@babymama87 Ja, dat houden wij zeer zeker geheim. In de eerste plaats omdat het niemand wat aangaat. In de tweede plaats omdat ik geen zin heb in anderen die mij gaan vertellen wat ik moet doen en laten. De zogenaamde 'tips' en de vraag of het al zover is. Stel je voor: elke keer als ik een wijntje zou nemen dan zouden de (schoon)moeders zeggen: oh nog steeds niet zwanger?! Of: dat kan je beter niet doen. Sla ik een wijntje af dan zou het zijn: oh, ben je zwanger? Bleehhh, moet er niet aan denken. Zeker omdat ik er zelf niet constant mee bezig wil zijn. En vooral mijn moeder wil altijd graag alles weten. Ik zie haar er nog wel voor aan dat ze vraagt: doen jullie het wel vaak genoeg dan? Dus geheim, snappie? Ook willen wij het de eerste 12 weken voor onszelf houden. Zelf bedenken hoe we de zwangerschap, bevalling en kraamtijd voor ons zien. Anderen hebben altijd wel een mening ergens over en goede tips als je zwanger bent. Vaak goed bedoeld maar soms is het too much. Ik heb helaas geleerd dat ik mijn schoonouders (en met name mijn schoonmoeder) beter niet teveel kan betrekken in dit soort dingen. Toen we gingen trouwen dachten we: leuk en gezellig overal de ouders bij betrekken, vinden ze ook leuk. Schoonmoeder dacht dus dat ze haar mening moest verkondigen over de gastenlijst en zou op haar manier even beslissen wie de getuigen zouden zijn. Ze was het namelijk niet eens met mijn keuze. Ook mijn ouders pinnen zich soms iets teveel vast op 'hoe het in hun tijd was' en op 'hoe het hoort'. Maar ik durf mijn mond verder open te trekken bij mijn ouders en die snappen meestal beter wat ik wil of bedoel. Oei, weer een heel verhaal dus. Maar terug to the point: Ik vind het dus niet normaal dat je zo'n opmerking maakt. Ik reageer er ook niet meer op in het vervolg. Ik hoop uiteraard dit jaar te kunnen vertellen dat ze oma wordt en ze zal net zoveel oma zijn als mijn moeder, maar liever zonder de opmerkingen en zonder bemoeienissen.
Helemaal met je eens Emma! Wij hebben vorige keer wel gezegd dat we in december wilden beginnen (en volgens mij was het al in april/mei ofzo dat we dat gezegd hebben) en sinds toen zijn er al meningen/adviezen/gewoon ronduit gezeik binnengestroomd. Uiteindelijk was het dus eerder en alsnog een verrassing, vond ik stiekem ergens wel leuk. Maar bij het volgende kindje houden we het ook zeer zeker geheim wanneer we beginnen en ook de eerste 12 weken inderdaad.. Pfff vooral schoonouders ja, het liefst zou ik het hen pas vertellen als je echt niet meer om m'n buik heen kunt, zucht. Zo ongelofelijk bemoeizuchtig, zelfs met de begrafenis!! Vind ik ronduit respectloos om eerlijk te zijn..
Vertellen wanneer je begint heb ik ook niet gedaan. Enkel tegen beste vriendin toen. Nu zou ik tegen niemand meer zeggen. Zwangerschap hadden we op 7 weken al bekend gemaakt maar als er een 2e komt dan wil ik verzwijgen tot 12 weken als het lukt En wat een bemoeizuchtige schoonouders hebben jullie zeg!
het was niet een veroordeling hoor meer ter bevestiging of ik het allemaal goed begreep . Ik weet namelijk niet zeker wat we hier tegen die tijd zouden doen vanwege de redenen die jij inderdaad opnoemt en ook dat ik wil dat het een echte verrassing is. Maar aan de andere kant weet iedereen dat ik wel erg graag een kind wil dus het zal niet al te moeilijk raden zijn wanneer we beginnen. Iedereen weet dat het voor mij hoe eerder hoe beter is en dat mijn vriend eerst trouwen wilt. Dus na het trouwen is waarschijnlijk gauw geraden...dus heeft het voor ons nut om te gaan ontkennen als het gevraagd wordt? Opmerkingen van wat ik zou moeten doen kan ik gelukkig vrij makkelijk naast me neerleggen. Het was vroeger altijd makkelijker om ja te knikken tegen mijn ouders en dan mijn eigen ding te doen dan om er tegen in te gaan. Dan leer je al heel snel half te luisteren zodat je de gewenste reactie kan geven terwijl je het eigenlijk al in de prullenbak gegooid hebt
@babaymama87 Oh, zo bedoelde ik het ook niet hoor. Kwam een beetje anders over dan ik bedoelde. Als jij liever niet wil dat mensen het weten dan kan je altijd een leugentje om bestwil verzinnen toch? Dat je bijvoorbeeld eerst nog even wil sparen na de bruiloft of dat je eerst wat meer zekerheid wil hebben m.b.t. werk. Het ligt er ook een beetje aan wie het wil weten en of ze vervelend gaan doen? Hier zou ik helemaal gek worden van de vraag of het al gelukt is. Maar als jouw familie/vrienden daar anders in zijn dan wil je het misschien wel delen. @Micchan Heb je nog behang nodig, kan je ze erachter plakken Maar wat vervelend dat ze zich zo met jou/jullie bemoeien en de begrafenis. Het is toch jullie kind?
