Grote klus, hoe voorbereiden op de troep?

Discussie in 'De lounge' gestart door iMoeder, 13 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Bij mij word over twee weken een deel van de keuken vervangen. Daarbij moet ook worden gezaagd en hak en breek werk. De man van het klusbedrijf zegt dat ze alles afplakken en er een afzuig installatie komt. Maar ondanks dat ben ik toch erg bang voor veel stof. Mijn keuken is half open. Dus ben ook bang voor rotzooi in de woonkamer.

Nu zit ik dus een beetje na te denken over hoe dit voor te bereiden. Heeft iemand daar tips voor? Moet ik de meubels in de woonkamer afdekken? Spullen uit de open kasten weghalen en naar boven doen? Of is dat overdreven?

2. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.669
    5.708
    113
    Nee ik zou dat idd ook doen. Gewoon alle losse dingen weg alleen meubels. Wij hebben weinig freubels staan dus hierkan het. Over je bank kan je een laken oid doen. Aps het klaar is overal lekker met een schoonmaak doen langs en overheen en gelijk je huis schoon.

3. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Wij hebben pas een nieuwe keuken en alles maar dan ook alles zat onder het stof. En we hebben een dichte keuken.....
    Ik was zo klaar met de zooi op een gegeven moment..... Elke dag opnieuw weer alles stofvrij maken....
    In september gaan we de zolder laten isoleren..... Kijk er niet zo naar uit....:oops::|

4. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Alles afdekken en zo min mogelijk spullen laten staan zou ik zeggen....
    En wij hadden een gordijn voor de trap, dat hield niet alles tegen maar wel veel.

5. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Zoveel mogelijk weghalen inderdaad en de rest afdekken.
    Bereid je maar voor op heel veel stof, viezigheid en troep.

6. Ballon

Ballon Niet meer actief

Zorgen dat je tv ect wel weg is. Dat bouwstof gaat overal in zitten en dan is tie echt stuk :(

7. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    Afdekken. Wij hebben beneden verbouwd en ik vind zelfs stof in de achterste hoekjes van de zolder.
    Losse spullen weghalen. Elektrische apparaten weg of afdekken. Stoffen bank goed afdekken!

8. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik zag er al tegenop maar door dit topic komt het wel nog meer binnen merk ik :(

9. Ballon

Ballon Niet meer actief

Komt echt goed! Bekijk het positief! Afstoffen zou ik voorlopig ff laten zitten haha. Apparaten wel goed opbergen. Wij hebben een jaar ons huis verbouwd, toen we er al woonde. Overal zet stof. Maar je krijgt er iets moois voor terug, hou dat voor ogen! Daarna lekker aan de poets met een vochtige doek ;)

10. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ja... zo zit ik al sinds eind april.... zooo klaar mee! Ik heb veel spullen in dozen gedaan en de spullen uit de keuken die ik veel nodig heb beneden gelaten de rest naar boven gedaan.

11. tuc

tuc Niet meer actief

Ik wil je heel veel succes wensen. Ik ben nogal een poetser en afgelopen week hebben wij zelf de woonkamer geverfd en ik werd knettergek van alle rommel en viezigheid. Meubels moesten natuurlijk allemaal van de kant en dweilen en stofzuigen heeft totaal geen zin als je er amper bij kunt. Was zo blij dat het erop zat.
    Maar ik hield steeds het eindresultaat voor ogen en hoe blij we daarmee zouden zijn. En dat moet jij ook gewoon doen.

12. cw26

cw26 Fanatiek lid

6 mrt 2015
    1.082
    310
    83
    Inderdaad veel spullen opbergen. Maar ook de ramen dicht doen. Ook boven !!!! Door de tocht in je huis trekt het stof ook naar boven .
    En hou de kasten dicht. Daar gaat het namelijk ook in zitten.

Succes wij zaten vorig naar in de verbouwing met een baby die begon te kruipen. ... was zooooooo blij dat het voorbij was

13. maliro

maliro Niet meer actief

Ik voel met je mee. Ik heb een open keuken die begin oktober wordt vervangen

14. catharin

catharin Fanatiek lid

5 jan 2010
    1.072
    2
    38
    NULL
    NULL
    in het trappengat een oud vochtig laken hangen, houdt stof een beetje tegen en heel veel afdekken...succes

15. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Ik zou een soort van plastic deur proberen te creeeren en met houten balkjes op de vloer om plastic op zijn plek te houden

16. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Thanks dames. Mijn kinderen gaan naar mijn ouders. Dat was al afgesproken. Als alles volgens planning gaat is het in 1 dag klaar.

Ik moet er zelf wel bij blijven natuurlijk. Heb geen partner dus dat is op dit soort momenten wel jammer. Maar goed. Ik probeer inderdaad het resultaat voor ogen te zien. En bereid me maar zo goed mogelijk voor.

17. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Ik leef met je mee.
    Wij zijn op zolder 2 kamers aan het bouwen en Door omstandigheden loopt de planning behoorlijk uit. (Planning was voor de zomervakantie klaar en word nu hopelijk voor de herfstvakantie )
    Vandaag beneden de kozijnen en vensterbank geschilderd (en dus geschuurd )
    Zagen wordt hier zoveel mogelijk buiten gedaan, van de meubels dek ik alleen destoffen bank en de stoffen eeetkamerstoelen af en plastic over de kast met speelgoed.
    Verder moet er helaas veel vaker gepoetst worden doordat het stof overal in zit en dus Door het hele huis blijft dwarrelen zolang er geklust wordt.
    Morgen dus ook weer flink aan de poets.

Ik kan niet wachten tot het allemaal klaar is.

18. lolu

lolu Actief lid

3 apr 2017
    187
    75
    28
    vorig jaar de keuken gedaan en toen ik op de dijk liep met hond en dochter en de enorme stofwolken mijn huis uit zag komen kreeg ik spontaan tranen, man wat een zooi.

Je Bank gewoon heel goed afdekken het is een vieze stof lijkt wel vettig ofzo lastiger weg te krijgen, onze zoon is zwaar astmatisch dus de tip was ondanks dat de boel afgeplakt was een vochtige lap op te hangen in het trapgat. dat ging best wel goed schoonmaken deed ik iedere avond met de plumo en de bezem de ruimtes waar onze zoon steeds kwam, verder aan het end echt goed gedaan. We hebben een week boven geleefd macaroni eten in bed enzo was best hilarisch maar t was het waard.

19. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Die natte lap ophangen lijkt me een goed idee. Heb boven al helemaal geen zin in stof en dergelijke.

Ga denk ik ook nog even het klusbedrijf bellen wat die voor tips hebben.

Deel Deze Pagina