Grote kinderwens maar nog niet kunnen beginnen.

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Maxellera, 29 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babymama87

28 sep 2013
    65
    0
    0
    skyangel

Ik zou het niet leuk vinden als mensen dat constant zouden zeggen als ik in jou schoenen stond.
    mijn schoonmoeder vraagt bij elke opening die ze krijgt of we zwanger zijn. of als ze de kans krijgt de opmerking dat we er nog niet aan moeten beginnen. het grappige is dat we elke keer zeggen dat we eerst getrouwd willen zijn en toch houdt ze zich er zo mee bezig.
    laatst nog belde mijn vriend haar op met goed nieuws dus hij zegt mam ik heb goed nieuws en ik hoor haar zo door de telefoon heen zeggen ' zijn jullie zwanger?' dus mijn vriend uitleggen dat we daar niet mee bezig zijn zegt ze ' oh goed wacht daar ook nog maar even mee hoor jullie hebben nog tijd zat'.

ik heb ook tegen mijn vriend gezegd als we zover zijn dat beginnen/bezig zijn gaan we het niemand vertellen totdat het zover is. want als ze nu al weet dat het nog niet de bedoeling is maar er blijkbaar druk mee bezig is dan denk ik dat ik helemaal doordraai als het zover is en ze erger wordt

2. Skyangel

Skyangel Bekend lid

20 nov 2013
    782
    99
    28
    Hahahha ik heb het hetzelfde als jou!!
    Mijn schoonmoeder is precies hetzelfde.
    Ze vind het geweldig dat mijn zus nu een kleine heeft en schattig,lief etc..
    MAAR..... mn schoonmoeder is katholiek en ze wilt ons liever als eerst getrouwd zien.
    Mijn reactie is,wij beslissen zelf wat we doen en hoe we het doen.
    Maar je mag ook mn bruiloft betalen hoor dan vind ik het geen probleem.
    Daar geeft ze dan gek genoeg geen reactie op hahahaha!

3. babymama87

28 sep 2013
    65
    0
    0
    mijn vriend is gewoon ouderwets. hij heeft ook vanaf het begin geroepen als je per ongeluk zwanger raakt staan we de volgende dag te trouwen bij de gemeente. ik heb weleens gevraagd wat ie eraan wilt doen als ik dat weiger. zijn antwoord: 'als jij verder wilt met mij EN ons kind kan je maar beter meewerken want anders doe ik het niet.' En met zo een opmerking hoef je niet verder te praten want hij weet dan dat ie gewonnen heeft.

Dus hier word er zoieso pas een kind geboren nadat we getrouwd zijn. dus wat dat betreft kan ze gerust zijn en zich pas nadat we getrouwd zijn weer zorgen beginnen te maken. we zijn op dit moment nog niet eens officieel verloofd dus het is allemaal nog 'ver' weg. gelukkig wel al dichtbij genoeg dat ik denk dat 2015/2016 getrouwd gaat worden. (we willen precies tussen onze verjaardagen in zitten ik ben 3 maanden ouder dan hem.)
    maar goed eerst maar even zien wanneer ons koopappartementje klaar is we verwachten daar halverwege 2014 in te kunnen en dan gaat het spaardoel verschoven worden van huis naar trouwerij.

4. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.284
    2.236
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik roep NU heel hard dat ik het dan niet wil weten. Maar wie weet, als het zover is, dat ik dan te nieuwsgierig ben :p
    Aan een kant lijkt het me leuk om gericht te shoppen, aan de andere kant ben ik bang door te schieten. Stel dat we een meisje krijgen, dan zou ik denk ik een beetje doorschieten in roze. Om vervolgens die kleur helemaal zat te zijn tegen de tijd dat ik met bevallen haha (en hetzelfde geldt voor blauw).
    Een nicht van mij heeft ook alles in het roze. Toen ze aankondigde een meisje te krijgen kreeg ze alleen maar roze spulletjes. Doe mij dan maar neutraal...

@ Skyangel
    Welkom!
    Wat naar dat je vriend zijn baan kwijt raakt. Hoop voor je dat alles snel weer goed komt.

