O, en @Mirtje87: Nee, dat heb ik zelf nog niet meegemaakt eigenlijk Ik kan me wel heel goed voorstellen dat je niet wilt dat iedereen je pasgeboren kindje aanraakt. Denk dat dat ook een soort oergevoel is.. Als ik er NU alleen al aan denk dat iedereen gewoon maar mijn kindje verwacht vast te kunnen houden straks, gaan mijn haren al overeind staan (kraamvisite gaat voor mij een hel worden ben ik bang) Ik zal wel mijn naasten gewoon toelaten het kindje vast te houden (sowieso opa en oma en mijn broer en zus). Maar zo'n pasgeboren baby is nog zo kwetsbaar.. Wat is het nut nou om zo'n kindje continu van de ene persoon naar de andere over te brengen. Daar doe je zo'n kindje in ieder geval geen plezier mee, denk ik Ik snap het ook als mensen het wel oké vinden als de meeste mensen die op kraamvisite komen hun kindje vast gaan houden. Wellicht doe ik het zelf ook als het kindje er daadwerkelijk zal zijn.. Maar dit is in ieder geval hoe ik er NU over denk/voel
Dankje Nou mijn beweegreden om vegetarisch te eten is de bioindustrie. Ik ben op zich niet anti vleeseten, mits het dier goed geleefd heeft. Maar ik ben ondertussen al bijna 15 jaar vegetariër denk ik. Mijn ouders gingen echt niet naar de biologische slager voor mij, dus at ik liever geen vlees. (Mijn ouders waren wel echt carnivoren haha.) Biologisch vlees gaat dus niet tegen mijn principes in. Maar dat eet ik bijna nooit, 2x per jaar ofzo (met kerst en misschien nog een andere x). Omdat ik zo lang geen vlees heb gegeten vind ik het niet meer zo lekker. Dus ondertussen zijn mijn beweegredenen: anti bioindustrie en het gewoon niet meer zo lekker vinden. Je maakt mij veel gelukkiger met vegetarisch voedsel. Ik eet bijna nooit van die vega burgers ofzo, maar kook veel met kaas, noten, kikkererwten en dat soort dingen. Dingen die voor vegetariërs wel goed zijn. Maar ik wil mijn kinderen later dus wel met vlees opvoeden, ik denk 1 à 2x in de week. Biologisch dan . Ik denk dat dat goed is als ze nog groeien, maar ik wil sowieso dat ze verschillende etenswaren leren kennen. En ik vraag mij ook af of het misschien goed is om tijdens de zwangerschap wat regelmatiger vlees te eten. Dat moet ik nog allemaal eens uitzoeken. Veel succes met je essay vandaag!! Wat betreft het baby-vasthouden-kraamvisite gebeuren. Nee heb ik ook nooit meegemaakt, maar ben dan ook nog maar 2x op kraamvisite geweest geloof ik. 1x per een hele goede vriendin (haar dochter is mijn petekindje), de baby was nog maar 1 dag oud; en een x bij mijn nicht, mijn neefje was toen al 1,5 maand ofzo. Kan mij voorstellen dat het ook wel uitmaakt hoeveel visite er die dag (langsgeweest) is, wie de visite is en hoe de baby in zijn/haar vel zit. Als het een rustige dag is en de baby voelt zich goed, dan zou ik er minder moeite mee hebben denk ik. Maar een huilerige baby, nee die zou ik ook niet overal 'rond delen' Ik denk wel dat ik het heel moeilijk zou vinden om hem/haar door anderen vast te laten houden, maar denk dat ik het wel zou doen als alles verder goed gaat.
@ Secret, wat vervelend trouwens dat je gezondheid onder vegetarisch eten te lijden had. Dat is wel echt balen, als je het graag anders wilt doen. Maar er zit natuurlijk ook nog iets tussen 7 dagen p/w vlees en nul dagen p/w vlees. Misschien kan je een paar dagen vlees en een paar dagen vegetarisch doen? Ik weet niet hoe je dat nu doet? Of misschien is biologisch een oplossing voor jou? Ik weet niet wat jouw beweegredenen waren? Je zou ook kunnen kijken naar voeddingssuplementen. En ik denk dat het sowieso belangrijk is, als je vegetarisch eet, om ook te kijken naar noten, soja, kaas, kikkererwten en dat soort dingen. Je moet toch ergens je eiwitten, vitamine B en dat soort dingen vandaan halen. Maar je gezondheid moet er natuurlijk niet onder te lijden hebben; idealen zijn leuk, maar je gezondheid is wel belangrijker.
Hhmm ik vind het trouwens gek dat als je hier ; - ) typt, dat er dan dit teken komt in plaats van het knipoog teken.
