Grote kinderwens, maar probleempje bij seks

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Lila94, 23 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lila94

    Lila94 Lid

    23 apr 2021
    7
    0
    1
    Vrouw
    Mijn partner en ik hebben een kinderwens, daarom sinds januari dit jaar met anticonceptie gestopt. Ik doe nog geen ovulatietesten, omdat ik een stabiele cyclus heb en het vaak door te temperaturen kan afleiden. Het probleem is echter dat het hebben van seks (penetratie) bij ons helaas niet zo makkelijk gaat. Zijn zaadlozing blijft dan vaak uit (en ja, dan is zwanger raken wel erg lastig...). Dit is vooral een mentaal 'dingetje' bij hem wat natuurlijk niet in een keer op te lossen is.

    Nu vroeg ik mij af, moeten we al gaan denken aan medische alternatieven om zwanger te worden? Dit zal vast vaker voorkomen? Of is het ook geduld hebben? Soms lukt het wel, maar ik moet dan ook net in m'n vruchtbare periode zitten wat lang niet altijd het geval is. Ik ben nog niet wanhopig, maar wou weleens de stap zetten om ons probleem te delen met jullie. Liefs, Lianne
     
  2. Stokstaartje86

    Stokstaartje86 VIP lid

    4 jan 2013
    5.294
    1.767
    113
    Vrouw
    Wat ontzettend frustrerend moet dit voor jullie zijn! Is dit probleem bij hem er altijd al of alleen sinds dat jullie de keuze hebben gemaakt om voor een kindje te gaan?
     
  3. Lila94

    Lila94 Lid

    23 apr 2021
    7
    0
    1
    Vrouw
    Nee, al wel langer hoor. Ja, het is frustrerend (vooral voor hem). Gelukkig konden we er goed mee omgaan en heeft het geen negatieve invloed op onze intimiteit samen. Alleen nu wordt het wel een veel groter issue natuurlijk, doordat we een kinderwens hebben.
     
  4. Stokstaartje86

    Stokstaartje86 VIP lid

    4 jan 2013
    5.294
    1.767
    113
    Vrouw
    Oke dan is het iig geen koudwatervrees voor een baby. Dat had mijn man toen we voor de eerste gingen. Normaal kon die wel 2x per dag en toen had ie ineens weinig zin en als we dan seks hadden dan belandde het overal behalve waar het moest *zucht* haha

    Weet hijzelf waardoor hij moeite heeft met de penetratie? Kan hij wel (makkelijker) klaarkomen bij andere stimulatie?

    Want dan zou je ook nog kunnen proberen dat hij daarna jou insemineert met zijn zaadjes met een spuitje. Zo doen stellen waarvan de vrouw last heeft van vaginisme het ook vaak
     
  5. Lila94

    Lila94 Lid

    23 apr 2021
    7
    0
    1
    Vrouw
    Nee, haha dat is het niet. Hij wil ook dolgraag een baby! Al kan ik mij voorstellen dat hij nu daardoor ook extra druk voelt en het extra lastig maakt. Lijkt me ook lastig wat jij beschrijft. Aan je profiel te zien is het uiteindelijk wel goed gekomen gelukkig. :)

    Om je vraag te beantwoorden. Hij zegt bij penetratie niet de nodige stimulatie te ervaren om tot dat punt te komen. Ik ben geen man, dus ik weet ook niet precies wat hij wel/niet voelt. Bij andere stimulatie lukt dit wel makkelijker. Ik zal mij dan ook eens verdiepen in de zelfinseminatie oplossing die je noemt. Die spuitjes kun je zelf aanschaffen? Verkleint het de kans ook aanzienlijk, of valt dat wel mee?
     
  6. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.815
    7.144
    113
    Vrouw
    Ik doe ook zelfinseminatie ivm alleenstaand zijn. Ik besteld de spuiten van 10ml via internet en haal bij de apotheek urine potjes. Met zelfinseminatie heb je evenveel kans op een zwangerschap.
     
  7. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Lastig voor jullie beide! Zelfinseminatie zou wel kunnen helpen. Hier ook zelfinseminatie vanwege vaginisme en later ook om er wat druk af te halen voor mijn man toen penetratie wel lukte. Ik heb urine potjes en 10 ml spuitjes online besteld. Mijn man kon ene keer wel klaarkomen via penetratie, maar andere moment voelde hij toch te veel druk. Met zelfinseminatie is het altijd gelukt en dit heb ik al vaker gehoord, dus ik hoop dat dit iets is waar je man open voor staat en dat het jullie kan gaan helpen! Dan kan je daarnaast gewoon leuke seks hebben, zonder dat dit er tussenin komt te staan. Je maakt inderdaad even veel kans om zwanger te worden.

    Het zaad lijkt er meer uit te lopen, maar dat is niet het geval het is gewoon wat wateriger. De zaadjes zijn dan allang gezwommen. Potje en spuitje van te voren even vasthouden of in ieder geval dat het beetje op lichaamstemperatuur komt en niet heel koud is dus. Daarnaast doet de een het meteen inbrengen en de ander last het even met deksel erop staan, dit is even samen erachter komen wat jullie fijn vinden. Ik heb van beide allemaal zwangerschapsverhalen gehoord dus ik denk niet dat het uitmaakt wat je doet. Ik deed daarna altijd nog kussen onder mijn kont en benen omhoog, maar ook dat is volgensmij niet nodig maar het gaf me toch een fijner gevoel. Mocht je nog vragen hebben mag je ze altijd stellen!
     