Wat een erge schoonmoeders hebben jullie zeg. Die van mij is gelukkig (nog) niet zó erg. En over dat gezeur: lees maar op pagina 64, daar moest ik even klagen. Herken het een beetje. Bij alles wat je doet/zegt proberen ze te kijken of er misschien babynieuws is.

5. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.259
    113
    Vrouw
    Wenen
    Pfoee herkenbaar over die schoonmoeders.. Hier was het ook elke keer, zodra er maar het woord 'baby' viel, 'NU NOG NIET HE'. Gelukkig heeft ze daar niet erg lang de kans voor gehad.. ;)

6. babymama87

28 sep 2013
    65
    0
    0
    Emma86: Ik ben nu al geen grote fan van roze. Het is een van de kleuren die ik probeer te vermijden.(Ik moet iets wel heel erg mooi vinden wil het roze-aspect ervan kunnen negeren) Voor kleine meisjes zijn er af en toe schattige dingen met roze. Dus ik ben niet bang dat ik zou kunnen doorschieten in het roze gebeuren.

Meeste babyspullen die ik gezien heb en echt leuk vind zijn bijna allemaal unisex. op de rokjes en jurkjes en de echt typisch jongenspakjes na natuurlijk :p dus daar zie ik geen problemen in. want die kan ik na de geboorte nog halen of laten halen. weet ik ook gelijk zeker of het past.

wat betreft schoonmoeders mijne is zo lief en aardig dat ik het moeilijk vind tegen haar in tegen haar in te gaan. dat moet mijn vriend doen. We gaan ook vrij weinig op bezoek en gelukkig komen zij ook niet zo heel vaak hierheen.
    maar het is bijna elke keer weer raak als ik haar spreek of hoor als mijn vriend met haar aan het bellen is.
    mijn moeder heeft toen we gingen samenwonen gezegd dat we voordat we aan kinderen gingen beginnen er zeker van moesten zijn dat het financiele plaatje klopte en tegen mij apart ook een keer dat ik zeker moet zijn dat ik er alleen voor kan zorgen mocht het niet goed gaan tussen mij en mn vriend. voor de rest hoor je haar er ook niet over geen hints, geen vragen en geen waarschuwingen. die wacht gewoon.

ik heb van mijn oma wel meer last dan van schoonmoeder want die vraagt elke keer of ik nog steeds naar de dokter ga om te zorgen dat ik niet zwanger word. want 'het is al erg genoeg dat jullie samenwonen zonder getrouwd te zijn dus jullie moeten eerst trouwen voor jullie aan kinderen beginnen hoor'.

7. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.284
    2.236
    113
    Vrouw
    Nederland
    Haha, ouderwetse oma heb jij ;) Maar moet zeggen dat mijn ouders soms ook nog opvattingen hebben uit het jaar nul. Mijn moeder wil bijvoorbeeld dat wij 1 gezamenlijke rekening hebben. Alles op de grote hoop. Dat hoort zo want we zijn getrouwd.... juist ja ;) Terwijl tegenwoordig juist wordt geadviseerd om 'eigen' spaarrekeningen te hebben. Plus, mocht er iets gebeuren dan heb ik tenminste mijn eigen geld waar ik een tijdje mee vooruit kan. En ik heb geen werk dus kan toch niks bijdragen aan de gezamenlijke rekening, haha.

En over die goede bedoelingen.... schoonmoeder heft het steeds over het zilveren besteksetje. Dat was van mijn man en hij krijgt het als wij een kleine krijgen. Alsof ik dat graag wil hebben. Zilver poetsen, bleh. Ook weet ik dat ze ons dan een wandkleed aan wil smeren. Die had zijn vroeger hangen op de kinderkamer.... Nou nee, bedankt. Dat past dus echt niet bij ons. Maar ja, hoe sla je dat dan netjes af he, het is allemaal zo goed bedoeld. En IK ben altijd degene die nee moet zeggen, manlief mompelt meestal wat in de trant van: ja , misschien kunnen we dat wel een keer gebruiken. Schoonmoeder vat dat dan op als een 'ja' :)
    Erg lastig vind ik dat, vooral omdat ze dus overal een mening over heeft en die ook luidkeels verkondigd. En soms blijft ze er maar over doorgaan en het steeds opnieuw ter sprake brengen. Bloedirritant.

