Grote kinderwens maar nog niet kunnen beginnen.

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Maxellera, 29 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babymama87

28 sep 2013
    65
    0
    0
    Hallo dames,

Mag ik me bij jullie voegen?
    mijn vriend en ik zijn 26 ik ben 3 maandjes ouder.
    Ik heb al vanaf mijn 15e een kinderwens. We zijn al sinds we 16,5 jaar waren samen. We wonen al 4,5 jaar samen.
    We hebben nog geen kindjes omdat mijn vriend er nog niet klaar voor is. enige ultimatum die ik hem gesteld heb is dat het moet gebeuren voor ik 30 ben (als in dat ik dan of bezig wil zijn met nummer 1 of nummer 1 al wil hebben. ook heb ik gezegd dat als het me te lang zou duren ik de beslissing zou nemen en hem dan wel liet weten wanneer we de implanon zouden verwijderen).
    juli is een van mijn beste vriendinnen bevallen en dus ben ik in babymodus geschoten. dat kan mijn vriend niet waarderen. dus ik ben ook al vanaf juli om het een beetje de baas te kunnen en hem er niet mee lastig te vallen alle topics op het forum aan het afgaan. Nu te horen gekregen dat een andere vriendin van mij ook al zwanger is.

hoewel ik erg blij voor ze ben vooral omdat ik weet dat ze aandoeningen hadden die het moeilijk/onmogelijk zou maken om zwanger te worden doet dit me wel pijn/verdriet omdat ik ook graag wil maar nog niet eens weet wanneer.
    dus ik heb gister mijn vriend gedwongen tot een gesprek om duidelijker te krijgen wanneer het nou eindelijk mijn beurt ging zijn want ik ben al geduldig genoeg geweest.

resultaat is dat we van plan zijn binnen een half jaar van plan zijn een huisje te kopen. als dat gebeurt is moeten we eerst een hond hebben (zijn logica is als we niet voor een hond kunnen zorgen komt er ook geen kind :( ) en als dat allemaal goed gaat we in 2016 wel van de implanon af kunnen.... klinkt nog heel ver maar is in elk geval al meer dan ik had.

gr. babymama87

2. babymama87

28 sep 2013
    65
    0
    0
    pffft er is denk ik een collega zwanger....kleine stukjes gesprek opgevangen tussen haar en de leidinggevende die los niks betekenen maar samen maar tot 1 conclusie te reduceren zijn....ben benieuwd hoe het aanslaat op me straks als ze het officieel verteld:(....lijkt alsof iedereen om me heen niks anders aan het doen is dan zwanger worden;)

3. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.284
    2.236
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ja lastig soms he, als iedereen om je heen in verwachting lijkt. Ik denk ook vaak: dat wil ik ook! Maar om dan niet teveel in de put te gaan zitten denk ik erachteraan: Ach ja, mijn tijd komt nog wel, IK kan nog lekker uitslapen en de deur achter me dichttrekken wanneer ik er zin in heb.

Dat van je vriend herken ik. Bij ons was het eigenlijk onbespreekbaar omdat er nog zoveel moest gebeuren. Begon ik erover dan was het: ja, maar eerst moet de deur er boven in, het huis moet geschilderd, enz. Nu zijn al die klusjes geklaard en zie daar: wij gaan vanaf januari aan de slag. Mannen zijn gewoon veel meer met praktische dingen bezig.
    Grote kans dat jullie, als jullie eenmaal een huisje hebben en alles een beetje klaar is, het er wel over kunnen hebben.

4. babymama87

28 sep 2013
    65
    0
    0
    ik heb in onze gesprek van laatst dat hij zei dat 2016 de implanon wel eruit mag onderhandelt dat ik elke 2 weken 10 minuten met hem over babies en onze toekomst met babies mag praten. het is voor hem nu goed duidelijk dat mijn kinderwens groter is dan hij al die tijd gedacht heeft. was hij echt verbaasd over...

