Hoi dames afgelopen twee cycli was mijn tijd tussen eisprong 9-10 dagen, leek me kort. Iemand daar ervaring mee? Lees op internet vrouwen die er zonder problemen en al te lang wachten gewoon zwanger mee worden maar ook fat het wel wat kort is, iemand die dit weet van een huisarts of gynaecoloog?
Mijn ha zei dat 8 dagen nog goed is. Dat bleek bij mij ook, want met mijn lf van 8 dagen ben ik twee keer direct zwanger geraakt, eerste vrijpartij!
Me26 het is inderdaad niet echt lang maar je zit een beetje op de grens! Zoals je zelf al zegt zijn er genoeg meiden die hier zwanger mee raken maar hoor en lees ook van genoeg meiden dat dat niet zo is!! Mijn lf was 8dagen! Later 10 nog later 12 en laatste ronde 13!! Ik moet wel zeggen dat dat komt door mijn DCI ( capsules voor pcos) en natuurlijk progesteron creme! Daar zou je eens naar kunnen kijken als het nog langer duurt en anders eens een afspraak bij de gyn maken! Succes!
Ik slik ook d chiro inositol voor mijn. Pcos. Mijn lf is van 9 naar 15 gegaan daardoor. Ik heb geen progestroncreme. Maar om dat te gaan slikken als je niet weet of je pcos hebt?
Lf is toch eisprong enzo? Vorige week bleek ik dus bijna direct na mijn menstruatie een eisprong gehad. Mijn zwangerschap was dus langer dan verwacht. maar de vk zei dat daar niets mee is
bedankt dames voor de info. ik ga idd geen dingen zomaar nemen, mijn ongi is wel redelijk regelmatig. Heb zelf het idee dat die nu beter gaat worden doordat lichaam weer een beetje in balans is na pil. Dit wordt nu zesde maand dus kijk wel of het zo blijft en er iets gebeurd anders is navraag bij huisarts.
@babke nee tuurlijk moet ze die niet "zomaar" gaan slikken maar ze zou eens bij de info kunnen kijken en oovragen of het ook bij "normale" cyclussen gebruikt kan worden! Verder progesteron creme kan wel iedereen gebruiken vanaf na eisprong! En maca capsules ook! Ik zou zeggen google is youre best friend hihihi Succes!
Een LF van 9 a 10 dagen is zeker kort en verkleint je zwangerschapskansen met ongeveer de helft. Dus als jij en je partner heel erg vruchtbaar zijn dan hoeft er helemaal niets aan de hand te zijn en kun je nog steeds in een mum van tijd zwanger zijn, maar als je verminderd vruchtbaar bent dan kan het met zo'n korte LF nog langer gaan duren. De reden hiervoor is dat de gemiddelde dag waarop een eitje zich innestelt 9DPO is. Dus met een korte LF kan het gebeuren dat je je baarmoederslijmvlies alweer verliest voor het vruchtje zich goed heeft kunnen innestelen. Als het dan maar heel zelden gebeurt dat er uberhaupt een bevruchting is, kun je je voorstellen dat dit maakt dat je nog veel langer moet wachten voor je zwanger bent. Een huisarts die zegt dat een LF van 8 dagen geen probleem is weet echt niet waar hij het over heeft . Het verkleint je kans op een zwangerschap met ruim 60%. Maar nogmaals dit betekent niet dat super vruchtbare stellen alsnog niet snel zwanger kunnen zijn. Ik zou het gewoon even aankijken en als je binnen een half jaar niet zwanger bent en steeds van die korte LFs hebt, naar de gyn stappen!
@vayen thnx voor reactie. Ik ben idd bezig met tarwekiemolie, dus ben benieuwd. Ga afwachten wat het gaat doen!
De tarwekiem helpt bij mij echt heel goed!! Ik ga van 8/9 daagde lf naar 13/14! Dus das zeker t proberen waard!!
@kilo86 dat klinkt goed! ben benieuwd wat ik ga merken. vraagje, komt je eisprong dan eerder of duurt je cyclus wat langer?
Mijn Eisprong kwam wel een dag of 2 eerder maar die heb ik zowiezo al laat tussen dag17-20 maar mijn cyclus werd voornamelijk langer door de dagen na de eisprong dat werden er 13 of 14 ipv de normale 9 die ik had
Ook ik heb een Lf van 10 dagen en heb sterk het vermoeden dat ik nu zwanger ben. Nadat ik van het weekend menstruatie-achtige pijn had ( innesteling) wordt ik nu niet ongesteld. Ik had mij ovulatie 19 Januari en ben nu dus 3 dagen over tijd. Ik ben misselijk, moe en heb zeer gevoelige en opgezette borsten. Overigens nog geen positieve test
@ Vayen....Ja heel niet meer verwacht. Omdat ik toch eea voelde maar test gedaan vanmorgen.... Echt bizar. Waarschijnlijk innestelingsbloed wat ik als ongi aan zag. @ Zeeheksje. Probeer over paar dagen nog eens. Ik teste ook tijdens wat ik dacht dat mn ongi was, maar toen niets. Nu 1,5 week later wel en duidelijk positief!
@me26 Ik denk dat ik zaterdag opnieuw zal testen dan is het 7 dagen na de gevoelde innestelling. ik ben echter al 7 maanden bezig en heb m nog niet zo zwanger gevoeld! Dus er is hoop, want ik heb het!
Ik had ook een korte lf van ongeveer 8-10 dagen! Het klopt dat het eigenlijk te kort is, waardoor je eitje te weinig tijd heeft om goed in te nestelen! In principe moet je minimaal 14 dagen hebben. Maar desondanks ben ik na 10 maanden zwanger geworden! Bij mij hielpen de etos zwanger worden pillen ook, die verlengde mijn cyclus en zodoende ook mijn lf. Succes!
Mijn lf zit tusen de 7 en de 11 dagen. Gemiddeld de 10de dag ongi en het is perfect normaal dat de lf niet 14 agen is. Denk dat van de 117 dames die ik gevolgd heb er mss 7 a 8 een lf van 14 dagen hadden. De meeste hebben tussen de 8 en de 11 dagen. Lijkt me dus niet abnormaal hoor
het hoeft natuurlijk niet bij iedereen een probleem te zijn. Maar minder kans heb je er wel door. Als jij en je vriend goed vruchtbaar zijn hoeft het ook echt geen probleem te zijn.. helaas geld dat dus voor vele niet en vormt het voor sommige wel een (klein) probleem. Toen ik 2,5 jaar geleden zwanger werd (met een LF van 14 dagen) testte ik pas op 16dpo lichtjes positief (helaas mk geworden). Ik had waarschijnlijk een latere innesteling? Wat als ik dat nou elke keer zou hebben? dan is mijn lf van 8-10 dagen zeker wel te kort. Overigens bloed ik vaak al 2 dagen eerder maar dit is licht en mag ik nog niet meetellen als een menstruatie. Ik ga deze maand tempen en volgende maand als ik niet zwanger ben naar de huisarts. Ik ga de pillen ''zwanger worden'' van de etos weer opzoeken en deze maand slikken, ik hoop op goed nieuws. @ samantha80 een lf van 10 dagen of minder is te kort.
wat mij betreft kan deze gesloten worden, want bleek toch zwanger! En ben wel overtuigd van korte lf maar dat zal vast nog blijken op termijnecho, mogelijk korter zwanger maar blijkt dat het dus zeker wel kan!