slijm door infacol?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by kim90, Jun 24, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kim90

kim90 Actief lid

Oct 8, 2013
    466
    174
    43
    Female
    GGZ Verpleegkundige
    Zoetermeer
    Hallo dames

even een vraagje

Onze zoon van 2 weken begon vrij vroeg met darmkrampjes , kraamzorg stelde infacol voor.

nu heeft hij veel last van slijm in zn neus en keelholte en een reutelende ademhaling .

Ik heb het idee dat het door de infacol komt, iemand ervaring hiermee ?

2. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

Dec 2, 2012
    1,257
    47
    48
    Dat zou kunnen, enige remedie is stoppen, je kan bij de drogist ook een ander middeltje kopen.
    Ik heb probiotica gegeven, erg duur helaas.

Geef je borstvoeding? Zoniet dan kan je de dr brown fles proberen tegen krampjes, dat hielp bij mijn zoontje.
    Verder heb ik ooit gehoord dat middeltjes niet echt werken, vooral bij je houden en troosten en na een aantal weken is het ergste voorbij.

Let wel op de reutelende ademhaling, het kan ook verborgen reflux klachten zijn.

Eventueel een beetje water geven na de voeding zou ook kunnen helpen zei mijn huisarts. Maar mijn zoontje wilde dat niet.

3. Matirini

Matirini Actief lid

Jul 14, 2013
    318
    0
    16
    Binnenhuisadviseur
    Tholen
    Ons zoontje had hier ook last van het ging voornamelijk om het slijm, bakker hikken, smeken en opkomen van voeding.

Ben toen gestopt met infacol en alle klachten waren snel over incl. De darmkrampjes.

4. kim90

kim90 Actief lid

Oct 8, 2013
    466
    174
    43
    Female
    GGZ Verpleegkundige
    Zoetermeer
    Bedankt voor jullie reacties!

Hebben inderdaad met de laatste fles geen infacol gegeven..

2x tussendoor flink geboerd, en na fles was het heel even een beetje jammeren, leek wel of er nog wat slijm dwars zat..
    net even gedoucht met de kleine waardoor t slijm los kwam en hij het uitspuugde.

nu ligt ie te slapen,plat op zn rug, klinkt niet benauwd, heeft geen reutelende ademhaling!

Ik hoop dat dat zo blijft, weet ik in ieder geval waar het vandaan kwam!

5. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

Jan 20, 2014
    4,891
    4,387
    113
    Dr brown fles helpt tegen extra lucht dat binnenkomt via de fles. Verder zou je ook nog Cinababy van VSM kunnen proberen.

6. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

Ik herken dit van beide kinderen niet. Infacol wordt ook niet opgenomen door het lichaam, dus eigenlijk lijkt het mij sterk.

7. kim90

kim90 Actief lid

Oct 8, 2013
    466
    174
    43
    Female
    GGZ Verpleegkundige
    Zoetermeer
    Nou we zijn nu een dag gestopt met infacol, en ik merk geen verschil met de krampjes..
    dus daar kappen we gelijk helemaal mee.

helaas merken we ook weinig verschil met het slijm.

zijn dus vanochtend naar de ha geweest, die heeft naar zn longen en hartje geluisterd en die waren goed ( had nmlk t idee dat hij ook vocht rond zn ogen vast hield en gister wat blauw rond de mond was, dacht dus dat hij misschien wat aan zn hartje had)
    Ook gevraagf of het geen reflux kon zijn, maar de arts vond dat moeilijk te diagnostiseren en wil daar ook liever geen medicatie voor voorschrijven, omdat hij die te sterk vind ?!

Nouja puntje bij paaltje was het volgens hem dus een neusverkoudheid en moesten we maar doorgaan met de neusspray.. er viel verder weinig aan te doen.

dus dat word weer een rommelige nacht.. want ik kan echt nirt slapen als mn mannetje zo benauwd is en reutelt.. bah

Share This Page