LVtje, stomme vragen zijn er niet Ik was ook veel eerder aan kinderen toe dan mijn man. Ik wilde ergens halverwege 2012 al graag. Maar omdat ik geen baan kon vinden en mijn man het allemaal heel onzeker vond vanwege de crisis besloten we in april 2013 weer te kijken. Zo gezegd, zo gedaan maar hij was er nog niet aan toe. Ik heb toen het onderwerp even laten rusten en hem min of meer medegedeeld dat ik in januari met de pil ging stoppen. Hier was hij het mee eens. Mijn idee was om het nog een paar maanden met condoom te doen maar dat wil meneer niet Dus, 5 januari laatste pil gehad en ik had zoiets van: ach, we zien het wel. Ging er al helemaal vanuit dat het even ging duren maar wilde er ook niet teveel mee bezig zijn. Ik was eigenlijk nog niet eens helemaal aan het idee gewend dat we nu echt voor een kindje gingen en toen bleek het gelijk raak! Waarom wil jouw vent nog niet voor een kindje gaan? Praktische redenen of bang om nooit meer iets leuks te kunnen doen? Mijn nicht had ook pijnmedicatie maar zij moest wel met alles stoppen (ligt er natuurlijk ook aan wat je slikt en waarvoor). Ik hoop dat je bij de dokter snel groen licht krijgt.
Dat hoor je toch vaker he, dat een man wat langer aan het hele idee moet wennen Tenminste, hier in mijn omgeving wel. Denk dat er altijd wel 100 redenen te bedenken zijn waarom het niet het goede moment is, maar tja, wanneer dan wel? Ooit moet je de knoop gewoon doorhakken. Wat fijn dat het bij jullie zo snel raak was!! Ik denk dat het voornamelijk is dat hij nog aan het idee moet wennen. Tot een paar maanden geleden wist hij nog niet of hij überhaupt kinderen wilde, daar is hij nu wel uit maar ik denk dat ik gewoon iets sneller gewend ben aan het hele kinderidee Maar hij zei vorige week al van, het spiraaltje laten we van de zomer (dan moet hij er sowieso uit) gewoon achterwege. Desnoods kunnen we nog een tijdje condooms gebruiken maar onszelf een beetje kennende gaat hem dat niet echt worden Het is bij hem vooral ook praktisch, hoe ga ik dat lichamelijk trekken bijvoorbeeld. Dingen opgeven hoeft niet echt, wat dat betreft hebben we een aardig huisje boompje beestje leven. Wel allebei onze eigen dingen, maar niets wat we radicaal moeten opgeven oid. Maar dat hij zelf al aangeeft van: dan gaan we binnenkort even naar de arts voor je medicatie gebruik geeft voor mij wel aan dat hij er serieus mee bezig is.
Emma wauw meteen raak! Proficiat !!! Ik heb eerste echo op 6 weken laten doen. Toen al mooi hartje zichtbaar Maxellera wat vervelend dat je ongi niet op gang komt. Maar als je cyclus vroeger al wat onregelmatig was, dan kan ik inderdaad begrijpen dat je duidelijkheid wil of dat normaal is of niet. Beter zekere voor het onzekere dan, en wie weet is het allemaal nog ontpillen! LVtje, welkom! Denk dat het idd wel eigen aan mannen is dat ze wat tijd nodig hebben
Dank je Meisje89 Ja over had algemeen zijn mannen er later klaar voor dan vrouwen. Wel fijn dat je vriend er al op serieuze manier mee bezig is. Die van mij heeft echt zoiets van: ik zie het wel en neemt niet eens de moeite om wat te lezen. Komt misschien ook omdat hij weet dat ik dat wel doe. Ach ja, ik ben ook degene die van alles voelt, misschien komt het na de eerste echo een beetje.
Nou, ik heb een afspraak gemaakt bij de huisarts voor een doorverwijzing. Word helemaal gek van het wachten op ongi, dus wil nu wel weten wat er mis is van binnen . LV, welkom ! We hebben allemaal ervaring met hoe het is om te moeten wachten dus je kunt hier lekker je hart luchten . Emma, wanneer had je je afspraken gepland (of nog geen contact opgenomen)? Hoe heb je een praktijk gekozen? Wij hebben er meerdere in de buurt, weet niet waar ik op zou moeten letten .
