer we samen gaan wonen, hoe het met mijn opleiding gaat en of hij zijn baan behoudt in deze moeilijke tijd.

Ben trouwens net 20 geworden. We shall see ... ;)

11. Maxellera

Maxellera Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.092
    82
    48
    NL
    Dat is inderdaad wel best ruim voor een studio woning :). Maar studio zegt het ook wel inderdaad, is dan wel een nadeel. Maar als je een woning kunt vinden met drie slaapkamers kun je sowieso wel een tijdje vooruit! Onze woning is ongeveer 70m2 en nog een kelder. En we hebben twee slaapkamers. Sowieso genoeg met z'n tweeën en ook wel voor een kindje, maar niet voor een ouder kind. Dus ons plan is ook om na een aantal jaar weer iets nieuws te zoeken.
    Wel 'rot' dat je beste vriendin zwanger is, lijkt me extra confronterend :p. Natuurlijk wel super voor haar, maar kan me voorstellen dat je daardoor soms twijfelt. Maar inderdaad, allemaal voor een goed doel :).

Over anderhalve maand dus afrijden :). Hoop dat je slaagt! Hoeveel lessen heb je nu gehad?

Hoihoi, gezellig :D.

Ja, die opleidingen ook altijd ;). Staat mij ook in de weg :p. Maar je hebt wel iets moois straks waar je hopelijk altijd wat aan hebt. Misschien beginnen we tegen die tijd wel tegelijk, haha. Ik moet ook tot juni/juli 2014 waarschijnlijk voor ik mijn diploma heb, maar we beginnen waarschijnlijk wel een tijdje ervoor (zo dat als het gelijk raak is ik niet hoogzwanger ga afstuderen maar wel al een buikje kan hebben zeg maar).

Weten jullie al ongeveer wanneer jullie samen gaan wonen :)? Moet wel zeggen dat nu we samenwonen de wens ook wat realistischer is, weet al helemaal waar ik het wiegje wil gaan zetten enzo :D.

12. Maxellera

Maxellera Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.092
    82
    48
    NL
    Hebben jullie nog leuke plannen voor pasen? Wij niet echt, zijn allebei niet echt religieus en wonen niet heel dicht bij familie nu. Mijn moeder is vandaag wel even langs geweest omdat ze in de buurt was dus dat was wel gezellig :). En morgen komen mijn ouders samen langs omdat ze in de buurt komen om naar familie te gaan, dus ik had voorgesteld dat we dan mee rijden ;). Maar die paas plannen kwamen dus toevallig naar boven, in eerste instantie hadden we niets gepland :p.

Fijn pasen in ieder geval :D!

13. Secret Promise

Secret Promise Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.939
    2.810
    113
    Vrouw
    Eindelijk een clubje waar ik 'echt' bij hoor! :D

Hier ook een erg grote kinderwens waar nog niks aan gedaan kan worden door onze studies :(
    Ik studeer Psychologie op een universiteit en zal dit nog wel een jaartje of 2 moeten doen.
    Mijn vriend (waar ik nu bijna 2 jaar samen mee ben) studeert ook nog, en wil na z'n diploma (over een jaar) werken en een parttime HBO studie doen.
    Ik ben overigens 20 en mijn vriend 25 :)

Ik wilde eigenlijk mijn hele leven al jong moeder worden.. Maar mijn gróte kinderwens is eigenlijk precies begonnen zoals bij Micchan :p
    In het begin van onze relatie begon ik allemaal symptomen te krijgen die konden duiden op een zwangerschap (Ik ben aan de pil overigens). Op een gegeven moment was ik er bijna van overtuigd dat het zo was, en we begonnen ook echt aan het idee te wennen. De eerste test die ik deed leek héél licht positief te zijn.. Maar eigenlijk zo licht dat je het alleen op een bepaalde manier kon zien als je het in het licht hield, haha ;) De testen die ik daarna deed waren omo wit. En toen waren we super teleurgesteld!!!

Maar goed, we gaan gewoon even wachten tot de situatie ideaal is. Sowieso even afstuderen en vervolgens een huis kopen. First things first...

14. Secret Promise

19 jul 2012
    2.939
    2.810
    113
    Vrouw

Jij ook fijne paasdagen! :)

Vandaag zijn we niet echt iets bijzonders aan het doen..
    Morgen gaat mijn moeder allemaal hapjes maken de hele dag door, en 's avonds gaan we gourmetten :) Verder hebben wij ook niet echt iets met pasen.. Vroeger wilden we nog wel eens voor de grap paaseitjes verstoppen in de tuin :p Maar daar zijn we nu allemaal een beetje overheen gegroeid. ;)

15. Maxellera

Maxellera Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.092
    82
    48
    NL
    Welkom bij de club :D. Wat leuk dat je psychologie studeert :), ik heb ook nog een tijdje zitten denken aan toegepaste psychologie maar het is uiteindelijk toch de lerarenopleiding geworden (Engels).
    Toch wel leuk dat hoewel dit een zwangerschapsforum is er wel wat meiden zijn die hier nog niet 'thuis' horen maar wel graag meepraten. Ik heb ook bij een aantal clubjes meegepraat maar voelde me vaak een beetje nutteloos omdat ik niet veel toe te voegen had bij de NOD praatjes en echo afspraken enzo. Wil wel graag meepraten, maar helaas gaat het nog niet. Dus wel gezellig zo :).
    Natuurlijk als een van ons gaat beginnen kunnen we wel gewoon verder praten hier, haha. Maar als het goed is snappen jullie wat ik bedoel ;).