Mijn moeder begon al over de wandelwagen. Die moeten we ook maar gebruiken. Helaas geen hip, cool retroding maar een lelijk jaren 80 monster met verschoten kleuren en een handvat met plastic. Zegt zij: als je dan hier komt dan moet je hem maar wel gebruiken, anders moet je zo slepen met je eigen kinderwagen. No way....

8. Padmee

Padmee Fanatiek lid

19 apr 2013
    2.051
    1.533
    113
    Fijn ja als je allemaal dingen aangesmeerd krijgt die je niet wil. Maar je wilt toch ook wel aardig blijven, dus nee zeggen is ook zo moeilijk.
    Hopelijk valt het toch wel mee als het zover is en kan je er misschien onderuit komen :).

Ik wilde ook graag eerst trouwen voordat ik kinderen wilde.
    Het duurde bij ons geen jaar om alles te regelen. We hebben er 5 maanden over gedaan. En het was een bruiloft met alles erop en eraan. Ml wilde graag zo snel trouwen. Ik vond het wel fijn want ik heb niet zo veel geduld. Op deze manier ben je gewoon 5 maanden lang druk bezig met alles te regelen. Terwijl als je een jaar te tijd hebt, periodes hebt zonder iets te hoeven regelen en gewoon moet wachten. En laat dat wachten nou niet een van mijn sterkste kanten zijn :D

9. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.284
    2.236
    113
    Vrouw
    Nederland
    Dit had ik kunnen schrijven haha. Had ook geen zin om lang te wachten. Scheelt wel als je niet in een typische trouwmaand trouwt. Enige wat ik vrij snel moest doen was een jurk uitzoeken. En zelfs dat bleek achteraf allemaal makkelijk te kunnen,

Brrr, januari komt snel dichterbij zeg. Ben zo druk met zoveel dingen dat de tijd vliegt. Spannend vind ik het! Aanstaande maandag begin ik met mijn laatste strip vd pil. Ben ondertussen begonnen met het slikken van zwvitaminen. Gravitamon heb ik, bevalt prima. Kleine pillen en ik boer het niet de hele dag op (heb je met sommige pillen). Is niet heel goedkoop maar liever wat meer betalen en zonder veel pijn en moeite slikken dan goedkoop en ze niet weg kunnen krijgen en/of er 'last' van hebben. Gelukkig was het toen 1+1 gratis bij Kruidvat :D

10. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.259
    113
    Vrouw
    Wenen
    Het had me heel mooi geleken om na het trouwen te beginnen, maar zo lang had ik echt niet volgehouden.. Al was het condoom vast niet NIET gescheurd als we hadden besloten een jaar later te beginnen.. :p

Spannend Emma, komt nu echt dichtbij! :D

11. babymama87

28 sep 2013
    65
    0
    0
    Ik denk dat er iemand gewoon erg veel haast had om zich bij jullie te voegen Micchan. ;)

Wat zijn typische trouwmaanden? typische trouwdagen ken ik wel maar mensen die ik ken zijn allemaal in verschillende maanden getrouwd.
    Wel voornamelijk winter en lente maanden nu ik erbij stil sta. zijn dat de typische maanden?

12. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.284
    2.236
    113
    Vrouw
    Nederland
    Nou, over het algemeen zijn de zomermaanden heel populair (mei tm september). Dat zijn dus de 'typische trouwmaanden'. Als je dan op korte termijn een bruiloft wil plannen kan het best zijn dat de locatie en de fotograaf die je wilde al volgeboekt zijn. Want iedereen wil natuurlijk op vrijdag :D (wij ook hoor!)
    Lijkt me overigens vreselijk om in hartje zomer te trouwen met 30 graden. Lekker in zo'n jurk met veeeel lagen en je vent in een driedelig pak.

13. Padmee

Padmee Fanatiek lid

19 apr 2013
    2.051
    1.533
    113
    Nou mijn eisprong is er! :D
    Na eerst een cyclus van 96 dagen gehad te hebben, heb ik nu na 31 dagen een eisprong.
    Voelde het al aankomen. Heb al 4 dagen pijn in mijn onderbuik. Een pijn die ik 2 weken voor mijn 1e ongesteldheid ook voelde. Vandaag doorzichtig draderig cervix slijm, dus ik ben overtuigd :D. Dat wil zeggen dat ik over (ongeveer) 14 dagen ongesteld word, en dus nu een cyclus heb van 45 dagen.
    Toch al weer een stuk beter dan 96 dagen :D.
    Misschien dat het langzaam naar de 30 dagen toe gaat.