Ja, zeker spannend, maar ik kijk er zooo naar uit! Vind het ook zo heerlijk om dan weer in de stad te wonen! Ik heb tot m'n 12e vlakbij Amsterdam gewoond en ik vond het heerlijk om daarheen te gaan (met zus ) en lekker te winkelen enzo, heerlijk al dat leven! En toen verhuisden we naar een enorm saai dorp hahaha. Ben daar in de zomer ook een maand geweest, en echt, ik genoot! (Het was wel heeeeeel heet, pffff) Dankjewel meis! Ik hoop het ook echt..
Met m'n vader heb ik nauwelijks nog contact, dus dat was meer iets van 'Succes ermee'. M'n moeder is er wel heel verdrietig over, logisch natuurlijk, is toch een heel eind weg, maar ze zegt tegen me dat ze ziet dat daar mijn geluk ligt, en dat ik daar dan ook vooral achteraan moet gaan. Dus ze staan er wel gewoon achter wat dat betreft, ben ik wel heel blij mee. Ik heb gelukkig een stuk minder zorgen omdat m'n vriend daar al woont! Normaal moet je eerst een woning en inkomen hebben voor je erheen kunt, maar nu kan hij voor mij garant staan (en tuurlijk wil ik zelf alsnog wel gewoon een baan zoeken hoor, maar ik hoef er dus niet op te wachten zegmaar). En voor de rest.. Kan er gewoon heen met m'n ID-kaart, moet het hier dan natuurlijk bij de gemeente doorgeven, zorgverzekering opzeggen, zorgtoeslag stopzetten, adreswijziging doorgeven bij de bank, enz. En als ik daar ben, moet ik me binnen een paar dagen ergens melden. Dus opzich valt het mee! Als ik de Oostenrijkse nationaliteit zou willen aannemen, zou het wel wat meer werk kosten, maar daar twijfel ik nog heel erg over, dus laat ik voor nu nog even achterwege..
Ga ze zeker wel missen hoor! Maar op deze manier hou ik de relatie gewoon niet vol, zo kun je ook nergens ECHT aan werken.. Zou echt niet willen dat ik nu (per ongeluk) zwanger zou worden en hem dan maar 3-4 dagen per maand te zien.. Nouja, voorheen dan, want nu is het natuurlijk al de laatste keer en kan het dus niet meer. Ja, was wel naar! Had me zo handig geleken, gewoon netjes elke vier weken menstrueren, als hij precies tijdens de stopweek zou komen, gewoon nog een paar extra dagen doorslikken.. Zou ook nog bakken met geld schelen (konijntjes..), maar helaas. Maargoed, achteraf ben ik er wel blij mee, want over ontpillen hoef ik me nu in ieder geval geen zorgen te maken! Weet ik eigenlijk niet, of dat kan! Ik denk dat ik me daar nog wel wat meer in ga verdiepen, want stiekem is de wens om echt een diploma in bezit te hebben nog steeds heel erg groot, maar ik denk dat ik eerst wil kijken hoe het gaat met het geld enzo.. Waarom ik daarheen ga.. Hij heeft een goedbetaalde baan, en gaat naar de universiteit. Ik heb hier in principe 'niets' (m'n familie natuurlijk, maargoed die heeft hij ook ), dus voor mij is het logischer om dan daarheen te gaan en in een wat stabiele situatie terecht te komen, dan dat hij hierheen komt, naar een baan moet gaan zoeken, taal moet leren enz. enz. enz. Met de taal ben ik trouwens nog druk bezig, pfff wat een nachtmerrie haha.. En succes met je essay!
Jaaa dat vind ik ook zo vervelend! Dat er maar zo'n klein verschil zit tussen een knipoog en een AARGH gezichtje, haha.
