Ik heb de afgelopen maanden echt een rot tijd gehad en heb een depressie gehad of liever gezegd herstellende ervan. Heb nog geen hulp omdat ik op de wachtlijst sta maar heb veel voor mezelf opgeschreven en zo mezelf veel geholpen. Mijn kleintje heeft een rottige start gehad en omdat ik niet goed in me vel zat heb ik hem voor mijn gevoel niet al mijn liefde gegeven, ook omdat het de tweede is heb ik minder tijd voor hem. Ik begin nu eindelijk te genieten maar nu zie ik ook hoeveel ik gemist heb de afgelopen periode. Ik heb nu zoveel verdriet omdat ik de eerste maanden niet bewust meegemaakt heb en ik niet wist wat ik met hem moest. Voel me enorm schuldig! Met mij gaat het nu beter omdat het hem steeds beter gaat. Denk ik dat ik eindelijk iets kan gaan afsluiten komt het verdriet! Heb het idee dat ik hier nog lang mee bezig ben....
Ach meis, je moet je niet schuldig voelen hoor! Aan die depressie kan je toch niks doen, dat overkomt je! Ik weet niet hoe het is en wat je allemaal gemist hebt, maar jullie gaan de goede kant op en kunnen nu lekker gaan genieten van elkaar!
wat ik je wil zeggen... ik weet niet of je er wat aan hebt. maar die eerste maanden zijn sowieso het pittigst. en gaan zo snel. bij de 2de heb ik zware maanden gehad met een kind wat niet lekker in zijn vel zat en idd op t moment dat hij beter in zijn vel ging zitten kon ik meer genieten. maar tis ook niet genieten als je kleintje huilt en pijn heeft of andere reden waarom het niet lekker in zijn vel zit (wel of geen depressie) tis niet jouw schuld en nu wordt eht steeds leuker! de depressie? meid wat knap dat je je zelf zo goed hebt geholpen! daar moet je trots op zijn. je bent aan t vechten voor je kleine! om jezelf zo snel te helpen. misschien helpt het je wat om wat foto's te bekijken van de afgelopen maanden. zodat ej je herinneringen en gevoelens weer kan ophalen. Ik heb geprobeerd bewust te genieten maar als je kijkt dat je 3mnd verder bent en je wordt geleefd vraag je je af of het wel gelukt is. het gaat gewoon snel! ik wil je verder heel veel sterkte wensen met je depressies! en hoop dat je nu kan proberen 1 momentje per dag van je kindje(s) kan genieten. en geef jezelf ook een btje krediet! je hebt net een kleintje gekregen en een depressie. en die eerste maanden zijn nou eenmaal niet altijd een roze wolk. (en dat is dan zelfs zonder depressie)
Tja depressie of niet het was een vreselijke tijd. Heb elke dag van mijn verlof gehoopt dat het leuk zou worden net zo leuk als bij mijn eerste. Maar hoe meer ik probeerde te genieten hoe geforceerder het werd. Het heeft gewoon echt veel met me gedaan en heeft me enorm veranderd en ben erg van mezelf geschrokken en van hoe wanhopig je je kan voelen. Moet dus ook nog mezelf terug vinden en weer zelf verzekerd worden als mama
Ach lief mens! Blijven hangen in wat had kunnen zijn belemmert je nu juist om nu wél te genieten. Niet dat ik me jouw gevoel niet kan voorstellen, hoor. Maar het is zo zonde. Het is niet je keus geweest om depressief te worden. En je mag best wat liefdevoller over jezelf denken. Moeder worden is nu eenmaal een aardschokkende gebeurtenis, met een hele hormoonwinkel erbij en volgens mij maakt het niet uit of het je eerste of een volgend kind is. Kop op hoor..je bent geen vreselijke moeder, maar een moeder die het moeilijk heeft gehad. En je bent nu aan het herstellen en groeien in je nieuwe rol. Dikke knuffel!