Ik heb al veel topics voorbij zien komen over het erkennen van de vader van je ongeboren vrucht.. Maar stel je gaat de vader pas veel later erkennen? ( ruim na de geboorte om welke reden dan ook ). Hoe gaat dat dan in zijn werk?
Mijn man heeft mijn kids pas erkend toen ze 8 en 9 waren, dit heeft te maken gehad dat zijn ex tegenwerkte met de scheiding (ik en mijn man zijn al 13 jaar samen moet je nagaan) je gaat naar het gemeentehuis, met zijn tweetjes, moet meenemen geboorteakte van beide kinderen (alleen op te vragen in de gemeente waar ze geboren zijn) dan moet je een formulier invullen op het gemeentehuis beide de handtekening eronder en zijn de kids erkend en dragen ze de achternaam van hun vader. Voogdijschap is hier nog niet mee geregeld dat gaat weer anders/
Gewoon naar het gemeentehuis (vader en moeder) en dan forumlier invullen, achternaam kiezen en klaar! Geboorteakte en ID kaarten van jullie meenemen.
Tis niet voor mij hoor btw Een vriendin van me was van haar vriend af toen de kleine geboren werd. Dus het manneke is niet erkend, maar nu zijn ze alweer een tijdje bij elkaar en wil ze hem toch erkennen als vader En ik was best wel nieuwsgierig hoe dat in elkaar steekt
Hier kon mijn man (toen nog vriend) onze zoon pas erkennen toen hij 1 jaar oud was. Mijn man komt uit Zuid Afrika en we zijn vanaf dat ik 12 weken zwanger was, bezig geweest met het regelen van de papieren. Heeft ruim anderhalf jaar geduurd dus! Er zaten geen extra kosten aan. Onze zoon stond bij mij in mijn paspoort ingeschreven (vanwege mijn achternaam), maar nu we op familiebezoek gaan in ZA moest hij zijn eigen paspoort hebben met zijn vaders achternaam.Dus alleen dat waren extra kosten. Anders hadden we hem meteen een eigen paspoort gegeven, maar dat hebben we toen dus niet gedaan omdat je anders twee keer zit met paspoortkosten. Verder kostte het niets en was het zo geregeld toen we eenmaal de juiste papieren hadden
Kan je ook gewoon opvragen in de gemeente waar je woont, je hoeft het niet speciaal in je geboorte stad aan te vragen. Je kan tegenwoordig als Digi D hebt ook de formulieren aanvragen online, scheelt gewoon een paar euro, ik zou bij de gemeente 7 betalen en doe ik het online dan betaal ik maar 3
Hmm mijn broertje en vriendin zijn ook bevallen afgelopen oktober, en toen zeiden ze daar dat het erkennen van een kindje nu tot 5 jaar na de geboorte kon. Ik weet verder niet of er later kosten aanzitten, wij hebben het bij de ongeboren vrucht al gedaan, en dat was gratis.