Max, wat goed dat je een afspraak hebt gemaakt! Ik zou ook gek worden van het wachten. Kijk, als je een normale cyclus hebt en je wordt ongi dan is het natuurlijk balen maar dan weet je ook dat er over 14 dagen weer een kans is. Hoop dat je snel terecht kan en dat er een simpele oplossing is. Ja, ik heb de vk gebeld. Vrijdag 28 feb heb ik alvast de intake (ben ik net 7 weekjes). Echo krijg ik later omdat je nu eigenlijk nog niet veel ziet. Ik heb al aangegeven dat ik eind maart op wintersport ga (heb gevraagd of dat mocht en dat was goed, alleen rustig aan. Geen zwarte piste zei ze ). Ze zei dat het leuk is om vlak ervoor een echo te krijgen, dus dat zal ergens rond 19 maart zijn. Ik weet ook niet waar ik op moet letten Heb alleen gekeken of de praktijk ook aangesloten is bij onze zorgverzekeraar (anders moet je zelf vaak nog een deel betalen). Dat was ie. Ook voor mij van belang: afspraken kunnen in mijn woonplaats, op loopafstand. We hebben hier geen eigen vkpraktijk maar ze hebben 1x per week bij de huisarts een spreekuur. Wel handig omdat ik overdag geen auto heb en mijn man niet altijd mee zou kunnen, die moet natuurlijk werken. Verder heb ik naar de website gekeken: of die me qua toon e.d. aanspreekt. Had ook nog naar een andere gekeken maar die kwam veel meer over van: zo zijn onze regels en zo doen we het. Punt. Beetje flexibel mag van mij wel
Spannend allemaal, @Maxellera heb je al een datum voor de afspraak bij gynacoloog? @Emma dat is inderdaad iets om uit te zoeken allemaal. ik denk dat ik het net zo zou doen als jij zegt. flexibiliteit is voor mij erg belangrijk omdat ik op privegebied het moeilijk vind om voor mezelf op te komen. ben erg snel geneigd om ja te knikken om van het ' gezeik' af te zijn dus een praktijk die gaat van zo is het en niet anders kan ik niks mee want weet bijna zeker dat mijn grenzen dan overschreden worden. en net wat je zegt als je geen auto bent moet je er lopend of met de fiets heen kunnen dus als zij de enigen zijn die dat aanbieden bij jou in de buurt is de keus snel gemaakt @lvtje heb jij al je doktersafspraken gehad ivm met je medicijngebruik en alternatieven?
Nou, bij de huisarts geweest en ik moet afwachten . Hij zei dat hij pas met een jaar doorstuurt naar de fertiliteitskliniek (en niet naar de gyn). Dat ik met mijn leeftijd 90% kans heb binnen een jaar zwanger te worden (met een normale cyclus ja..) dus dat ik daarna moet kijken wat er is. Scheelt wel dat hij zei dat hij even met een gyn zou bespreken gezien ik die vage cyclus heb of de gyn me aanraadt misschien toch langs te komen. Dan zou ik gebeld worden, maar ik verwacht er niet te veel van. Balen dat ik nu toch niet meer duidelijkheid krijg. Hoop dat het toch gewoon goed loopt, want als nu over een jaar blijkt dat het toch iets was wat op een bepaalde manier verholpen moet worden baal ik wel dat het nu niet is gedaan.. We zullen zien . Volgende maand dus echo Emma! Leuk hoor, ben erg benieuwd hoe ver je uiteindelijk bent. Vind het knap van je dat je zo rustig blijft, ik denk dat ik uit enthousiasme gelijk een afspraak zou maken etc. En dan inderdaad paniek als je niks ziet .
Als je echt onderzoek wil, kan je dan niet voor 2nd opinion gaan of rechtstreeks gewoon gynaecoloog. Ben je tenminste zeker en kan je verder.
BALEN Max! Hoop dat die gyn zegt: ik wil haar toch even zien. Snap dat ze je niet direct in een heel medisch traject gooien maar wie weet kan een simpel onderzoek en bijvoorbeeld een kuurtje van het een of ander al een heel verschil maken. Soms heeft je lichaam maar een klein zetje nodig. Haha, zo rustig ben ik niet hoor. Ik kan de weken wel voorbij kijken. Het duurt zooo lang! Leef echt van dag tot dag. Heb van de week wel mijn laatste zw-test gedaan van kv (die lag er nog). Knaller hoor. De 2e streep stond er zelfs eerder dan de controlestreep. Dat zit gelukkig wel goed.
pfft huisartsen ook altijd met hun kijk het nog maar even aan... sorry ik heb zo een huisarts gehad waardoor ik het altijd uitstelde om ernaar toe te gaan. en maakte niet uit of ik er al 2 weken mee liep of 1 dag, reactie was altijd eerst kijk het nog even aan en als het erger word of niet weg gaat kom je maar terug. dus werd nooit serieus genomen. ben blij dat zijn vervanger het over heeft genomen. Ik hoop dat de gyn zegt kom maar langs, want vind wel dat als je lijf nu al zo doet dat je vragen mag stellen waar ze naar moeten kijken en serieus moeten nemen. zeker met je wens in het achterhoofd.... Ben benieuwd emma, je post wel even een berichtje over de echo voor je vertrekt hoop ik?
