Meidennnn, ik moet straks naar de specsavers mijn lenzen laten controleren.. En ik denk dat ik even stiekem bij de prenatal langs ga (A).. Dat ik niks kon kopen bij dat winkeltje vond ik stom dus moet het even compenseren, haha. Ik zei ook tegen mijn vriend dat ik straks misschien stiekem daar naartoe zou gaan en hij zei dat ik het vooral moet doen, haha. Ook al heeft het nu totaal geen nut vind ik het wel leuk om even daar rond te lopen. Denk dat ik ook maar een speentje of rompertje haal ofzo, geen hele aankopen . Zal straks wel iets plaatsen als ik iets haal .
Ja dat vind ik van Triviant ook het nadeel, maar ergens ook wel weer leuk... Is het spel tenminste niet in een paar minuten voorbij Hoewel wij nu wel de nieuwste editie hebben, maar dan nog veel vragen idd van 'wie was de president in het jaar nul' En nee, met sport vragen hoef je bij mij ook niet aan te komen!!! Ik mag altijd blij zijn als ik 1 op de 5 vragen goed heb ofzo Fijn dat je vriend langzaamaan begint te wennen Aah lenzencontrole, wat voor een sterkte heb jij? Ik heb best wel slechte ogen rechts -5.75 en links -4.75 + cylinder van -1.25. Ben benieuwd of je wat hebt gekocht!! En zo ja, wat dan
Leuk nieuws gehad gisteren. Mijn man zei tegen mij dat een vriend aan hem vroeg wanneer de kinderen kwamen. ik reageerde van "en je zei vast dat het nog heel lang zou duren". (want zo reageert hij eigenlijk altijd ). Toen zei hij "nee ik vertelde hem dat het waarschijnlijk niet meer zo lang zou duren, een jaartje ofzo"). Hij begint dus al een beetje aan het idee te wennen. Ik helemaal blij .
Leuk! Zou het door de lente komen? Zag op FB dat je al begonnen bent met supplementen? Spannend hoor!
Haiii meiden!! Hele drukke periode achter de rug.. En ben bang dat het tot de zomervakantie niet echt beter gaat worden Maar goed, even een momentje vinden om hier te lezen en te typen moet wel lukken, natuurlijk Ik reageer even op de laatste nieuwtjes! @Spellen: Hier een hekel aan spelletjes, haha! Ik ben zo'n persoon die altijd verliest @Tandarts: Mijn broer en zus zijn tandarts en mondhygiënist En ik heb alleen 1 keer een erosiegaatje gehad. Verder ook niks @Snaud, wat zielig voor je cavia, meid!! Hopelijk gaat het helemaal goed komen! 450 euro??? Zoveel?? @Micchan: Beterschap meid! Hopelijk gaat het ondertussen alweer wat beter? @Emma86: Hier ook rammelende eierstokken.... Gelukkig verdwijnt het nu een beetje op de achtergrond door de drukte.... @Maxellera: Jeeeeeej!!! Gelukkig maar dat je vriend z'n contract getekend heeft! Hier ook lenzen... Ik zit ook bij Specsavers Hier -2 en -4 geloof ik, met een Cilinderafwijking van -2.25 en -0.25.. Dus het valt in principe wel mee.. @Padmee & Mirtje87: Wat leuk dat je vriend dat zei! Zo komt het ook weer wat dichterbij allemaal, hè? En @Mirtje87, ik zag ook dat je met supplementen was begonnen... Wat gaaf is dat! Ik zag dat we van plan zijn om binnenkort af te gaan spreken? hahaha! Al ideeën wat we dan precies gaan doen?
WHAAAAAAAAAAAAA Max! Helemaal vergeten om je te feliciteren met het contract van je vriend! Sorry hoor! Bij deze: gefeliciteerd! Sorry voor mijn verlate reacties, ben druk druk druk bezig de zolder wat op te ruimen en vooral om dingen weg te gooien. Heeeeel veel moeten uitzoeken (daar zit de meeste tijd in). Zo had mijn moeder 2 dozen vol met basisschoolspullen. Daar heb ik nu 1 doos van gemaakt. En mijn moeder maar roepen: ja dat moet je bewaren, dat is leuk voor later. Eehhhh, mam? Het IS nu later en ik hoef geen 2 dozen vol. Paar schriftjes en tekeningen per klas is genoeg. Ga nu weer verder met opruimen....
