Grote kinderwens maar nog niet kunnen beginnen.

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Maxellera, 29 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Kan me niet herinneren dat het bij mij pijn had gedaan (eerste echo met 6wk, 2e met 12wk was gewoon op de buik)

Niet echt comfortabel ;) maar pijn niet nee.

Zou kunnen dat het gevoeliger is, of dat je wat gespannen was of zo misschien?

2. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.259
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik vond het wel pijnlijk ja. Had de rest van de dag ook een zere poes en 's avonds bloedverlies.

3. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.284
    2.236
    113
    Vrouw
    Nederland
    Zere poes???

Ow haha, ik heb gewoon een "normale" echo gehad hoor, met zo'n ding op mijn buik. Sorry, mijn omschrijving van 'daar beneden' was niet echt handig. Bedoelde echt mijn onderbuik... domme ikke ;)
    De eerste 2-3 weekjes had ik ook als ik op de fiets zat dat ik dat heel erg voelde als ik over een drempel of hobbel heen ging. Dus vraag me af of ik een gevoelige baarmoeder heb ofzo?

4. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.259
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ooooh zo whahahaha. Dat vond ik ook niet erg lekker mee, hoe hard daarmee gedrukt werd. Maar een uurtje na de echo was dat wel weer weg bij mij..

5. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.284
    2.236
    113
    Vrouw
    Nederland
    Net hartje gehoord bij de vk. Kostte wat moeite maar lukte net om hartje te vinden. Vond het een mooi moment.

6. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Oooh pijn op je buik haha :D ik was de dag erna altijd misselijk en voelde me heel vreemd dan.
    Fijn dat je hartje hebt kunnen horen! Vond dat ook altijd bijzonder :)

7. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.284
    2.236
    113
    Vrouw
    Nederland
    Combitest was goed. Kans op 1 op 16000 dus echt heeeel laag.

Heb alleen al een paar dagen buikpijn. Zou dat komen door groeiende baarmoeder of door dat gedruk en geduw van vrijdag nog?
    Morgen bel ik voor de zekerheid de dokter om urine in te leveren, het zou eventueel nog een blaasontsteking kunnen zijn.

8. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.284
    2.236
    113
    Vrouw
    Nederland
    Toch de vk gebeld gisteren en die zei dat buikpijn erbij kan horen door groeiende baarmoeder. Heb hier en daar ook wat steekjes dus het zal wel dat de boel aan het groeien en oprekken is. Ik hoef me niet echt zorgen te maken.
    Huisarts heeft urine nagekeken voor de zekerheid en dat was mooi schoon.

Morgen gaan we onze nieuwe auto ophalen (weg kleine Polo, HALLO grote gezinswagen :D) en daarna de ouders vertellen!

Hoe gaat het met jullie???

9. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Groeiende baarmoeder kan inderdaad wel wat pijn doen. Maar extra bevestiging is altijd fijn :)

Hoe bevalt de nieuwe auto? En zeker: hoe reageerden de ouders?? :) en hoe hebben jullie het aangepakt?

10. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.284
    2.236
    113
    Vrouw
    Nederland
    Auto bevalt prima, al kan je dat natuurlijk pas echt zeggen na een paar maandjes. Zitten alleen erg veel knopjes in, geen idee waar alles voor is. Gelukkig weet ik de belangrijkste dingen (licht e.d.) wel te vinden :D

We hadden voor onze ouders een slab gekocht: Isi Mini Tekstslabben | Slabben met tekst | Isi Mini slab | Leuke teksten | Opa | Oma Lief | Heit | Mem | BabyPlanet

Die had ik ingepakt en gegeven onder het mom van: nog een souvenirtje van de wintersport, voor jullie samen.
    Schoonouders hebben het samen uitgepakt en toen begon mijn schoonmoeder gelijk te gillen 'Wat leuk!' Die waren dus blij, haha.
    We kregen gelijk te horen dat we de kinderwagen van hun krijgen want dat schijnt de traditie te zijn (mooie traditie :D :p)

Mijn ouders hetzelfde verhaal alleen toen zij het samen uitpakten werd het eerst een paar seconden heel stil. Toen vroeg mijn vader 'Meen je dat?' en toen zei ik ja en daar kwamen de tranen bij hun. Maar ook zij waren heeeel erg blij. Mijn zusje was ook door het dolle (die woont nog thuis).