Bedankt voor de reacties meiden. Het is inderdaad niet waar ik op gehoopt had, maar helaas wel te verwachten . Ik denk dat ik nog een maand of twee wacht, misschien dat in de tussentijd mijn cyclus stabiliseert of ik misschien zwanger raak. En dan nog eens proberen om toch doorgestuurd te worden ergens heen. Pff, had niet verwacht dat het zo zou gaan (hoewel het natuurlijk nog altijd goed kan gaan, hoop ik). Maar goed dat we er op tijd aan zijn begonnen want ik denk als ik op mijn 30e was gestopt met de pil dat het dan niet zo uit was gekomen als er niks op gang kwam, dan is het natuurlijk weer wat lastiger zwanger te raken. Babymama, wat vervelend dat je die nare ervaring heb met een huisarts . Gelukkig zei deze man niet dat ik nog jaren de tijd heb ofzo, zou me behoorlijk pissig kunnen maken . Emma, leuk vrijdag te intake . Wat wordt er dan allemaal besproken? Ik ben wat dat betreft nog niet zo op de hoogte van alles, haha.
@ babymama Dat is ook vervelend! Zo verdient hij er wel mooi aan. Alleen maar zeggen : kijk het aan zodat je er een week later weer zit en dan zeker wel 2 consulten schrijven. Overigens had ik bij mijn vroegere huisarts het tegenovergestelde. Daar kwam je niet zonder pillen e.d. vandaan. Ben echt volgepropt met antibiotica vroeger. Gelukkig heb ik nu een huisarts die daar een goede balans in heeft. @ max Kop op hoor meid. Jouw tijd komt ook. Hoop dat je snel weer een normale en regelmatige cyclus hebt of snel zwanger *stuurt wat hcg die kant op*. Slik je trouwens al wel zw-vitaminen? Ja die intake... het duurt een uur zeiden ze dus ik weet niet wat er allemaal gaat gebeuren. Bloeddruk meten denk ik, bloed prikken en wss wegen? Vragen over je levensstijl (rook je, drink je) en of er erfelijke ziekten voorkomen in de familie. En informatie over wat je wel en niet mag tijdens de zwangerschap, waar je op moet letten en wat gezonde voeding is.
@emma: Ik kreeg zelfs een echo bij de intake om te kijken of het hartje klopte! Maar dan had je ws. bericht gekregen om met een volle blaas te komen.
Hopelijk komt je cyclus snel op gang max! Emma is die intake bij een verloskundige? Anders zullen ze normaal ook naar het hartje luisteren Hier te laat begonnen met pil na mijn stopweek... kwam er maandag pas achter terwijl ik zaterdag al had moeten nemen. Heb dinsdag een noodpil gehaald bij de apotheek. Is nogal dubbel... grote kinderwens en toch beseffen dat je geen risico kan nemen en dus noodpil slikken... zullen zien einde van de cyclus of ik zwanger ben of niet. Ben nog nooit vergeten te starten na een stopweek! Heel vreemd dat het nu wel gebeurt. Wordt nog spannend over 2 weken..
Ja de intake is bij de verloskundige. De meesten maken idd gelijk een echo (je zit er toch) maar zij doen dat in dit geval dus niet omdat ik nog maar 7 weken ben en je dan nog niet zoveel ziet. Op zich vind ik het niet erg. Aan een kant natuurlijk wel nieuwsgierig, aan de andere kant ga ik liever wat later omdat je wat meer ziet. En hoe vaak ik hier wel niet meiden in paniek heb gezien omdat er nog niks te zien was (waren gewoon wat korter zwanger dan ze dachten) Nou ja, morgen maar gewoon heen en dan hoor/zie ik het allemaal wel. Ik vind de weken echt omkruipen....
Dat is ook niet fijn om overspoeld te worden met antibiotica dat is inderdaad dan het andere uiterste. Sommige klachten gingen inderdaad over maar goed als je lang genoeg doorloopt met dingen gaan ze of weg of je raakt eraan gewend. Dat hij met pensioen ging en zijn vervanger mij wel serieus nam was ik blij was namelijk al aan het informeren voor een andere huisarts Mirtje87 Waarom moet je een volle blaas hebben? Meisje89 wordt inderdaad spannend, die eerste week van een pilstrip is de belangrijkste toch? even afwachten dan maar...