5. DitBenIk

DitBenIk Fanatiek lid

babymama87: Wat fijn om te lezen dat hij nu door heeft hoe groot je kinderwens is. Ik hoop voor je dat het misschien allemaal vlugger zal gaan nu jullie er regelmatig over zullen praten!

Helaas zit ik in zo'n soortgelijke situatie, dus ik kom hier nu ook gezellig mee kletsen. Het is zo frustrerend om zo'n intense gevoelens te hebben, terwijl mijn vriend er nog niet 'klaar' voor is.. Pff hoe kun je er het beste mee om gaan?

6. babymama87

28 sep 2013
    65
    0
    0
    Ik weet niet wat de beste manier is om ermee om te gaan...
    ben namelijk zelf nog zoekende...

dit ben ik, ik zie dat jij wel al anticonceptievrij bent.....
    dat moet het wachten nog moeilijker gemaakt hebben of niet?

7. DitBenIk

DitBenIk Fanatiek lid

babymama87: Hoe gaat het nu bij jullie, nu jouw man weet dat je zo graag een kindje wil?

Ja dat maakt het inderdaad veel moeilijker omdat we in de eerste instantie dan rond juli voor ons eerste kindje zouden gaan.. Ik heb de laatste maanden al vaker tegen mijn vriend gezegd dat ik anders wel weer aan de pil zou gaan, als het toch nog zo lang gaat duren. Maar elke keer zei hij dat het niet hoefde, wel erg fijn!

Ik zal het even uitleggen: ik kon eind januari stoppen met de pil, en dan zouden we het een paar maanden aanzien en daarna voor ons eerste kindje gaan. Maar in februari kreeg ik te horen dat ik fulltime kon gaan werken en toen hebben we samen besloten om het nog even uit te stellen zodat we even fijn konden sparen. Dat vond mijn vriend erg fijn omdat hij er toch nog niet helemaal klaar voor was. Hij wilde eerste meer sparen en hij wilde liever dat ik ook een vast contract zou hebben. Dat gebeurt zeer waarschijnlijk komende januari/februari :)

Daar is nu nog bovenop gekomen dat het bedrijf waar mijn vriend werkt, heel slecht loopt en dat hij elk moment zijn baan kan verliezen. Gelukkig hebben we deze week te horen gekregen dat hij vanaf woensdag bij een ander bedrijf wordt gedetacheerd. En bij dat bedrijf zou hij ook per direct aangenomen worden als hij zijn baan zou verliezen. Dus dat geeft weer een hele geruststelling!

8. babymama87

28 sep 2013
    65
    0
    0
    ditbenik:

Het zorgt voor minder spanning bij mij want mijn vriend wil er eigenlijk ook niet over praten. maar ik heb dus nu babytalk tijd gekregen dat zorgt ervoor dat ik met minder spanning het onderwerp aansnij. hij werd er eerst soms nog wel boos om omdat hij vond dat ik hem probeerde te pushen. nu dat hij snapt hoe groot mijn wens is en dat hij dus niet eens wist hoeveel het mij bezig hield/houdt en ik hem er niet mee lastig wou vallen is dat niet meer het geval.
    hij vroeg maandag zelfs of ik het geslacht zou willen weten(zoals ik er nu insta nee) en of het erg was als hij het wel wist.

Ik ben zelf nog uitzendkracht. ben 2,5 jaar terug afgestudeerd en nog niks kunnen vinden vanwege de combinatie van onze woonlocatie en weinig ervaring in heet veld waar ik wil werken. ik doe nu via uitzendbureau alles aanpakken wat ik krijgen kan en dat gaat naar een spaarpotje of doen we iets leuks van. We kunnen namelijk nog rondkomen van alleen mijn vriend zijn salaris(hij heeft vast contract).

voor hem speelt mee dat hij eigenlijk het idee krijgt dat je als je eenmaal kinderen hebt geen vrijheid meer hebt. want je moet altijd reknening houden met een kind. dat we al rekening moeten houden met onze 2 katten en als we het doen zoals hij het wilt ook nog een hond erbij is in zijn ogen anders....

het klinkt misschien raar maar ik vind het knap van jou dat je het zolang gered hebt zonder aan de pil te zijn...ik denk dat als ik in jou schoenen stond ik mijn vriend misschien al wel had weggeschrikt;):D
    hebben jullie wel een spaardoel voor ogen? sparen kan namelijk lang duren als je niet weet hoeveel je minimaal op de bank wilt hebben staan voor je mag beginnen....

9. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.284
    2.236
    113
    Vrouw
    Nederland
    Hier ook één hoor die al bijna 2,5 jaar op zoek is naar werk. Nu loop ik stage (onbetaald).
    Hoorde deze week dat er iemand weg gaat daar (hij heeft wat anders gevonden) en ik hoop zo dat ik dat plekje dan mag opvullen! Heb de directie direct een mail gestuurd dat ik het daar erg naar mijn zin heb en me aanbevolen houd. Fingers crossed dus!

10. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.259
    113
    Vrouw
    Wenen
    Wauw dat zou super zijn! Ik duim keikeikeihard voor je!

11. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.284
    2.236
    113
    Vrouw
    Nederland
    thnx!

12. Padmee

Padmee Fanatiek lid

19 apr 2013
    2.051
    1.533
    113
    Micchan ook nog gefeliciteerd met je zwangerschap!
    En welkom aan de nieuwe dames :)
    Ben niet zo actief meer op het forum. Niet meer zo'n zin in ofzo. Niks persoonlijks hoor! :D
    Hier sinds augustus gestopt met de pil. Eest gewoon doorbraakbloeding gehad. Daarna niks....
    Zit nu op dag 76. Heb de dokter al gesproken en die wil me laten onderzoeken als ik in Februari nog niet ongesteld ben.
    Ben nu wel blij dat ik al gestopt ben met de pil vóórdat we voor ons 1e kindje willen gaan. Anders zit je helemaal te stressen en zwangerschapstesten te verslijten :p.

13. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.284
    2.236
    113
    Vrouw
    Nederland
    Padmee, dat is idd verstandig. Al moet ik eerlijk zeggen dat wij straks gewoon zonder condoom doen nadat ik stop met de pil. We zien het wel is de gedachte. Het hoeft voor mij ook niet direct raak te zijn (maart nog winstersport wss, dus voor die tijd hoeft het niet van mij :p). Het is fijn om jezelf geen druk op te leggen.
    Maar vervelend dat je nog steeds op je ongi wacht. Hoop voor je dat het snel weer normaal werkt!

Nou, ben afgelopen week uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek voor het bedrijf waar ik nu stage loop. Ik reken nergens op (zijn 4 kandidaten) maar het is in ieder geval een goed teken. Heb niet eens een officiële soll.brief gestuurd haha.

Verder: wij gaan echt bijna bezig met de zolder. Prijzen opgevraagd en er is iemand wezen kijken die de dakramen gaat plaatsen. Hopelijk hebben we over aan paar maanden een kamer extra en dan hoop ik dat we de kleine kamer op de 1e verdieping snel kunnen opvullen...

14. Padmee

Padmee Fanatiek lid

19 apr 2013
    2.051
    1.533
    113
    Emma86, Leuk hoor om bijna voor jullie eerste kindje te gaan! Ben je niet een beetje zenuwachtig? Ga voor je duimen dat je snel zwanger bent en ik hoop voor je dat je de baan krijgt.

15. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.284
    2.236
    113
    Vrouw
    Nederland
    Klein beetje zenuwachtig wel... ben vooral heel benieuwd wat mijn cyclus doet, was voor de pil nog steeds wat onregelmatig.
    Zou aan 1 kant fantastisch zijn als het in 1x raak is maar aan de andere kant willen we ook nog op wintersport in maart. Grote kans dat het de laatste keer is voorlopig (ik zie mezelf niet zwanger of met een baby op wintersport gaan) En manlief wil geen condooms gebruiken.

