Alleen mijn leidinggevende en de directeur op stage. Verder niemand (ok, de verloskundige dan ). Vrijdagnacht (ja, aankomende vrijdag) eerst op wintersport. Dan direct die maandag erna (31 maart) EINDELIJK eerste echo. Hopen dat die goed is en ik ben benieuwd hoe lang ik dan echt zwanger ben. Daarna gelijk door voor bloedprikken, voor de standaard dingen en ook bloed prikken voor de combinatietest. Daarna nekplooimeting maar dat is even de vraag wanneer en hoe precies, moet dat die maandag even navragen. Bloeduitslag duurt minimaal een week namelijk. 4 april eerste controle bij vk, dan gaat ze ook naar het hartje luisteren. Als de uitslag van de combinatietest goed is gaan we het onze ouders vertellen en dan de rest van de familie. Wanneer precies vertellen hangt ook een beetje af van wanneer mijn schoonouders weer terug zijn van vakantie, die zijn naar het zuiden vertrokken anderhalve maand geleden en het is even de vraag wanneer die weer thuis komen. Ergens half april
Bij de bevalling, enkel partner en vroedvrouw voor de rest niemand anders die daar hoort te zijn. Zou het zelfs best alleen met de vroedvrouw redden. Die vrouwen zijn helden! Vandaag zwangerschapstest gedaan owv vergeten pillen na mijn stopweek. Was negatief. Nu nog wachten op ongi... wel raar omdat ik wel zo sterke kinderwens heb, is heel dubbel allemaal. Emma nog 2 weken geduld dan. Met de vakantie zal de tijd wel sneller voorbij gaan
Absoluut alleen mijn man! Die heeft laten zien wat hij allemaal kan en ik heb er ook niet echt behoefte aan dat iemand anders mij zo ziet puffen en kreunen en m'n doos..
Ik weet het nog niet. Mijn vriend is er 1 die veel kan hebben maar als het hem teveel wordt dan is het ook echt teveel. Hij heeft een aan/uit knop voor veel dingen. Je merkt het ook niet aan hem wanneer het teveel wordt, het is gewoon ineens teveel en dan keert hij dusdanig veel in zichzelf terug dat hij er niet bij nadenkt/stilstaat dat wat hij doet niet handig is. Als dat gebeurd moet ik het alleen doen en buiten mij krijgt alleen zijn moeder dan nog contact. Dus om te voorkomen dat hij pleite is, is het waarschijnlijk handig haar in de buurt te hebben. En om te voorkomen dat ik alles alleen lig te doen zou ik mijn moeder/oma wel in de buurt willen hebben. Tegelijkertijd kan je dan niet achteraf zeggen ik neem lekker mijn tijd en bel iedereen wanneer ik er klaar voor ben. Van wat ik lees bij de bevallingsverhalen klinkt dit toch echt heel fijn, stukje tijd om bij te komen voordat iedereen over je heen hijgt. Ik hoop dat als het zover is ik de juiste beslissing neem
Dat is zo Even geen smsjes, telefoontjes, facebookmeldingen,.. is wel heel leuk. Toen zoon geboren is heb ik pas na 3u ongeveer denk ik iedereen op de hoogte gebracht. Mijn bevalling had 17u geduurd, begon om 23u30 dus had niks kunnen slapen, niet gegeten hele dag, halve tas thee gedronken op al die uren. Plus pijn put je echt uit, had ik niet verwacht maar je voelt dat wel aan je lijf, dat je zo hebt afgezien. Is heel vermoeiend om al die pijn op te vangen voor zo lange tijd. Na de bevalling hebben de 2 vroedvrouwen verse lakens op bed gelegd (gewoon, omdat je met een nieuwe baby in een proper bed mag liggen ), broodje gehaald zodat ik kon eten. En ik heb denk ik toen nog even gegeten, beetje geslapen en voor de rest dik genieten UITERAARD van die kleine baby die je toch maar net zelf op de wereld gezet hebt. Vanaf je het bekend hebt gemaakt, gaat CONSTANT die gsm. Ik kreeg toen 3 berichten PER MINUUT of zo. Echt, dat ding stond niet stil. Haperde zelfs, die kreeg dat gewoon niet verwerkt al die berichten tegelijkertijd haha. Heb eerst mijn ouders en oudste broer gebeld om het persoonlijk te melden (jongste broer zat op dat moment nog in Australië, die heb ik sms gestuurd toen de weeën begonnen, hij was toen de enige die er van op de hoogte was hij had al hele zwangerschap gemist omdat ie zo ver zat, maar hij werd peter, dus mocht wel wat extra vond ik hihi). Daarna pas al de anderen, goede vrienden via sms, al de rest wist het via facebook. Die eerste uren samen zou ik echt nemen, is heerlijk. Vanaf het bekend is, heb je alleen nog rust als je gsm uit staat
Haha, als ik geen behoefte zou hebben aan berichtjes zou ik die telefoon gewoon uitzetten hoor. Wij zitten gelukkig redelijk op 1 lijn wat betreft de bevalling enzo. WIJ gaan het doen, onze ouders worden gebeld na de bevalling en wanneer wij er aan toe zijn. Had alleen een discussie met manlief over het vasthouden van de baby. Zijn ene kant van de familie is niet echt geïnteresseerd in ons, we zien ze 2x per jaar (en dan alleen tijdens de 'vaste', afgesproken familiedingen). Ze zijn nog nooit bij ons thuis geweest (ondanks herhaaldelijk uitnodigen) en ik ben duidelijk van de "koude kant". Aantal zijn zelfs zonder afzegging niet op onze bruiloft gekomen. Nu vindt mijn man dat we ze het hun niet kunnen ontnemen ons kindje vast te houden. Ik heb zoiets van: hoezo recht hebben? Het is geen pop! En ik gun het ze gewoon niet. Normaal ook zeer weinig interesse in ons en dan zeker wel met de bek vooraan staan? Bah...