Hahaha ja dat kan ook nog inderdaad. Of 'Ik wil nu heel graag een opmerking maken maar ik hou me maar in '
@ Micchan, Ahja dan is het wel logischer dat jij naar hem toe gaat. Wel tof en knap van je moeder dat ze je zo steunt!!! Daar bof je mee Je moet daar vast nog wel aan een diploma kunnen komen. Het onderwijsstelsel zal daar wel anders zijn, maar zoals je in NL genoeg mogelijkheden hebt, moeten ze daar ook wel zijn. Wel fijn dat je vriend het al goed voor elkaar heeft daar, en het regelwerk van het emigreren ook niet zo ingewikkeld is. Dat scheelt inderdaad een hoop stress. Het is al spannend genoeg! Vind het ook knap van jou hoor. Weet niet of ik het zou kunnen... Maarja als je knetter verliefd bent
Ja ik vind het ook meer een 'hhmmm' gezichtje. Maar die klopt ook wel ja! Hoe dan ook vind ik het irritant, is al een paar keer fout gegaan, dan wilde ik eigenlijk een knipoog doen; geeft toch een andere boodschap af
Hebben jullie trouwens ook wel eens dat jullie moeite moeten doen om geen baby spul te kopen? Een vriendin van mij is op het moment zwanger, en als ik dan naar leuke spullen voor haar aankomende zoontje ga kijken dan zie ik ook zoveel dat ik zelf zou willen aanschaffen als ik zwanger zou zijn! Soms denk 'zou ik alvast....?' Ik hou mij toch telkens in! Want je weet natuurlijk nooit hoe lang het nog duurt voordat het er voor ons in zit. Of het er überhaupt in zit! Onvruchtbaarheid is echt mijn grootste angst... Maargoed, hebben jullie dat ook? En kunnen jullie je dan inhouden? Of hebben jullie stiekem al wat aangeschaft? En wat dan?
Ja, vind ik echt super van haar! Denk ook wel dat ze daar enorm haar best voor moet doen, om zo positief en vrolijk te blijven.. Maarja, probeer er niet zoveel aan te denken, want ik kan nooit iedereen tevreden stellen helaas.. (Als ik ze allemaal mee kon nemen, zou ik het zo doen!) Ik hoop het maar! Ik weet wel dat je daar niets hoeft te betalen voor de universiteit. Maargoed, eerst de basis eens halen natuurlijk.. Ja, is super! Al voel ik me weer zo hebberig als ik dat zeg, alsof het geld een grote reden is dat ik naar hem toe ga ofzo, hahahaha. Ja nouja, ik zit het grootste deel van de tijd op m'n slaapkamer, maar een beetje te surfen, de enige mensen die ik ga missen zijn m'n moeder, broertje, zus, neefje en oma (heb geen vrienden ), en ik hou wel van wat avontuur. En tsja, voor de grootste liefde van m'n leven.. Doe ik het heel graag! Hahaha, ja da's wel lastig inderdaad. Ohja, zeker wel! Zodra we een kledingwinkel binnenstappen word mijn aandacht altijd automatisch naar de babyafdeling getrokken. En dan vooral naar van die enorm schattige jurkjes.. Denk dat dat ook de grootste reden is dat ik me in kan houden, want straks krijgen we een jongen en dan zit ik met een jurk. Of zoals je al zei, misschien lukt het wel helemaal niet.. Maar daar voorlopig nog heel lang niet aan denken hoor, brr!
Wow niet hoeven betalen voor de universiteit!!! Ik had daar moeten gaan studeren!!! Had mij wat studieschuld kunnen schelen Die stabiele basis van hem is gewoon fijn ja. Hoeft helemaal niets met hebberigheid te maken hebben. Maar als je uit huis woont / samen gaat wonen, dan wil je ook niet altijd in onzekerheid zitten of je wel de huur kan betalen. En inderdaad, het geslacht is ook nog een reden om nu nog niets te kopen! De zus van een vriendin van mij had inderdaad jurkjes gekocht toen ze net zwanger was (overtuigd dat ze een meisje kreeg), bleek ze uiteindelijk een jongen te verwachten haha!
Haha, dat herken ik ook helemaal! Vooral omdat ik met sommige dingen denk (dat niets met baby's te maken heeft) dat ik het voor mn verjaardag ga vragen! En dan is het er tegen die tijd niet meer Maar heb me tot nu toe kunnen inhouden.
Ja precies! En dan zeg ik dus maar tegen mijzelf 'tegen die tijd is er wel weer wat anders leuks'! Maar vind het soms wel moeilijk om mijzelf dan te geloven haha
Ja ik heb stiekem wel wat aangeschaft maar niet echt iets heel bijzonders hoor, gewoon sokjes met i love mama en i love papa haha.
Oeps, helemaal vergeten op te reageren! Vandaag gaat het gelukkig weer gewoon goed tussen ons . Hij wacht nu op een aantal reacties van plaatsen waar hij langs is geweest, dus hopelijk hoort hij dat hij op gesprek mag komen! Nog even afwachten.. Ja volgens mij kunnen peuters ook en drama zijn inderdaad . We zullen het over een aantal jaar zelf moeten merken . Ik heb nu best veel cliënten inderdaad! Op dinsdag 3, op woensdag 1 (die vervelende ) dus kan er nog wel een bij, en op donderdag weer 3, maar twee ervan heb ik op dinsdag en donderdag, dus in totaal 5 verschillende mensen, verdeeld over 15 uur en een kwartier .