Maar ach, denk eerder dat het even duurt dan dat het direct raak is ;)

16. babymama87

28 sep 2013
    65
    0
    0
    Ik heb ook een aantal die mij hebben afgewezen terug geschreven voor een onbetaalde stage maar ze willen alleen stagaires die nog bezig zijn met de opleiding. dus dan kom ik er ook niet.

Spannend van je sollicitatiegesprek emma86. Ik hoop dat je het krijgt, dat je op gesprek mag komen zonder een officiele sollicitatiebrief geeft toch wel hoop in mijn ogen.

Ik zou als de implanon eruit is wel de eerste ongesteldheid willen afwachten puur als startsein. maar mijn cyclus was voor anticonceptie ook al niet betrouwbaar dus ik ga uit dat het dat nu ook niet gaat zijn. alles tussen de 3-7 weken was mogelijk bij mij. en dan max. 2 dagen ongesteld zijn. dat ik aan de prikpil ging was ie verdwenen en toen ik daarmee stopte duurde het 1,5 jaar voor het weer terug was. toen ben ik daarna aan de implanon gegaan en daarmee blijft ie ook weg totdat de implanon aan het uitwerken is.

17. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.284
    2.236
    113
    Vrouw
    Nederland
    @ babymama87

Ik ben ook al meerdere keren afgewezen voor (onbetaalde) stages om dezelfde reden. Niet opgeven! Er zit vanzelf een keer een bedrijf tussen die juist de meerwaarde inziet van die niet op school zit.

En ja, het is inderdaad verstandig om je eerste menstruatie af te wachten. Zit zelf ook te twijfelen maar manlief houdt niet van condooms haha. Maar we gaan ook niet direct om de dag klussen, ik ga voorlopig niet tempen en ovulatietesten komen er de eerste 6 maanden sowieso ook niet in.

Moet alleen nog even beslissen welke zw-vitaminen ik ga halen voor volgende maand.... iemand tips welke goed zijn? Kruidvat wil ik echter niet want de normale multivitaminen die stinken al zo! Ga dan echt bijna over m'n nek. Las ergens dat het bij zw-vitaminen niet anders is.

18. babymama87

28 sep 2013
    65
    0
    0
    Ik was al aan het denken dat het aan mij lag en ze dat niet wilden zeggen...;)

Wat betreft vitamientjes kan ik je niet helpen zover ben ik nog niet. maar ik denk dat het er voornamelijk van afhangt of je alles in 1 wilt en daarna in welk merk je het meeste vertrouwen hebt. Misschien dat de grootte van de pillen ook een rol spelen...dat zou bij mij namelijk al punt nummer 2 zijn. Ben niet zo goed in pillen slikken, paracetamol is soms al te groot om in 1 keer te slikken...

19. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.259
    113
    Vrouw
    Wenen
    Whahaha dankje :p

20. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.284
    2.236
    113
    Vrouw
    Nederland
    Nou, de pillenkwestie is opgelost met hulp uit onverwachte hoek... Had op internet gezocht naar ervaringen van pillen maar er wordt eigenlijk niks echt afgeraden en alles wordt aanbevolen. Dus toen dacht ik: dan neem ik wel VSM Puur Mama (lees daar vaker wat over hier op zp) maar die pillen schijnen echt mega te zijn :$
    Na verder zoeken las ik dat Gravitamon wat kleiner is en ervaringen op internet leken positief. Maar zat nog steeds te twijfelen....
    Kwam mijn man gisteren thuis met 2 potjes Gravitamon! Was 1+1 gratis. We dure pillen (ongeveer 15 euro per potje) maar kan nu 200 dagen vooruit.
    Heb gekeken en de grootte valt idd erg mee en als je aan het potje ruikt dan ruikt het eigenlijk nergens naar.
    Dus probleem opgelost :D Gravitamon it is... 5 december begin ik met slikken.

Deel Deze Pagina