Aaah wat leuk @ Secret, ja veel he!!!! Hoop dat het niet zoveel wordt, vind 250 euro al meer dan zat..... Ghehe
Ppff hier trouwens weer een dip dag dames, vooral gezien ik gisteren alleen maar op baby sites heb zitten neuzen... M'n vriend zat gisteravond ook samen met mij te dromen over een kleine. Hij is meestal wel erg nuchter, kan die verlangens best goed uitschakelen. Maar gisteren dus ff niet... Dat maakt het dan bij mij ook alleen maar erger Ik wil ook zo graag een kindje MET HEM. Ik wil niet alleen maar graag zelf moeder worden, maar ik wil vooral graag met hem samen ouders worden. Ik weet zeker dat hij een geweldige papa wordt Vandaag weer naar vacatures zitten neuzen, zoals ik bijna dagelijks doe eigenlijk. Weer niets nieuws verschenen. Er is echt bar weinig de laatste twee weken en ben bang dat het alleen maar minder wordt in de zomermaanden... Hoe verder weg die baan lijkt, hoe verder weg het zwanger worden lijkt... Net wel een vacature gevonden voor vakantiewerk in de ouderenzorg. Geen flauw idee hoe lang die er al op staat, maar hoop dat ik nog kans maak. Niet mijn droombaan, maar wel leuk voor een tijdje: ouderen begeleiden bij activiteiten. Zit zo ongeveer bij mij om de hoek, dus dat zou wel chill zijn. Kan ik iig wat centen verdienen. Hoop dat ik langs mag komen; niet dat ik te horen krijg dat ik te hoogopgeleid of te oud ben, c.q. te duur...
Ik begrijp je helemaal! Dat je de droom hebt om zwanger te worden, maar vooral van je vriend/man. Om samen het ouder zijn te verwezenlijken. Ik hoop voor je dat je wordt aangenomen! Dan lijkt je droom tenminste niet meer zo ver weg Heb je al een sollicitatiebrief gestuurd?
Dankjewel! Ja ik heb de brief verstuurd, nog niets gehoord. Maar het is een tijdelijke baan voor alleen de zomermaanden en het is geen baan op niveau (je hoeft er geen enkele opleiding voor te hebben), ik wil wel een jaarcontract met mogelijkheid tot verlenging voor we aan kinderen beginnen. Liefst een vast contract natuurlijk, maar dan moet ik nog jaren wachten... En ik wil een baan die enigszins op niveau is, hbo of wo, en in de richting van mijn studie ligt (ik moet er wel plezier in hebben en heb niet voor niets een studie van 6 jaar gedaan en een schuld opgebouwd). Pas dan begin ik aan kinderen. Want als je eenmaal zwanger bent vind je niet zomaar iets anders. Ik neem voor nu wel ff genoegen met minder hoor, maar wil wel wat meer zekerheid en lol/uitdaging in een baan hebben voor we met zwanger worden starten. Gisteren ook op een hele leuke vacature gereageerd, wel maar 8u per week, maar verder mijn droombaan! Hoop dat het iets wordt! Maar zal wel weer de volgende afwijzing worden. Twee re-integratie coaches (vriendin van mijn moeder en schoonvader) hebben al meerder van m'n brieven gelezen en zeggen dat ze 'ijzersterk' zijn. Aan m'n brieven ligt het dus niet.... Ze hadden bij mijn laatste brieven zelfs geen tips om het beter te doen. Ik wordt het tot nu toe gewoon steeds niet omdat ze mensen willen met een paar jaar werkervaring, en tja ik ben net 2 maanden afgestudeerd... Het moet dus echt op geluk aankomen. Ik doe telkens wat ik kan en moet doen om mijn kansen op een uitnodiging te vergroten.
Het is inderdaad lastig om de perfecte baan te vinden. Een baan dat leuk is, op niveau en ook nog zekerheid biedt voor in de toekomst. Wel heel goed van je dat je dit wilt voordat je aan kinderen begint. Ik hoop voor je dat je snel iets vind . Wat voor iets zou jij kunnen doen met jou opleiding? Dus welke baan past echt bij jou studie (als ik vragen mag)?