Gisteravond was ik echt helemaal op zeg. Was toch wel een spannende dag (en ook wel een beetje emo).

11. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.284
    2.236
    113
    Vrouw
    Nederland
    Wat een stille, lege ruimte hier....

12. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Wat leuk!!! En inderdaad, leuke traditie haha.

Hier net examens achter de rug. Super druk gehad dus! Had je bericht eerder niet voorbij zien komen, heel raar. Kreeg er nu wel melding van.

Ik was deze week bijna weer vrijgezel... heb soms nogal moeite met hoe vriend is. Had laatst discussie met hem over de opvoeding van zoon. Zoontje had met zijn vingers in vl zijn wax gezeten. Vl kon er niet mee lachen, ook omdat zoontje goed weet dat ie daar af moet blijven.

Nu hadden we besloten dat als straf hij geld uit zijn spaarpot moest nemen, zodat hij zou beseffen dat dergelijke dingen geld kosten.

Nu had ik vriend dat laten doen omdat het over zijn spullen ging en niet de mijne. Liet hij M. 20 euro uit zijn spaarpot halen! (Potje kost er 17 als je nieuw koopt, plus de oude was al half leeg en er zat nog een deel in, dat op zich vond ik al makkelijk verdiend van een kind van 3 jaar die niet weet hoe veel geld dat is)

Daar bovenop stak vriend dat geld in zijn zak om het effectief te houden! Terwijl ik dat gewoon als zoontje in bed zit, dat geld wou terug steken. Hij heeft toch geen benul van hoe veel hij heeft of niet.

Dus had ik aangegeven dat ik graag had dat ie dat geld gewoon redigeren stak. En hij zei dat we bij zo'n dingen wel aan het zelfde zeil moeten trekken. Wat ik snap, maar je moet wel akkoord zijn met elkaar en dat was niet. Dus zei ik toen dat als we niet akkoord zijn, ik sowieso de eindbeslissing heb gezien het mijn kind is. Vind ik vrij logisch. Het is naar mijn mening nog altijd mijn verantwoordelijkheid dat er goed wordt omgegaan met mijn kind. Zelfs al neemt een ander de vaderrol altijd op, uiteindelijk blijft het mijn kind en mijn verantwoordelijkheid.

Vriend vond dat niet kunnen. Ofwel kreeg hij evenveel beslissingsrecht als mij en ex, ofwel stopte hij met vader zijn en zogezegd enkel verantwoordelijkheden op te nemen wanneer het mij zou uitkomen.

Had dit met een vriendin besproken en die dacht exact zoals mij. Vriend was zeker dat als hij het aan anderen voor zou leggen, ze hem gelijk zouden geven. Nu ben ik wel eens benieuwd naar wat jullie denken..

Ik zou namelijk, moest ik ooit voor een kind van een ander zorgen, de eindbeslissing altijd bij de biologische ouder laten. Ook al neem je zelf elke dag de rol van moeder in, het zal nooit volledig je eigen kind zijn, ook al voelt dat zo. Ik zou daar geen probleem van maken omdat het eenmaal zo is uiteindelijk.

13. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.259
    113
    Vrouw
    Wenen
    Hmm ja lastig Meisje. Ik vind dat het belangrijk is om zoveel mogelijk op 1 lijn te zitten, of je nou biologische ouder(s) bent of niet.. Alleen is het natuurlijk moeilijk die lijn te 'bepalen' als je al in het moment zelf zit..

14. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Ja snap dat hij geen lijn wil, maar als 't er op aan komt, en we komen niet overeen en het zit er ook niet in dat we overeen komen, dan vind ik dat ik de beslissing heb te nemen.

Dat ik mijn kind zou laten behandelen op een manier waar ik niet achter sta, en dan nog wel door iemand die niet eens zijn echte vader is? Nee.. dat kan ik echt niet. Van zijn biologische vader zou ik het ook niet pikken, gezien die er vroeger nooit een poot naar uit stak, maar das wat anders.

