Grote kinderwens maar nog niet kunnen beginnen.

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Maxellera, 29 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babymama87

28 sep 2013
    65
    0
    0
    whaaa heb ik net een heel stuk getypt is het weg!

Wij hadden Aiden en Jayden als jongensnamen. maar mijn schoonzus en beste vriendin zijn ons voor geweest. dus dat zijn namen die wij niet meer kunnen gebruiken omdat we hun te vaak zien.
    meisjesnamen nog niks waar we het over eens zijn. Ik zei vroeger altijd phoebe maar ik probeer namen te maken van letters uit onze eigen namen en wij hebben geen p in onze namen.
    er is 1 meisjesnaam waar mijn vriend over twijfelt maar ik heb gezegd dat gezien dat de vorige keer we het eens waren over namen het binnen 6 maanden na ons besluit in beslag genomen is door vrienden en familie ik nu pas weer ga puzzelen met onze namen als wij daadwerkelijk zwanger zijn in de hoop dat dan niemand onze namen kan pikken.

Max leuk idee van het geslachtsgericht winkelen zonder het te weten :)

Ik ben bezig mezelf te remmen in babydingen want ik betrapte mezelf erop dat ik laatst al was begonnen met uitzoeken wat het handigst is om te gaan doen na de borstvoeding. Ik was me aan het inlezen over die rapley methode en toen bedacht ik me ineens dat ik dan als het straks echt zover was helemaal niks meer te doen had qua uitzoeken en leuke nieuwe dingen leren als ik op deze manier doorging :p

2. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.284
    2.236
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ja net ken ik! Heel stuk typen en dan ist het foetsie. Frustrerend he.
    Jammer dat die namen al weg zijn ja.

Dat van die 'babydingen' herken ik heel erg van toen ik hier nog maar net zat. Gelukkig ben ik nu wat drukker met andere dingen maar ooohhh, kon echt de hele dag babyspulletjes bekijken en alles wat er omheen hoort.

Net de LAATSTE pil ingenomen, die motherfockers zie ik voorlopig niet weer terug :D:D:D

3. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Oh! Eindelijk vind ik er nog die in dezelfde situatie zitten als mezelf :D Hoera!

Hier jonge mama van 24, half jaar samen met haar ware liefde, al een kinderwens van toen ik nog alleenstaande was (wou al een 2e toen zoontje 2,5j was...)

MAAR, nog bezig met studeren, dus een 2e zal nog véél te lang moeten wachten :( studeer pas af rond januari/februari 2016 waarschijnlijk. En aangezien ik verpleegkunde studeer en laatste jaar meer dan de helft bijna stage is, mag ik echt niet zwanger worden dan, want dan schuift alles nog veel verder op... (is nu al langer dan eerst, normaal studeerde ik af in juni 2015 maar heb 2 vakken mee moeten nemen wegens gebuisd in 2e zit/herexamens, waardoor vakken van het 2e jaar naar het 3e jaar verschuiven en die van het 3e dus een half jaar later pas gevolgd mogen worden..)

En ik vind het zoooooo moeilijk.... Pffff. Intussen heeft oudste broer nog een kindje gekregen (oktober 2012), wat het ook moeilijk maakt, constant baby, al die leuke dingen, zo schattig kind is ze!

Wil zoooo graag zwanger zijn! Maar wil liefst ook eerst nog trouwen... hm! Dus dat moet ook nog binnen de 2j dan hahaha.

VL vraagt me regelmatig wel "wanneer we een baby'tje gaan maken" :)

4. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Succes Max en Emma! Spannend ! :D

5. Padmee

Padmee Fanatiek lid

19 apr 2013
    2.051
    1.533
    113
    Ja wachten is soms echt moeilijk! Toch wel slim dat je eerst je opleiding af wil maken. En als je nog eerst wilt trouwen heb je nog wat te doen de komende 2 jaar ;)

6. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Ja ben niet voor niks beginnen studeren. Als ik was blijven werken, dan had ik in m'n eentje een 2e kindje gekregen :) Wachten is heel moeilijk inderdaad...

En ja, nog drukke jaren voor de boeg :p Of alles zo gaat lukken, weet ik natuurlijk niet haha. Als ik eerst zwanger zou worden, dan is 't zo. Maar liefst eerst trouwen, dat wel :D Maar niks moet!

7. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.284
    2.236
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ja wachten is lastig... maar je weet waarvoor je het doet. Met een diploma op zak heb je gewoon een veeeel grotere kans op werk en kan je daarmee je zoontje (en je andere toekomstige kindje) wel een beter toekomst geven. En als je ook nog wil trouwen... mwaahh die 2 jaartjes vliegen om joh!

Hier nog ff kleine update: Verbouwing zolder gaat voorspoedig! Alle opbouw is klaar (alleen elektra moet dit weekend nog afgemaakt worden) maar verder zitten alle ramen er in, alle muren staan en het plafond met vlizozolder is klaar. Nu is het echt een kwestie van afwerken, zoals latjes en plinten aanbrengen. Natuurlijk moet er nog veel gebeuren (denk aan schilderen, sausen en laminaat leggen) maar heb goede hoop dat we ergens in maart klaar zijn.