Weet je al waar je ergens wil gaan wonen Secret Promise (lange naam, heb je een bijnaam :D?), of wonen jullie al samen? En wat voor woning je graag wil? Wij willen ook graag gaan kopen maar pas als we allebei een diploma hebben en werken kunnen we voor een wat grotere woning gaan, dus vandaar eerst huren :).

16. Secret Promise

19 jul 2012
    2.939
    2.810
    113
    Vrouw
    Wat grappig! Toen ik mij ging inschrijven voor Psychologie, moest ik ook een reserve opleiding kiezen voor het geval ik uitgeloot zou worden... En mijn tweede keuze was Engels! :D

Wat jij zegt over dat meepraten bij bepaalde onderwerpen, dat herken ik dus absoluut ;) Door mijn opleiding heb ik aardig wat kennis over de ontwikkeling van kinderen (van bevruchting tot adolescentie), dus ik probéér wel mee te praten.
    Maar ik voel me evengoed een buitenstaander, omdat ik niet weet hoe het in de praktijk is om zwanger te zijn. Dus wie ben ik om dan adviezen e.d. te gaan geven? :p haha.

Ik woon in de randstad, en wil daar eigenlijk ook wel blijven! Lekker bij mijn familie in de buurt :) Haha, je mag mijn naam overigens best afkorten hoor.. Als je Secret zegt snap ik het ook! :D hihi.
    We wonen helaas nog niet samen.. Ik wil bij mijn ouders blijven wonen tot ik klaar ben met mijn studie :) In de tussentijd proberen we allebei hard te sparen ;) Ik wil namelijk een woning waar je wel op een ruime manier je gezin kan stichten :)

Jullie wonen wel samen?? :) In een huurhuis begrijp ik?
    Verdienen jullie wel genoeg geld om daarnaast nog goed te kunnen sparen dan? Aangezien jullie ook een wat grotere woning willen hebben :) En hoe lang wonen jullie nu samen?

Overigens.. Toegepaste psychologie en de lerarenopleiding zijn hbo opleidingen toch? :) Dus ik neem aan dat je hbo doet?

17. Maxellera

Maxellera Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.092
    82
    48
    NL
    Haha, toevallig. Engels is ook gewoon een leuke taal ^^. Ik doe HBO inderdaad, mijn vriend wil graag bij de politie (hoofdagent) maar er zijn geen vacatures. Dus in de tussentijd ander werk doen en dan zodra het kan bij de politie :).
    Wel slim dat jullie nu veel willen sparen, wij hebben ook het een en ander gespaard voor we gingen samenwonen. Niet zo veel als we hadden gewild maar aangezien we best ver uit elkaar woonden (ik Limburg, hij Noord Holland) dus wilden we zo snel mogelijk samenwonen na twee jaar heen en weer te gaan.
    Voor ons is sparen geen hele grote prioriteit voor we voor een kindje gaan. Natuurlijk wel een bepaalde hoeveelheid apart hebben staan, maar voor ons is het belangrijk dat we wel gewoon een vast inkomen hebben en elke maand gewoon geld over hebben. En dan in de loop van de tijd bij sparen en hopelijk met een hypotheek een woning kopen :). Of desnoods een eengezinswoning huren als tussenstap.

Waar woon je in de randstad? En welke studie doet je vriend? :D Ik zal zo even een lijstje maken voor iedereen hier, vind ik leuk om te doen haha.

18. Maxellera

Maxellera Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.092
    82
    48
    NL
    ♥ Grote kinderwens maar nog niet kunnen beginnen. ♥

-Micchan (20 jaar), beginnen december 2013
    -Maxellera (20 jaar), beginnen rond januari 2014
    -Amazing (20 jaar), beginnen onbekend
    -GewoonAn (22 jaar), beginnen onbekend
    -Secret Promise (20 jaar), beginnen onbekend

19. Secret Promise

19 jul 2012
    2.939
    2.810
    113
    Vrouw
    Hoofdagent, toe maar! Dan krijgt hij een voorbeeldfunctie :) Leuk! Wel vervelend dat hij nu nog niet aan het werk kan bij de politie! Hoe oud is hij?

Na twee jaar heen en weer reizen tussen Limburg en Noord-Holland begrijp ik zeker wel waarom jullie zijn gaan samenwonen!! :p Waar wonen jullie nu?
    Een vast inkomen is natuurlijk het belangrijkste, helemaal als je een hypotheek wilt krijgen straks. Dat ben ik het zeker met je eens :) Ik hou alleen heel erg van zekerheid... Dus sparen staat bij mij erg hoog in de prioriteitenlijst, haha :D Niet alleen voor kinderspulletjes.. Maar ook om je huis goed in te kunnen richten e.d. :)

Ik woon overigens in de buurt van Amsterdam :) En mijn vriend studeert ICT :D

20. Secret Promise

19 jul 2012
    2.939
    2.810
    113
    Vrouw
    Leuk! :D

O, en ik zie dat jullie in Gelderland wonen.. haha :)

Deel Deze Pagina