in de loop der jaren veel foto's en filmpjes met de iPad en iPhone gemaakt. Nu zou ik deze graag voorgoed bewaren. In een online iets heb ik weinig vertrouwen.. Wat jullie?? Externe harde schijf?? Bedankt!
Wij hebben een externe harde schijf. Elke drie maand haal ik alles leeg, zet het op de pc en de harde schijf. Tevens selecteer ik dan gelijk de foto's die geprint moeten worden, bestel dit en plak ze in. In 2 dagen met alles klaar
Dank voor je reactie! Hoe groot moet zon schijf zijn?? Ik heb er echt geen verstand van haha. Tips voor goede merken etc?
Ik gebruik online opslag sinds mijn harde schijf met foto's en documenten zomaar is gecrasht. Ik heb juist geen vertrouwen meer in dat soort apparaten hahaha Ik heb via kpn een office 365 abonnement, daar zit oa 1TB opslag bij. Vond het dan toch een fijner idee om het via een nederlands bedrijf te hebben. Ik zou denk ik, als ik geen online opslag wilde, er 2 kopen zodat er altijd nog een extra is mocht er 1 sneuvelen. Ik heb echt onwijs gehuild toen alles weg was en ik dus 90% gewoon kwijt was. En dan inderdaad een harde schijf. Ik vind sd kaarten en usb sticks helemaal zo fragiel
Waarom heb je geen vertrouwen in online opslag? Wij hebben een abonnement op Dropbox en ik vind het ideaal. Je kunt het overal inzien en mij man en ik kunnen zo ook documenten en foto's delen. Voordeel is ook dat het echt extern wordt bewaard. Mocht er bijv brand uitbreken in huis, dan hoef je niet eerst de externe harde schijf te zoeken (bij wijze van spreken) omdat je anders alle opgeslagen foto's kwijt bent.
Dank voor je reactie. Ik denk altijd zeg nooit nooit. Wat als zo'n bedrijf Dropbox gehackt wordt/failliet gaat weet ik veel. We hadden ook nooit kunnen bedenken dat de banken omvallen toch haha. Maar misschien is de kans dat er brand in huis uitbreekt wel groter.. misschien is een oplossing én inline opslaan en externe harde schijf dan wat?
Ik bewaar alles op m'n harde schijf + heb nog een externe voor de leukste foto's, daarnaast een pro account op OneDrive waar ik de allerbelangrijkste foto's / documenten bewaar.
Inderdaad externe harde schijf. Maar ook die kan defect raken, dus ik heb ook nog eens een backup op een dvd schijf gebrand.
Ik heb een netwerk hare schijf (een NAS, bij mij een Apple Time Capsule). Via m'n Mac heb ik ingesteld dat die regelmatig uit zichzelf back ups maakt. Dus ik hoef er niet meer bij na te denken. Daarnaast staat een deel in m'n iCloud. iCloud maakt van de iPhone en iPads ook automatisch back-ups. Dus als ik een keer iets m'n telefoon zou hebben. Kan ik zo een nieuwe kopen en met een paar klikken staat alles er weer op. Dat geeft mij een gerust gevoel. Daarnaast heb ik nog een extra back up, op een losse harde schijf. Ook 1TB is dat. Maar die moet ik dis zelf met de hand doen en dat schiet er wel eens bij in... Qua online back-up is Spider Oak een aanrader. Dat is goed beveiligd en versleuteld. En daar is je privacy ook gewaarborgd.
Wij hebben een nas systeem van synolegie. Redundant uitgevoerd. Dit zijn Harde schijven waar we alles op bewaren. Deze back uped automatisch online naar amazone online opslag zodat we in geval van brand niet alles kwijt zijn. Het fijne van een nas is dat je via je telefoon computer of waar dan ook gewoon aan je spullen kan via een beveiligde vpn lijn.