Grote kindjes moelijker te krijgen dan kleinere?

Discussie in 'De bevalling' gestart door 2konijntjes, 19 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    De oudste was meer dan 4,5 kilo en 56 cm en dat was een makkelijke bevalling van 7 uurtjes.
    Bij de 3e moest ik in t zh bevallen, die was zo groot die zou wel eens kunnen blijven hangen onderweg, is uiteindelijk niet gebeurt en onze laatste was de lichtste en kleinste (3410 gr) en was meteen ook de moeilijkste (12 u , ruggenprik en vacuum)

2. Lia

Lia Bekend lid

10 nov 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    De oudste was 4370 gram, 54cm en met een klein halfuurtje naar buiten geperst. Deze bevalling had wel complicaties, maar dat had niet met de grootte van mij zoon te maken.
    De tweede was 4750gram, 56cm en lag met een klein kwartiertje persen al op mijn borst.

Beide keren nauwelijks ingescheurd en maar een paar hechtingen. Bij de eerste deed het flink pijn toen het hoofdje stond, bij de tweede vond ik het eigenlijk wel meevallen.

Ik vond het dus erg meevallen om grote baby's te baren.

3. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Ik vond het ook reuze meevallen. Eigenlijk een eitje. Mijn zoontje was 4 kg en heb hem binnen 8 minuten er uitgeperst en maar een heel klein beetje ingescheurd. Het zegt dus helemaal niks.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik vond het heel erg meevallen, Eva was 4350 gram en 53 cm. De laatste 5 cm deden erg pijn, maar dat kwam door Eva's ligging.
    Het persen viel weer heel erg mee, heb wel een uur persweeen gehad omdat ik de helft moest wegpuffen ivm Eva's dalende hartslag. Maar heb er helemaal geen pijn van gehad, ook het staan van het hoofdje niet. Ben ook niet uitgescheurd of geknipt. Eva's hoofd kwam er redelijk makkelijk uit, de schouders, romp en heupen wat minder, maar gelukkig is alles na wat geduw en getrek goed gegaan.

5. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Hier een baby van 55 cm en 3900 gram. De ontsluitingsweeën waren ondraaglijk maar Dax lag klem (en daardoor heeft hij nog steeds een verhard hematoom op zijn hoofd :( ) en met zijn neus opzij ipv naar beneden. Het persen daarentegen was een eitje. Nog geen half uur, voor mijn gevoel heb ik 5 keer geperst en toen was hij er. En toen het hoofdje stond, dat vond ik niks voorstellen bij de ontsluitingsweeën die ik had. Ik had liever die 26 uur lang het hoofdje laten staan dan die ondraaglijke weeën.
    Ik was ingeknipt en ingescheurd.

6. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Lutein was 4370 gram en 53 cm. Had geen persweeen en daardoor lang geperst, wel rugweeen auwah.. maar staan van het hoofdje niet eens gevoeld en geen enkel scheurtje. :D
    Het zegt echt helemaal niets. Ik was zelf ongeveer even zwaar bij de geboorte en mijn moeder heeft er 56 uur over gedaan met een knip, pomp en een miljoen hechtingen..

Deel Deze Pagina