Ja graag, doe me maar een stuk of twintig rollen.. Nou inderdaad, pfff.. Alsof het nog niet moeilijk genoeg is. M'n vriend heeft gezegd dat ze zich op hem moeten focussen en mij met rust laten (omdat ik toch al genoeg mensen om me heen heb, heeft ie erbij gezegd, maar al was het niet zo, pfff ), maar ik word nog steeds volgespamd met berichtjes op Facebook en gister belde z'n moeder hem en wilde mij aan de telefoon.. Mennn, rot op! Heb ook gewoon nee gezegd hoor, maar sjongejongejonge.. Hoop dat ze zich straks dan dus wel een beetje inhouden.. Sorry, ben erg zenuwachtig dus ratel aan 1 stuk door geloof ik..
Bah niet leuk. Lijkt me inderdaad zo al moeilijk genoeg. Respect van hun kant was wel gepast. Zeker omtrent de begrafenis.. hopelijk laten ze jullie een beetje met rust. Veel sterkte nog trouwens! Weet niet of ik dat al gezegd had ergens.
Micchan, wat vervelend dat je schoonouders zich er zo veel mee bemoeien! Hebben ze een bord voor hun kop dat ze niet kunnen zien hoe het over komt? Hoe was de dag verder? Hopelijk heb je op een goede manier afscheid kunnen nemen en is alles goed gegaan tussen alle familie!
Even update van hier, laatste tijd erg druk gehad met mijn stage die alweer over de helft is! Kan niet wachten om af te studeren, dus ik hoop dat de rest van dit schooljaar ook goed loopt! De tussen beoordeling heb ik gelukkig gehaald dus dat was wel een opluchting. Ondertussen weer bijna op dag 40 van de cyclus, heb vorige week nog een test gedaan maar die was negatief, heb ook een tijd lang ovu tests gedaan en dat was ook niks, dus ik denk dat als het nog een tijdje zo vaag blijft ik naar de huisarts ga. Had voor ik aan de pil ging al erg onregelmatige cyclussen, wat kan betekenen dat je geen eisprong hebt, dat zou ook de ovu tests verklaren dat die niet positief worden. Misschien erg vroeg gezien we net bezig zijn, maar ik heb liever dat het of op tijd wordt 'ontdekt' of dat ik te horen krijg dat ik wel gewoon een eisprong heb en ik dat in ieder geval uit kan sluiten en weet dat ik gewoon geduldig moet zijn. Hopelijk snappen jullie wat ik bedoel . @Vertellen, ik heb per ongeluk wel al wat maanden geleden verteld aan mensen (moeder, zus, nichtje) dat we dit jaar wilden beginnen, denkend dat ze het niet zouden herinneren maar heb nu al van mijn moeder en nichtje gehoord of ik zwanger ben, haha. Niet zo handig dus gezien we het wel 10-12 weken geheim wilden houden als het zo ver is. Dus als het zo ver is en ik krijg de vraag wordt het of liegen of misschien vertellen. We zullen zien, eerst eens zwanger worden .
Max, ik baal ervan voor jou dat je gelijk zo loopt te klooien met je cyclus. Ik hoop dat je snel ongesteld wordt en dan een regelmatige cyclus krijgt. Ik snap dat je naar de huisarts wil want niet schiet natuurlijk niet op. Wel fijn dat het met de studie wel goed gaat. Succes met de laatste stageloodjes!
Dankje ! Ja ik vind het ook erg vervelend, aan de ene kant hoop ik dat gezien het zo lang duurt dat ik misschien zwanger ben (maar tests blijven negatief) en aan de andere kant hoop ik gewoon dat ik dan maar ongesteld wordt dat ik een volgende cyclus krijg . Ik neem aan dat zo ver in de cyclus geen eisprong meer zal zijn. Maar goed, we zullen zien hoe het loopt . Hoe loopt de verbouwing bij jou? Heb je al afspraken gemaakt voor een intake?
Ja, vind het echt *** voor je dat het allemaal zo lang duurt op deze manier. Liever op tijd ongesteld worden zodat je weer door kan naar de volgende ronde (of zwanger natuurlijk, dat hoop ik heel erg voor je). Verbouwing loopt nog aardig, staat nu op een laag pitje omdat iedereen het druk heeft. Ben nu echt blij dat we in november begonnen zijn.... Ik verwacht dat de boel in april klaar zal zijn. Nee, heb nog geen contact opgenomen met de vk. Ik wil ook niet heel vroeg een echo, lees hier veel te vaak dat er dan nog weinig te zien is, dat zorgt weer voor stress want o jee zal het niet goed zijn, enz. @LVtje, welkom! Ene keer is het wat drukker hier dan de andere keer. Maar je kan natuurlijk altijd je verhaal kwijt.
sorry met maar een half oog meegelezen de laatste tijd. een beetje stressen hier de laatste tijd dus kon niet echt goed bedenken wat te plaatsen. @micchan gecondoleerd, ik hoop dat iedereen je genoeg heeft gelaten zodat je het zelf ook een beetje kan verwerken. @ emma gefeliciteerd! dat hebben jullie snel gedaan... @maxellera jammer dat je cyclus niet mee wilt werken. dan zou ik inderdaad ook wel meer willen weten om er op tijd bij te zijn.
Dank je wel Emma Heb niet alle pagina's bijgelezen, dus als ik soms stomme vragen stel, alvast sorry Wij willen ook graag kinderen, ik liever gister als vandaag haha maar vl was er nog niet helemaal aan toe. Hij begint langzaam aan het idee te wennen maar er zijn nog wat dingen die meespelen waardoor het misschien beter is nog een paar maanden te wachten. Binnenkort even naar de huisarts om mijn medicatiegebruik te bespreken, slik nogal wat pijnstillers die icm een zwangerschap niet kunnen. Ben benieuwd of er een alternatief is.