Cyclus veranderd na 1e kind?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Snowtje, 19 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,
    Ik heb even een vraagje. Eerst ben ik ongeveer 10 jaar aan de pil geweest. Gestopt, na ongeveer 6 weken voor het eerst ongesteld en daarna een cyclus van ongeveer 32 dagen (wat ik vroeger ook had). Menstruatie hield ongeveer 5 dagen aan en behoorlijk wat bloedverlies (wat normaal is voor mij). Binnen een half jaar zwanger en alles is perfect verlopen, inclusief de bevalling.
    Daarna weer 1 jaar aan de pil. Sinds 1 januari 2012 gestopt en eerste menstruatie was na dag 36. 2e menstruatie na dan 35. Nu dus in ronde 3 en zit ik op dag 35, zwangerschapstesten negatief en nog geen enkel teken van een aankomende menstruatie. De 2 bloedingen die ik had waren erg kort en niet heftig. Ongeveer 2 dagen en dat was het dan wel. En tussen de 1e en 2e menstruatie ook nog eens 3 dagen wat druppeltjes bloedverlies.
    Mijn lichaam lijkt opeens door de war. Wie heeft niet nog meer meegemaakt? Ervaringen? Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? Alvast bedankt voor het meedenken ;)

2. orchideetje

orchideetje Niet meer actief

hier andersom, bij de 1e in de war en nu bezig voor een 2e en redelijk normaal vergeleken bij de 1e ;)

3. SunnySharm

27 apr 2009
    8
    0
    0
    Egypte
    Bij mij is het helemaal een rommeltje: voor de 1e zwangerschap een vrij onregelmatige cyclus, maar toch redelijk snel zwanger geworden. Helaas met 7wkn miskraam. Daarna zeer regelmatige cyclus van 29 dagen, 3e ronde alweer zwanger. Sinds bevalling (ruim 2 jaar geleden) super onregelmatige cyclus, soms 26 dgn, maar soms ook 42 dgn!!! Slik al jaren de pil niet meer dus daar heeft 't niks mee te maken. Merk sinds ik ben bevallen wel vrijwel elke maand heel duidelijk wanneer ik ovuleer, geen ovulatietest nodig, dus dat is wel handig voor 't "klussen"! ;)

4. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    dat is idd raar! wel makkelijk dat je weet wanneer je ovuleert! heb hier echt geen idee, nooit gehad ook. Zit nu op dag 36 en nog niks.. test negatief en geen bloed.. pff lange cyclus wordt/is het. heb geen haast, maar wil toch graag weten dat mijn lichaam normaal functioneert ;)

5. Lola1984

Lola1984 Lid

20 apr 2012
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook ook hoor...

Bij eerste ook 10 jaar pil geslikt en meteen een regrlmatige cyclus, na drie maanden zwanger en dit keer dec gestopt met de pil en deze maand eindelijk een keer ongesteld.. En hoe ook:$

Ben benieuwd of ik nu ook weer een regelmatige cyclus heb of dat er weer 5 maanden niets gebeurd...

Had de afgelopen maanden wel continue het gevoel dat ik het moest worden..

Was begonnen met pillen (van de drogist) om weer regelmaat te krijgen en twee weken later dus ongesteld, misschien toeval hoor...

6. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Hier gewoon dezelfde cyclus als voor de zwangerschap, alleen wel nog kortere LF

7. S1978

S1978 Actief lid

7 dec 2011
    398
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal, Hier ook een groot verschil. Voor de eerste zwangerschap op de klok ongesteld, cyclus 29 dagen, na 9 maanden zwanger. Na de bevalling een mirena spiraaltje en nu 9 maanden nadat het spiraaltje eruit is hele korte cyclus, late eisprong en dus heel snel weer ongesteld (tussen 6 en 10 DPO). Vorige week eerst afspraak gyn gehad en ze gaan bij mij nu even de hormoonhuishouding checken.

groetjes,
    S

8. tr0elaa

tr0elaa Actief lid

8 feb 2012
    226
    0
    0
    Hallo,

Hier een heel rare cyclus na mijn 1e kind.
    Ik slikte ongeveer 8 jaar de pil toen ik ineens door de pil heen zwanger raakte,, en na de bevalling is eigenlijk mijn hele cyclus in de war, ik word soms zo ineens 3 maanden niet ongesteld, en na 3 maanden ineens weer wel een paar dagen..
    Ik heb een tijdje pillen gehad om het een beetje op orde te krijgen, maar heeft nog niet veel geholpen..

Succes!

Deel Deze Pagina