Ik snap wat je bedoelt. Ik denk dat ik dan ook niet snel de baby uit handen zou geven. Ik zou proberen ze langs te laten komen als hij slaapt zodat ze alleen even stilletjes kunnen kijken. op de 2x per jaar dagen proberen lekker bij jezelf te houden. Mijn sm is nogal van babies doorgeven dus dan zou ik proberen te voorkomen dat ze de baby lang genoeg heeft om dat te doen... Wij hebben een soortgelijke gesprek gehad hier omdat ik zag dat (stief)familie heel erg naar de zus van mijn vriend trekt sinds zij kinderen hebben. Van alleen op verjaardagen naar 2-3 keer per week proberen een paar uurtjes langs te gaan. Ik zie de stieffamilie alleen met verjaardagen en afgesproken dagen bij sm en sv en dan nog is het alleen hallo en doei. dus die mogen straks op kraamvisite en dan gaan we door zoals nu. Ik hoef geen mensen die ik bijna nooit zie ineens 2x per week op bezoek omdat er een baby is...
Zo, nog de laatste dingen inpakken, laatste was aan de kant maken, stofzuiger door het huis halen, vanmiddag de auto inpakken en dan heel vroeg op bed. Vannacht gaan we op vakantie, dus ik ben een week offline.
Ik had met familie van ex ook slechte band, ben toen ik er genoeg van had met zoontje naar slaapkamer gegaan "om hem eten te geven" en samen met hem toen in bed gerust en toch nog eten gegeven uiteindelijk. Ik was thuis bevallen en ze kwamen ineens met de complete familie (10 man of zo in onze kleine living) toen zoontje nog maar 4 dagen oud was. Was hier echt niet mee gediend (volgens ex "ja maar dan zijn ze toch allemaal geweest?" hallo... zo'n drukte joh!) Sta op je strepen! JIJ bent bevallen en hebt voldoende rust (en zeker geen stress o.w.v. irritante mensen, familie of niet) nodig. En het is JULLIE kind, zeker niet het hunne, dus je beslist zelf wie het kind vast neemt en of ze baby zelfs MOGEN vast nemen. Wil je dat niet, dan moeten zij dat respecteren. Geen ge-maar of scheve blikken, jij weet wat best is voor je kindje!
Ja leuk, we hebben knaks gegeten Was heerlijk zo met ons tweetjes. Heenreis duurde lang (verplicht met sneeuwkettingen omhoog) en die zondag heb ik lekker niks gedaan. Snowboarden wilde in eerste instantie niet zo.... was toch bang om hard te vallen (en snowboarders vallen vaak harder dan skiërs, ben zelf wel eens half over de kop geslagen enzo). VK zegt wel dat het geen kwaad kan maar je gaat het niet op zoeken. Ook heel erg verzuren is niet zo goed. Dus rustig aan gedaan. Op de laatste dag ging het wel erg lekker en zoefde ik zo naar beneden (alleen niet voluit). Gisteren mooi weer gelukkig en we waren om 18.30 uur thuis. Morgen eindelijk de eerste echo.... ben super nerveus. Straks zit er niks... of het is niet goed. En als het wel goed is: hoe lang ben ik echt zwanger? Om 11.00 uur is de afspraak. Gelukkig een beetje op tijd.
Welkom terug! fijn dat jullie het leuk gehad hebben! En inderdaad, gevaar opzoeken als je zwanger bent, is niet zo verstandig. Ben zelf ook gestopt met paardrijden destijds toen ik wist dat ik zwanger was. Morgen eindelijk echo dus, super spannend gelukkig in de voormiddag inderdaad anders moet je nog zo lang wachten Hier vroeg zoontje gisteren weer achter een baby... dat het nog lang duurde eer er een baby kwam hè? De duts denk dat ie wat gezelschap mist.
Alles zag er goed uit! Alleen was onze kleine zo druk dat ze de grootste moeite had om te zien of alles erop en eraan zat. Op het allerlaatst bleef ie even rustig zodat ze kon meten en kijken hoe lang ik zwanger ben. Scheelt maar 1 dag! 11 weken en 2 dagen nu (ipv 3 dagen) en ben officieel 18 oktober uitgerekend. Volgende week dinsdag nekplooimeting en dan gelijk de uitslag van de combinatietest. Vandaag ook gelijk bloed geprikt. Hehe, dat is toch weer een opluchting. Nu alleen de combitest nog en als dat goed is vertellen aan de toekomstige opa's en oma's.
Ja, dat is wel fijn! Niet dat het direct erg is ofzo dat je een weekje terug wordt gezet (had ik rekening mee gehouden want ik weet mijn cyclus immers niet) maar dan duurt het nóg langer voordat je de 12 weken voorbij bent. Was echt opgelucht dat alles goed is. Nog even wat anders: ik vond de echo toch wat pijnlijk Niet dat ik nou direct gillend van die bank sprong maar prettig was anders. Terwijl ik van iedereen hoor dat het helemaal niet pijn doet. Raar? Of komt het gewoon omdat alles daar beneden nu sinds het begin van de zwangerschap gevoelig is?