Het is inderdaad moeilijk en ik kan ook begrijpen dat het voor hem niet leuk is, maar ik zou 't zelf ook doen moest ik voor iemand anders zijn kind zorgen. Stel hij heeft een kind uit vorige relatie. Ik kan alleen maar tips geven en zien of we op dezelfde lijn zitten. Is dat niet, dan vind ik dat hij het recht heeft te beslissen wat hij doet, het is tenslotte zijn kind. Ook al zou ik er elke dag voor zorgen alsof het mijn kind is. Het zal nooit je eigen kind zijn, hoe veel je ook van elkaar en van het kind houdt, als puntje bij paaltje komt, ben je niet de biologische ouder en moet je gewoon een stap terug kunnen zetten. Je kan niet het kind van een ander "opeisen" (zwaar woord, weet nu geen ander woord dan dit)

15. Zograagnog1

Zograagnog1 Niet meer actief

Wat een leuke club. Heb wat verhaaltjes gelezen.
    Wij kunnen nog niet omdat ik op antwoord (liefst vandaag nog?) zit te wachten hoe het moet met een bepaald soort medicijn die ik slik. Mijn suikerziekte (beginnende) kan gewoon naar insuline gaan.
    Had wel gehoord over dat er risico's bij zitten maar welke weet ik niet en die wil ik horen van de dokter.

Ook moet de prikpil nog uitwerken (zo wie zo wil ik naar de gewone pil anders). Die zou ik over 6 weken anders moeten halen.

16. studente90

studente90 Actief lid

28 dec 2013
    411
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik vind dat je vriend gelijk heeft! Niet dat ie die 20 euro pakt, maar wel dat als ie altijd een vader speelt, dat hij dan ook soort van "inbreng" heeft. Tuurlijk, als het om iets mega groots ging, dan is aan jou de eindbeslissing. Maar deze "alledaagse" zaken heeft hij toch ook een inbreng in? Hij draagt de lasten, dan mag hij ook wel eigen keuzes maken vind ik. (Tenzij het echt gaat om hele grote dingen als ziektebehandeling ofzo)

Oke ik snap jou ook wel hoor.. Maar bij zulke kleinere dingen vind ik niet dat je dan kan zeggen "ja het is mijn kind". Hij zorgt namelijk wel voor hem. Dan zou ik tegen jou zeggen (als ik jouw vriend was): oke, dan breng jij hem toch ook elke dag naar bed, dan betaal jij toch al zijn dingen?

17. studente90

studente90 Actief lid

28 dec 2013
    411
    0
    16
    NULL
    NULL
    maar 20 euro pakken vind ik wel vreemd

18. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Uhm... dat doe ik sowieso? Hij hoeft niks te betalen voor hem en naar bed ed doe ik allemaal. Enige wat ie buiten gedeelde opvoeding doet, is hem soms naar school brengen. Maar dat is vaak gewoon omdat hij geen auto meer heeft en als ik naar school moet, hij zelf niet meer weg kan. Dus brengt ie eerst mij en dan mijn zoon. Verplicht er hem ook helemaal niet toe. Heb het altijd alleen gedraaid dus dat is het probleem niet.

19. Zograagnog1

Zograagnog1 Niet meer actief

Joepieeeeeeeeee ben zo blij, er zijn andere alternatieven voor mijn medicatie en is gewoon mogelijk om dan proberen zwanger te raken. Heb ik vanmorgen gehoord van de dokter.
    Morgenochtend een afspraak maken en er naartoe gaan binnen de 3 weken.

20. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.284
    2.236
    113
    Vrouw
    Nederland
    @meisje
    Hoe wil je dat doen als jullie samen nog een kindje krijgen? De een wordt dan anders behandeld dan de ander? Kan niet zo zijn dat hij bij het ene kindje wel echt de papa kan zijn en bij de ander niet. Als het om grote dingen gaat (behandeling ziekte, welke school) begrijp ik dat jij en je ex de beslissing moeten nemen maar in het dagelijkse leven kan het niet zo zijn dat alleen jij wat te zeggen hebt. Nu gaat dat misschien nog maar berg je maar wanneer je kind wat ouder wordt. Dat gaat echt wrijving geven, veel meer en erger dan nu.
    Denk dat jullie op zich wel op 1 lijn zitten over wat de straf moet zijn (iets slopen = geld uit spaarpot) maar dat jullie de details (hoeveel geld, wat gebeurt er met dat geld) nog even uit moeten werken. Daarnaast vind ik dat je vriend best wat taken op zich mag nemen met betrekking tot opvoeding (als je zeker weet dat hij de ware is en de papa van je andere toekomstige kindjes). Uiteindelijk vorm je samen een gezin.

@zougraagnog1
    Wat fijn dat je gewoon zwanger kan gaan worden.

Deel Deze Pagina