    Lila94 vindt dit leuk.
  8. Stokstaartje86

    Stokstaartje86 VIP lid

    4 jan 2013
    5.294
    1.767
    113
    Vrouw
    Aah kijk ik zie al wat antwoorden van de ervaringsdeskundigen! Want met zelfinseminatie heb ik geen ervaring. Bij ons is het zeker goed gekomen toen haha en daarna nog 2x dus maar toen had ie er geen last meer van haha.

    Maar zoals iemand als zegt zo kunnen jullie de seks leuk houden en toch een kindje maken. En als hij het er in spuit met het spuitje maakt hij jou alsnog zwanger! Ik hoop dat hij er voor open staat want dit zou best eens de oplossing voor jullie kunnen zijn dan
     
    Lila94 vindt dit leuk.
  9. Lila94

    Lila94 Lid

    23 apr 2021
    7
    0
    1
    Vrouw
    Dank voor jullie reacties. Helpt mij echt dat er even meegedacht wordt in oplossingen, zo fijn! Is het dan aan te raden om vooraf wel seks te hebben en vervolgens te insemineren? Daarna ook even blijven liggen nadat het bij mij is ingebracht? En dat spuitje komt toch nooit zo ver in mij als zijn geslachtsdeel? Dat hoeft allemaal geen nadeel te zijn dus. :$
     
  10. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Het is wel zo dat hoe meer opgewonden een man is hoe meer je krijgt geloof ik, maar het is samen even kijken wat werkt. Eerst deden mijn man en ik samen, maar mijn aanwezigheid zorgde dus soms al voor druk.. dat hij te graag wilde dat het lukte en daardoor juist veel te veel nadacht. Uiteindelijk vond hij het fijner om gewoon even in de badkamer zijn ding te doen, daarna bracht ik het bij mezelf in omdat ik vanwege mijn vaginisme daar zelf wat meer controle over heb en vaak ging hij dan naast me op bed liggen zolang ik bleef liggen. De een lukt het om dus wel samen te doen, dus door aftrekken en dan net op het punt van klaarkomen de opening van het spuitje op de penis te zetten maar ja dat geeft dus soms alsnog druk. Dat is dus voor iedereen anders, denk vooral dat er geen groot ding van gemaakt moet worden. Dan op andere dag hadden we wel weer leuke seks. De liefde voor het kindje is er niet minder om. Bij mijn man was de opbrengst heel wisselend, dus doe gewoon wat fijn voelt voor jullie!

    ik bleef wel altijd even liggen ja ongeveer 10-15 minuten met mijn bekken in ieder geval iets omhoog gekanteld. Het komt inderdaad niet zo ver, maar dat is ook niet nodig! Je hebt wel opzetstukjes, maar die vond ik zelf nooit fijn, het zaad bleef er dan vaak juist in zitten
     
  11. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.815
    7.144
    113
    Vrouw
    De zaadjes 'zwemmen' zelf verder naar binnen dus dat maakt niet uit. Ze zeggen wel dat als jij als je het inspuit een orgasme hebt dat het zaad dan beter naar binnen kan. Ik heb beide gedaan.
     
  12. DangerBlonde

    DangerBlonde Fanatiek lid

    3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Ik zou het zeker eerst proberen met zelfinseminatie. Als dat na 6-12 maanden niet lukt, zou je altijd nog naar de huisarts kunnen gaan. Good luck! :)
     
  13. Annemieke1995

    19 mrt 2021
    21
    27
    13
    Vrouw
    Ik vind het best al wel goed om hier te lezen (en dit is niet de eerste keer) dat het bij mannen niet altijd zo makkelijk gaat... vroeger durfde daar haast niemand voor uit te komen heb ik de indruk.
     
    JupitR en Orchid24 vinden dit leuk.
  14. Oilell

    Oilell Fanatiek lid

    8 okt 2018
    2.920
    3.968
    113
    Vrouw
    Mijn man heeft zenuwpijn waardoor vrijen zonder condoom heel pijnlijk is. Wij zijn zwanger geworden door zelfinseminatie. Spuitjes online besteld en van die wegwerpbakjes voor saus bij de sowlow gehaald :| dat was veel voordeliger dan urinepotjes want je mag de potjes niet afwassen/hergebruiken ivm de zaadkwaliteit.

    Dus zou gewoon vrijen als jullie zin hebben en rondom je vruchtbare dagen gebruik maken van inseminatie. Als je man geen moeite heeft met klaarkomen kan je zelfs gewoon op die dagen insemineren zonder te vrijen, waardoor het vrijen geen moetje wordt. Vond ik in ieder geval erg prettig: vrijen omdat het leuk is, insemineren voor een baby.
     
    Orchid24 vindt dit leuk.
  15. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Ik heb geen verstand van sex met mannen. Maar een ander standje?
     
  16. LLxx32

    LLxx32 Actief lid

    5 apr 2018
    427
    215
    43
    Vrouw
    Hier ook zwanger geworden via zelfinseminatie. (Lesbisch stel met donor).

    Ejaculeren in een klein potje (online gekocht via zelfinseminatie shop. Nl
    Daarna opzuigen met een spuitje. En dan inbrengen.

    Eerste keer in 1 keer zwanger. De tweede keer in 6 keer zwanger.

    Wij lieten het zaad niet staan, maar brachten het meteen in. In ieder geval succesvol☺️

    Succes!
     

Deel Deze Pagina