Dit moest ik even kwijt :D. Hoe staat het bij jullie?

14. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.284
    2.236
    113
    Vrouw
    Nederland
    Padmee dat is goed nieuws! Hoop dat het nu idd naar de (ongeveer) dertig dagen gaat.

Bij mij gebeurt er nog helemaal niks ;) Ben nu met de laatste pilstrip bezig. 11 januari word ik voor de laatste keer ongesteld door de pil (goh, ga die voorspelbaarheid wel missen hoor). Dan zou ik, als direct alles zou werken én mijn cyclus 28 dagen is, op de 25ste mijn eisprong hebben. Maar eigenlijk denk ik dat de boel even tijd nodig heeft om zelf weer op gang te komen. Beetje raar idee dat we er nu bijna écht voor gaan.

15. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.284
    2.236
    113
    Vrouw
    Nederland
    En hoe is het met alle andere dames hier? Hoe gaat het met de kinderwens(frustraties)?

16. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.259
    113
    Vrouw
    Wenen
    Spannend hoor Emma, hoop dat je lichaam goed reageert op het stoppen inderdaad!

17. babymama87

28 sep 2013
    65
    0
    0
    Padmee: ik hoop dat dat inderdaad richting de 30 dagen gaat voor jou. is toch wat vaker de kans om te proberen en ook minder spanning of het nu wel of niet gelukt is omdat je dan weet wanneer je nod is.

Emma alles gaat zn gangetje. Mijn vriendin die in april moet bevallen heeft laten merken dat ze een babyshower wilt dus ga ik dat samen met een andere vriendin die ook rammelende eierstokken heeft voor haar organiseren.

geeft me een goed excuus om babywinkels in te gaan want dat is nu verboden door mijn vriend. ze heeft nog een luieremmer nodig en een wipstoeltje. we gaan einde van de week bij haar langs om de babykamer te kijken zodat we inschatting kunnen maken van wat ze dan zou willen hebben wat betreft model enzo. want ze zegt dat het haar niks uitmaakt maar er zijn 100 modellen en 20 merken dan moet er toch iets je voorkeur hebben als is t qua inrichtingssmaak....

Ik wil iets bij haar thuis of iemand die zij kent vlakbij haar doen zij woont in amsterdam. en dan denk ik 2/3 spelletjes lekkere hapjes en veel babypraat en natuurlijk versieren enzo

18. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.284
    2.236
    113
    Vrouw
    Nederland
    @Babymama87
    Wat leuk, een babyshower! En heerlijk he om een excuus te hebben om een babyzaak in te 'mogen'. Paar maanden terug moesten wij een kraamcadeau hebben, ow heerlijk snuffelen tussen de spulletjes. Mijn man en ik hebben toen al stiekem een beetje kamertjes gekeken.
    Succes met het uitzoeken van een cadeau, het kan een crime zijn... Want van elk dingetje hebben ze minstens 10 merken en kleuren.

@Micchan
    Jup, spannend! Hoe gaat het met jou nu? Nog steeds misselijk of valt dat nu mee?

19. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.259
    113
    Vrouw
    Wenen
    Babymama, dat klinkt gezellig zeg! Wat lief van jullie :) En inderdaad, heerlijk om een excuus te hebben om een babywinkel in te stappen, haha! :D

Emma, gaat een stuk beter qua misselijkheid gelukkig! Nu veel harde buiken en sneller moe, maar dat vind ik een stuk minder erg, haha ;)

20. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.284
    2.236
    113
    Vrouw
    Nederland
    Dit lag vanochtend voor mij onder de boom:

Bekijk bijlage 367524

Dan kon ik straks wat leuks kopen....
    Soms vraag ik me wel eens af waar ik zo'n vent aan heb verdiend maar was/ben er iig heel blij mee!

Deel Deze Pagina