Ben eigenlijk wel eens benieuwd hoeveel mensen er in het rood staan en hoeveel... Wij staan nu (bij sommige al bekend) voor het eerst vlink in het rood door bepaalde omstandigheden helaas ps. Natuurlijk niet je eventuele hypotheek meerekenen of bepaalde leningen, maar puur wat je per maand te kort komt zeg maar.
Wij normaal niks. En als er meerdere uitgaven gedaan moeten worden, zal dat van de spaarrekening komen of wordt er die maand minder gespaard. Maar jou situatie is natuurlijk anders. Jij zit te wachten op een uitkering. Daardoor komen veel mensen tijdelijk flink in het rood te staan, dat hoor je wel vaker. Zodra je weer geld hebt, zal het wel weer beter gaan.
Af en toe weleens een paar euro, maar dan hooguit een paar euries op een lopende rekening,en deze wordt iedere maand weer aangevuld, ik probeer t niet te doen, want dan wordt t snel een gewoonte vrees ik.
ik en mijn vriend staan elke maand bijna tot het limiet want iedereen vergeet als je eens in het rood staat je niet met een salaris er uit komt is je - weer aangevuld moeten alle rekeningen er nog af je moet minstens 1 x dubbel op verdienen om het ook zo te houden maar nu komt het ook omdat we veel onnodige dingen kopen die we ons tog wel kunnen veroorloven we houden zo ie zo met alle vaste lasten en booschappen er af bijna 1000 euro per maand over om over de balk te smijten dus alsk het zou willen hoefde ik niet rood te staan
Wij staan gelukkig nooit rood. Er was laatst een enquete miep aan de telefoon, en die vroeg wat voor lening we hadden, m'n man zei we hebben geen lening, oh zei die vrouw dan kan ik beter het gesprek beeindigen. Moet je nagaan, dat het de normaalste zaak van de wereld is om gewoon maar hier en daar effe een leningkje af te sluiten. Nou gelukkig niet! Ze adverteren zelfs bij de kruidvat al, belachelijk. Het word gewoon gepromoot, dat maar veel mensen dat doen.
Nee, nagenoeg nooit, anders vul ik het aan van de spaarrekening. Maar dat komt niet snel voor, of er moeten onverwachte grote uitgaven zijn maar daarvoor sparen we. Vroeger wel, maar dat vind ik een heel vervelend gevoel.Wil buiten hypotheek geen schulden hebben.We hebben een riant inkomen, dan hoeft dat ook niet.Maar dat was vroeger ook anders. Ik begrijp wel dat veel mensen wel schulde hebben, het is allemaal ook ontzettend duur, de energie, de ziektekosten , benzine, dus ik snap het heel goed. Dan nog de grote ontwikkeling op media gebied, telefonie en internet.Kost allemaal geld. Mensen worden en de verleiding gebracht, voor goedkope leningen.
Wij kunnen ook bewust niet rood staan! Is ook niet nodig in ons geval. Soms is het ff krap, als alles tegenzit maar dan is inderdaad de spaarrekening er nog. Doet me veel te veel zeer als ik daar aan moet komen...dus met een beetje goede wil redden wij ons prima. Heb zelf ook even in de WW gezeten..dan vliegen je reserves er inderdaad uit. Kan je nagaan als je geen reserves hebt! Succes meid, ook nog een kleintje op komst....pittig hoor! Elmo
we kunnen rood staan.. maar staan het nooit. Mijn man soms op zijn rekening.. maar ik op de mijne nooit (daar gaan de meeste dingen vanaf)
Wij kunnen max.250 euro de min in,maar doen het niet. We kunnen goed rondkomen en willen dat zo houden AL die tekorten moet je ook maar weer aan zien te zuiveren.
Wij staan gelukkig ook nooit rood.. Hoogtens door een automatische afschrijving of zoals afgelopen maand dat ik aan het einde van de maand 400 euro van de betaalrekening had overgemaakt naar de spaarrekening ipv de vaste lasten naar de spaarrekeing, haha... stonden we 200 euro rood.. Maar goed, die 400 weer van de juiste terug geboekt. Maar goed dat zijn dus geen geldige akties.. nee wij staan dus nooit rood.
Wij kunnen niet rood staan, bewuste keuze. We hebben wel eens een storno aan het eind van de maand. Maar zodra het geld er is storten we dat dan weer...
wij staan ook nooit in het rood. Normaal komen we met de lopende rekening toe voor al de onkosten en als dat niet zo is (grote of onverwachte aankopen), hebben we de spaarrekening. Daar sparen we (bijna) elke maand wat op voor zo'n gevallen. Saartje
Wie zegt dat mensen dat vergeten, ik heb JUIST daarom geen roodstand geregeld bij de bank omdat ik dat juist WEL heel goed besef dat je dat amper weer kan aanvullen
nooit! ik moet er niet aan denken, en als ik grote uitgaven nodig heb dan heb ik ze liever van mijn eigen geld dan dat ik er voor moet rood staan, of moet lenen. ik kan er anders echt geen plezier aan beleven.
heb ruim een jaar geleden vaak rood gestaan, maar dat komt dan door een eenmalige hoge rekening (destijds energie) en dan is het zo moeilijk om er weer uit te komen, gelukkig is dat nu voorbij. ik slaap echt een stuk beter wetende dat we niet rood staan, het is toch op de één of andere manier niet jouw geld...
wij staan elke maand rood op 1 rekening! En dan anderen eigenlijk niet.. Daarnaast hebben we ook leningen en hypotheek, de bank verdiend dus meer dan voldoende aan ons!
wij staan hier eigenlijk nooit rood... mijn vriendje krijgt per week betaald ivm uitzendkracht het gebeurd mij dan wel eens ooit dat ik tussen de 1 en 10euro rood sta maar das dan omdat ik boodschapjes ofzo gedaan heb of er word een rekening afgeschreven en dan komt er de volgende dag weer loon bij! Van 1 kant is het fijn om per week betaald te krijgen van de andere kant niet! want de eerste twee weken van de maand word er mega veel afgeschreven...