Dit weekend de laatste keer ongesteld worden van de pil en dan maar hopen dat ik snel 'echt' ongesteld word (of zwanger natuurlijk :p).

8. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Spannend hoor !!! Weet nog goed toen ik 4j geleden met de pil stopte :D
    En leuk dat jullie huisje opschiet. Leuk om al de veranderingen te zien denk ik :)

9. Padmee

Padmee Fanatiek lid

19 apr 2013
    2.051
    1.533
    113
    Dat schiet al aardig op dan. Veel succes met de laatste loodjes!
    Hoop voor je dat je snel zwanger bent :)

10. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.284
    2.236
    113
    Vrouw
    Nederland
    THNX!

Ja ik hoop ook dat het vlot raak is. Maar goed, wss morgen eerst maar eens ongesteld worden... ben dan meestal niet bepaald het zonnetje in huis ;)

11. babymama87

28 sep 2013
    65
    0
    0
    Zo jullie schieten goed op. Volgens mij is het echt heel erg spannend om te stoppen met oefenen en voor het echte werk te gaan;)

Ik hoop ook dat het lekker snel raak mag zijn. :)

vraagje aan jullie dames. in verband met de babyshower die ik voor een vriendin van mij organiseer. Ik heb een aantal boze reacties terug gekregen van een aantal van haar vriendinnen omdat ze het gevoel/idee krijgen dat ze verplicht zijn tot zowel voor de babyshower een kado als bij de kraamvisite een kado. Het is onze bedoeling niet dat mensen zich verplicht voelen tot beiden maar willen wel de mensen die nog helemaal niks hebben de kans geven om samen een potje te maken of iets te kopen waarvan wij al geinformeerd hebben of ze het wil of niet. (ze wilt bijvoorbeeld geen knuffels maar van kleding alleen 68+, ze wilt nog een box maar wacht hiermee tot het eind) Hoe krijg ik dit goed over want tot nu toe vind ik haar andere vriendinnen echt een stelletje zeikerds en krijgen we de bedoeling niet goed over.

12. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.284
    2.236
    113
    Vrouw
    Nederland
    Oei, lastig. Weet je wat het is? Een babyshower is een typisch Amerikaanse traditie die niet helemaal rijmt met onze tradities. Een babyshower is echt een moment voor de aanstaande moeder, ze krijgt allemaal cadeaus en er worden leuke spelletjes gedaan, lekkere hapjes enz. Daar kennen ze echter niet een kraamperiode zoals bij ons, zoals de typische kraamvisite. Volgens mij hoor je in Amerika uitgenodigd te worden voor de kraamvisite, bij ons is het eerder andersom.

Hier is het echt ondenkbaar dat je met lege handen op kraamvisite gaat. Door de babyshower voelen mensen zich verplicht om 2x met een cadeau te komen. Ik kan me voorstellen dat ze dat willen (of kunnen) opbrengen.
    Denk dat je nog eens rondbellen/mailen dat het niet een typisch Amerikaanse babyshower wordt waar het om de cadeaus draait maar meer een gezellige middag om de aanstaande moeder/ouders in het zonnetje te zetten. Wie wil MAG een cadeautje meenemen of bijdragen aan een groter cadeau.
    Wat je ook kan voorstellen is dat de vriendinnen die moeilijk doen iets maken, wat lekkere hapjes, een taart maken of een spel bedenken. Zo dragen ze toch iets bij zonder misschien het gevoel te hebben dat ze iets opgedrongen wordt.

Maar een babyshower, wat leuk! Lijkt mij ook wel gaaf. Zelf zou ik iets kleins kopen en dan ietsje minder aan een kraamcadeau uitgeven.

13. babymama87

28 sep 2013
    65
    0
    0
    hmmm waarom mag je niet met lege handen aankomen bij de kraamvisite als je al een kado gegeven hebt bij de shower? Sorry misschien de allochtoon in mij, maar kado voor de baby is kado voor de baby als ik het vooraf heb gegeven dan krijg je nadien niet nog een keer wat.
    Ik heb nog maar 1 shower meegemaakt en daar werd (ook achteraf) niks van gezegd bij de kraam dat ik niks had.

14. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.284
    2.236
    113
    Vrouw
    Nederland
    Omdat het hier in Nederland gewoon not done is om met lege handen op een kraamvisite aan te komen. Net zoals het in Amerika not done is om met lege handen op een babyshower aan te komen.

