Altijd mama..

Discussion in 'Mama en gezin' started by Jebb, Jan 31, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jebb

Jebb Niet meer actief

Hormonen, hormonen, maar ik wil het even van me afschrijven.

Ik werk twee dagen, mijn man 5. Een bewuste keuze, aangezien ik er voor mijn kinderen wil zijn en ik het ook niet fijn had op mijn werk. Dit was een goede oplossing. Maar nu...

Ik ben 36 weken zwanger en heb het idee dat ik altijd en alleen mama ben.. Mijn man werkt 5 dagen, maar ook als hij (vaak wel bijtijds) thuiskomt blijft zijn telefoon gaan (dit hoort erbij). Hij heeft NOOIT de volle aandacht voor onze dochter. 'Even journaaltje kijken", "even youtuben" en elke keer denk ik.. hij heeft ook zn ontspanning nodig na een drukke werkdag.. Maar ik heb de hele dag (een hele fijne en gezellige dag) met onze dochter. Rond 8.00 uur begint dat als ze aan mij hele verhalen verteld, vraagt om mn telefoon/ een spelletje of dat we naar beneden gaan -terwijl mn man gewoon naast me ligt (te youtuben..) Ik klets gezellig met mn dochter en moet hem erom vragen om ook eens iets te zeggen..

Nu ik ik mijn verlof zit, heb ik het idee dat ik echt alleen ben. Ook al is onze dochter naar de opvang, die kleine in mn buik slurpt ook energie. Elke keer denk ik oke zo even de aandacht van papa, maar dat is max. 5 min.

Nu ook.. dochter om half 9 (lekker samen gebadderd) in bed... en wie zit erbij en wie ligt op de bank een film te kijken...?
    En dan niet denken dat als ik beneden kom dat er een koppie thee klaar staat...

Ben nu uiteindelijk mn bed maar in gegaan met een glas water.. :(

2. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

Jul 5, 2016
    4,696
    4,304
    113
    noord holland
    Wat naar voor je! Deel dit alsjeblieft met hem! niet verwijtend, maar geef aan dat je dit zo graag anders ziet. Soms sluipen patronen er in en heb je het nodig dat iemand je even een spiegel voor houdt. Geef ideeen en vraag wat je nodig hebt. Het is zo belangrijk om elkaar te vertellen wat je nodig hebt zodat je er voor elkaar kunt zijn. En sommige mensen zien het echt niet zelf.

3. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,780
    18,927
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Ik denk ook echt dat je dit met hem moet bespreken. Natuurlijk heeft hij ook ontspanning nodig. Maar jullie kunnen de tijd tussen zijn thuiskomst en haar bedtijd toch ook verdelen? En dan na haar bedtijd lekker samen op de bank ofzo.

4. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,032
    6,135
    113
    Happyland
    Ik zou dan een botte boerin zijn hoor en gewoon zeggen dat ik al de hele dag voor mijn dochter heb gezorgd en dat hij haar maar naar bed mag brengen. Dan heeft hij ook qualitytime met zijn dochter.
    Vind het verder bizar dat jij hem moet vragen om iets tegen z'n eigen dochter te zeggen, ik had die telefoon uit z'n handen gemept van irritatie denk ik. 🙈

5. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Nou dit idd. Jij brengt haar nu naar bed/in bad/doet een spelletje met haar en je legt je telefoon weg waar ik het kan zien. Kinderachtig gedrag vraagt om kinderachtige maatregelen.

6. Jebb

Jebb Niet meer actief

Tsja ik heb het besproken... en hij zegt dan "het valt toch wel mee.. nou ik zal erop letten".
    Het is echt onbewust bij hem.. maar ook dat irriteert me.
    Kleine aanvulling, dochter had nu een nachtmerrie, hij wordt niet eens wakker. En als ik hem wakker maak, komt hij dr na niet meer in slaap en blijft draaien en kreunen en steunen zodat ik ook niet meer kan slapen.

Hij doet het allemaal niet express en let er ook wel op.. maar het is wel vervelend.

Ik ga nu wel weer gauw slapen. Haha. Voordeel: als ik mn ogen dichtdoe, slaap ik!

7. Wenda

Wenda Fanatiek lid

Dec 12, 2013
    2,431
    1,398
    113
    Gelderland
    Heel herkenbaar. Ik ben ook thuis bij de jongens en mijn man werkt veel. Moet vaak ook s avonds werken (wel thuis) en doet naast zijn baan nog een opleiding waar hij ook thuis voor bezig moet.

Hierdoor komt het meeste thuis op mij neer. Maandagavond ging ik boodschappen doen heeft man de jongste op bed gelegt. Hij bedacht toen dat het de 1e keer is dat hij hem s avonds op bed legde;)

Maar hier is het opzich niet dat hij het niet wil maar vooral dat hij druk is. En als hij dan even niks heeft wil hij ook even niks doen.

Maar soms vind ik het wel zwaar. Geen tips voor je dus:(

8. Moeder2017

Moeder2017 Actief lid

Jan 2, 2017
    281
    2
    18
    Hier vier kids die alleen gaan slapen als ik ze naas bed doe echt een gewoonte opzich doe ik alles qua verzorging voor de kinderen ik werk dan 3 dagen en dan doet mijn man alles vanzelfsprekend natuurlijk haha maar ik zorg dat hun tassen ingepakt worden kleding klaar ligt eigen alles

Wanneer hij kan brengt hij en haalt die ze van school

Maar als ik het goed bekijk doe ik echt het meeste mvokr de kids ook hun sporten zwemlessen etc

Maar als ze om zijn aandacht vragen krijgen ze die ook zeker en hij doet ook leuke dingen met ze kn de vakantie en dan heb ik even eigen tijd

Bij de meeste mannen moet je gewoon even vragen van hè doe jij hem of haar even naar bed of spelen etc mannen zien Norton van Ooh dat zal ik even uit handen nemen van mijn vrouw zodat zei kan duiten Hahaah of ze willen het niet zien

Qua huishouden heb ik het allang los gelaten dat meeste op mij terecht komt ook dit moet ik dan vragen en word er alleen gedaan wat ik gevraagd heb zeker niet meer Hahaha

Maar me man is verder heel leuk met ze kids speelt meer met ze dan ik

Share This Page