Ik ben opgeleid tot geestelijk verzorger. Als geestelijk verzorger begeleid je mensen bij zingevingsproblematiek itt een psycholoog die mensen begeleidt bij psychische problematiek. In een ziekenhuis begeleid je bijv. mensen met kanker die worstelen met het afscheid nemen van het leven. Bij defensie begeleid je bijv. militairen bij de vraag naar de zin van hun werk, of het rouwen om het verlies van een collega. In de psychiatrie, waar ik het liefst wil werken, worstelen veel mensen bijv. met de vraag wat het leven nog voor een zin heeft nu ze vanwege hun stoornis bepaalde dromen niet meer kunnen waarmaken. Overigens heb je als geestelijk verzorger ook wel enige kennis van psychologie. In de ggz is er wel een heel duidelijk onderscheid tussen geestelijk verzorgers en psychologen of psychotherapeuten (qua methodieken werken geestelijk verzorgers eigenlijk meer als psychotherapeuten dan als psychologen trouwens). Als je kijkt naar eerstelijnspsychologen dan is het onderscheid wat minder duidelijk, omdat zij wat minder therapeutisch werken gezien niet al hun cliënten psychische problematiek hebben. Maar psychologen benaderen dus het psychisch probleem, geestelijk verzorgers meer de mens als geheel en geestelijk verzorgers behandelen dus niet. Zo een heel verhaal haha. Maar de meeste mensen weten niet goed wat geestelijk verzorgers zijn en altijd vragen ze naar het verschil met een psycholoog... De meeste vacatures waar ik op reageer zijn dus die voor geestelijk verzorger. Er zijn er helaas wel weinig en al helemaal weinig in de ggz. Ik kan ook op vacatures reageren voor coach of als docent zorgethiek op het hbo (verpleegkunde of sph bijv.), dat soort dingen. Maar daar is helaas ook weinig van. Hoop dat het goed leesbaar was.... op mijn tel getypt.
Aha oké, duidelijk verschil eigenlijk ja. Mooi beroep, maar lijkt me ook erg heftig! Respect hoor Ik hoop dat je snel iets vind!
Ik sluit me graag aan bij de club! Fijn dat er meer mensen zijn die in hetzelfde schuitje zitten. Nou ja, niet echt fijn natuurlijk Ik heb persoonlijk een hele grote kinderwens. Mijn vriend en ik zijn allebei 25, hij heeft een vaste baan in de IT op HBO niveau en ik doe vrijwilligerswerk bij Ixta Noa, maar krijg een uitkering van UWV. Financieel hebben we dus de middelen. Per 1 juni verhuizen we ook naar onze nieuwe woning. We hebben hier ruim 100m2 woonruimte en twee slaapkamers. Voor mij wordt de kinderwens alsmaar groter. In mijn eigen familie hebben alle vrouwen vroeg kinderen gekregen, hierbij praat ik niet over vooraan in de twintig, maar dus gemiddeld op hun 16de. De familie van mijn vriend is daar heel anders in. Hebben er weinig vertrouwen in dat een kind krijgen voor ons is weg gelegd en daardoor durft mijn vriend het niet aan. Ik heb de pech twee beperkingen te hebben die in Nederland nogal gestigmatiseerd worden. Zo heb ik borderline, maar heb ik hier door jaren lange therapie en eigen kracht mee leren omgaan. Ik ben een stabiel persoon. Daarnaast heb ik de ziekte ME, waardoor mijn lichaam wat moeilijk kan doen. Toch denk ik dat we er klaar voor zijn. We hebben alles wat een kind nodig heeft, de financiële middelen, ruimte, een stabiele en gelukkige relatie van inmiddels zes jaar. Ik sta gewoon te popelen, maar ik durf het er niet met mijn vriend over te hebben. Misschien moet ik dit toch maar eens aangaan op een rustig moment. Wat denken jullie? Wel leuk om al jullie verhalen te lezen. Zo herkenbaar! Liefs Simone
Ja het is zeker een mooi beroep!! Soms inderdaad wel heftig, je krijgt met erg veel leed te maken. Daarom is er ook veel intervisie binnen ons vak. Als geestelijk verzorger heb je wel geheimhoudingsplicht, de vrijplaats wordt dat genoemd (stamt af van de kerkelijke biecht). De vrijplaats impliceert nog een sterkere geheimhoudingsplicht dan die van een psycholoog bijv. Een geestelijk verzorger kan nooit gedwongen worden om te praten (zelfs niet met rechterlijk bevel, zoals dat bij een psycholoog wel kan). Een geestelijk verzorger mag alleen praten als er levens in gevaar zijn. Maar goed, bij intervisie krijg je dus wel begeleiding van collega's. Dan deel je dus een casus met elkaar waar je moeite mee hebt, en die beschrijf je dan zo dat de cliënt niet zomaar te herkennen is. Wat ik zo mooi vind aan het vak, voornamelijk in de psychiatrie, is dat je een rol voor cliënten kunt zijn die weinig aanwezig is. Het draait immers altijd om de stoornis; het probleem dat aangepakt moet worden. Soms voelen mensen zich dus ontkent, er is niet altijd aandacht voor de rest van hun mens-zijn. Want verpleegkundigen, psychologen, psychiaters, enz. zijn allemaal gefocust op het behandelen van de problematiek. Die behandeling is uiteraard wel nodig. Maar een mens is meer dan alleen zijn of haar probleem. Als geestelijk verzorger besteed je juist daar aandacht aan. Dat vind ik zo mooi. In de andere sectoren is dat hetzelfde (een militair is niet alleen een soldaat, een ziekenhuispatiënt is niet enkel de ziekte, een gevangene is niet enkel het delict, een oudere is niet enkel iemand met dementie of iemand die niet meer voor zichzelf kan zorgen). Tja, ik ben behoorlijk gepassioneerd haha. En thanx!!!