Een vergelijkbaar iets heb je bij een bruiloft. Op een vrijgezellenfeest (ter ere van de aanstaande bruid/bruidegom) wordt er ook iets leuks georganiseerd en vaak (niet altijd) wordt er ook een leuk of grappig cadeautje gegeven. Er wordt hoe dan ook geld aan uitgegeven door de aanwezigen want een workshop en/of een etentje kosten nu eenmaal geld. Maar dan neem je alsnog een cadeau mee voor het bruidspaar op de dag zelf, dan kom je ook niet met lege handen aan. Je geeft hooguit een minder duur cadeau omdat het vrijgezellenfeest ook al wat heeft gekost. Maar met lege handen, nee.

Lees dit stukje een van Moderne Manieren volgens Beatrijs Ritsema:

Een babyshower is een Amerikaanse traditie, waarbij goede vriendinnen en (vrouwelijke) familieleden van de aanstaande moeder samenkomen kort voor de bevalling en (vaak forse) cadeautjes meenemen voor de baby. Het is een soort kraamfeest met hapjes en drankjes voordat de baby wordt geboren. De consequentie hiervan is dat in Amerika geen duidelijke traditie van kraambezoek bestaat. Intimi komen wel langs natuurlijk, maar cadeautjes geven is er dan niet meer bij. Die hebben ze immers al bij de babyshower gegeven. In Nederland is kraambezoek een belangrijke traditie: mensen komen langs voor een half uurtje een-op-een-aandacht voor moeder en kind, ze brengen een passend cadeautje mee voor de baby en krijgen beschuit met muisjes
    Babyshower – Moderne Manieren volgens Beatrijs Ritsema

Als het echt een probleem is: spreek af dat er tijdens de babyshower GEEN cadeaus worden gegeven.
    Met de vriendinnen die wel een cadeau willen geven op de babyshower spreek je af om het cadeau of de cadeaus na afloop te geven (als de rest dus al naar huis is).
    Is de babyshower niet bij de aanstaande ouders thuis? Dan is het nog makkelijker. Zet de mand met cadeaus bij hen thuis neer als verrassing, met kaartjes erbij van wie wat is. Hebben jullie 1 groot cadeau dan zet je die neer in de huiskamer, strik er om heen met een kaart met de namen van wie ze het gehad hebben.

Succes, hoop dat je er uit komt.

15. babymama87

28 sep 2013
    65
    0
    0
    hmmm ok....maar dan begrijp ik de boze reacties al wat beter.:p:D
    al hadden ze ook gewoon kunnen zeggen dat ze liever geen babyshower kado mee wilden doen.

So dan moeten we het kadootjes geven onderwerp inderdaad even anders inpakken en misschien inderdaad wat jij zegt dan vragen of ze op een andere leuke manier kunnen bijdragen door iets lekkers mee te nemen.

dank je voor het meedenken en ook voor de uitleg waar het verkeerd ging in communicatie. namelijk dat het belangrijk is (voor hollanders?) om niet met lege handen bij de kraam te staan omdat dat het hoogtepunt is. zo zie je maar dat je als je denkt alles te weten nog niet alles weet. dacht dat er met 19 jaar in nederland wonen niks nieuws meer was.:p

16. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.284
    2.236
    113
    Vrouw
    Nederland
    @ babymama87
    Waar kom je precies vandaan dan? Nu snap ik jouw verwarring ook wat beter :D

Wij kennen het begrip babyshower dus helemaal niet (al komt dat natuurlijk nu steeds meer). Vind het een erg leuk concept maar het botst idd wat met de Nederlandse kraamtradities. Zelf vind ik de gender reveal parties ook echt geweldig. Alles in het roze en blauw, leuke spelletjes en als hoogtepunt het bekend maken van het geslacht.

17. babymama87

28 sep 2013
    65
    0
    0
    Ik kom van de antillen en wij kennen ook wel kraamvisite maar zoals ik zei een kado voor de baby is een kado voor de baby, dus ongeacht of je een babyshower hebt gehad of niet. op het moment dat iemand jou iets kado heeft gegeven voor je baby hoef je niks meer te verwachten met de kraam. Is wel leuk en mooi meegenomen maar je hoeft t niet te verwachten

18. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.284
    2.236
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ja ik snap het. Nederlanders zijn wat dat soort dingen betreft soms echte mierenneukers :p Maar goed, je kan niemand iets opleggen natuurlijk. Hoop dat het ondanks alles een hele leuke en gezellige babyshower wordt.

19. babymama87

28 sep 2013
    65
    0
    0
    Ik hoop het ook. we zijn nu nog aan het afwachten hoeveel mensen er daadwerkelijk willen komen voordat we kunnen bepalen wat er nog meer gehaald moet worden. versiering is het enige wat we al hebben omdat je daar toch niet onderuit komt....

20. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.284
    2.236
    113
    Vrouw
    Nederland
    Oke, kwam net dus iets (voor mij) raars tegen. Zat op youtube 'pregnancy announcements' te kijken (hoezo ben ik aan het werk?) en er viel me iets op. In een aantal van de filmpjes gingen de meiden die zwanger waren hun man het vertellen. In bijzijn van de familie die het al wist.

Ben ik nou raar dat ik dat gek vind of is dat de 'nieuwe mode'?

Deel Deze Pagina