Dag Moonalisa! Wat leuk dat je onze club hebt gevonden! Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat wij al een tijdje een vaste club zijn en elkaar ondertussen aardig kennen. We hadden het pas nog over een ledenstop Hiermee wil ik niet zeggen dat je niet welkom bent. Absoluut niet, klets gewoon gezellig mee en kijk of je aansluiting kunt vinden De club begint gewoon wat groot te worden en het wordt steeds lastiger om elkaars verhalen te volgen. Maar je hebt ons nu gevonden dus je bent van harte welkom! (Dus bij deze de suggestie aan Max om er misschien een ledenstop op te zetten? Een persoon erbij maakt niet veel uit, maar als er mensen blijven komen zitten we straks met een club van 30 man ofzo ) Verder... Leuke intro heb je geschreven! Ik heb ff opgezocht wat Ixta Noa doet, had er nog nooit van gehoord. Ik las dat zij vanuit ervaringsdeskundigheid werken?! Wat leuk dat je daar vrijwilligerswerk doet! En vooral top!!! Ben je zelf ook ervaringsdeskundige? Wat mij betreft mogen er meer ervaringsdeskundigen in de GGZ komen, heb gedurende mijn stages gezien dat zij veel voor cliënten/patiënten (ik zeg altijd liever cliënten, maar dat komt uiteraard door mijn achtergrond in de geestelijke verzorging) kunnen betekenen. Hhmm jij zal idd wel te maken hebben met stigmatisering. Erg jammer is dat. Ik krijg daar ook altijd jeuk van... Ik heb zelf een tante met schizofrenie en kan echt pissig worden als mensen denken dat ze meerdere persoonlijkheden heeft (nee dat is een hele andere aandoening mensen!) of dat ze agressief is (nee lang niet iedereen met een psychiatrische aandoening pleegt geweld, helemaal niet!). Top voor jou dat je goed met je borderline hebt leren omgaan. Dat is vast een zware strijd voor je geweest en zal nog steeds wel af en toe moeilijk zijn denk ik. Van ME weet ik niet zoveel af, maar lijkt mij ook erg pittig om daarmee om te gaan, vooral omdat je nog zo jong bent. Klinkt alsof jullie idd de basis op orde hebben voor een kindje! Als je wens zo groot is dan zou ik er idd met je vriend over praten. Je hoeft toch niet van de een op de andere dag met anticonceptie te stoppen. Hij moet vast ook even rustig aan het idee wennen. Dus ja, begin er maar over met hem En gefeliciteerd met jullie nieuwe woning!
Hey dames, was ik ff weer. Nog niet echt tijd/zin gehad om te reageren. Druk druk druk. Zo heb je een hele tijd niets en dan zomaar een weekend vol. Jammer he dat die crisis maar voort duurt. We willen graag aan het werk maar schijnbaar wordt het ons niet gegund. Ik wilde ook altijd werk hebben (vaste baan, ruime auto voor de deur, het liefst 2, huis compleet verbouwd) maar dat idee heb ik een beetje los gelaten. Baan ben ik natuurlijk nog steeds naar op zoek. Onze Polo moet het echt nog maar even volhouden, een ruime gezinsauto zit er even niet in. Plan is wel om tegen die tijd misschien een dakkoffer aan te schaffen, dan kan je toch een beetje meenemen. Enige wat ik nog wel graag wil is op zolder nog een bergruimte bovenin. Onze zolder is namelijk erg hoog. Dan kunnen de spullen die we niet of nauwelijks gebruiken daar staan en kunnen we op zolder een hoekje maken voor de pc, printer, boekenkast enzo. Die staan nu gewoon in een slaapkamer en daar zou ik graag de kinderkamer van maken @ Moonalisa Welkom! Leuk dat je gelijk wat over jezelf hebt verteld. Ben het met je eens dat mensen altijd zo snel in een hokje worden geduwd terwijl er van verschillende ziekten/aandoeningen vaak meerdere vormen en/of gradaties zijn. Jammer dat je schoonfamilie het niet zo ziet zitten i.p.v. te zeggen: mocht het even niet gaan dan springen we een keertje bij. Maarre, zou toch een keer met je vriend om tafel gaan zitten want jullie moeten het uiteindelijk samen doen. Als jullie het samen aandurven (en het kan gezien geld, ruimte en gezondheid enzo) dan lekker je eigen weg volgen hoor! Voor een ander doe je het toch nooit goed